spot_img

Σαν σήμερα, 25 Φεβρουαρίου στην F1 και το motorsport

Ο κόσμος της Formula 1 και του μηχανοκίνητου αθλητισμού είναι γεμάτος ιστορίες και γεγονότα που γράφτηκαν με χρυσά γράμματα στα βιβλία: κάθε ημέρα αποτελεί αφορμή να θυμηθούμε και να μάθουμε τι έγινε σαν σήμερα.

Σαν σήμερα το 1932 γεννήθηκε ο Tony Brooks. Ο Βρετανός ξεκίνησε την επαγγελματική του πορεία ως φοιτητής της οδοντιατρικής και σύντομα μεταπήδησε στους αγώνες ταχύτητας. Έχοντας κάνει ήδη πάταγο με τις μαγικές του εμφανίσεις σε μη-πρωταθληματικά Grand Prix της F1, τελικά εισήλθε στο κορυφαίο μηχανοκίνητο σπορ το 1956. Έκτοτε έτρεξε συνολικά σε 38 αγώνες με τις ομάδες των BRM, Vanwall, Ferrari και Cooper. Σημείωσε τέσσερις νίκες με την Vanwall το 1957-1958, συμπεριλαμβανομένου και του GP Μεγάλης Βρετανίας το 1957 στο Aintree. Τότε είχε μοιραστεί το αυτοκίνητο με τον Stirling Moss – ήταν η τρίτη και τελευταία φορά που δύο οδηγοί μοιράστηκαν το νικητήριο αυτοκίνητο. Επίσης, ο Brooks σημείωσε και δύο νίκες με τη Ferrari το 1959. Παράλληλα υπήρξε πολύ αξιόπιστος και στους αγώνες σπορ αυτοκινήτων, κερδίζοντας αγώνες όπως τα 1000 χιλιόμετρα του Nürburgring. Μετά από δύο σεζόν σε αργά αυτοκίνητα, ο Brooks αποσύρθηκε στα τέλη του 1961.

Σαν σήμερα

Διαβάστε επίσης: Σαν σήμερα, 24 Φεβρουαρίου στην F1 και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό

Σαν σήμερα το 1944 γεννήθηκε ένας εκ των πολλών αδικοχαμένων ταλέντων του motorsport, ο François Cevert. Ο χαρισματικός Γάλλος οδηγός αγωνίστηκε στην F1 κατά το διάστημα 1970-1973 με τη March και την Tyrrell, στο πλάι του φίλου, μέντορα και παγκόσμιου πρωταθλητή Jackie Stewart. Το 1971 σημείωσε την πρώτη και μοναδική νίκη της καριέρας του, κερδίζοντας το GP Η.Π.Α. στο Watkins Glen. Έχοντας μάθει πολλά από τον έμπειρο ομόσταυλό του, ο Cevert προοριζόταν να γίνει επικεφαλής οδηγός στην Tyrrell μετά την απόσυρση του Stewart. Τελικά έχασε άδοξα τη ζωή του το 1973, καθώς είχε ένα φρικιαστικό δυστύχημα στις κατατακτήριες δοκιμές του GP Η.Π.Α. Μετά το συμβάν, ο Stewart αρνήθηκε να εκκινήσει στο 100ο Grand Prix της καριέρας του και αποσύρθηκε άμεσα από τους αγώνες.

Σαν σήμερα
Jackie Stewart (αριστερά) – François Cevert (δεξιά)

Σαν σήμερα το 1946 γεννήθηκε ο τέως πρόεδρος της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Μηχανοκίνητου Αθλητισμού (FiA), Jean Todt. Ο Γάλλος αναδείχθηκε αρχικά στο χώρο των αγώνων rally, όντας συνοδηγός πολλών μεγάλων ονομάτων του WRC όπως οι Ove Andersson, Hannu Mikkola και Jean-Pierre Nicolas. Έπειτα, επικεντρώθηκε στην καθοδήγηση αγωνιστικών ομάδων, φέρνοντας την Peugeot σε τίτλους στην εποχή της κατηγορίας Group B. Οι επιτυχίες του με τη γαλλική φίρμα δεν περιορίστηκαν στο WRC, αλλά επεκτάθηκαν και σε θεσμούς όπως το Rally Ντακάρ, το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Σπορ Αυτοκινήτων (WSC) και οι 24 ώρες του Le Mans. Το 1993, ο Todt έγινε επικεφαλής στην ομάδα της Ferrari στην F1 και έκτοτε ξεκίνησε η αναβίωσή της, με τον ερχομό του Michael Schumacher και άλλων σημαντικών στελεχών να θέτουν τις βάσεις για την περίοδο απόλυτης κυριαρχίας που ακολούθησε. Τον Οκτώβριο του 2009, ο Todt εξελέγη πρόεδρος της FiA, παραμένοντας σε αυτόν το ρόλο μέχρι τον Δεκέμβριο του 2021.

  • Κάντε μας like στο facebook
  • Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
  • Μπείτε στον server μας στο Discord

Σαν σήμερα το 1952 γεννήθηκε στο Armoy της Βόρειας Ιρλανδίας ο αείμνηστος θρύλος των αγώνων μοτοσικλετών, Joey Dunlop. Μεγαλωμένος στο Ballymoney, ο Dunlop διένυσε μια αξιοζήλευτη καριέρα στα δίτροχα που διήρκεσε σχεδόν 25 χρόνια (1976-2000). Έχει αφήσει εποχή κυρίως για τις πολλαπλές διακρίσεις του στο διάσημο Isle of Man TT, κατακτώντας συνολικά 26 νίκες σε όλες τις κατηγορίες. Μάλιστα, μια στροφή στο 26ο μίλι της επικίνδυνης διαδρομής μετονομάστηκε προς τιμήν του. Ο Dunlop επέζησε από ένα ναυάγιο στις 23 Μαΐου, 1985 καθώς ταξίδευε στο νησί του Man μαζί με άλλους συναθλητές του, έναν χρόνο μετά τιμήθηκε με τον τίτλο MBE για τη συνεισφορά του στους αγώνες ταχύτητας, ενώ το 1996 τιμήθηκε με τον τίτλο OBE για το τεράστιο φιλανθρωπικό του έργο σε ορφανοτροφεία των Βαλκανίων. Η καριέρα του δυστυχώς τερματίστηκε πρόωρα όταν ο Ιρλανδός σκοτώθηκε τον Ιούλιο του 2000 στο Ταλίν της Εσθονίας, στα πλαίσια ενός μικρού αγώνα 125cc.

Σαν σήμερα το 2005, η Ferrari παρουσίασε στο κοινό της F1 το νέο της μονοθέσιο για την επερχόμενη σεζόν: την F2005. Με δεδομένη τη δυναστεία που είχε ήδη χτιστεί τότε από τη Scuderia και τον Michael Schumacher, ελάχιστοι ανέμεναν τον υποσκελισμό της Ferrari από την κορυφή. Τελικά, μετά από μια σειρά σημαντικών αναθεωρήσεων στους αγωνιστικούς κανονισμούς όπως η απαγόρευση αλλαγής ελαστικών στον αγώνα, η F2005 βρέθηκε σε μειονεκτική θέση λόγω των ελαστικών της Bridgestone. Η Ferrari σημείωσε μόλις 9 βάθρα στη σεζόν, με τον Schumacher απλώς να κερδίζει στο σκανδαλώδες Grand Prix των Η.Π.Α.

Related Articles

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -spot_img

Latest Articles