Ο κόσμος της Formula 1 και του μηχανοκίνητου αθλητισμού είναι γεμάτος ιστορίες και γεγονότα που γράφτηκαν με χρυσά γράμματα στα βιβλία: κάθε ημέρα αποτελεί αφορμή να θυμηθούμε και να μάθουμε τι έγινε σαν σήμερα.
Σαν σήμερα το 1908 γεννήθηκε ο Albert Scherrer. Ο Ελβετός επιχειρηματίας έτρεχε σε αγώνες κυρίως για προσωπική ευχαρίστηση, χωρίς να έχει κάποια ιδιαίτερη φιλοδοξία. Από τα τέλη της δεκαετίας του ‘40 άρχισε να καταγράφει εμφανίσεις σε τοπικούς αγώνες και events αναβάσεων στη χώρα του, οδηγώντας παλιά αυτοκίνητα της Alfa Romeo και της Jaguar. Το 1953 έλαβε μέρος στο GP Ελβετίας της F1 με ένα αυτοκίνητο της HWM και προκρίθηκε στη 18η θέση. Μετά από έναν αδιάφορο αγώνα τερμάτισε 9ος, 16 γύρους πίσω από τον νικητή Alberto Ascari. Αυτή ήταν και η μοναδική παρουσία του Scherrer στο παγκόσμιο πρωτάθλημα, με τα επόμενα χρόνια να τον βρίσκουν ξανά σε τοπικές αγωνιστικές διοργανώσεις χαμηλού προφίλ.
Σαν σήμερα το 1914 γεννήθηκε ο Élie Bayol. Ο Γάλλος ξεκίνησε την αγωνιστική του καριέρα μόλις στις αρχές των ‘50s, σε αγώνες με σπορ αυτοκίνητα. Παρά την απειρία του όμως, κατάφερε να επιδείξει αξιότιμα οδηγικά στοιχεία και έτσι βρήκε την ευκαιρία να συμμετάσχει σε διάφορους αγώνες αναβάσεων ανά την Ευρώπη, αλλά και στην F2. Εκμεταλλευόμενος την οριοθέτηση των τεχνικών κανονισμών της F1 βάσει αυτών της F2 στις αρχές των ‘50s, ο Bayol έκανε ντεμπούτο στο GP Ιταλίας του 1952 με ένα αυτοκίνητο της OSCA. Εκπροσώπησε τη μικρή ιταλική φίρμα σε άλλα δύο Grand Prix το 1953 και μεταφέρθηκε στην Gordini για το 1954. Κατέγραψε τον πρώτο του τερματισμό με μια 5η θέση στο GP Αργεντινής και πήρε τους πρώτους του βαθμούς. Μετά από άλλους τρεις αδιάφορους αγώνες στην F1, ο Bayol αγωνίστηκε σε κάποια υποστηρικτικά Grand Prix και το 1956 αποσύρθηκε από την ενεργό δράση.
Διαβάστε επίσης: Σαν σήμερα, 27 Φεβρουαρίου στην F1 και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό
Σαν σήμερα το 1940 γεννήθηκε ένας μεγάλος θρύλος των αγώνων ταχύτητας που ακούει στο όνομα Mario Andretti. Γεννημένος στην Ιταλία, και συγκεκριμένα στο Motovun της σημερινής Κροατίας, ο Αμερικανός μετανάστευσε στις Η.Π.Α. όντας ακόμη παιδί και ξεκίνησε μια τεράστια και αξιοζήλευτη καριέρα. Αγωνίστηκε στην F1 για πάνω από μια δεκαετία, κατακτώντας μάλιστα την pole position στο ντεμπούτο του το 1968. Σημείωσε την πρώτη του νίκη στο GP Νότιας Αφρικής το 1971 με τη Ferrari, επιστρέφοντας στο πρώτο σκαλί του βάθρου από το 1976 κι έπειτα, όταν είχε μεταφερθεί στη Lotus. Μάλιστα, το 1978 κατέκτησε τον τίτλο έστω και υπό τραγικές συνθήκες, καθώς ο ομόσταυλος και ανταγωνιστής Ronnie Peterson απεβίωσε μεσούσης της σεζόν, μετά από ένα ανατριχιαστικό ατύχημα στο GP Ιταλίας. Παρέμεινε στην F1 έως το 1982, καταγράφοντας συνολικά 131 εμφανίσεις με τις ομάδες των Lotus, March, Ferrari, Parnelli, Alfa Romeo και Williams.
Πέραν της F1, ο Mario Andretti υπήρξε άσσος και σε πολλές άλλες μορφές αγώνων. Έχει κερδίσει το Daytona 500 στο NASCAR, το Indianapolis 500 και τέσσερις τίτλους στο IndyCar. Οι διακρίσεις δεν σταματούν εκεί: ο Andretti έχει επίσης γράψει ιστορία και στους αγώνες αντοχής, μετρώντας νίκες στο Sebring και τη Daytona, ενώ έφτασε πολύ κοντά στο να κερδίσει και στις 24 ώρες του Le Mans. Μετά από σχεδόν τέσσερις δεκαετίες συμμετοχής σε εκατοντάδες αγώνες πάμπολλων κατηγοριών σε όλα τα μήκη και πλάτη της Γης, ο Andretti αποσύρθηκε επίσημα από την ενεργό δράση το 2003 σε ηλικία 63 χρονών, ύστερα από ένα μεγάλο ατύχημα σε ένα τεστ ενόψει του Indianapolis 500.
Σαν σήμερα το 1953 γεννήθηκε ο Ingo Hoffmann. Ο Βραζιλιάνος ξεκίνησε την καριέρα του στη Formula Vee, πριν εγκατασταθεί στη Μεγάλη Βρετανία το 1975 για να αγωνιστεί στη F3 και τη Formula 5000. Το 1976 έκανε ντεμπούτο στην F1 με την ομάδα Copersucar των αδερφών Fittipaldi, τερματίζοντας 11ος στο GP Βραζιλίας. Ωστόσο, η ομάδα ταλαιπωρούνταν από πολλά οικονομικά προβλήματα και αναγκαζόταν να μην συμμετέχει με δύο μονοθέσια σε όλα τα Grand Prix. Στις αρχές του 1977, η Copersucar αποφάσισε να καταργήσει οριστικά το δεύτερο μονοθέσιό της, θέτοντας έτσι τέλος και στο σύντομο πέρασμα του Hoffmann από την F1. Μετά από μόλις τρεις εκκινήσεις σε έξι εμφανίσεις, ο Hoffmann έκανε κάποιους σποραδικούς αγώνες στην F2 και το 1979 επέστρεψε στην πατρίδα του, ώστε να αφιερωθεί στους αγώνες stock αυτοκινήτων. Μέχρι το τέλος της καριέρας του το 2008, κατέκτησε συνολικά 12 τίτλους και πλέον θεωρείται ένας θρύλος της διοργάνωσης.
Σαν σήμερα το 1960 γεννήθηκε ο Σουηδός άσσος των αγώνων rally, Mikael Ericsson. Κατά τη διάρκεια της καριέρας του, συμμετείχε σε 40 events του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος (WRC) και οδήγησε για τις Volkswagen, Audi, Lancia, Nissan, Mitsubishi και Toyota. Η καλύτερη χρονιά του σημειώθηκε το 1989, όταν κατέκτησε δύο συνεχόμενες νίκες με συνοδηγό τον Claes Billstam. Συγκεκριμένα, κέρδισε το Rally Αργεντινής με μια Lancia Delta Integrale, καθώς και το Rally Φινλανδίας με ένα Mitsubishi Galant. Αποσύρθηκε από την ενεργό δράση το 1993.
Σαν σήμερα το 1965, η Ford κατέγραψε την πρώτη της νίκη στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Σπορ Αυτοκινήτων (WSC), επικρατώντας στον 12ωρο αγώνα αντοχής της Daytona. Το νικητήριο αυτοκίνητο ήταν ένα Ford GT40 της ομάδας του Carroll Shelby, το οποίο μοιράστηκαν οι Lloyd Ruby και Ken Miles. Στις επόμενες τρεις θέσεις τερμάτισαν αυτοκίνητα επίσης από την ομάδα του Shelby. Συγκεκριμένα, δεύτερη ήταν η Cobra Daytona Coupé των Jo Schlesser, Harold Keck και Bob Johnson, τρίτο ήταν το GT40 των Bob Bondurant και Richie Ginther, με τέταρτη την Cobra των Rick Muther και John Timanus.
Σαν σήμερα το 1973 γεννήθηκε στη Μασσαλία ο Nicolas Minassian. Ο Γάλλος με αρμένικες ρίζες κυνήγησε αρχικά μια καριέρα με στόχο τη Formula 1, ξεκινώντας από μικρές κατηγορίες μονοθεσίων όπως Formula Renault και Formula 3. Οι σταθερές του επιδόσεις τον οδήγησαν στην παλιά Formula 3000 (τωρινή Formula 2), όπου έχασε οριακά τον τίτλο το 2000 από τον Bruno Junqueira. Αδυνατώντας να βρει θέση στο grid της F1 την επόμενη χρονιά, ο Minassian μετακινήθηκε στις Η.Π.Α. μαζί με τον Βραζιλιάνο αντίπαλό του και συμμετείχε στο CART με την Chip Ganassi Racing, όπως και στο Indianapolis 500. Τελικά αποδεσμεύτηκε μεσούσης της σεζόν και ύστερα καταστάλαξε οριστικά στους αγώνες αντοχής. Μέχρι την απόσυρσή του το 2016, ο Γάλλος έκανε αίσθηση κυρίως στην κατηγορία LMP1 με την Peugeot κατακτώντας νίκες στο παλιό Le Mans Series, καθώς και βάθρα στις 24 ώρες του Le Mans, τις 12 ώρες του Sebring και το Petit Le Mans.
-
Κάντε μας like στο facebook
-
Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
-
Μπείτε στον server μας στο Discord
Σαν σήμερα το 1979 γεννήθηκε ο Sébastien Bourdais. Ο πολυπράγμων Γάλλος δραστηριοποιήθηκε σε πολλές μορφές αγώνων από την αρχή της καριέρας του, ξεκινώντας από τίτλους στη Γαλλική F3 και τη Formula 3000. Ακολούθησαν τέσσερις συνεχόμενοι τίτλοι στα Champ Cars των Η.Π.Α., δίνοντάς του την ευκαιρία να ανελιχθεί στην F1 με την Toro Rosso, το 2008. Παρόλο που πραγματοποίησε κάποιες αξιόλογες εμφανίσεις, επισκιάστηκε από τον ανερχόμενο Sebastian Vettel και αντικαταστάθηκε από τον Jaime Alguersuari στα μέσα του 2009. Έκτοτε, ο Bourdais έχει ταξιδέψει σε όλο τον κόσμο για να αγωνιστεί στα φημισμένα πρωταθλήματα του IndyCar και της IMSA, μετράει αρκετά εξαιρετικά αποτελέσματα στο Le Mans και το Indianapolis 500, καθώς και δύο νίκες στις 24 ώρες της Daytona. Εξακολουθεί να δίνει το παρόν σε αγώνες αντοχής μέχρι και σήμερα, οδηγώντας αυτοκίνητα GT και πρωτότυπα.
Σαν σήμερα το 1993 έλαβε χώρα ο πρώτος αγώνας της σεζόν για το αναθεωρημένο Πρωτάθλημα Αυτοκινήτων Τουρισμού της Αυστραλίας. Οι νέοι τεχνικοί κανονισμοί επέτρεπαν πλέον αυτοκίνητα με κινητήρα 5 λίτρων (τα γνωστά σημερινά Supercars), 2λιτρα αυτοκίνητα που συγκροτούσαν μια μικρότερη κατηγορία καθώς και αυτοκίνητα που οριοθετούνταν με βάση τους παλιούς κανονισμούς. Ο εναρκτήριος αγώνας για τη νέα εποχή του θεσμού πραγματοποιήθηκε στην πίστα του Amaroo Park, με τη νίκη να καταλήγει στο Ford Falcon του John Bowe.
Σαν σήμερα το 1999, ο αείμνηστος Colin McRae κατέκτησε τη νίκη στο Rally Σαφάρι της Κένυας, οδηγώντας ένα Ford Focus με συνοδηγό τον Nicky Grist. Έτσι, σημείωσε την πρώτη νίκη για το συγκεκριμένο μοντέλο στο WRC, καθώς και την πρώτη της Ford επί αφρικανικού εδάφους· η τελευταία ήταν το 1977, όταν ο Björn Waldegaard είχε κερδίσει με ένα Escort RS δεύτερης γενιάς. Το δίδυμο McRae/Grist άφησε πίσω του τα δύο εργοστασιακά Toyota Corolla που οδήγησαν οι Didier Auriol και Carlos Sainz Sr.
Σαν σήμερα το 2012 απεβίωσε σε ηλικία 68 χρονών ο Σουηδός άσσος του WRC, Anders Kulläng. Σύμφωνα με τις διαθέσιμες πηγές, ο Kulläng είχε βρεθεί πνιγμένος στο σπίτι του ενώ έκανε διακοπές στην Ταϊλάνδη. Από το 1973 έως το 1988, συμμετείχε σε 45 events του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος οδηγώντας για τις Opel, Mitsubishi, Volvo και BMW. Το 1980 σημείωσε τη μοναδική του διάκριση στο πρωτάθλημα κερδίζοντας το Rally Σουηδίας, πίσω από το τιμόνι ενός Opel Ascona 400. Μετά την απόσυρσή του από τους αγώνες, ίδρυσε τη δική του σχολή για ανερχόμενους οδηγούς rally. Ανάμεσα στους μαθητές του υπήρξαν, μεταξύ άλλων, ο Colin McRae και ο Sébastien Loeb.