spot_img

Σαν σήμερα, 29 Ιουλίου στην F1 και το motorsport

Ο κόσμος της Formula 1 και του μηχανοκίνητου αθλητισμού είναι γεμάτος ιστορίες και γεγονότα που γράφτηκαν με χρυσά γράμματα στα βιβλία: κάθε ημέρα αποτελεί αφορμή να θυμηθούμε και να μάθουμε τι έγινε σαν σήμερα.

Σαν σήμερα το 1933 γεννήθηκε στο Marylebone του Λονδίνου ο Colin Davis, γιος του νικητή στο Le Mans με την Bentley το 1927 και δημοσιογράφου Sammy Davis. Ο Colin, ένας ειδικευόμενος στον τομέα του marketing και των διαφημίσεων, ακολούθησε τα χνάρια του πατέρα του και το 1955 καθιερώθηκε στους μικρούς αγώνες μονοθεσίων, οδηγώντας μια Cooper-Norton 500cc προδιαγραφών F3. Το 1957 μετακόμισε στην Ιταλία και απέκτησε συστάσεις με τους αδερφούς Maserati, εκπροσωπώντας τους σε μη-πρωταθληματικά Grand Prix με σπορ αυτοκίνητα της OSCA. Το 1959 εμφανίστηκε στα GP Γαλλίας και Ιταλίας της F1 με μια Cooper της Scuderia Centro Sud αλλά τερμάτισε μόνο στη Monza, στην 11η θέση. Η καινούρια τότε κατηγορία Formula Junior προσέφερε περισσότερες επιτυχίες στον Davis, όπως και οι αγώνες αντοχής. Το 1964 κατέκτησε το Targa Florio, ενώ το 1966 τερμάτισε 4ος στο Le Mans μαζί με τον Jo Siffert, πίσω μόνο από τα πανίσχυρα Ford GT40.

Σαν σήμερα το 1934, ο René Dreyfus κέρδισε το GP Βελγίου στο παλιό Spa-Francorchamps πίσω από το τιμόνι μιας Bugatti T59, ξεπερνώντας για σχεδόν 2 λεπτά την έτερη Bugatti του Ιταλού Antonio Brivio. Ωστόσο, κύριοι πρωταγωνιστές του βροχερού αγώνα υπήρξαν οι Louis Chiron και Achille Varzi με τις Alfa Romeo τους, μοιραζόμενοι την πρωτοπορία για τους 28 εκ των 40 γύρων του event. Τελικά ο Μονεγάσκος είχε ένα άσχημο ατύχημα βγαίνοντας από την Eau Rouge στον 21ο γύρο χωρίς ευτυχώς να τραυματιστεί σοβαρά, ενώ ο Ιταλός απέσυρε το αυτοκίνητο στα pits με μηχανικά προβλήματα. Η νίκη του Dreyfus σήμανε παράλληλα τον τελευταίο θρίαμβο της Bugatti σε μεγάλο προπολεμικό Grand Prix. Το event έμεινε επίσης γνωστό για την αποχή των Mercedes-Benz και Auto Union, εξαιτίας της επιβολής τους από τους Βέλγους διοργανωτές να πληρώσουν επιπρόσθετα παράβολα για τον ειδικό τύπο καυσίμου που ήθελαν να χρησιμοποιήσουν.

Σαν σήμερα το 1946 γεννήθηκε στο Örebro της Σουηδίας ο θρύλος των αγώνων rally, Stig Blomqvist. Όπως οι περισσότεροι συμπατριώτες του, ο Blomqvist εισήλθε σε αυτό το είδος αγώνων μέσω της Saab και στις αρχές των ‘70s ξεκίνησε να κάνει αίσθηση, σημειώνοντας αξιοσημείωτες επιδόσεις σε events κυρίως της Σκανδιναβικής επικράτειας. Η καλή του φόρμα διατηρήθηκε και στα χρόνια του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Rally (WRC), οδηγώντας τον σε τρεις νίκες στη Σουηδία το 1973, 1977 και 1979. Το 1982, ο Blomqvist μεταφέρθηκε στην ανερχόμενη ομάδα της Audi, προεκτείνοντας το φάσμα των επιτυχιών του και σε άλλα μέρη του κόσμου. Μάλιστα, το 1984 κέρδισε σε πέντε events – μεταξύ αυτών και το Rally Ακρόπολις, ώστε να στεφθεί παγκόσμιος πρωταθλητής για μοναδική φορά. Διατηρήθηκε στον χώρο του WRC μέχρι το 2006 και έπειτα επικεντρώθηκε στην καθοδήγηση του γιου του, Tom, ο οποίος είναι πλέον ένας αξιοσέβαστος εργοστασιακός οδηγός της BMW στα αυτοκίνητα τουρισμού και GT.

Σαν σήμερα το 1951 διεξήχθη το πρώτο GP Γερμανίας στην ιστορία της F1, με τον αγώνα να φιλοξενείται στην «Πράσινη Κόλαση» του Nürburgring. Η Ferrari αποδείχθηκε απόλυτη πρωταγωνίστρια του event με τα εργοστασιακά και ιδιωτικά αυτοκίνητά της, με τη νίκη να καταλήγει τελικά στην 375 του Alberto Ascari – αυτή ήταν μάλιστα η πρώτη από τις 13 νίκες του ανερχόμενου Ιταλού άσσου. Από την άλλη πλευρά η Alfa Romeo, ο μοναδικός ουσιαστικός αντίπαλος της Scuderia, εναπόθεσε τις ελπίδες της αποκλειστικά στην εργοστασιακή Alfetta του Juan Manuel Fangio, έπειτα από την εγκατάλειψη του Giuseppe Farina λόγω προβλημάτων υπερθέρμανσης στο αυτοκίνητο. Ο Αργεντινός υπήρξε επικεφαλής στους πρώτους 4 γύρους αλλά χρειάστηκε να κάνει ένα επιπρόσθετο pit stop για ανεφοδιασμό. Αυτό, σε συνδυασμό με το δυσλειτουργικό κιβώτιο ταχυτήτων του, τον ανάγκασε να συμβιβαστεί με την δεύτερη θέση. Οι υπόλοιποι βαθμοί απονεμήθηκαν στις εργοστασιακές Ferrari των José Froilán González, Luigi Villoresi και Piero Taruffi.

Σαν σήμερα το 1956, η πρωτοεμφανιζόμενη ομάδα της Ecurie Ecosse θριάμβευσε στις 24 ώρες του Le Mans, με τους Ron Flockhart και Ninian Sanderson να μοιράζονται μια Jaguar D-Type και να παίρνουν πρώτοι την καρό σημαία έπειτα από 300 γύρους. Ύστερα από τα τραγικά και φρικιαστικά γεγονότα που στιγμάτισαν το event της προηγούμενης χρονιάς, η πίστα του Sarthe υπέστη μια σειρά από δραματικές αλλαγές με γνώμονα την ασφάλεια των οδηγών και των θεατών, κυρίως στην ευθεία εκκίνησης/τερματισμού και την θέση των pits. Ο αγώνας είχε ξεκινήσει άσχημα, καθώς ο ντόπιος Louis Héry τράκαρε άσχημα στη Maison Blanche και τραυματίστηκε σοβαρά, αφήνοντας την τελευταία του πνοή στον δρόμο για το νοσοκομείο. Η μάχη για τη νίκη εξελίχθηκε μεταξύ των Flockhart/Sanderson και της Aston Martin DB3S των Stirling Moss/Peter Collins. Το δεύτερο πλήρωμα έχασε έδαφος το πρωί με προβλήματα στο κιβώτιο ταχυτήτων και τελικά τερμάτισε έναν γύρο πίσω από τη νικητήρια Jaguar.

Σαν σήμερα

Διαβάστε επίσης: Σαν σήμερα, 28 Ιουλίου στην F1 και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό

Σαν σήμερα το 1973, το GP Ολλανδίας της F1 έμεινε στην ιστορία ως ένας από τους πιο λυπηρούς αγώνες στα χρονικά του motorsport, καθώς στιγματίστηκε από τον τραγικό θάνατο του Roger Williamson. Ο πολλά υποσχόμενος Άγγλος, μόλις στον δεύτερο αγώνα του στην F1, υπέστη μια αστοχία ελαστικού στον 9ο γύρο και έπεσε στις μπαριέρες, με την March 731 να τουμπάρει και να σταματά φλεγόμενη κοντά στην στροφή Tunnel Oost του Zandvoort. Παράλληλα, ο συμπατριώτης David Purley παράτησε τον αγώνα του και έτρεξε απελπισμένα να σώσει τον φίλο του. Δυστυχώς, εξαιτίας της πολύ δυνατής φωτιάς και της πλήρους απροετοιμασίας των ανθρώπων της πίστας, οι ενέργειες του Purley αποδείχθηκαν μάταιες και ο 25χρονος Williamson υπέκυψε λόγω ασφυξίας σχεδόν 10 λεπτά αργότερα. Ο αγώνας κερδήθηκε από τον Jackie Stewart και ο νεαρός François Cevert συνέβαλε σε ένα ασήμαντο 1-2 της Tyrrell, ενώ ο James Hunt σημείωσε το πρώτο του βάθρο στην F1.

Σαν σήμερα το 1979, ο Alan Jones πήρε πρώτος την καρό σημαία στο παλιό Hockenheimring για το GP Γερμανίας και σημείωσε την δεύτερη νίκη του στην F1, πρώτη με την ανερχόμενη τότε ομάδα της Williams. Ο Αυστραλός είχε καλύτερο πέταγμα στην εκκίνηση από την Renault του poleman Jean-Pierre Jabouille και τον προσπέρασε πριν την πρώτη στροφή· ο Γάλλος τον καταδίωξε για 7 γύρους αλλά έχασε τον έλεγχο στην τότε στροφή 10 του σταδίου και εγκατέλειψε. Παρόλο που ο Jones ήρθε αντιμέτωπος με ένα αργό κλατάρισμα του πίσω-δεξιού ελαστικού του στο τελευταίο σκέλος του αγώνα, είχε πίσω του τον ομόσταυλο Clay Regazzoni που τελικά δεν του επιτέθηκε. Έτσι, η Williams σημείωσε το πρώτο 1-2 στην ιστορία της και οι οδηγοί της πλαισιώθηκαν στο βάθρο από τον Jacques Laffite της Ligier.

Σαν σήμερα

Σαν σήμερα το 1981 γεννήθηκε στο Oviedo της Ισπανίας ο Fernando Alonso, ένας από τους πιο ταλαντούχους και αμφιλεγόμενους οδηγούς της F1. Ο Alonso έγινε ο νεότερος τότε νικητής αγώνα F1 το 2003 και μέχρι τα 25 του ήταν ήδη δύο-φορές παγκόσμιος πρωταθλητής με την Renault – ο μοναδικός της χώρας του. Ωστόσο, από την απαρχή της υβριδικής εποχής στο πρωτάθλημα, περιορίστηκε σε μονοθέσια μεσαίας έως χαμηλής δυναμικότητας και δεν του παρουσιάστηκαν ουσιαστικές ευκαιρίες για να προσθέσει στις 32 νίκες που μετράει μέχρι στιγμής στην καριέρα του. Βέβαια, ο Alonso κατάφερε να αναδείξει το οδηγικό του ποιόν και εκτός F1, εντυπωσιάζοντας στο Indianapolis 500 του 2017 και κατακτώντας δύο συνεχόμενες νίκες στις 24 ώρες του Le Mans ώστε να στεφθεί παγκόσμιος πρωταθλητής και στους αγώνες αντοχής του WEC, στην εκτεταμένη σεζόν του 2018-2019. Ο Ισπανός επέστρεψε πίσω στην F1 το 2021 και οδηγεί για την μετονομασμένη Alpine.

Σαν σήμερα το 1990, ο Alessandro Nannini επέλεξε να μην αλλάξει ελαστικά στο GP Γερμανίας του παλιού Hockenheimring και σχεδόν έκανε την μεγάλη έκπληξη, μένοντας στην πρωτοπορία για σχεδόν όλο το μεσαίο σκέλος του αγώνα. Ωστόσο, τα ελαστικά του Ιταλού είχαν πλέον χαμηλή πρόσφυση όταν πλησίασε ο αείμνηστος Ayrton Senna της McLaren και τελικά η πρωτοπορία άλλαξε οριστικά χέρια στον 34ο από τους 45 γύρους. Ο Nannini κατάφερε τουλάχιστον να κρατηθεί μπροστά από την έτερη McLaren του Gerhard Berger για την δεύτερη θέση, με τους υπόλοιπους βαθμούς της πρώτης εξάδας να απονέμονται στον πρωταθλητή Alain Prost της Ferrari και στις δύο Williams των Riccardo Patrese και Thierry Boutsen.

Σαν σήμερα το 2001, το GP Γερμανίας της F1 φιλοξενήθηκε για τελευταία φορά στην παλιά μεγάλη χάραξη του Hockenheimring. Η δράση χρειάστηκε να διακοπεί προσωρινά έπειτα από ένα μεγάλο ατύχημα στην εκκίνηση μεταξύ Luciano Burti και Michael Schumacher· η Prost του Βραζιλιάνου σηκώθηκε στον αέρα και σκόρπισε θραύσματα σε όλη την πίστα μαζί με τις υπόλοιπες μικροσυγκρούσεις. Οι δύο οδηγοί πήραν τελικά την επανεκκίνηση με τα εφεδρικά τους μονοθέσια και ο αγώνας μονοπωλήθηκε από τις δύο Williams, με τους ισχυρούς κινητήρες BMW. Ο Juan Pablo Montoya, έχοντας εκκινήσει από την πρώτη του pole position στην F1, ήταν άνετα πρωτοπόρος αλλά εγκατέλειψε με αστοχία στον κινητήρα έπειτα από ένα προβληματικό πρώτο pit stop. Περίπου στο ίδιο χρονικό σημείο εγκατέλειψε και ο Schumacher, με προβλήματα στην πίεση καυσίμων. Έτσι, η νίκη κατέληξε στον έτερο Schumacher, τον Ralf, με τον Rubens Barrichello 46 δευτερόλεπτα πίσω και τρίτο τον Jacques Villeneuve της BAR-Honda.

Σαν σήμερα το 2007, η θρυλική οβάλ πίστα της Indianapolis φιλοξένησε τον τότε ετήσιο αγώνα 400 μιλίων στα πλαίσια της μεγάλης κατηγορίας του NASCAR. Η νίκη κατέληξε στον Tony Stewart –δεύτερη συνεχόμενη στη σεζόν για τον άσσο της Joe Gibbs Racing–, με δεύτερο τον rookie Juan Pablo Montoya της Chip Ganassi Racing. Μάλιστα, ο Κολομβιανός έγινε ο πρώτος οδηγός στην ιστορία που συμμετείχε σε τρία μεγάλα αγωνιστικά events στο Brickyard· το Indianapolis 500 και το Αμερικανικό GP της F1 αποτελούν τα άλλα δύο. Ο Reed Sorenson εκκίνησε από την μοναδική pole position της καριέρας του και τερμάτισε 5ος, ενώ ο πολύπειρος Kyle Petty –γιος του θρυλικού Richard Petty– πραγματοποίησε την 800η του εμφάνιση στα μεγάλα σαλόνια των stock αυτοκινήτων αλλά ολοκλήρωσε μόλις στην 32η θέση.

Σαν σήμερα το 2012, ο Lewis Hamilton προηγήθηκε σχεδόν σε όλη τη διάρκεια του GP Ουγγαρίας από την pole position και κατέκτησε την δεύτερη νίκη του στη σεζόν. Βέβαια, ο Βρετανός της McLaren χρειάστηκε να κρατηθεί μπροστά από τον «φουριόζο» Kimi Räikkönen που βρισκόταν σε πλεονεκτική θέση όσον αφορά την φθορά των ελαστικών του. Τελικά ο Φινλανδός δεν μπόρεσε να προσπεράσει και αρκέστηκε στη δεύτερη θέση, με τον ομόσταυλο Romain Grosjean να ολοκληρώνει το βάθρο για το 2-3 της Lotus. Ο πρωταθλητής Sebastian Vettel τερμάτισε ελάχιστα πίσω του στην 4η θέση, με την πρώτη πεντάδα να κλείνει ο τότε επικεφαλής στη βαθμολογία οδηγών Fernando Alonso.

Σαν σήμεραΣαν σήμερα, επίσης το 2012, ο πρωταθλητής Casey Stoner κατέκτησε μια δύσκολη νίκη στην πίστα της Laguna Seca, την τέταρτή του στη σεζόν του MotoGP. Ο Αυστραλός άσσος της Repsol Honda ήταν ο μόνος από τους πρωτοπόρους που εκκίνησε με το μαλακότερο πίσω λάστιχο και αρχικά είχε πέσει στην τρίτη θέση, πίσω από τον ομόσταυλο Dani Pedrosa και τον Jorge Lorenzo. Ωστόσο, βρέθηκε δεύτερος μόλις στον δεύτερο γύρο και έπειτα καταδίωξε την εργοστασιακή Yamaha του έτερου Ισπανού, ασκώντας του συστηματικά πίεση. Τελικά τον προσπέρασε στην στροφή 1 με 11 γύρους να απομένουν και πήρε πρώτος την καρό σημαία, με τους Lorenzo και Pedrosa να τον πλαισιώνουν στο βάθρο. Η πρώτη πεντάδα έκλεισε με τις Yamaha Tech 3 των Andrea Dovizioso και Cal Crutchlow, ενώ ο Valentino Rossi είχε μια άσχημη πτώση στον προτελευταίο γύρο λίγο πριν την διάσημη στροφή Corkscrew· ευτυχώς δεν τραυματίστηκε.

  • Κάντε μας like στο facebook
  • Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube

Σαν σήμερα το 2018, μετά από μια βρόχινη διαδικασία κατατακτηρίων δοκιμών, το GP Ουγγαρίας της F1 προσέφερε επί της ουσίας ένα «κυνηγητό» μεταξύ της φαινομενικά ταχύτερης Ferrari του Sebastian Vettel και των Lewis Hamilton/Valtteri Bottas της Mercedes. Ο Γερμανός της Scuderia είχε εκκινήσει μόλις 4ος και κόλλησε πίσω από τον ομόσταυλο του Βρετανού πρωταθλητή, αξιοποιώντας το overcut ώστε να μπορέσει να εκμεταλλευτεί τα καλύτερα ελαστικά στους τελευταίους γύρους και να βρεθεί έστω δεύτερος. Τελικά ο Vettel προσπέρασε τον Bottas στην στροφή 2 του 65ου γύρου, με τον Φινλανδό μάλιστα να σπάει την εμπρόσθια αεροτομή του στην προσπάθειά του να αμυνθεί και να υποχωρεί δραματικά. Μάλιστα, όταν του επιτέθηκε ο Daniel Ricciardo για την 4η θέση, ξανασυγκρούστηκε και τελικά απλώς έκλεισε την πρώτη πεντάδα, εισπράττοντας έπειτα οξεία κριτική. Οι συγκυρίες προβίβασαν στην τρίτη θέση του βάθρου την έτερη Ferrari του Kimi Räikkönen, πίσω από τους Vettel και Hamilton.

Σαν σήμερα

Related Articles

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -spot_img

Latest Articles