Ο κόσμος της Formula 1 και του μηχανοκίνητου αθλητισμού είναι γεμάτος ιστορίες και γεγονότα που γράφτηκαν με χρυσά γράμματα στα βιβλία: κάθε ημέρα αποτελεί αφορμή να θυμηθούμε και να μάθουμε τι έγινε σαν σήμερα.
Σαν σήμερα το 1947 γεννήθηκε ο Otto Stuppacher. Ο Αυστριακός αποτελεί μια περίεργη περίπτωση οδηγού όχι μόνο για αγωνιστικούς λόγους. Έχοντας ήδη συμμετάσχει σε αγώνες αναβάσεων και σπορ αυτοκινήτων, ο Stuppacher αποπειράθηκε να κάνει το ντεμπούτο του στην F1 το 1976, στο GP Αυστρίας. Ωστόσο, λόγω της σχεδόν μηδαμινής εμπειρίας του σε αγώνες formula, τόσο αυτός όσο και ο ομόσταυλος Karl Oppitzhauser απορρίφθηκαν από τους διοργανωτές. Παρά την υποστήριξή τους από άλλες ομάδες του grid, κανένας εκ των δύο δεν συμμετείχε στο αγωνιστικό τριήμερο. Στο GP Ιταλίας, ο Stuppacher απέτυχε να προκριθεί αλλά προβιβάστηκε σε θέση του grid, λόγω της μετέπειτα αποχώρησης άλλων οδηγών. Ωστόσο, δεν εκκίνησε ποτέ καθώς είχε γυρίσει στο σπίτι του αμέσως μετά τα προκριματικά εν αγνοία των εξελίξεων και δεν πρόλαβε να επιστρέψει στην πίστα. Μετά από δύο μάταιες απόπειρες πρόκρισης σε Καναδά και Η.Π.Α., εξαφανίστηκε εντελώς από τους αγώνες.
Σαν σήμερα το 1961 γεννήθηκε ο Perry McCarthy, γνωστός στο κοινό της αυτοκίνησης και ως “ο Stig του Top Gear”. Ο Βρετανός αγωνίστηκε στην F3 και τη Formula 3000 χωρίς να εντυπωσιάσει, αλλά το 1992 κατάφερε να φτάσει μέχρι και την F1. Βέβαια, είχε την ατυχία να βρεθεί στην άκρως ανοργάνωτη και καταδικασμένη ομάδα της Andrea Moda, από την οποία δέχτηκε μεταχείριση που ξεπέρασε τα όρια του απαράδεκτου. Η εμπειρία του γύρω από την περίοδο αυτή καταγράφεται εκτενώς και χιουμοριστικά στην αυτοβιογραφία του. Μετά την περιπέτεια αυτή, ο McCarthy δεν εμφανίστηκε ξανά σε Grand Prix αλλά παρέμεινε στον χώρο της F1 για σχεδόν όλη τη δεκαετία του ‘90, κάνοντας τεστ με την Benetton και τη Williams. Παράλληλα, σημείωσε κάποιες σποραδικές εμφανίσεις στις 24 ώρες του Le Mans έως το 2002, αφήνοντας μετέπειτα τους αγώνες για να εξελιχθεί στην ιδιαίτερη τηλεοπτική περσόνα της σειράς που λάτρεψαν εκατομμύριοι φίλοι των αυτοκινήτων.
Διαβάστε επίσης: Σαν σήμερα, 2 Μαρτίου στην F1 και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό
Σαν σήμερα το 1973 έλαβε χώρα το GP Νότιας Αφρικής στο Kyalami, για τον τρίτο αγώνα της σεζόν στην F1. Μεγάλος πρωταγωνιστής υπήρξε ο Jackie Stewart, ο οποίος εκκίνησε μόλις 16ος με την Tyrrell αλλά αναρριχήθηκε στην κορυφή μετά από 7 γύρους. Έκτοτε, έχτισε μια εμφατική διαφορά και πήρε τη νίκη, με τους Peter Revson και Emerson Fittipaldi να τον πλαισιώνουν στο βάθρο. Ωστόσο, ο αγώνας αυτός σημαδεύτηκε κι από άλλα ενδιαφέροντα γεγονότα. Αρχικά, ο πρωτάρης Jody Scheckter υπήρξε αρχικός επικεφαλής μόλις στον δεύτερο αγώνα του στην F1, μέχρι να εγκαταλείψει λίγους γύρους πριν τον τερματισμό. Επίσης, ο Mike Hailwood ενεπλάκη σε ένα τεράστιο ατύχημα με τον Clay Regazzoni στο δεύτερο γύρο και προκλήθηκε μια μεγάλη φωτιά. Ο Βρετανός χρειάστηκε τη βοήθεια των κριτών της πίστας για να σβηστούν οι φλόγες από τη φόρμα του, αλλά επέστρεψε ώστε να σώσει τον Αργεντινό και αποκόμισε σοβαρά εγκαύματα στα χέρια του.
Σαν σήμερα το 1978 γεννήθηκε στην Κοπεγχάγη ο Nicolas Kiesa. Ο Δανός κατέγραψε μια σχετικά μέτρια πορεία στις μικρές κατηγορίες formula, αλλά πήρε την ευκαιρία του στην F1 το 2003. Με αφορμή την μετακίνηση του Justin Wilson από τη Minardi στην Jaguar μεσούσης της σεζόν, ο Kiesa αναπλήρωσε την κενή θέση για τους τελευταίους πέντε αγώνες. Ήταν σταθερός και τερμάτισε σε όλους αλλά δεν εντυπωσίασε, με τον καλύτερο τερματισμό του να σημειώνεται στις Η.Π.Α., με μια 11η θέση. Ύστερα από ελάχιστες παρουσίες σε FP1 με την Jordan για το 2005, ο Kiesa περιπλανήθηκε σε θεσμούς αυτοκινήτων τουρισμού και αντοχής ανά την Ευρώπη και πλέον συνεχίζει την καριέρα του στη Δανία.
Σαν σήμερα το 1979, η Ferrari έκανε το 1-2 στο GP Νότιας Αφρικής, με τον Gilles Villeneuve να επικρατεί έναντι του ντόπιου Jody Scheckter. Ο αγώνας είχε αρχικά διακοπεί στα πρώτα του μόλις λεπτά εξαιτίας μιας έντονης καταιγίδας. Μετά την επανεκκίνησή του, ο Scheckter ξεκίνησε κατευθείαν με τα slick ελαστικά και βρέθηκε πρωτοπόρος, καθώς ο Villeneuve είχε μπει στα pits για αλλαγή ελαστικών. Όσο περνούσαν οι γύροι και καλυτέρευε ο καιρός, τα ελαστικά του Νοτιοαφρικανού παρέδωσαν πνεύμα και τον ανάγκασαν να μπει κι εκείνος για τη δική του αλλαγή, με τον Καναδό ομόσταυλο να παίρνει την πρωτοπορία και εν τέλει τη νίκη. Το βάθρο του αγώνα ολοκληρώθηκε από τον Jean-Pierre Jarier της Tyrrell.
Σαν σήμερα το 1992 απεβίωσε σε ηλικία 50 χρονών η μοναδική γυναίκα οδηγός που βαθμολογήθηκε στην F1, η Lella Lombardi. Η Ιταλίδα έτρεξε σε 12 Grand Prix με τη March και τη Brabham, τερματίζοντας μάλιστα 6η στο χαοτικό GP Ισπανίας του 1975. Ο αγώνας ολοκληρώθηκε πρόωρα εξαιτίας ενός δυστυχήματος, στο οποίο τραυματίστηκε σοβαρά ο οδηγός Rolf Stommelen και σκοτώθηκαν τέσσερις άνθρωποι της πίστας. Απονεμήθηκαν οι μισοί βαθμοί και η Lombardi πήρε 0.5 βαθμούς. Μετά την F1 δραστηριοποιήθηκε και σε άλλες μορφές αγώνων, κερδίζοντας μάλιστα σε τρεις αγώνες για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Σπορ Αυτοκινήτων (WSC) με μια Osella-BMW. Ακολούθησαν κάποια σποραδικά περάσματα από τις 24 ώρες του Le Mans και Spa-Francorchamps, το πρωτάθλημα NASCAR και το DTM, με ελάχιστες επιτυχίες.
-
Κάντε μας like στο facebook
-
Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
-
Μπείτε στον server μας στο Discord
Σαν σήμερα το 1997 η νίκη για το Rally Σαφάρι, το μακράν πιο δύσκολο event στο πρόγραμμα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Rally (WRC), κατέληξε στον Colin McRae. Ο αείμνηστος Σκωτσέζος και πρωταθλητής του 1995 οδήγησε ένα Subaru Impreza WRC97 στο Ναϊρόμπι της Κένυας, με συνοδηγό τον Ουαλό Nicky Grist. Ξεπέρασε για 7 λεπτά το Mitsubishi Lancer Evo τέταρτης γενιάς του συμπατριώτη Richard Burns, ενώ το βάθρο έκλεισε ο ντόπιος Κενυάτης Ian Duncan με ένα Toyota Celica GT-Four ST205.
Σαν σήμερα το 2002 πραγματοποιήθηκε το επεισοδιακό GP Αυστραλίας, στη Μελβούρνη και την πίστα του Albert Park. Οι συγκινήσεις είχαν ήδη ξεκινήσει πριν την πρώτη στροφή του αγώνα, με τον Ralf Schmacher να προσεγγίζει λάθος το φρενάρισμα, να πέφτει πάνω στον Rubens Barrichello και να απογειώνεται για κάποια μέτρα μέχρι να σταματήσει στις μπαριέρες. Συνολικά 8 οδηγοί τέθηκαν εκτός μετά την πρώτη στροφή, με τη νίκη να καταλήγει στον Michael Schumacher. Δεύτερος τερμάτισε ο Juan Pablo Montoya και τρίτος ο Kimi Räikkönen, για το πρώτο βάθρο της καριέρας του. Την παράσταση ωστόσο έκλεψε ο νεοφερμένος και εγχώριος ήρωας Mark Webber, ο οποίος οδήγησε μια αργή και αναξιόπιστη Minardi στην 5η θέση, κατακτώντας τους πρώτους του βαθμούς. Η επίδοση ήταν τόσο εντυπωσιακή που η ομάδα πήρε άδεια να γιορτάσει το κατόρθωμά της στο βάθρο, λίγο μετά την απονομή.