spot_img

Σαν σήμερα, 26 Απριλίου στην F1 και το motorsport

Ο κόσμος της Formula 1 και του μηχανοκίνητου αθλητισμού είναι γεμάτος ιστορίες και γεγονότα που γράφτηκαν με χρυσά γράμματα στα βιβλία: κάθε ημέρα αποτελεί αφορμή να θυμηθούμε και να μάθουμε τι έγινε σαν σήμερα.

Σαν σήμερα το 1921 γεννήθηκε ο François Picard. Ο Γάλλος ελεύθερος επαγγελματίας ξεκίνησε την αγωνιστική του καριέρα στα σπορ αυτοκίνητα, το 1949. Από το 1953 οδηγούσε ιδιωτικές Ferrari κυρίως με τον συμπατριώτη Charles Pozzi, κατακτώντας μερικές ξεγραμμένες νίκες σε αγώνες αντοχής της Γαλλίας και της Βόρειας Αφρικής. Στο διάστημα 1956-1958, συμμετείχε και στις 24 ώρες του Le Mans με αγωνιστικά της ιταλικής φίρμας, χωρίς όμως να πάρει τερματισμό σε καμία των περιπτώσεων. Το 1958, όντας πλέον πεπειραμένος από τους αγώνες του στη Βόρεια Αφρική, ο Picard βρήκε την ευκαιρία να αγωνιστεί επίσημα και στη Formula 1. Συμμετείχε στο πρώτο και μοναδικό GP Μαρόκο του πρωταθλήματος, οδηγώντας μια Cooper-Climax προδιαγραφών F2 που του παρείχε ο δημοφιλής ιδιώτης Rob Walker. Έχοντας εκκινήσει 24ος από τους 25, ο Picard παρέμεινε στον αγώνα για 31 γύρους μέχρι που τράκαρε με την Ferrari του Olivier Gendebien. Τραυματίστηκε σοβαρά και δεν αγωνίστηκε ξανά.

Σαν σήμερα το 1937 γεννήθηκε ο Gus Hutchison. Οι εξορμήσεις του Αμερικανού στο motorsport ξεκινούν πίσω στο 1958, όπου οδηγούσε παλιά μικρά αυτοκίνητα της MG και της Elva με υπερβολικά μικρό budget· πολλές φορές κατασκήνωνε στις πίστες για να εξοικονομήσει χρήματα. Στις αρχές των 1960s μεταφέρθηκε στις μικρές κατηγορίες formula και το 1966 αγόρασε μια Lotus 41B για να ξεκινήσει την επαγγελματική του πορεία. Αξιοποίησε το μονοθέσιο για να διακριθεί στην κατηγορία Formula 5000 της Βόρειας Αμερικής, κατακτώντας τον τίτλο του 1967. Επίσης ίδρυσε μια επώνυμη εταιρεία που ειδικευόταν στην κατασκευή κινητήρων για διοργανώσεις του SCCA. Το 1970, ο Hutchison αγόρασε μια Brabham BT26 και συνέχισε τις καλές εμφανίσεις στην F5000, κάνοντας και μια μεμονωμένη εμφάνιση στο GP ΗΠΑ της Formula 1, στο Watkins Glen. Τελικά εγκατέλειψε τον αγώνα και, μετά από μερικές ακόμη σεζόν στην F5000, αποσύρθηκε και ίδρυσε την Solar Kinetics, μια βιομηχανία παραγωγής φωτοβολταϊκών συστημάτων.

Σαν σήμερα, επίσης το 1937, γεννήθηκε ο Γάλλος ήρωας των αγώνων, Jean-Pierre Beltoise. Ο οδηγός από το Παρίσι ξεκίνησε την καριέρα του από τους αγώνες μοτοσικλετών, αλλά σύντομα μεταπήδησε στα μονοθέσια και κατέκτησε τον τίτλο στη Γαλλική F3 και την Ευρωπαϊκή F2. Στα τέλη των 1960s μεταπήδησε στη Formula 1, οδηγώντας κυρίως για την ομάδα της Matra την οποία εκπροσώπησε πολλάκις και στις 24 ώρες του Le Mans. Συνολικά έτρεξε σε 86 Grand Prix με τη Matra και την BRM. Κέρδισε μόλις μία φορά, επικρατώντας εμφατικά στο βροχερό GP Μονακό του 1972, στην 17η και τελευταία νίκη της BRM. Τέλος, το 1974 κατέκτησε τέσσερις νίκες με τη Matra στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Σπορ Αυτοκινήτων (WSC), ενώ σημείωσε και το τελευταίο βάθρο της BRM στην ιστορία της στη Formula 1 με μια δεύτερη θέση στο GP Νότιας Αφρικής.

Σαν σήμερα το 1943 γεννήθηκε ο Tom Jones. Ο Αμερικανός βιοποριζόταν κυρίως ως στέλεχος σε μια πολυεθνική εταιρεία συμβουλευτικών υπηρεσιών ανθρώπινου δυναμικού στο Ohio και άρχισε να τρέχει σε αγώνες στα μέσα των 1960s, με μια Lotus Super 7. Ελάχιστα είναι γνωστά για την αγωνιστική του πορεία, με την πιο «γνωστή» του εμφάνιση να καταγράφεται στο GP Καναδά του 1967. Τότε είχε οδηγήσει μια τροποποιημένη Cooper T82 προδιαγραφών F2 και παρόλο που ήταν αρκετά γρήγορος στις ελεύθερες δοκιμές, ένα μηχανικό πρόβλημα τον ανάγκασε να σημειώσει έναν αργό χρόνο και να μην προκριθεί για τον αγώνα. Ο Jones συνέχισε την καριέρα του στις ΗΠΑ με σποραδικές εμφανίσεις στη Formula 5000, μέχρι να αποσυρθεί το 1980.

Διαβάστε επίσης: Σαν σήμερα, 25 Απριλίου στην F1 και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό

Σαν σήμερα το 1944 γεννήθηκε ο José Dolhem, ο ετεροθαλής αδερφός και ξάδερφος του αείμνηστου Didier Pironi – οι δύο οδηγοί είχαν τον ίδιο πατέρα και οι μητέρες τους ήταν αδερφές. Ο Dolhem υπήρξε σποραδικός συμμετέχων στον αγώνα 24 ωρών του Le Mans και την Ευρωπαϊκή F2 στα 1970s, σημειώνοντας επίσης και τρεις παρουσίες σε Grand Prix της Formula 1 για το 1974. Συγκεκριμένα, εκπροσώπησε την ομάδα της Surtees στο Γαλλικό, Ιταλικό και Αμερικανικό GP. Απέτυχε να προκριθεί στις πρώτες δύο εμφανίσεις του και όταν κατάφερε να εκκινήσει στο Watkins Glen, η ομάδα τον απέσυρε καθώς ο ομόσταυλος Helmuth Koinigg σκοτώθηκε σε μια φρικιαστική σύγκρουση, στη στροφή 7 του 10ου γύρου. Ο Dolhem απεβίωσε άδοξα με τη σειρά του το 1988, σε ένα αεροπορικό δυστύχημα κοντά στην πόλη Saint-Étienne.

Σαν σήμερα το 1958 γεννήθηκε ο John Crichton-Stuart, ένας Σκωτσέζος ομότιμος μιας ευγενούς οικογένειας που έχει μείνει γνωστός στον κόσμο των αγώνων ως Johnny Dumfries. Μετά από πολλές αξιοσημείωτες επιδόσεις στη Formula 3, ο Dumfries αναρριχήθηκε στη Formula 1 το 1986 με την ομάδα της Team Lotus, στο πλάι του Ayrton Senna. Η είσοδός του βέβαια στο πρωτάθλημα ήταν απροσδόκητη και επήλθε ύστερα από βέτο του αείμνηστου Βραζιλιάνου να μην πλαισιωθεί στην ομάδα από τον Derek Warwick. Ο Dumfries αποδείχθηκε πολύ πιο αργός από τον Senna και βαθμολογήθηκε μόλις δύο φορές στη σεζόν, αποτυγχάνοντας μάλιστα να προκριθεί στο GP Μονακό. Στο τέλος της σεζόν αποδεσμεύτηκε και μεταφέρθηκε στους αγώνες αντοχής, γράφοντας ιστορία το 1988 όταν κέρδισε στις 24 ώρες του Le Mans· είχε μοιραστεί την μυθική Jaguar XJR-9 με τους Jan Lammers και Andy Wallace. Απεβίωσε πρόσφατα, στις 22 Μαρτίου του 2021, μετά από μακροχρόνια μάχη με τον καρκίνο.

Σαν σήμερα

Σαν σήμερα το 1964 ο Colin Davis, γιος του δημοσιογράφου και νικητή στο Le Mans Sammy Davis, στέφθηκε νικητής στον περιβόητο αγώνα αντοχής του Targa Florio, μοιραζόμενος μια εργοστασιακή Porsche 904 GTS με τον Antonio Pucci. Ο συγκριμένος αγώνας στιγματίστηκε από την αποχή της Scuderia Ferrari και τον ελλιπή ανταγωνισμό από την AC Cobra του Carroll Shelby· το αυτοκίνητο των Dan Gurney/Jerry Grant προσέφερε τον μοναδικό τερματισμό για την αμερικανική φίρμα, με μια όγδοη θέση.

Σαν σήμερα το 1970 ο Chris Amon, πασίγνωστος για την αποτυχία του να κερδίσει Grand Prix στην πολυετή καριέρα του στη Formula 1, έσπασε επιτέλους το ρόδι και στέφθηκε νικητής σε έναν μη-πρωταθληματικό αγώνα. Συγκεκριμένα κέρδισε το BRDC International Trophy στο Silverstone, οδηγώντας μια εργοστασιακή March 701 και επικρατώντας του Jackie Stewart. Ο Amon εκκίνησε από την pole position και κέρδισε στον πρώτο προκριματικό αγώνα, με τον Stewart να κερδίζει στον δεύτερο όντας επικεφαλής από την αρχή έως το τέλος. Τελικά, η συνολική νίκη κρίθηκε στα συνδυασμένα αποτελέσματα και κατέληξε στον Νεοζηλανδό.

Σαν σήμερα το 1974 γεννήθηκε στο York ο πεπειραμένος άσσος των αυτοκινήτων τουρισμού, James Thompson. Ο Βρετανός δραστηριοποιήθηκε αρχικά στο δημοφιλές πρωτάθλημα BTCC της χώρας του από τα μέσα των 1990s, διαπρέποντας με πολλές ομάδες και κυρίως με την Vauxhall – μέχρι το 2011 είχε κατακτήσει δύο τίτλους (2002, 2004) καθώς και 36 νίκες σε 286 αγώνες. Στο μεσοδιάστημα είχε δοκιμαστεί με σποραδικότητα και σαφώς λιγότερες παραστάσεις στο Ευρωπαϊκό και Σκανδιναβικό Πρωτάθλημα, καθώς και στο DTM. Από το 2005 έως το 2018 συμμετείχε στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αυτοκινήτων τουρισμού (WTCC, μετέπειτα WTCR), κερδίζοντας τέσσερις φορές σε 156 αγώνες. Το 2007 έκανε την καλύτερη χρονιά του στη διοργάνωση, ολοκληρώνοντας στην τρίτη θέση της βαθμολογίας.

Σαν σήμερα το 1983 γεννήθηκε ο José María López. Πριν ακολουθήσει μία άκρως πετυχημένη πορεία στα αυτοκίνητα τουρισμού και τους αγώνες αντοχής, ο Αργεντινός είχε κυνηγήσει μια καριέρα στα μονοθέσια με στόχο τη Formula 1. Υπήρξε μέλος της Ακαδημίας Οδηγών της Renault στα μέσα των 2000s, υπογράφοντας στη νεοφώτιστη ομάδα US F1 που σκόπευε να εισέλθει στο πρωτάθλημα το 2010. Το project κατέρρευσε οικονομικά πριν ξεκινήσει η σεζόν και ο López επέστρεψε προσωρινά στην Αργεντινή, οδηγώντας αυτοκίνητα τουρισμού. Το 2013 συστήθηκε εντυπωσιακά στο σχετικό Παγκόσμιο Πρωτάθλημα (WTCC, τωρινό WTCR) με νίκη στον δεύτερο μόλις αγώνα του. Η μετακίνηση στη Citroën προσέφερε τρεις συνεχόμενους και εμφατικούς τίτλους (2014-2016), ανοίγοντας πόρτες προς τη Formula E και, κυρίως, το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής (WEC). Από το 2017, ο López αποτελεί μόνιμος οδηγός της Toyota Gazoo Racing στην κορυφαία κατηγορία του WEC, με δύο παγκόσμιους τίτλους και μία νίκη στις 24 ώρες του Le Mans.

  • Κάντε μας like στο facebook
  • Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube

Σαν σήμερα το 1994 γεννήθηκε ο Daniil Kvyat. Ο Ρώσος οδηγός από τα φυτώρια της Red Bull έκανε την έκπληξη και κατέκτησε τον τίτλο στο GP3 Series (τωρινή Formula 3) το 2013, μεταπηδώντας απευθείας στη Formula 1 την επόμενη χρονιά μέσω της Toro Rosso. Μάλιστα εντυπωσίασε ακόμη περισσότερο όταν βαθμολογήθηκε στον πρώτο του αγώνα (ο νεότερος στην ιστορία τότε) και προβιβάστηκε στη βασική ομάδα της Red Bull Racing το 2015. Ο Kvyat κατάφερε να σημειώσει το πρώτο του βάθρο καθώς και να επικρατήσει του ομόσταυλου και πιο έμπειρου Daniel Ricciardo στη βαθμολογία, αλλά οι επόμενες δύο σεζόν είδαν τον Ρώσο να υποβιβάζεται αποκαρδιωτικά πίσω στην Toro Rosso για χάρη του ανερχόμενου Max Verstappen, καθώς και να μένει εκτός ομάδας το 2018. Ο Kvyat επέστρεψε δυναμικά το 2019 και σημείωσε άλλο ένα εντυπωσιακό βάθρο, στο GP Γερμανίας, αλλά έμεινε ξανά εκτός πρωταθλήματος στα τέλη του 2020.

Σαν σήμεραΣαν σήμερα το 1998, η πίστα της Imola φιλοξένησε το GP Σαν Μαρίνο, για τον τέταρτο αγώνα της σεζόν στη Formula 1. Ο David Coulthard επικράτησε εμφατικά με τη McLaren, παρόλο που χρειάστηκε να διαχειριστεί ένα πρόβλημα υπερθέρμανσης του κινητήρα του, το οποίο προκλήθηκε από ζημιά σε ένα sidepod του μονοθεσίου. Η ασφαλέστατη διαφορά που είχε χτίσει εξαλείφθηκε σε πολύ μεγάλο βαθμό από τον διώκτη του, Michael Schumacher, αλλά τελικά κατάφερε να διατηρήσει έναν ιδανικό ρυθμό για να εξασφαλίσει τη νίκη. Το βάθρο του αγώνα ολοκλήρωσε ο ομόσταυλος του Schumacher στη Ferrari, Eddie Irvine, με τον Jacques Villeneuve τέταρτο. Ο επικεφαλής της βαθμολογίας Mika Häkkinen εγκατέλειψε νωρίς με πρόβλημα στο κιβώτιο ταχυτήτων.

Σαν σήμερα

Σαν σήμερα το 2009, η Toyota σπατάλησε μια μοναδική ευκαιρία να κερδίσει αγώνα της Formula 1, στο GP Μπαχρέιν. Παρόλο που έκανε lock-out της πρώτης σειράς εκκίνησης στις κατατακτήριες δοκιμές, η στρατηγική που εφάρμοσε κατέστησε τους οδηγούς της υποδεέστερους των αντιπάλων της και έδωσε την ευκαιρία στον Jenson Button να κερδίσει για τρίτη φορά σε τέσσερις αγώνες με την Brawn GP. Ο Βρετανός έκανε κάποια καθοριστικά προσπεράσματα πριν το ξεκίνημα των φάσεων με τα pit stops, ώστε να χτίσει μια ασφαλή διαφορά και να μην απειληθεί. Η Toyota επέλεξε να τοποθετήσει τα σκληρά ελαστικά στους Jarno Trulli και Timo Glock για το ενδιάμεσο σκέλος του αγώνα, περιορίζοντάς τους σε υποτονικό ρυθμό. Έτσι, ο Ιταλός συμβιβάστηκε με την τρίτη θέση του βάθρου και πλαισίωσε τους Button και Sebastian Vettel, με τον Γερμανό να τερματίζει μόλις έβδομος.

Σαν σήμερα, επίσης το 2009, πραγματοποιήθηκε ο 700ος αγώνας στην ιστορία της κορυφαίας διοργάνωσης αγώνων μοτοσικλετών, με την Ιαπωνία και την πίστα του Twin Ring Motegi να φιλοξενούν τον δεύτερο αγώνα της σεζόν στο MotoGP. Εξαιτίας των κακών καιρικών συνθηκών ενόψει των κατατακτηρίων δοκιμών, η σχάρα εκκίνησης για τον αγώνα όλων των κατηγοριών καθορίστηκε βάσει των συνδυασμένων χρόνων από τις ελεύθερες δοκιμές. Στο Grand Prix για τη μεγάλη κατηγορία, ο Jorge Lorenzo επικράτησε του ομόσταυλου και poleman Valentino Rossi για να κατακτήσει τη νίκη. Το βάθρο ολοκληρώθηκε από τον Dani Pedrosa, ο οποίος έκανε μια φοβερή εμφάνιση έχοντας εκκινήσει μόλις 11ος.

Related Articles

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -spot_img

Latest Articles