spot_img

Σαν σήμερα, 3 Ιουλίου στην F1 και το motorsport

Ο κόσμος της Formula 1 και του μηχανοκίνητου αθλητισμού είναι γεμάτος ιστορίες και γεγονότα που γράφτηκαν με χρυσά γράμματα στα βιβλία: κάθε ημέρα αποτελεί αφορμή να θυμηθούμε και να μάθουμε τι έγινε σαν σήμερα.

Σαν σήμερα το 1927 πραγματοποιήθηκε το GP Γαλλίας στην πίστα του Monthlèry για τον δεύτερο σταθμό της σεζόν στο πρωτάθλημα Grand Prix. Ο αγώνας μήκους 600 χιλιομέτρων ξεκίνησε με μια κλειστή μάχη ανάμεσα στους Albert Divo, William Grover-Williams και Robert Benoist, με τον τελευταίο να αναρριχάται στην πρωτοπορία από τον 4ο γύρο και να ξεμακραίνει ταχύτατα. Όσο περνούσαν οι γύροι, αρκετοί από τους συμμετέχοντες βρέθηκαν εκτός αγώνα λόγω μηχανικών προβλημάτων, με τον Benoist ωστόσο να διατηρεί τον αμείωτο ρυθμό του και να κατακτά τη νίκη, οδηγώντας την ομάδα της Delage στο 1-2-3. Ο Γάλλος ξεπέρασε τους συμπατριώτες Edmond Bourlier και André Morel.

Σαν σήμερα το 1932, ο Tazio Nuvolari μονομάχησε με τους ομόσταυλους Baconin Borzacchini και Rudolf Caracciola στην πίστα του Reims-Gueux, κατακτώντας τελικά τη νίκη στα πλαίσια του GP Γαλλίας. Το grid του event απαρτίστηκε αποκλειστικά από αυτοκίνητα της Bugatti και της Alfa Romeo, με τον Caracciola να κάνει καλύτερη εκκίνηση και να ηγείται στους πρώτους 10 γύρους, μέχρι να δεχτεί προσπέραση από τον Nuvolari στην ευθεία εκκίνησης/τερματισμού. Ο Ιταλός θρύλος έχασε τη θέση του από τις έτερες Alfa Romeo των Caracciola και Borzacchini στον 20ο γύρο, με τους περισσότερους οδηγούς να εγκαταλείπουν με προβλήματα αξιοπιστίας μετά τα pit stops τους στα μισά της διαδρομής. Ο Nuvolari τέθηκε οριστικά επικεφαλής στην τρίτη ώρα του αγώνα 92 γύρων, ο οποίος έμελλε να διαρκέσει σχεδόν πέντε ώρες. Οι τρεις Alfa Romeo των Nuvolari, Borzacchini και Caracciola είχαν ήδη ρίξει γύρο σε όλους τους υπόλοιπους οδηγούς, σαρώνοντας τον ανταγωνισμό.

Σαν σήμερα το 1949, ο Alberto Ascari στέφθηκε νικητής στο GP Ελβετίας, οδηγώντας μια Ferrari 125 σε έναν αγώνα 40 γύρων στην πίστα του Bremgarten. Ο Ιταλός είχε εκκινήσει τρίτος πίσω από τις Maserati του Πρίγκιπα Bira και του Giuseppe Farina, παίρνοντας την πρωτοπορία στον 14ο γύρο όταν ο τελευταίος εγκατέλειψε με προβλήματα στην πίεση λαδιού. Τελικά πήρε με άνεση την καρό σημαία και τη νίκη, ξεπερνώντας την έτερη Ferrari του Luigi Villoresi και τις ιδιωτικές Talbot-Lago των Raymond Sommer και Philippe Étancelin. Ο Bira ολοκλήρωσε στην 5η θέση και ο Louis Rosier έκλεισε το γκρουπ των οδηγών που δεν δέχτηκαν γύρο με μιαν άλλη Talbot-Lago.

Σαν σήμερα το 1960, ο Jack Brabham επωφελήθηκε από την σύντομη εγκατάλειψη των γρηγορότερων Ferrari 246 και κατάφερε να κατακτήσει μια άνετη νίκη στο GP Γαλλίας του Reims-Gueux. Συγκεκριμένα, οι Phil Hill και Wolfgang von Trips τέθηκαν εκτός με διαφορά μικρότερη του ενός γύρου εξαιτίας προβλημάτων στο κιβώτιο ταχυτήτων τους. Έτσι, ο Αυστραλός άσσος ξεπέρασε χωρίς πίεση τους Olivier Gendebien και Bruce McLaren για το 1-2-3 της Cooper-Climax.

Σαν σήμερα

Σαν σήμερα το 1966, ακριβώς έξι χρόνια μετά τον αγώνα που προαναφέρθηκε, ο Jack Brabham επέστρεψε στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου, ξανά στο Reims-Gueux. Αυτήν τη φορά ωστόσο, η συγκεκριμένη νίκη έμελλε να μείνει στην ιστορία για πάντα καθώς ο Αυστραλός οδήγησε μια δική του Brabham BT19, με αποτέλεσμα να γίνει ο πρώτος οδηγός που κέρδισε αγώνα στην F1 με μονοθέσιο που έφερε το όνομά του. Το event του GP Γαλλίας είχε ως αρχικό πρωτοπόρο τον poleman Lorenzo Bandini, ο οποίος είχε χτίσει μια ασφαλή διαφορά 25 δευτερολέπτων. Όμως, η Ferrari του Ιταλού υπέστη μια αστοχία στην ντίζα γκαζιού και βρέθηκε εκτός αγώνα, με αποτέλεσμα να μείνει μόνος του ο Brabham έως τον τερματισμό. Η Ferrari εκπροσωπήθηκε τελικά στο βάθρο χάρις στη δεύτερη θέση του Mike Parkes, με τρίτο τον ομόσταυλο του Brabham, Denny Hulme.

Σαν σήμεραΣαν σήμερα το 1977, η Dijon-Prenois αποτέλεσε το πεδίο μιας εντυπωσιακής μονομαχίας για τη νίκη στο GP Γαλλίας ανάμεσα στους James Hunt, John Watson και Mario Andretti. Ο Βρετανός πρωταθλητής της McLaren προηγήθηκε στους πρώτους γύρους του αγώνα, αλλά ήρθε αντιμέτωπος με προβλήματα οδηγησιμότητας στην M26 του και περιορίστηκε στην τρίτη θέση στον τερματισμό. Ο John Watson της Brabham-Alfa Romeo τέθηκε νέος επικεφαλής εξαιτίας των δυσκολιών του συμπατριώτη του και έδειχνε να βαίνει ελεύθερος προς τον τερματισμό, μέχρι που ο κινητήρας του άρχισε να υπολειτουργεί στον τελευταίο γύρο λόγω έλλειψης καυσίμων. Την εξέλιξη αυτή εκμεταλλεύτηκε ο Andretti της Lotus και έκλεψε τη νίκη από τον απογοητευμένο Watson για μόλις 1,55 δευτερόλεπτα.

Διαβάστε επίσης: Σαν σήμερα, 2 Ιουλίου στην F1 και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό

Σαν σήμερα το 1982 διεξήχθη το GP Ολλανδίας της F1 στο Zandvoort, ο πρώτος αγώνας μετά τον θάνατο του Riccardo Paletti και ο πρώτος όπου η Ferrari εμφανίστηκε με δύο μονοθέσια έπειτα από τον χαμό του Gilles Villeneuve – η ιταλική ομάδα έφερε τον Patrick Tambay ως νέο ομόσταυλο του Didier Pironi. Ο Pironi κατέκτησε την τρίτη, και τελευταία όπως έμελλε να αποδειχθεί, νίκη της καριέρας του με δεύτερη την Brabham του πρωταθλητή Nelson Piquet και τρίτη την Williams του Keke Rosberg. Αρχικά ωστόσο, επικεφαλής υπήρξε ο René Arnoux της Renault από την pole position μέχρι που στάθηκε άτυχος στην αρχή του 22ου γύρου, όταν έχασε έναν τροχό του στο τέλος της πρώτης μεγάλης ευθείας και συγκρούστηκε άσχημα στην κεκλιμένη στροφή Tarzan. Ευτυχώς ο Γάλλος γλύτωσε από το συμβάν χωρίς να τραυματιστεί ιδιαίτερα.

Σαν σήμεραΣαν σήμερα το 1987 γεννήθηκε στο Heppenheim ο Sebastian Vettel. Ο Γερμανός εμφανίστηκε απροσδόκητα στην F1 το 2007, όταν χρειάστηκε να αντικαταστήσει τον τραυματία Robert Kubica της BMW-Sauber στην Indianapolis. Απέδωσε αξιοπρεπώς και βαθμολογήθηκε, συνεχίζοντας στην επόμενη μιάμιση σεζόν την αναρρίχησή του στο grid υπό την αιγίδα της Red Bull. Κατέκτησε μια επική παρθενική νίκη στη βροχερή Monza το 2008 με την Toro Rosso και προβιβάστηκε στην βασική ομάδα των «Ταύρων» το 2009, ξεκινώντας έκτοτε την περίοδο κυριαρχίας του. Από το 2010 κι έπειτα, ο Vettel σάρωσε τα πάντα με τέσσερα συνεχόμενα πρωταθλήματα αλλά «τα βρήκε σκούρα» στην απαρχή της υβριδικής εποχής και μεταφέρθηκε στην αγαπημένη του Ferrari το 2015. Δυστυχώς για εκείνον, παρά τις ευκαιρίες που παρουσιάστηκαν, οι φιλοδοξίες για έναν πέμπτο τίτλο δεν επιτεύχθηκαν και ο Γερμανός αποχώρησε υποτιμημένος από την Scuderia στα τέλη του 2020. Πλέον συνεχίζει την καριέρα του στην πολλά υποσχόμενη ομάδα της Aston Martin.

Σαν σήμερα το 1988, ο «Καθηγητής» Alain Prost ξεπέρασε τον ομόσταυλο Ayrton Senna στον αγώνα της πατρίδας του στο Paul Ricard και κέρδισε για τέταρτη φορά στη σεζόν, με τις ασυναγώνιστες McLaren-Honda MP4/4 να αφήνουν στον ίδιο γύρο μόνο την Ferrari του τρίτου Michele Alboreto. Ο Prost είχε ξεπεράσει τον Senna για την pole position και είχε τον πρώτο λόγο στο αρχικό σκέλος του αγώνα, μέχρι να χάσει την πρωτοπορία εξαιτίας ενός αργού pit stop. Ο Βραζιλιάνος τελικά ήρθε αντιμέτωπος με προβλήματα στο κιβώτιο ταχυτήτων του αλλά και στο ντουμπλάρισμα αργότερων συνδυασμών, επιτρέποντας στον Γάλλο να τον πλησιάσει απειλητικά. Η πρωτοπορία άλλαξε για τελευταία φορά χέρια στον 61ο γύρο, όταν ο Prost αξιοποίησε την θέση των αργότερων Alex Caffi και Pierluigi Martini στη στροφή Signes ώστε να ξανατεθεί επικεφαλής.

Σαν σήμεραΣαν σήμερα το 1994, ο Nigel Mansell επέστρεψε επίσημα στην F1 και την Williams ύστερα από την πολύμηνη απουσία του στις Η.Π.Α. και το CART, εκκινώντας στο Magny-Cours για το GP Γαλλίας. Ο Βρετανός πρωταθλητής είχε ήδη δείξει πως δεν έχασε την ταχύτητά του ξεκινώντας από την πρώτη σειρά εκκίνησης, πλάι στον ομόσταυλο Damon Hill. Ωστόσο, ο ρυθμός αγώνα του ήταν υποδεέστερος των υπολοίπων και έπεσε στην κατάταξη, εγκαταλείποντας από μια 6η θέση στον 46ο γύρο με πρόβλημα στον κιβώτιο ταχυτήτων. Τελικά η νίκη κατέληξε στην Benetton του Michael Schumacher, ο οποίος κράτησε πίσω του τον Hill και την Ferrari του Gerhard Berger. Ο Heinz-Harald Frentzen τερμάτισε στην 4η θέση, ενώ οι Pierluigi Martini και Andrea de Cesaris βαθμολογήθηκαν για τελευταία φορά στην πολυετή καριέρα τους ολοκληρώνοντας στις θέσεις 5 και 6 αντίστοιχα.

Σαν σήμερα

Σαν σήμερα το 2005, ο Fernando Alonso προσέφερε μια άνετη εντός έδρας νίκη στη Renault και την Michelin κερδίζοντας στο GP Γαλλίας του Magny-Cours. Την παράσταση ωστόσο είχε κλέψει ο Kimi Räikkönen της McLaren, ο οποίος χρειάστηκε να εκκινήσει μόλις 13ος εξαιτίας μιας ποινής του για αλλαγή κινητήρα στις ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής. Ο Φινλανδός εκκίνησε με μεγάλο φορτίο καυσίμου και το αξιοποίησε ώστε να κάνει μεγαλύτερο stint και να τερματίσει τελικά στη δεύτερη θέση. Με την έτερη McLaren του Juan Pablo Montoya να τίθεται εκτός με προβλήματα στα υδραυλικά, η τρίτη θέση του βάθρου κατέληξε στον πρωταθλητή Michael Schumacher.

Σαν σήμερα το 2011 έλαβε χώρα ένας εντυπωσιακός αγώνας στην πίστα του Mugello για το GP Ιταλίας του MotoGP. Στον δρόμο του για την δεύτερη νίκη του στη σεζόν, ο πρωταθλητής Jorge Lorenzo καταδίωξε τον poleman Casey Stoner μέχρι που τελικά τον προσπέρασε για την πρωτοπορία με 6 γύρους να απομένουν. Ο Αυστραλός της Ducati έμελλε να χάσει άλλη μια θέση, αυτήν τη φορά από τον ομόσταυλο Andrea Dovizioso στον τελευταίο γύρο, ολοκληρώνοντας τελικά στην τρίτη θέση του βάθρου. Ο Ben Spies μονομάχησε πιο πίσω με τον αείμνηστο Marco Simoncelli για το κλείσιμο της πρώτης πεντάδας και τελικά επικράτησε με την σειρά του στον τελευταίο γύρο, ώστε να τερματίσει 4ος. Η μάχη για την 6η θέση κρίθηκε σε μια μεγάλη μάχη μεταξύ των Valentino Rossi, Héctor Barberá, Álvaro Bautista, Colin Edwards και Dani Pedrosa, με τον «Γιατρό» να ξεμακραίνει στους τελευταίους 11 γύρους ώστε να μην απειληθεί.

Σαν σήμερα

  • Κάντε μας like στο facebook
  • Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube

Σαν σήμερα το 2016, οι Nico Rosberg και Lewis Hamilton προσέφεραν ένα ακόμα δείγμα της μεγάλης κόντρας τους στη σεζόν – λιγότερο τραγελαφικό βέβαια σε σχέση με το GP Ισπανίας. Ο Βρετανός πρωταθλητής είχε εκκινήσει από την pole position στο GP Αυστρίας του Red Bull Ring αλλά στάθηκε άτυχος καθώς η στρατηγική του επηρεάστηκε από ένα αυτοκίνητο ασφαλείας στον 27ο γύρο, εξαιτίας ενός μεγάλου κλαταρίσματος στην Ferrari του Sebastian Vettel. Καταδίωξε τον ομόσταυλό του για το υπόλοιπο του αγώνα, κάνοντας μια κίνηση για προσπέραση από την εξωτερική στην κλειστή στροφή 2 του τελευταίου γύρου. Ο Rosberg άργησε πολύ να στρίψει και συγκρούστηκε με τον Hamilton, χάνοντας έτσι τη νίκη όπως και μια θέση στο βάθρο από τους Max Verstappen και Kimi Räikkönen. Πιο πίσω, ο Pascal Wehrlein οδήγησε εξαιρετικά και τερμάτισε 10ος, δίνοντας στην Manor τον μοναδικό της βαθμό πριν αυτή πάψει οριστικά να υπάρχει στο τέλος της σεζόν.

Σαν σήμερα

Related Articles

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -spot_img

Latest Articles