Ο κόσμος της Formula 1 και του μηχανοκίνητου αθλητισμού είναι γεμάτος ιστορίες και γεγονότα που γράφτηκαν με χρυσά γράμματα στα βιβλία: κάθε ημέρα αποτελεί αφορμή να θυμηθούμε και να μάθουμε τι έγινε σαν σήμερα.
Σαν σήμερα το 1967 γεννήθηκε ο ζωντανός θρύλος των αυτοκινήτων τουρισμού της Αυστραλίας, Mark Skaife. Ξεκινώντας την αναρρίχηση της καριέρας του στο κορυφαίο πρωτάθλημα αυτοκινήτων της χώρας του ως οδηγός της Nissan, ο Skaife μονιμοποιήθηκε το 1990 και στα επόμενα 20 χρόνια έγραψε ιστορία ως ένας από τους κορυφαίους. Το 1991 κατέκτησε τον πρώτο από τους πέντε τίτλους του σε ένα Skyline R32 και έπειτα καθιερώθηκε αποκλειστικά στην Holden, κερδίζοντας άλλους τέσσερις τίτλους και συνολικά 90 αγώνες με τις Gibson Motorsport, Holden Racing Team και Triple Eight Race Engineering. Επίσης, έχει κερδίσει 6 φορές το Bathurst 1000, το πιο περιβόητο event στην Αυστραλία. Μετά την απόσυρσή του από την οδήγηση, ο Skaife εργάστηκε ως σχολιαστής και παρουσιαστής αγώνων των Supercars, συμβάλλοντας και στην αναδιαμόρφωση της πίστας του Albert Park για τη Formula 1.
Σαν σήμερα το 1971 γεννήθηκε ο έμπειρος άσσος των αγώνων αντοχής, Emmanuel Collard. Ο Γάλλος, αρχικά ένας μέτριος οδηγός της Apomatox στη Formula 3000, υπήρξε δοκιμαστής οδηγός στις ομάδες F1 των Ligier, Prost και Benetton τη δεκαετία του ‘90, όμως αποτελούσε ανέκαθεν σταθερή παρουσία σε μεγάλες διοργανώσεις σπορ αυτοκινήτων. Παρά τη θέση του στην εργοστασιακή ομάδα νέων οδηγών της Porsche, ο Collard οδήγησε και για άλλες φίρμες ανά τα χρόνια όπως Toyota, Cadillac και Ferrari. Έχει κατακτήσει με την Porsche δύο νίκες στην κατηγορία του για τις 24 ώρες του Le Mans (2003, 2009) και μία επική συνολική νίκη στις 12 ώρες του Sebring (2008), όπως και τρία πρωταθλήματα με την Pescarolo Sport στο τωρινό ELMS (2005-2006, 2011). Τα τελευταία χρόνια πρωταγωνίστησε κυρίως με τη Ferrari στην GTE-Am του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Αντοχής (WEC) και πλέον οδηγεί στην κατηγορία LMP2 για την Team Penske.
Διαβάστε επίσης: Σαν σήμερα, 2 Απριλίου στην F1 και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό
Σαν σήμερα το 1977 έλαβε χώρα ο τέταρτος αγώνας της σεζόν στη Formula 1, στην πίστα του Long Beach. Ο αγώνας αυτός σημαδεύτηκε σε σχεδόν όλη τη διάρκειά του από μια κλειστή τριπλή μονομαχία μεταξύ Jody Scheckter, Mario Andretti και Niki Lauda. Στους τελευταίους 4 από τους 80 γύρους, ο Scheckter ήρθε αντιμέτωπος με ένα αργό κλατάρισμα ελαστικού και μείωσε τον ρυθμό του, επιτρέποντας στον Andretti να τον προσπεράσει για την πρωτοπορία. Η Wolf του Νοτιοαφρικανικού έμεινε πίσω και από την Ferrari του Lauda, με τον Andretti να σημειώνει την πρώτη εντός έδρας νίκη Αμερικανού στο παγκόσμιο πρωτάθλημα. Αυτή ήταν επίσης η πρώτη νίκη για την επαναστατική Lotus 78, η οποία σήμανε την απαρχή της κυριαρχίας των μονοθεσίων ground effect.
Σαν σήμερα το 1985 γεννήθηκε ο άσσος των αγώνων rally, Jari-Matti Latvala. Ο Φινλανδός υπήρξε ιδιαίτερα γνωστός για το επιθετικό στυλ οδήγησής του, το οποίο συχνά τον οδηγούσε σε ατυχήματα και εγκαταλείψεις. Μετράει συνολικά 17 χρόνια εμπειρίας στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Rally (WRC) και κατέχει το ρεκόρ για τις περισσότερες εμφανίσεις σε events, με 209. Επίσης, μέχρι τη νίκη του νεαρού Kalle Rovanperä στην Εσθονία το 2021, υπήρξε για πολλά χρόνια ο νεότερος νικητής rally στην ιστορία του πρωταθλήματος, ενώ με τις 18 νίκες του θεωρείται στατιστικά ο πιο επιτυχημένος οδηγός που δεν κατέκτησε τίτλο. Μετά την απόσυρσή του από την ενεργό δράση πίσω από το τιμόνι το 2020, ο Latvala ηγείται πλέον την ομάδα Gazoo Racing της Toyota στο WRC.
Σαν σήμερα το 1988 η πίστα της Jacarepaguá, μετονομασμένη πλέον σε Autódromo Internacional Nelson Piquet, φιλοξένησε την πρεμιέρα της σεζόν στη Formula 1 για το GP Βραζιλίας. Ο Alain Prost της McLaren ηγήθηκε τον αγώνα μέχρι τον τερματισμό, με τον ομόσταυλο και poleman Ayrton Senna να αντιμετωπίζει προβλήματα με το κιβώτιο ταχυτήτων στον γύρο σχηματισμού. Ο Βραζιλιάνος μεταπήδησε στο εφεδρικό μονοθέσιο και εκκίνησε από το pit-lane, φτάνοντας μέχρι και τη δεύτερη θέση. Ωστόσο, λίγο μετά το μέσον του αγώνα δέχτηκε μαύρη σημαία καθώς άλλαξε μονοθέσιο αφού είχε δοθεί η εκκίνηση. Ο Gerhard Berger της Ferrari τερμάτισε δεύτερος, με τον πρωταθλητή Nelson Piquet να ολοκληρώνει το βάθρο, στην πρώτη του εμφάνιση με την Lotus. Ο αγώνας αυτός σήμανε και την έναρξη της τελευταίας σεζόν πριν την απαγόρευση των κινητήρων τούρμπο.
Σαν σήμερα το 1993, ο παγκόσμιος πρωταθλητής Nigel Mansell ενεπλάκη σε ένα μεγάλο ατύχημα, στις ελεύθερες δοκιμές ενός αγώνα 200 μιλιών στην οβάλ πίστα του Phoenix για το πρωτάθλημα CART – ήταν η πρώτη εμφάνιση του Βρετανού σε οβάλ πίστα μετά τη μετάβασή του από τη Formula 1 στο CART. Οι γιατροί τον προέτρεψαν να μην λάβει μέρος στον αγώνα της επόμενης ημέρας, με την εμπειρία αυτή να μην πτοεί τον Mansell. Ο Βρετανός προσαρμόστηκε εντυπωσιακά στη νέα φιλοσοφία αυτού του είδους αγώνων, τερμάτισε τρίτος στο Indianapolis 500 και κέρδισε σε όλες τις υπόλοιπες τέσσερις οβάλ πίστες (Milwaukee, Michigan, New Hampshire και Nazareth), κατακτώντας έτσι τον τίτλο στη διοργάνωση.
Σαν σήμερα το 1994, το άκρως απαιτητικό Rally Σαφάρι της Κένυας έμεινε στην ιστορία για την πρώτη και μοναδική νίκη του Ian Duncan στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Rally (WRC). Ο ντόπιος μπροστάρης της χώρας του στους αγώνες rally πραγματοποιούσε την 11η εμφάνισή του στο μαραθώνιο event του Ναϊρόμπι και αποδείχθηκε ο πιο σταθερός και τυχερός των περισσότερων πρωτοκλασάτων οδηγών, κερδίζοντας μέσα στην πατρίδα του με συνοδηγό τον συμπατριώτη David Williamson. Οι δυο τους είχαν αναλάβει ένα τετρακίνητο Toyota Celica ST185 όπως το 1993 και ξεπέρασαν για 25 λεπτά το Mitsubishi Lancer Evo πρώτης γενιάς του Ιάπωνα Kenjiro Shinozuka. Ο μελλοντικός πρωταθλητής Didier Auriol έκλεισε το βάθρο σε ένα έτερο Celica.
Σαν σήμερα το 1998, η McLaren ανακοίνωσε την ένταξη του 13χρονου Lewis Hamilton στην Ακαδημία Οδηγών της. Με την οικονομική στήριξη της ομάδας, ο ανερχόμενος Βρετανός διακρίθηκε πολλάκις στα καρτ και ύστερα μεταπήδησε στους αγώνες formula. Μετά από μερικές ακόμη κατακτήσεις πρωταθλημάτων και μια εντυπωσιακή πρώτη σεζόν στη Formula 1, ο Hamilton κατέκτησε τον πρώτο του παγκόσμιο τίτλο με την McLaren το 2008.
-
Κάντε μας like στο facebook
-
Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
-
Μπείτε στον server μας στο Discord
Σαν σήμερα το 2005, το GP Μπαχρέιν φιλοξένησε τον τρίτο αγώνα της σεζόν στη Formula 1. Στο πρώτο σκέλος του, ο Michael Schumacher καταδίωκε τον Fernando Alonso για την πρωτοπορία μέχρι να εγκαταλείψει με πρόβλημα στα υδραυλικά. Ο Alonso διατήρησε την πρωτοπορία και κατέκτησε τη νίκη, αφήνοντας πίσω την Toyota του Jarno Trulli και την McLaren του Kimi Räikkönen. Την παράσταση ωστόσο έκλεψε ο ομόσταυλος του Φινλανδού, Pedro de la Rosa. Ο Ισπανός αντικατέστησε τον τραυματία Juan Pablo Montoya και έδειξε φοβερή ταχύτητα, κάνοντας τον ταχύτερο γύρο που αποτέλεσε και ρεκόρ πίστας για αρκετά χρόνια. Όμως, έκανε μερικά λάθη που τον απέτρεψαν να τερματίσει ψηλότερα από την 5η θέση.
Σαν σήμερα το 2011 πραγματοποιήθηκε το GP Ισπανίας για το MotoGP, στην πίστα της Jerez. Ο βροχερός αγώνας είδε τον poleman Casey Stoner να συγκρούεται με τον Valentino Rossi στη στροφή 1 του 8ου γύρου. Μόλις ένας άνθρωπος της πίστας προσπάθησε να βοηθήσει τον Αυστραλό να επαναφέρει την Ducati του στον αγώνα, με τους υπόλοιπους να στρέφονται προς τον “Γιατρό”· ο Stoner τελικά εγκατέλειψε. Τελικά, η νίκη κατέληξε εμφατικά στον Jorge Lorenzo, με τον Dani Pedrosa να τερματίζει δεύτερος. Ο Nicky Hayden άντεξε στην πίεση του Hiroshi Aoyama και ολοκλήρωσε το βάθρο. Αυτό ήταν το τελευταίο βάθρο του Αμερικανού στο MotoGP, με το 2016 να τον βρίσκει στα Superbikes και ένα τροχαίο στα μέσα του 2017 να του στερεί τραγικά τη ζωή του.
Σαν σήμερα το 2016 φιλοξενήθηκε ο δεύτερος αγώνας της σεζόν στη Formula 1, για το GP Μπαχρέιν. Ο αγώνας είχε ήδη αλλαγές στην κατάταξη πριν ξεκινήσει, καθώς οι Jolyon Palmer και Sebastian Vettel είχαν τεθεί εκτός λόγω μηχανικών προβλημάτων. Στην εκκίνηση, ο Nico Rosberg πήρε την πρωτοπορία, με τον Valtteri Bottas της Williams να πέφτει πάνω στον Lewis Hamilton στην πρώτη στροφή. Ο Βρετανός κατρακύλησε στην 9η θέση, αλλά ανέκαμψε για να τερματίσει στην τρίτη θέση του βάθρου, πλαισιώνοντας τον ομόσταυλό του στη Mercedes και τον Kimi Räikkönen της Ferrari. Ευχάριστη έκπληξη αποτέλεσε η 10η θέση του Stoffel Vandoorne. Ο νεαρός Βέλγος αντικατέστησε τον τραυματία Fernando Alonso στην McLaren και έκανε μια μεστή εμφάνιση, παίρνοντας τον πρώτο του βαθμό στο ντεμπούτο του στο παγκόσμιο πρωτάθλημα.
Σαν σήμερα, επίσης το 2016, η πίστα Termas de Río Hondo φιλοξένησε το GP Αργεντινής για τον δεύτερο αγώνα της σεζόν στο MotoGP. Το αγωνιστικό τριήμερο χαρακτηρίστηκε από άπλετη δράση και ευτράπελα, με την προσοχή να στρέφεται στα προβληματικά ελαστικά της Michelin. Ένα μεγάλο κλατάρισμα στο πίσω ελαστικό του Scott Redding στις ελεύθερες δοκιμές ανάγκασε τους διοργανωτές να προγραμματίσουν μια επιπρόσθετη διαδικασία που ακυρώθηκε λόγω βροχής. Ο poleman Marc Márquez τελικά κατέκτησε τη νίκη, σε έναν αγώνα που είχε διάρκεια 20 αντί 25 γύρων και οι αναβάτες μπήκαν στα pits για αλλαγή μοτοσικλέτας· τα ελαστικά της Michelin δεν ενέπνεαν εμπιστοσύνη. Το νωπό οδόστρωμα της πίστας οδήγησε σε πολλές ανακατατάξεις. Μια αναπάντεχη σύγκρουση ανάμεσα στους Andrea Dovizioso και Andrea Iannone της Ducati άλλαξε την εικόνα του βάθρου στην τελευταία στροφή του τελευταίου γύρου. Ο Márquez τελικά πλαισιώθηκε από τους Valentino Rossi και Dani Pedrosa.