Ο κόσμος της Formula 1 και του μηχανοκίνητου αθλητισμού είναι γεμάτος ιστορίες και γεγονότα που γράφτηκαν με χρυσά γράμματα στα βιβλία: κάθε ημέρα αποτελεί αφορμή να θυμηθούμε και να μάθουμε τι έγινε σαν σήμερα.
Σαν σήμερα το 1920 γεννήθηκε άλλος ένας οδηγός αγώνων με πλούσια προϊστορία κατά τη διάρκεια των πολέμων, ο Tony Gaze. Ο Αυστραλός εντάχθηκε στην Πολεμική Αεροπορία της Μεγάλης Βρετανίας το 1940 και συνέβαλλε με τις μάχες του στον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, όντας επικεφαλής με τον βαθμό του Επισμηναγού. Το 1943 σχεδόν αιχμαλωτίστηκε από τους Γερμανούς, αλλά γλύτωσε χάρις και στη βοήθεια ανθρώπων από τη Γαλλική Αντίσταση. Μετά τον πόλεμο, ο Gaze ξεκίνησε να τρέχει σε αγώνες της F2 με αυτοκίνητα της Alta. Εξαιτίας του ανοίγματος συμμετοχών για μονοθέσια τέτοιας μορφής στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα F1 το 1952, βρήκε την ευκαιρία να τρέξει σε επίσημα Grand Prix. Πραγματοποίησε το ντεμπούτο του στο GP Βελγίου και τερμάτισε 15ος, ενώ παράλληλα έγινε ο πρώτος Αυστραλός οδηγός στην ιστορία του σπορ. Μετά από τρεις ανεπιτυχείς προσπάθειες να τερματίσει/προκριθεί σε Grand Prix, ο Gaze άλλαξε στους αγώνες αντοχής, με ελάχιστες επιτυχίες.
Διαβάστε επίσης: Σαν σήμερα, 2 Φεβρουαρίου στην F1 και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό
Σαν σήμερα το 1957 γεννήθηκε ο Chico Serra. Ο οδηγός από τη Βραζιλία εισήλθε στην F1 το 1981 μέσω της ομάδας των αδερφών Fittipaldi, όντας ήδη πρωταθλητής στη Βρετανική F3. Ωστόσο, τα μονοθέσιά της ήταν αρκετά αργά και δεν του επέτρεψαν να προκριθεί σε αρκετούς αγώνες. Παρόλα αυτά, όταν κατάφερνε να δώσει το παρόν, ο Serra έκανε αξιοπρεπείς εμφανίσεις και κατάφερε να βαθμολογηθεί στο Βέλγιο το 1982, με μια 6η θέση. Το 1983 μεταφέρθηκε στην Arrows, αλλά αντικαταστάθηκε από τον Thierry Boutsen μετά από μόλις πέντε αγώνες και η καριέρα του στην F1 έλαβε τέλος. Έκτοτε, επικεντρώθηκε στα πρωταθλήματα stock αυτοκινήτων της πατρίδας του έως τη δεκαετία του 2000, κατακτώντας τρεις συνεχόμενους τίτλους. Ο γιος του Chico Serra, Daniel, αποτελεί βασικός και επιτυχημένος οδηγός της Ferrari στις κατηγορίες GT των αγώνων αντοχής ανά τον κόσμο.
Σαν σήμερα το 1974, η πόλη της Μπραζίλια φιλοξένησε για μοναδική φορά στα χρονικά ένα Grand Prix της F1, στο Autódromo Emílio Médici. Ο συγκεκριμένος μη-πρωταθληματικός αγώνας έμεινε γνωστός ως Grande Premio Presidente Emílio Médici, προς τιμήν του τέως προέδρου της Βραζιλίας που χρηματοδότησε την όλη προσπάθεια διοργάνωσης και οριοθέτησης του σιρκουί πόλης. Ο ντόπιος Emerson Fittipaldi έδειχνε αρχικά να οδεύει προς μια άνετη νίκη με την McLaren. Όμως, στα μισά του 40ου και τελευταίου γύρου, έκοψε ταχύτητα ξαφνικά και σήκωσε το ένα του χέρι. Έμοιαζε σαν να χαιρετούσε τους θεατές, αλλά στην πραγματικότητα προσπαθούσε να δώσει σήμα στην ομάδα του ότι του τελείωσαν τα καύσιμα. Αφού άλλαξε στην ηλεκτρική αντλία τροφοδοσίας, κατάφερε να πάρει πρώτος την καρό σημαία. Ο Jody Scheckter τερμάτισε δεύτερος παρά τους μεγάλους κραδασμούς στην Tyrrell του, ενώ ο Arturo Merzario κατέλαβε την τρίτη θέση με μια Iso-Marlboro του Frank Williams.
Σαν σήμερα το 2002 ολοκληρώθηκε ο παραδοσιακός 24ωρος αγώνας της Daytona, στα πλαίσια της έναρξης της νέας σεζόν για το παλιό Rolex Sports Car Series. Ύστερα από την συμπλήρωση 716 γύρων στην ‘road course’ χάραξη της δημοφιλούς πίστας, η συνολική νίκη κατέληξε σε μια Dallara SP1-Judd κατηγορίας SRP (εφάμιλλη της LMP) με πλήρωμα τον Βέλγο Didier Theys, τον Ελβετό Fredy Lienhard και τους Ιταλούς Max Papis και Mauro Baldi.
-
Κάντε μας like στο facebook
-
Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
-
Μπείτε στον server μας στο Discord
Σαν σήμερα το 2006, η ομάδα της Jordan –μετονομασμένη πλέον ως Midland– παρουσίασε το νέο της μονοθέσιο για τη νέα σεζόν στην F1. Η Midland M16 τροφοδοτήθηκε από κινητήρες της Toyota και προσέλκυσε αρκετά βλέμματα λόγω του όμορφου χρωματισμού της. Η απόδοσή της, παραδόξως, δεν ήταν απολύτως κακή. Παρόλο που οι Christijan Albers και Tiago Monteiro απέτυχαν να βαθμολογηθούν, η Midland απέφυγε συχνά τις τελευταίες θέσεις του grid, τις οποίες μονοπώλησε κυρίως η Super Aguri. Η ομάδα δεν διήρκεσε για πολύ διότι ξαναπουλήθηκε για το 2007, αυτήν τη φορά στην Spyker, η οποία με τη σειρά της μετεξελίχθηκε στην Force India (νυν Aston Martin F1).
Σαν σήμερα το 2019 ολοκληρώθηκε ο επίσης παραδοσιακός αγώνας 12 ωρών του Bathurst, στην επιβλητική πίστα του Mount Panorama. Το συγκεκριμένο event προσέφερε ένα επικό φινάλε, με τη νίκη να καταλήγει εντυπωσιακά σε μια Porsche 911 GT3 R της Earl Bamber Motorsport, την οποία μοιράστηκαν οι Matt Campbell, Dennis Olsen και Dirk Werner. Το πλήρωμα βρέθηκε στο πρώτο σκαλί του βάθρου ύστερα από την ηρωική προσπάθεια του νεαρού Αυστραλού Campbell, ο οποίος προσπέρασε στα τελευταία λεπτά την Aston Martin V12 Vantage των Jake Dennis, Marvin Kirchhöfer και Matthieu Vaxivière. Το βάθρο έκλεισαν οι Maximilian Buhk, Maximilian Götz και Raffaele Marciello, με τη σύντομη παρουσία του αυτοκινήτου ασφαλείας καθόλη τη διάρκεια του αγώνα να οδηγεί σε νέο ρεκόρ απόστασης. Συμπληρώθηκαν 312 γύροι από τους κορυφαίους συνδυασμούς, καταγράφοντας 1938,5 χιλιόμετρα απόστασης και συνθλίβοντας έτσι την επίδοση του 2016 (297 γύροι).