Ο κόσμος της Formula 1 και του μηχανοκίνητου αθλητισμού είναι γεμάτος ιστορίες και γεγονότα που γράφτηκαν με χρυσά γράμματα στα βιβλία: κάθε ημέρα αποτελεί αφορμή να θυμηθούμε και να μάθουμε τι έγινε σαν σήμερα.
Σαν σήμερα το 1940 γεννήθηκε ο Ιάπωνας θρύλος των αγώνων, Kunimitsu Takahashi. Σε μια καριέρα που κράτησε για σχεδόν τέσσερις δεκαετίες, ξεκίνησε από τους αγώνες μοτοσικλετών το 1958 και πήρε κάποιες ιστορικές νίκες στα 150 και 250cc. Το 1962 ενεπλάκη σε ατύχημα από το οποίο αποκόμισε τραυματισμούς που τον έκαναν να μεταπηδήσει στους τέσσερις τροχούς από το 1965. Έκτοτε, έχει γράψει ιστορία σε πολλές μορφές αγώνων. Μάλιστα, το 1977 έτρεξε στο GP Ιαπωνίας της F1 με μια πεπαλαιωμένη Tyrrell 007 και τερμάτισε 9ος, έχοντας εκκινήσει 22ος. Μέχρι και την απόσυρσή του το 1999, πήρε τρεις τίτλους και πολλές νίκες στα απαιτητικά πρωταθλήματα formula, αγώνων αντοχής και αυτοκινήτων τουρισμού στην Ιαπωνία. Επίσης ίδρυσε τη δική του αγωνιστική ομάδα, η οποία κατέκτησε πολλά πρωταθλήματα στο JGTC/Super GT και συνδέθηκε με τον διάσημο χορηγό της Raybrig στα αγωνιστικά NSX της Honda.
Διαβάστε επίσης: Σαν σήμερα, 28 Ιανουαρίου στην F1 και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό
Σαν σήμερα το 1950 γεννήθηκε ο τελευταίος παγκόσμιος πρωταθλητής της Ferrari στον 20ο αιώνα, Jody Scheckter. Ο Νοτιοαφρικανός εισήλθε στην F1 το 1972 και έτρεξε σε σποραδικούς αγώνες με την McLaren, χτίζοντας αρχικά ένα προφίλ επιθετικού και επικίνδυνου οδηγού. Το 1974 μεταφέρθηκε στην Tyrrell και άλλαξε δραματικά την οδηγική του προσέγγιση, παίρνοντας νίκες και θέτοντας υποψηφιότητα για τίτλο. Μετά από λίγα χρόνια στην Tyrrell μεταφέρθηκε στην Wolf, με την οποία κέρδισε αγώνα στο ντεμπούτο της ομάδας και τερμάτισε δεύτερος στο πρωτάθλημα. Το 1979 τον υπέγραψε η Ferrari και, με την βοήθεια του Gilles Villeneuve, ο Scheckter έγινε ο πρώτος και μοναδικός Αφρικανός πρωταθλητής της F1. Ωστόσο, η 312T5 του 1980 ήταν πάρα πολύ κακή και συγκέντρωσε μόλις δύο βαθμούς από τον ίδιο, ο οποίος επέλεξε να αποσυρθεί στο τέλος της σεζόν. Παραδόξως, μετά τον Scheckter, η Ferrari έπρεπε να περιμένει μέχρι το 2000 για να κατακτήσει ξανά πρωτάθλημα οδηγών.
-
Κάντε μας like στο facebook
-
Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
-
Μπείτε στον server μας στο Discord
Σαν σήμερα το 1978, το GP Βραζιλίας της F1 διεξήχθη για πρώτη φορά στο Ρίο ντε Τζανέιρο και την πίστα της Jacarepaguá. Ο Carlos Reutemann έκανε μια φοβερή εκκίνηση και κέρδισε εμφατικά με την Ferrari, δίνοντας παράλληλα στη Michelin την πρώτη της νίκη ως προμηθεύτρια ελαστικών και θέτοντας τέλος σε ένα σερί 80 νικών της Goodyear. Ο ντόπιος Emerson Fittipaldi κατέκτησε μια εξαιρετική δεύτερη θέση οδηγώντας για την εγχώρια Copersucar και το βάθρο έκλεισε ο Niki Lauda, με μια Brabham-Alfa Romeo.