Ο κόσμος της Formula 1 και του μηχανοκίνητου αθλητισμού είναι γεμάτος ιστορίες και γεγονότα που γράφτηκαν με χρυσά γράμματα στα βιβλία: κάθε ημέρα αποτελεί αφορμή να θυμηθούμε και να μάθουμε τι έγινε σαν σήμερα.
Σαν σήμερα το 1938 γεννήθηκε ο Fritz d’Orey. Ο Βραζιλιάνος αποδείχθηκε αρκετά αποτελεσματικός σε τοπικούς αγώνες σπορ αυτοκινήτων και το 1959, όταν ταξίδεψε στην Αργεντινή, υπέπεσε στην προσοχή του βετεράνου Juan Manuel Fangio, ο οποίος τον προσέλαβε στην ομάδα του για να αγωνιστεί στην Ευρώπη. Τελικά έκανε ντεμπούτο στη Formula 1 στο GP Γαλλίας με μια ιδιωτική Maserati 250F και τερμάτισε 10ος. Εμφανίστηκε ξανά, στο GP Μεγάλης Βρετανίας, αλλά είχε ένα άσχημο ατύχημα στα τέλη του αγώνα. Η τελευταία του παρουσία στο πρωτάθλημα σημειώθηκε στο GP ΗΠΑ όπου οδήγησε μια Tec-Mec, μια ειδικά τροποποιημένη Maserati 250F, αλλά και πάλι εγκατέλειψε. Το 1960 τον βρήκε στη Ferrari και τους αγώνες αντοχής, ξεκινώντας από μια αξιοπρεπή εμφάνιση στις 12 ώρες του Sebring. Λίγο καιρό αργότερα, στο Le Mans, ο d’Orey είχε ένα τεράστιο ατύχημα και έμεινε για οκτώ μήνες στο νοσοκομείο. Μετά την ανάρρωσή του αποσύρθηκε και επέστρεψε στη Βραζιλία.
Σαν σήμερα το 1956 απεβίωσε στα 51 του χρόνια ο Lewis Henry “Lou” Moore στην πόλη της Ατλάντα. Ο Αμερικανός είχε μεταφερθεί στο νοσοκομείο με πολύ έντονο πονοκέφαλο και τελικά ξεψύχησε λίγη ώρα αργότερα λόγω εγκεφαλικής αιμορραγίας. Ο Moore υπήρξε οδηγός αγώνων στο πρωτάθλημα AAA (τωρινό IndyCar) και είναι γνωστός για την pole position που κατέκτησε στο Indianapolis 500 του 1932. Με το πέρασμα των χρόνων άφησε εποχή ως επικεφαλής ομάδων, κατακτώντας πέντε νίκες στο θρυλικό event.
Διαβάστε επίσης: Σαν σήμερα, 24 Μαρτίου στην F1 και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό
Σαν σήμερα το 1961, συγκεντρώθηκαν σχεδόν 40.000 θεατές ώστε να παρακολουθήσουν τη δράση στις 12 ώρες του Sebring. Οι περισσότεροι εξ αυτών προσδοκούσαν νίκη του ντόπιου Phil Hill, με την προϋπόθεση βέβαια πως η Ferrari 250 TRI/61 δεν θα επηρεαζόταν από μηχανικά προβλήματα. Ο Stirling Moss είχε αρχικά κάνει κακή εκκίνηση λόγω άδειας μπαταρίας στη Maserati Tipo 61. Ο Άγγλος χρειάστηκε πάνω από έξι λεπτά για να βάλει μπροστά τον κινητήρα και όταν παρέδωσε το αυτοκίνητο στον Graham Hill έπειτα από δύο φρενήρεις ώρες οδήγησης, αυτό παρέδωσε επιτέλους πνεύμα την τρίτη ώρα με κατάρρευση στο σύστημα εξάτμισης. Μετά από 210 γύρους, η νίκη τελικά κατέληξε στη Ferrari των Phil Hill και Olivier Gendebien, δύο γύρους μπροστά από τους ομόσταυλους Giancarlo Baghetti, Willy Mairesse, Richie Ginther και Wolfgang von Trips. Το βάθρο ολοκλήρωσε μια παλαιότερη ιδιωτική Ferrari 250 Testa Rossa της NART με τους Μεξικανούς αδερφούς Pedro και Ricardo Rodríguez.
Σαν σήμερα το 1972, η Ferrari θριάμβευσε στον αγώνα 12 ωρών του Sebring και συνέχισε το εκπληκτικό ξεκίνημά της στη σεζόν για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Σπορ Αυτοκινήτων (WSC). Μετά τον δεύτερο γύρο στη Daytona, οι Jacky Ickx και Mario Andretti ανέβηκαν ξανά στο πρώτο σκαλί του βάθρου, με τους Ronnie Peterson και Tim Schenken στη δεύτερη θέση. Οι δύο κόκκινες 312PB ήταν τόσο γρήγορες που άφησαν πάνω από 20 γύρους πίσω την τρίτη Alfa Romeo T33/3 των Nino Vaccarella και Toine Hezemans. Η Scuderia επικράτησε σε όλους τους αγώνες του πρωταθλήματος εκείνης της χρονιάς, εκτός από τις 24 ώρες του Le Mans. Μάλιστα δεν είχε δώσει καν το παρόν εκεί, διότι θεώρησε πως ο κινητήρας V12 που αξιοποιούσε στα αυτοκίνητά της δεν θα άντεχε για όλη τη διάρκεια του αγώνα.
Σαν σήμερα το 1973, ο μελλοντικός θρύλος του NASCAR Cale Yarborough κυριάρχησε κατά κράτος στον ανοιξιάτικο αγώνα 500 μιλίων του Bristol, εκκινώντας από την pole position και όντας επικεφαλής σε όλους τους 500 γύρους της μικρής οβάλ πίστας. Ο Αμερικανός από το Timmonsville είχε οδηγήσει ένα Chevrolet Chevelle της Howard & Egerton Racing και άφησε δύο γύρους πίσω τον άσσο Richard Petty. Με την επίδοσή του, έγραψε ιστορία ως ο πρώτος οδηγός που προηγήθηκε σε όλους τους γύρους ενός αγώνα της μεγάλης κατηγορίας του NASCAR – επίτευγμα που ισοφαρίστηκε από τον ίδιο στο Nashville (1978) καθώς και από τον Jeff Burton στο New Hampshire (2000).
Σαν σήμερα το 1982 γεννήθηκε στο Beloit του Wisconsin η δημοφιλής οδηγός αγώνων, Danica Patrick. Η Αμερικανίδα ξεκίνησε από τα καρτ στην ηλικία των 10 και έκανε μεγάλη αίσθηση στους αγώνες της Βόρειας Αμερικής μέχρι τα μέσα των 1990s, εγκαταλείποντας έτσι το σχολείο το 1998 με την άδεια των γονιών της ώστε να κυνηγήσει μια καριέρα στους αγώνες μονοθεσίων. Η έλλειψη χρηματοδότησης δυσκόλεψε την ανάδειξή της στην Ευρώπη και τελικά επέστρεψε στις ΗΠΑ το 2001, ξεκινώντας μαζί με την ομάδα Rahal Letterman Racing την αναρρίχησή της. Το 2005 πραγματοποίησε το ντεμπούτο της στο απαιτητικό IndyCar και έκτοτε έκανε πάταγο με τις επιδόσεις και την απήχησή της. Μάλιστα, το 2008 κέρδισε στο Motegi της Ιαπωνίας για τη μοναδική νίκη της καριέρας της και πρώτη για γυναίκα οδηγό σε κορυφαίο πρωτάθλημα μονοθεσίων. Αποσύρθηκε από το IndyCar το 2011 για μια μακρά, μα σαφώς αδιάφορη, καριέρα επτά χρόνων στο NASCAR.
Σαν σήμερα το 1984 έλαβε χώρα το GP Βραζιλίας στη Jacarepaguá για το ξεκίνημα της σεζόν στη Formula 1. Νικητής του αγώνα αναδείχθηκε ο Alain Prost στην επιστροφή του στη McLaren, με τους βασικούς διώκτες Niki Lauda και Derek Warwick να τίθενται εκτός με πρόβλημα στα ηλεκτρικά και την ανάρτηση αντίστοιχα. Δεύτερος τερμάτισε ο Keke Rosberg και τρίτος ο poleman Elio de Angelis. Επίσης, πολύ καλή επίδοση σημείωσε ο πρωτοεμφανιζόμενος Martin Brundle, ο οποίος τερμάτισε 5ος με μια Tyrrell 012. Το ντεμπούτο του πραγματοποίησε και ο αείμνηστος Ayrton Senna, μένοντας τελικά από νωρίς εκτός αγώνα όταν ο κινητήρας της Toleman παρέδωσε πνεύμα.
Σαν σήμερα το 1990, η ανανεωμένη πλέον πίστα του Interlagos φιλοξένησε ξανά το GP Βραζιλίας, ύστερα από σχεδόν μια δεκαετία στην πίστα της Jacarepaguá. Ο Aytron Senna ηγήθηκε το μεγαλύτερο σκέλος του αγώνα, έχοντας πίσω του τη Ferrari του Alain Prost. Στην προσπάθειά του να ρίξει γύρο σε πιο αργά μονοθέσια, ο Βραζιλιάνος οδηγός της McLaren ενεπλάκη σε μια μικρή σύγκρουση με την Tyrrell του Satoru Nakajima και υποχώρησε. Τελικά τερμάτισε στην τρίτη θέση και άνοιξε στον Prost το δρόμο για τη νίκη, με τον Gerhard Berger να μπαίνει σφήνα ανάμεσα στους δύο για τη δεύτερη θέση του βάθρου.
-
Κάντε μας like στο facebook
-
Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
-
Μπείτε στον server μας στο Discord
Σαν σήμερα το 2007, ο Valentino Rossi κατέκτησε τη νίκη στην πίστα της Jerez, για τον δεύτερο αγώνα της σεζόν στο MotoGP. Μετρώντας ήδη τέσσερις νίκες σε ισάριθμες προηγούμενες επισκέψεις στην ισπανική πίστα, ο “Γιατρός” της Fiat Yamaha επέδειξε ασυναγώνιστο ρυθμό και έκανε πέντε τις νίκες του, αφήνοντας πίσω την Repsol Honda του Dani Pedrosa και την έτερη Yamaha του ομόσταυλου Colin Edwards. Ο πρωταθλητής Nicky Hayden είχε κάνει εκπληκτική εκκίνηση, όμως ο ρυθμός του έπεσε σημαντικά στους τελευταίους γύρους και τελικά τερμάτισε μόλις στην 7η θέση.
Σαν σήμερα το 2012 πραγματοποιήθηκε το χαοτικό GP Μαλαισίας στην πίστα της Sepang. Εξαιτίας μιας μεγάλης νεροποντής, ο αγώνας διακόπηκε στον 9ο γύρο και συνεχίστηκε μετά από λίγα λεπτά. Με την πίστα σταδιακά να στεγνώνει, ο Fernando Alonso οδήγησε εξαιρετικά την υποδεέστερη Ferrari F2012 και βρέθηκε στην πρωτοπορία, ενώ ο Sergio Pérez της Sauber αξιοποίησε την καλή στρατηγική της ομάδας του και έφτασε σε απόσταση βολής από τον Ισπανό, θέτοντας υποψηφιότητα για μια ιστορική νίκη. Ωστόσο, παρά την πίεση που άσκησε, έκανε ένα μικρό λάθος στη δύσκολη στροφή 14 του 50ου γύρου και τελικά αρκέστηκε στη δεύτερη θέση, σημειώνοντας ένα πολύ αξιόλογο αποτέλεσμα. Το βάθρο του αγώνα ολοκληρώθηκε από τον Lewis Hamilton.
Σαν σήμερα το 2018, η αυλαία της σεζόν στη Formula 1 άνοιξε για μία ακόμα φορά με το GP Αυστραλίας, στο Albert Park. Ο Lewis Hamilton της Mercedes έδειχνε να βαίνει ολοταχώς για την πρώτη νίκη της χρονιάς. Ωστόσο, το pit stop του νωρίς στον αγώνα έμελλε να τον αποτρέψει από αυτό το αποτέλεσμα, καθώς ο Sebastian Vettel εκμεταλλεύτηκε το Virtual Safety Car που βγήκε για την Haas του Kevin Magnussen και μπήκε για τη δική του αλλαγή ελαστικών· η διαφορά που είχε χτιστεί αποδείχθηκε αρκετή για να τον κρατήσει στην πρωτοπορία. Παρά τις προσπάθειές του να πλησιάσει και να προσπεράσει, ο Hamilton έκανε λάθη και συμβιβάστηκε με την δεύτερη θέση, με τον Kimi Räikkönen να κλείνει το βάθρο και τον Daniel Ricciardo να τερματίζει πολύ κοντά τους.