Ο κόσμος της Formula 1 και του μηχανοκίνητου αθλητισμού είναι γεμάτος ιστορίες και γεγονότα που γράφτηκαν με χρυσά γράμματα στα βιβλία: κάθε ημέρα αποτελεί αφορμή να θυμηθούμε και να μάθουμε τι έγινε σαν σήμερα.
Σαν σήμερα το 1890 γεννήθηκε ο Joe Boyer, ένας εύπορος Αμερικανός οδηγός που είχε καθιερωθεί στο χώρο του motorsport αμέσως μετά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Ο Boyer είναι κυρίως γνωστός ως συν-νικητής του Indianapolis 500 για το 1924. Αρχικά είχε εκκινήσει τον αγώνα από την 4η θέση με μια Duesenberg με τον αριθμό 9, μέχρι που ανέλαβε στον 111ο γύρο την #15 Duesenberg του Lawrence Corum, με την οποία πήρε πρώτος την καρό σημαία ύστερα από 25 γύρους ως επικεφαλής. Αυτή ήταν μάλιστα η πρώτη φορά στην ιστορία του event που η νίκη απονεμήθηκε σε δύο οδηγούς. Επίσης, ο Boyer εκείνη την ημέρα είχε ηγηθεί τον πρώτο και τον τελευταίο γύρο του αγώνα σε διαφορετικά αυτοκίνητα. Τελικά έχασε τη ζωή του ελάχιστους μήνες αργότερα, σε μια σύγκρουση στην πίστα της Altoona στην Pennsylvania.
Σαν σήμερα το 1911 ολοκληρώθηκε ο πρώτος αγώνας 500 μιλίων στην οβάλ πίστα της Indianapolis, με τον Ray Harroun να κατακτά τη νίκη μαζί με την βοήθεια του Cyrus Patschke που είχε οδηγήσει για μερικούς γύρους το αυτοκίνητο. Ο Harroun πήρε την καρό σημαία με μέση ωριαία ταχύτητα στα 120 km/h οδηγώντας μια εξακύλινδρη Marmon Wasp της ομάδας Nordyke & Marmon Company, και ύστερα αποσύρθηκε από τους αγώνες. Ο Αμερικανός, ο οποίος είχε επιστρέψει από την απόσυρσή του ώστε να τρέξει στον αγώνα του 1911, άφησε επίσης μια σημαντική παρακαταθήκη. Αντί να οδηγήσει με ένα μηχανικό δίπλα του όπως συνηθιζόταν τότε, εφάρμοσε για πρώτη φορά στην ιστορία τη χρήση ενός καθρέπτη για το οπτικό πεδίο προς τα πίσω. Η νίκη του στο πρώτο Indianapolis 500 τον καθιστά ένα από τα πιο ιστορικά πρόσωπα του event.
Σαν σήμερα το 1939, ο Wilbur Shaw κατέκτησε τη δεύτερη νίκη του στο Indianapolis 500 οδηγώντας μια Maserati 8CTF, σε έναν αγώνα που αμαυρώθηκε από τον θάνατο του Floyd Roberts. Ο νικητής του 1938 ενεπλάκη σε μια μεγάλη σύγκρουση με τον Bob Swanson στην πίσω ευθεία, λίγο μετά τα μέσα του αγώνα. Ο Swanson πετάχτηκε έξω από το αυτοκίνητο και αυτό έπιασε φωτιά ενώ ένα άλλος οδηγός, ο Chet Miller, έστριψε προς τα όρια της πίστας για να αποφύγει το συμβάν και έπεσε σε έναν φράκτη. Δύο θεατές τραυματίστηκαν από τα σκορπισμένα θραύσματα και οι τρεις οδηγοί μεταφέρθηκαν στο νοσοκομείο, με τον Roberts να υποκύπτει άμεσα σε μια σειρά εγκεφαλικών τραυμάτων και τον θάνατό του να ανακοινώνεται πριν ολοκληρωθεί ο αγώνας.
Σαν σήμερα, επίσης το 1939, γεννήθηκε ο βετεράνος των αυτοκινήτων τουρισμού, Dieter Quester. Ο Αυστριακός εισήλθε στον κόσμο των αγώνων αυτοκινήτων το 1965 έπειτα από πολλές εμφανίσεις με ταχύπλοα και μοτοσικλέτες, χτίζοντας την υπόληψη ενός μπροστάρη οδηγού της BMW. Αφού έκανε αίσθηση στη χώρα του ως πρωταθλητής στα touring cars, επεκτάθηκε σε ευρωπαϊκές διοργανώσεις και υπήρξε οδηγός στο αποτυχημένο πρόγραμμα της BMW στην F2. Μάλιστα, το 1969 σκόπευε να δώσει ντεμπούτο στη γερμανική φίρμα στην F1, αλλά ο θάνατος του ομόσταυλου Gerhard Mitter στις δοκιμές του GP Γερμανίας ανάγκασε την ομάδα να αποσυρθεί. Ο Quester συνέχισε στην F2 και ανέβηκε σποραδικά στο βάθρο, επιστρέφοντας στην F1 το 1974 για να οδηγήσει μια νοικιασμένη Surtees TS16 στο Österreichring· τελικά τερμάτισε 9ος. Αργότερα επικεντρώθηκε στα touring cars και τους αγώνες αντοχής, κερδίζοντας μεγάλα events όπως οι 24 ώρες του Spa-Francorchamps και του Dubai και ολοκληρώνοντας την καριέρα του το 2009.
Σαν σήμερα το 1955 ο διάσημος Bill Vukovich σκοτώθηκε σε ένα μεγάλο δυστύχημα στο Indianapolis 500, στην προσπάθειά του να σημειώσει τρεις συνεχόμενες νίκες στο Brickyard για πρώτη φορά στα χρονικά του event. Ο Vukovich ενεπλάκη σε μια σύγκρουση στον 56ο γύρο, προσπαθώντας να αποφύγει τα αργότερα αυτοκίνητα των Rodger Ward, Al Keller και Johnny Boyd. Η Kurtis Kraft του πολυνίκη τούμπαρε βίαια πάνω από τον τοίχο στην εξωτερική της πίσω ευθείας, με τον Vukovich να σκοτώνεται ακαριαία ύστερα από ένα χτύπημα του cockpit με μια κοντινή μικρή γέφυρα. Η νίκη του αγώνα τελικά κατέληξε στον Bob Sweikert, ο οποίος δήλωσε αργότερα πως οι έντονες ριπές ανέμων και οι τραγικές εξελίξεις τον ανάγκασαν να οδηγήσει προσεκτικά.
Σαν σήμερα το 1964 γεννήθηκε ο Andrea Montermini. Ο Ιταλός είχε αγωνιστεί στην F3 και την F3000 έως το 1992 με ελάχιστες διακρίσεις, οδηγώντας σε σποραδικούς αγώνες του CART το 1993 μέχρι να προβιβαστεί στην F1 την επόμενη χρονιά. Επρόκειτο να αντικαταστήσει τον αποθανών Roland Ratzenberger στη Simtek για το υπόλοιπο της σεζόν, αλλά τραυματίστηκε σοβαρά στο GP Ισπανίας στην προσπάθειά του να προκριθεί για τον παρθενικό του αγώνα στο πρωτάθλημα. Ο Montermini επέστρεψε δριμύτερος το 1995 και εκπροσώπησε τις καταδικασμένες ομάδες των Pacific και Forti, με την καριέρα του στην F1 να λαμβάνει τέλος το 1996 όταν η Forti χρεοκόπησε μετά το GP Γερμανίας. Μετά το τέλος της πορείας αυτής, ο Ιταλός περιορίστηκε σε ακόμη μερικές εμφανίσεις στο CART αλλά και στις 24 ώρες του Le Mans, με τον ερχομό του 21ου αιώνα να τον βρίσκει σε διοργανώσεις αυτοκινήτων GT, κυρίως με αγωνιστικά της Ferrari.
Σαν σήμερα το 1965, ο Graham Hill επικράτησε στο Πριγκιπάτο του Μονακό για τρίτη σερί χρονιά, με τους πρωτοκλασάτους Jim Clark και Dan Gurney να μην δίνουν το παρόν καθώς βρίσκονταν στις Η.Π.Α. για να συμμετάσχουν στο Indianapolis 500. Ο Hill είχε αρχικά χάσει πολύ έδαφος στον 25ο γύρο, καθώς έπρεπε να αποφύγει τον αργότερο Bob Anderson στο στενό chicane μετά το τούνελ και να επιστρέψει από την έξοδο διαφυγής. Η πρωτοπορία είχε περάσει στα χέρια του ομόσταυλου Jackie Stewart, ο οποίος έχασε τον έλεγχο στη Sainte Devote στον 30ο γύρο. Ο Hill προσπέρασε τις δύο Ferrari των Lorenzo Bandini και John Surtees για να κατακτήσει τη νίκη, με τον Stewart να ανακάμπτει στην τρίτη θέση για το πρώτο του βάθρο στην F1. Τέλος, ο Αυστραλός Paul Hawkins είχε ένα μεγάλο ατύχημα μετά το chicane στον 80ο γύρο και έπεσε στη θάλασσα, χωρίς ευτυχώς να τραυματιστεί.
Διαβάστε επίσης: Σαν σήμερα, 29 Μαΐου στον μηχανοκίνητο αθλητισμό – INDY 500 SPECIAL
Σαν σήμερα το 1966, το Indianapolis 500 ήρθε για ακόμα μία χρονιά αντιμέτωπο με την λεγόμενη «Βρετανική εισβολή», με τον πρωτοεμφανιζόμενο Graham Hill να ξεπερνά τον συμπατριώτη και παγκόσμιο πρωταθλητή Jim Clark ώστε να θριαμβεύσει στο Brickyard, οδηγώντας μια Lola T90 του John Mecom Jr. Το βάθρο για τον νικητή είδε και τους δύο οδηγούς να προσέρχονται, καθώς ο Colin Chapman επέμενε ότι ο Clark ήταν ο νικητής· ύστερα από πολύ μπέρδεμα στην καταμέτρηση των αποτελεσμάτων, η νίκη οριστικοποιήθηκε στον Hill. Το τελευταίο σκέλος του αγώνα έδειχνε να κυλά υπέρ του επίσης πρωτάρη Jackie Stewart, μέχρι που ο Σκωτσέζος τέθηκε εκτός 10 γύρους πριν το τέλος με προβλήματα στην πίεση λαδιού. Το grid είχε σχεδόν αποδεκατιστεί στην εκκίνηση εξαιτίας ενός μεγάλου ατυχήματος μεταξύ 12 μονοθεσίων, με τον Clark να χάνει δύο φορές τον έλεγχο στον αγώνα και να αποκομίζει ζημιά στην ανάρτηση, η οποία επηρέασε τον ρυθμό του.
Σαν σήμερα το 1969, ο θρυλικός Mario Andretti κατέκτησε την μοναδική παραδόξως νίκη του στο Indianapolis 500, με τις επόμενες δεκαετίες να μένουν στην ιστορία για την απίστευτα μεγάλη ατυχία της θρυλικής οικογένειας Andretti στο Brickyard. Το πρώτο σκέλος του αγώνα είχε αρχικά μονοπωληθεί από τον poleman A. J. Foyt, ο οποίος αναζητούσε την τέταρτη νίκη του στο περιβόητο event. Ωστόσο, μια σπασμένη εισαγωγή αέρα στον κινητήρα του τον ώθησε σε ένα εκτενές pit-stop, το οποίο τον έθεσε εκτός εξίσωσης στην υπόθεση νίκη. Η πρωτοπορία είχε περάσει στον Lloyd Ruby, άλλον έναν άτυχο οδηγό στο Brickyard, ο οποίος εγκατέλειψε με τη σειρά του στον 105ο γύρο ύστερα από μια αστοχία της μάνικας ανεφοδιασμού στο μονοθέσιό του. Ο Mario Andretti επωφελήθηκε των συμβάντων και έβαλε πλώρη για την δική του παρθενική νίκη στο event, όπως και για την ομάδα του Andy Granatelli.
Σαν σήμερα το 1971, η Porsche κυριάρχησε απόλυτα σε έναν αγώνα 1000 χιλιομέτρων στο Nürburgring, για τον όγδοο γύρο της σεζόν στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Σπορ Αυτοκινήτων (WSC). Οι Vic Elford και Gérard Larrousse οδήγησαν μια 908/03 της Martini Racing για να πάρουν πρώτοι την καρό σημαία, ξεπερνώντας το αγωνιστικό της JWA που μοιράστηκαν οι Pedro Rodríguez και Jo Siffert. Το βάθρο έκλεισε η έτερη Porsche της Martini Racing, αυτή τη φορά με οδηγούς τους Gijs van Lennep και Helmut Marko.
Σαν σήμερα το 1973 διεξήχθη η 57η έκδοση του Indianapolis 500, η οποία δυστυχώς στιγματίστηκε από πολλά δυσάρεστα γεγονότα. Ο μήνας Μάιος είχε ξεκινήσει με τα μονοθέσια να καταγράφουν νέα ρεκόρ πίστας από πολύ νωρίς, με τον Art Pollard να σκοτώνεται σε ένα μεγάλο ατύχημα στις ελεύθερες δοκιμές της 12ης Μαΐου. Εξαιτίας της ραγδαίας αύξησης ταχύτητας επικράτησε κλίμα αβεβαιότητας και άγχους σε όλα τα paddock. Ο αγώνας προοριζόταν να λάβει χώρα στις 28 του μήνα, αλλά μια μεγάλη σύγκρουση του Salt Walther στην εκκίνηση και η εμφάνιση της βροχής παρέτειναν τη διεξαγωγή του για τις 30 Μαΐου. Στον 59ο γύρο, ο Swede Savage είχε ένα τρομακτικότατο ατύχημα και αποκόμισε τραυματισμούς στους οποίους υπέκυψε μετά από σχεδόν 5 εβδομάδες, ενώ έχασε τη ζωή του και ένας μηχανικός των pits. Τελικά η βροχή οδήγησε σε πρόωρο τερματισμό ύστερα από τη συμπλήρωση 133 γύρων, με νικητή τον Gordon Johncock.
Σαν σήμερα το 1976 καταγράφηκε ο μικρότερος χρονικά αγώνας στην ιστορία του Indianapolis 500, με τον Johnny Rutherford να παίρνει την πρωτοπορία στον 80ο γύρο και να διατηρείται σε αυτήν μέχρι τον 103ο, όταν η βροχή ήρθε για να μείνει για το υπόλοιπο της ημέρας. Αυτή ήταν η δεύτερη νίκη στο event για τον Αμερικανό άσσο της McLaren και η τελευταία για την επιτυχημένη προμηθεύτρια εταιρεία κινητήρων του Fred Offenhauser. Επίσης, η Janet Guthrie είχε γίνει τότε η πρώτη γυναίκα οδηγός που εμφανίστηκε στην Indianapolis ώστε να αγωνιστεί. Ωστόσο, η ομάδα της είχε λίγα χρήματα και τα μονοθέσια που δοκίμασε για να προκριθεί ήταν πολύ αναξιόπιστα, αναγκάζοντάς την να μείνει εκτός grid μετά τις κατατακτήριες δοκιμές. Η Guthrie έμελλε να γράψει ιστορία δίνοντας το παρόν στον αγώνα της επόμενης χρονιάς.
Σαν σήμερα, επίσης το 1976, ο αείμνηστος Niki Lauda της Ferrari επικράτησε κατά κράτος στο GP Μονακό και ξεπέρασε τις δύο 6τροχες Tyrrell P34 των Jody Scheckter και Patrick Depailler, με τους δύο οδηγούς να επιβεβαιώνουν την υψηλή δυναμική που είχε το αμφιλεγόμενο μονοθέσιό τους. Η εκκίνηση του αγώνα είδε τους Carlos Reutemann και Alan Jones να μένουν εκτός αγώνα ύστερα από ατύχημά τους στη Sainte Devote, ενώ η έτερη Ferrari του Clay Regazzoni έχασε ένα σίγουρο βάθρο όταν έπεσε στις μπαριέρες της στροφής της πισίνας, μόλις 6 γύρους πριν τον τερματισμό.
Σαν σήμερα το 1981 γεννήθηκε στη Ρώμη ο βετεράνος των αυτοκινήτων GT, Gianmaria Bruni. Ο Ιταλός υπήρξε μια σχετικά υποσχόμενη περίπτωση οδηγού στα 2000s αλλά βρέθηκε αντιμέτωπος με προβλήματα προσέλκυσης χορηγών, παίρνοντας τελικά την ευκαιρία του στην F1 το 2004 μέσω της αδύναμης Minardi. Παρόλο που στη θεωρία ήταν σαφώς ταχύτερος του άπειρου ομόσταυλου Zsolt Baumgartner, ο Bruni ήταν ο ένας εκ των μόλις δύο οδηγών –μαζί με τον Giorgio Pantano– που συμμετείχαν σε (σχεδόν) όλη τη σεζόν χωρίς να βαθμολογηθούν. Μετά από δύο μέτριες χρονιές στο GP2 (νυν Formula 2), ο Ιταλός άλλαξε παραστάσεις το 2007 και «βρήκε το σπίτι του» στους αγώνες αντοχής. Μέχρι σήμερα έχει διαπρέψει στην κατηγορία GT μεγάλων διοργανώσεων και αγώνων αντοχής όπως το Le Mans, κατακτώντας νίκες και τίτλους κυρίως με την ομάδα AF Corse της Ferrari. Πλέον εκπροσωπεί την Porsche στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής (WEC) και το πρωτάθλημα της IMSA στις Η.Π.Α.
Σαν σήμερα το 1982, το Indianapolis 500 προσέφερε έναν από τους πιο συναρπαστικούς αγώνες στα χρονικά των αγώνων IndyCar. Το event είχε αρχικά στιγματιστεί από τον φρικιαστικό θάνατο του Gordon Smiley στις κατατακτήριες δοκιμές, ενώ η εκκίνηση του αγώνα είδε τον Kevin Cogan να προκαλεί ένα μεγάλο ατύχημα και να οδηγεί σε εγκατάλειψη μεγάλα φαβορί όπως ο A. J. Foyt και ο Mario Andretti. Η μάχη για τη νίκη ξετυλίχτηκε στους τελευταίους 40 γύρους ανάμεσα στον πολύπειρο Gordon Johncock και τον poleman Rick Mears. Τελικά ο Johncock έκανε το δικό του θαύμα και κράτησε πίσω του τον σαφέστατα ταχύτερο Mears, κερδίζοντας στο photo finish για μόλις 0.160 δευτερόλεπτα. Αυτή ήταν η δεύτερη νίκη του Johncock στο Brickyard ύστερα από 9 χρόνια. Ο τερματισμός αυτός ήταν τότε ο πιο κοντινός στην ιστορία του Indianapolis 500, με το ρεκόρ να καταρρίπτεται το 1992 χάρις στους Al Unser Jr. και Scott Goodyear.
Σαν σήμερα το 1993, ο παγκόσμιος πρωταθλητής Nigel Mansell έκανε πάταγο στο Indianapolis 500 καθώς ηγήθηκε πολλούς γύρους και έδειχνε να βαίνει ολοταχώς για μια μεγάλη νίκη, μόλις στην πρώτη χρονιά συμμετοχής του στο CART. Ωστόσο, τα πάντα άλλαξαν στον 182ο γύρο όταν βγήκε το αυτοκίνητο ασφαλείας στην πίστα για να απομακρυνθεί το ακινητοποιημένο μονοθέσιο της Lyn St. James. Ο Βρετανός της Newman/Haas είχε την πρωτοπορία, αλλά η απειρία του στη διαδικασία συνέχισης του αγώνα σε οβάλ πίστες επέτρεψε στους έμπειρους Emerson Fittipaldi και Arie Luyendyk να τον προσπεράσουν πριν τη στροφή 1. Αυτή η εξέλιξη έμελλε να είναι καθοριστική, με τον Βραζιλιάνο να παίρνει πρώτος την καρό σημαία για τη δεύτερη νίκη του στο Brickyard και ένατη για την Team Penske, μπροστά από τους Luyendyk και Mansell. Το event έμεινε επίσης στην ιστορία και για την απόσυρση των θρυλικών A. J. Foyt, Mario Andretti και Al Unser Sr.
Σαν σήμερα το 1999, ο Σουηδός Kenny Bräck εκμεταλλεύτηκε την ατυχία του Robby Gordon που είχε μείνει από καύσιμα λίγο πριν τον τελευταίο γύρο και πήρε πρώτος την καρό σημαία στο Indianapolis 500. Έτσι, η συγκεκριμένη μέρα σήμανε τον πέμπτο θρίαμβο για την ομάδα του A. J. Foyt, ο οποίος είχε επικρατήσει στο event τέσσερις φορές στο μακρινό παρελθόν ως οδηγός. Ο αγώνας είχε καλή έκβαση και για τους ομόσταυλους του Bräck, με τον Billy Boat να τερματίζει στην τρίτη θέση και τον Robbie Buhl στην έκτη. Η pole position είχε καταλήξει στον πολύπειρο Arie Luyendyk, με τον Ολλανδό να εγκαταλείπει από την πρωτοπορία στον 118ο γύρο σε μια αποτυχημένη προσπάθειά του να ντουμπλάρει τον αργότερο Tyce Carlson.
Σαν σήμερα, επίσης το 1999, η McLaren κατέγραψε τον πρώτο της διπλό τερματισμό στη σεζόν ύστερα από πέντε αγώνες, με τον πρωταθλητή Mika Häkkinen να ξεπερνά τον ομόσταυλο David Coulthard στο GP Ισπανίας για το 1-2. Το βάθρο ολοκληρώθηκε από τον Michael Schumacher, με τον Jacques Villeneuve να αποτελεί την απογοήτευση της ημέρας. Ο Καναδός οδηγός της πρωτάρας BAR εκκίνησε εξαιρετικά από την 6η θέση και ήταν τρίτος για το πρώτο σκέλος του αγώνα, μέχρι που αναγκάστηκε να μπει στα pits στον 40ο γύρο εξαιτίας ενός σπασμένου στοιχείου στην πίσω πτέρυγά του. Οι μηχανικοί επιδιόρθωσαν τη ζημιά αλλά ο Villeneuve έχασε το κιβώτιο ταχυτήτων του μόλις βγήκε από το pit-box και εγκατέλειψε άδοξα.
Σαν σήμερα το 2004, ο Buddy Rice έκανε επίδειξη δύναμης στο Indianapolis 500 και κατέκτησε την πρώτη νίκη του νίκη στο Brickyard, αλλά και γενικότερα στους αγώνες IndyCar. Το event επηρεάστηκε σημαντικά από τα ασταθή καιρικά φαινόμενα, με τον αγώνα να ξεκινά με καθυστέρηση δύο ωρών εξαιτίας μια έντονης πρωινής βροχόπτωσης. Μετά την συμπλήρωση 28 γύρων, οι ουρανοί είχαν ανοίξει ξανά και οδήγησαν σε άλλες δύο ώρες καθυστέρησης μέχρι να ξαναστεγνώσει η πίστα. Στη συνέχεια η δράση κύλησε χωρίς ιδιαίτερες διακοπές, με τα μαύρα απειλητικά σύννεφα να οδηγούν αρκετές ομάδες σε ρίσκα σχετικά με την στρατηγική των pit stops. Τελικά η βροχή επέστρεψε οριστικά για το υπόλοιπο της ημέρας στον γύρο 180 και ο αγώνας τερματίστηκε πρόωρα, με τον Rice να ξεπερνά τους Tony Kanaan, Dan Wheldon και Bryan Herta της Andretti Green Racing.
Σαν σήμερα, επίσης το 2004, ο Michael Schumacher επέστρεψε στις νίκες ύστερα από την άδοξη εγκατάλειψή του στο Μονακό επικρατώντας εμφατικά στο Nürburgring, για το Ευρωπαϊκό GP. Ο ομόσταυλος Rubens Barrichello οδήγησε την Ferrari στο τέταρτό της 1-2 στη σεζόν, με την παράσταση ωστόσο να κλέβει ο Takuma Sato. Ο Ιάπωνας οδηγός της BAR-Honda είχε ξεκινήσει από την πρώτη σειρά εκκίνησης δίπλα στον Schumacher και έθεσε βασική υποψηφιότητα για το βάθρο, παρόλο που δεν είχε καλό ξεκίνημα ο αγώνας του. Ωστόσο, έσπασε την μπροστινή του πτέρυγα σε μια φιλόδοξη απόπειρα προσπέρασης του Barrichello στη στροφή 1 και έχασε αρκετό χρόνο στα pits, με μια αστοχία στον κινητήρα να τον θέτει οριστικά εκτός στον 48ο γύρο. Οι δύο οδηγοί της Ferrari τελικά πλαισιώθηκαν στο βάθρο από τον ομόσταυλο του Sato στην BAR, Jenson Button.
Σαν σήμερα το 2010, ένας επεισοδιακός τερματισμός έδωσε στον Dario Franchitti την ευκαιρία να κατακτήσει τη δεύτερη νίκη του στο Indianapolis 500. Ο Σκωτσέζος οδηγός της Chip Ganassi Racing ηγήθηκε τον αγώνα για 155 γύρους και έμοιαζε να βρίσκεται σε οριακό σημείο σχετικά με τα διαθέσιμα καύσιμά του, αναγκαζόμενος έτσι να μειώσει δραματικά τον ρυθμό του στους τελευταίους γύρους. Ενώ καταδιωκόταν από τον «φουριόζο» Dan Wheldon, ένα τεράστιο ατύχημα ανάμεσα στους Ryan Hunter-Reay και Mike Conway οδήγησε σε τερματισμό του αγώνα υπό κίτρινες σημαίες, αφήνοντας ελεύθερο το πεδίο στον Franchitti ώστε να πάρει πρώτος την καρό σημαία μπροστά από τους Wheldon και Marco Andretti. Ο Conway μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο με σπασμένο το αριστερό του πόδι και ράγισμα σε έναν σπόνδυλο της θωρακικής περιοχής, μένοντας εκτός δράσης για το υπόλοιπο της σεζόν.
Σαν σήμερα, επίσης το 2010, το GP Τουρκίας της F1 έμεινε στην ιστορία για την περιβόητη σύγκρουση ανάμεσα στους Mark Webber και Sebastian Vettel της Red Bull, στην πίσω ευθεία του Istanbul Park. Εξαιτίας της σύγκρουσης αυτής έλαβε άδοξα τέλος μια ενδιαφέρουσα μονομαχία ανάμεσα στους οδηγούς της Red Bull και της McLaren, με τον Vettel να εγκαταλείπει και τον Webber να καταλήγει τρίτος ύστερα από αλλαγή στην μπροστινή αεροτομή του. Η McLaren έκανε το 1-2 και ο Lewis Hamilton κατέκτησε την πρώτη του νίκη στη σεζόν, ύστερα από μια σύντομη μονομαχία με τον Jenson Button στους γύρους 48-49. Μετά το πέρας του αγώνα υπήρξαν πολλαπλές απόψεις γύρω από το συμβάν μεταξύ Vettel-Webber, απόψεις που άρχιζαν σταδιακά να υπαινίσσονται εύνοια της Red Bull προς στον νεαρό Γερμανό οδηγό.