Ο κόσμος της Formula 1 και του μηχανοκίνητου αθλητισμού είναι γεμάτος ιστορίες και γεγονότα που γράφτηκαν με χρυσά γράμματα στα βιβλία: κάθε ημέρα αποτελεί αφορμή να θυμηθούμε και να μάθουμε τι έγινε σαν σήμερα.
Σαν σήμερα το 1908 γεννήθηκε ένας εκ των μεγάλων προπολεμικών οδηγών αγώνων και ηρώων του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, Jean-Pierre Wimille. Ο Γάλλος, όντας γιος ενός λάτρη των αυτοκινήτων, ξεκίνησε την αγωνιστική του καριέρα σε πολύ μικρή ηλικία, στις αρχές της δεκαετίας του ‘30. Πολύ σύντομα άρχισε να κατακτά νίκες σε διάφορα Grand Prix ανά την Ευρώπη κι όχι μόνο, οδηγώντας κυρίως αυτοκίνητα της Bugatti. Μετά το ξέσπασμα του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου και την εξάπλωση του τότε κυρίαρχου πολιτικού καθεστώτος, ο Wimille εντάχθηκε στις Ειδικές Δυνάμεις της Γαλλικής Αντίστασης μαζί με τους συμπατριώτες οδηγούς Robert Benoist και William Grover-Williams. Ήταν ο μόνος από τους τρεις που επιβίωσε, καθώς οι άλλοι δύο συνελήφθησαν και εκτελέστηκαν. Μετά το πέρας του πολέμου, επέστρεψε στους αγώνες και έγινε βασικός οδηγός στην Alfa Romeo. Δυστυχώς σκοτώθηκε το 1949 σε ένα άσχημο δυστύχημα, στα προκριματικά για το GP του Μπουένος Άιρες.
Σαν σήμερα το 1945 γεννήθηκε ο Αυστραλός ήρωας των αγώνων ταχύτητας, Peter Brock. Ο Brock υπήρξε ένας τεράστιος οδηγός στο Πρωτάθλημα Αυτοκινήτων Τουρισμού της χώρας του και κατέχει το ρεκόρ για τις περισσότερες νίκες στον περιβόητο αγώνα 1000 χιλιομέτρων του Bathurst: συνολικά 9 – εξού και το ψευδώνυμο «Ο Βασιλιάς του Βουνού». Εκτός από τρεις-φορές πρωταθλητής στα αυτοκίνητα τουρισμού της Αυστραλίας, υπήρξε νικητής στον έναν εκ των μόλις δύο 24ωρων αγώνων που έλαβαν χώρα στο Bathurst. Ο Brock δυστυχώς σκοτώθηκε τον Σεπτέμβριο του 2006 σε ηλικία 61 χρονών, όταν ενεπλάκη σε μια άσχημη σύγκρουση στα πλαίσια ενός event με παλιά αυτοκίνητα rally.
Διαβάστε επίσης: Σαν σήμερα, 25 Φεβρουαρίου στην F1 και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό
Σαν σήμερα το 1955 γεννήθηκε ο Rupert Keegan. Ο Βρετανός κατέκτησε τον τίτλο στο πρωτάθλημα F3 της χώρας του και έτσι αναρριχήθηκε στην F1 το 1977. Μέχρι το 1982 παρουσιάστηκε συνολικά σε 37 Grand Prix και προκρίθηκε 25 φορές. Δεν κατάφερε να βαθμολογηθεί ούτε μία φορά, καθώς οδήγησε για τις πολύ αδύναμες ομάδες των Hesketh, Surtees, RAM και March. Μετά την F1, ο Keegan έτρεξε σε αγώνες formula στις Η.Π.Α. για το πρωτάθλημα CART αλλά και σε αγώνες αντοχής, χωρίς να εντυπωσιάσει. Αφού αποσύρθηκε από τους αγώνες, ασχολήθηκε με τον τομέα διοίκησης επιχειρήσεων και υπήρξε καθοδηγητής άλλων οδηγών.
Σαν σήμερα το 1974 γεννήθηκε ο τεράστιος θρύλος των αγώνων rally, Sébastien Loeb. Ο Γάλλος κατέκτησε την πρώτη του νίκη στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Rally (WRC) το 2002 και, έκτοτε, έχει κατακτήσει συνολικά 80 νίκες καθώς και 9 συνεχόμενους τίτλους με την Citroën. Επίσης, έχει εκπροσωπήσει τη γαλλική φίρμα και στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αυτοκινήτων Τουρισμού (WTCC), ενώ το 2006 τερμάτισε δεύτερος στις 24 ώρες του Le Mans με την Pescarolo Sport. Η καριέρα αυτού του μοναδικού οδηγού περιλαμβάνει και σύντομα περάσματα από αγώνες αυτοκινήτων GT, rallycross αλλά και το Rally Ντακάρ.
-
Κάντε μας like στο facebook
-
Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
-
Μπείτε στον server μας στο Discord
Σαν σήμερα το 1995, η πίστα της Jerez στην Ισπανία φιλοξένησε τον πρώτο γύρο της σεζόν για το ανερχόμενο BPR Global GT Series, ένα πρωτάθλημα-προάγγελο του μελλοντικού FIA GT. Η προσοχή του event εστιάστηκε κυρίως στη McLaren F1 GTR, η οποία πραγματοποίησε το αγωνιστικό της ντεμπούτο μέσω της Gulf Racing και της West Company. Μετά από 4 ώρες δράσης, το διαχρονικό αγωνιστικό αυτοκίνητο κατέκτησε την πρώτη του νίκη μέσω του #1 Gulf που μοιράστηκαν οι Ray Bellm και Maurizio Sandro Sala. Το πλήρωμα ξεπέρασε για 16 δευτερόλεπτα την Porsche 993 GT2 Evo των Bob Wollek, Christophe Bouchut και Jean-Pierre Jarier.
Σαν σήμερα το 2007, η ομάδα της Honda παρουσίασε το νέο της μονοθέσιο για την ανερχόμενη τότε σεζόν στην F1. Σε αντίθεση με τις προηγούμενες χρονιές, η Honda επέλεξε μια ασυνήθιστη επιλογή χρωματισμού, με την RA107 να πλαισιώνεται από μια εικόνα της Γης σε όλο της το πλαίσιο. Η βασική ιδέα ήταν να προωθηθεί η περιβαλλοντική συνείδηση στο κοινό, με ελάχιστους χορηγούς να στηρίζουν εν τέλει την όλη προσπάθεια. Ανεξαρτήτως του αν ανταποκρίθηκε στην αισθητική των απλών θεατών της, η Honda RA107 ήταν έτσι κι αλλιώς πολύ μέτρια αποδοτικά.