Ο κόσμος της Formula 1 και του μηχανοκίνητου αθλητισμού είναι γεμάτος ιστορίες και γεγονότα που γράφτηκαν με χρυσά γράμματα στα βιβλία: κάθε ημέρα αποτελεί αφορμή να θυμηθούμε και να μάθουμε τι έγινε σαν σήμερα.
Σαν σήμερα το 1940 γεννήθηκε ο Richard Attwood. Ο Βρετανός από το Wolverhampton, γνωστός κυρίως για τις επιτυχίες του στους αγώνες αντοχής, έτρεξε σε 16 Grand Prix της Formula 1 στα τέλη των 1960s με τις ομάδες των Cooper, Lotus και BRM. Ο καλύτερος τερματισμός του ήρθε στο GP Μονακό του 1968, όπου σημείωσε τον ταχύτερο γύρο και τερμάτισε δεύτερος με μια BRM P126 V12, ελάχιστα πίσω από τον νικητή Graham Hill. Επίσης, οδήγησε την Porsche στην πρώτη νίκη της στις 24 ώρες του Le Mans, κερδίζοντας τον αγώνα του 1970 με μια 917K πλάι στον έμπειρο Hans Herrmann. Ο Attwood κατέγραψε και την τελευταία νίκη για το εμβληματικό αυτό αγωνιστικό, επικρατώντας στα 1000 χιλιόμετρα του Österreichring μαζί με τον Pedro Rodríguez.
Σαν σήμερα το 1958 γεννήθηκε ο Christian Danner. Μετά από μια μέτρια πορεία στην F2 και την κατάκτηση του τίτλου στο πρώτο πρωτάθλημα της Formula 3000 το 1985, ο Γερμανός εισήλθε στη Formula 1 στα τέλη της χρονιάς με την Zakspeed. Μέχρι το 1989, εκκίνησε σε 36 Grand Prix οδηγώντας και για άλλες αδύναμες ομάδες όπως η Osella, η Arrows και η Rial. Ο καλύτερος τερματισμός του ήρθε στο GP ΗΠΑ του 1989, με μια άκρως αναπάντεχη 4η θέση σε μια αργή Rial ARC2. Μετά από αρκετές αποτυχημένες απόπειρες πρόκρισης στους επόμενους αγώνες, ο Danner παραιτήθηκε από την ομάδα και εγκατέλειψε το πρωτάθλημα. Ακολούθησαν χρονιές στις οποίες οδήγησε αυτοκίνητα τουρισμού σε όλη την Ευρώπη, καθώς και μερικοί ακόμη αγώνες στην F3000 αλλά και το IndyCar. Η καριέρα του ολοκληρώθηκε στα τέλη των 1990s και πλέον ο Danner εργάζεται ως σχολιαστής αγώνων Formula 1 για την τηλεόραση της Γερμανίας.
Διαβάστε επίσης: Σαν σήμερα, 3 Απριλίου στην F1 και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό
Σαν σήμερα το 1971, η Alfa Romeo σημείωσε την πρώτη της νίκη στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Σπορ Αυτοκινήτων (WSC). Συγκεκριμένα, επικράτησε σε έναν αγώνα αντοχής 1000 χιλιομέτρων στην πίστα του Brands Hatch, με τους Andrea de Adamich και Henri Pescarolo να μοιράζονται μια T33/3 V8. Το δίδυμο αυτό ξεπέρασε μια Ferrari 312PB, την οποία οδήγησαν οι Jacky Ickx και Clay Regazzoni.
Σαν σήμερα το 1973 γεννήθηκε ο βετεράνος του MotoGP και τωρινός Σύμβουλος Ασφάλειας της Dorna Sports, Loris Capirossi. Ξεκινώντας την καριέρα του στις μικρές κατηγορίες το 1990, ο 17χρονος Ιταλός έκανε τεράστια αίσθηση κατακτώντας αμέσως τον τίτλο με τη Honda στα 125cc, επίτευγμα που τον καθιστά τον νεότερο παγκόσμιο πρωταθλητή στους αγώνες μοτοσικλετών μέχρι και σήμερα. Ένας δεύτερος συνεχόμενος τίτλος τον προβίβασε στα 250cc το 1992 και έπειτα στη μεγάλη τότε κατηγορία 500cc το 1995. Ο Capirossi επέστρεψε παραδόξως στα 250cc ώστε να κατακτήσει τον τίτλο με την Aprilia (1998) και κατά την είσοδο του 21ου αιώνα μονιμοποιήθηκε στα μεγάλα σαλόνια του θεσμού. Η μετάβασή του στο καινούριο εργοστασιακό τμήμα της Ducati το 2003 οδήγησε στην περαιτέρω ανάδειξή του, με καλύτερη χρονιά το 2006 όπου τερμάτισε στην τρίτη θέση της βαθμολογίας. Η καριέρα του ολοκληρώθηκε το 2011, με συνολικά 29 νίκες και επιπρόσθετα περάσματα από Suzuki και Pramac Ducati.
Σαν σήμερα το 1982, το σιρκουί πόλης του Long Beach φιλοξένησε τον τρίτο αγώνα της σεζόν στη Formula 1. Οι κατατακτήριες δοκιμές σημαδεύτηκαν από την απροσδόκητη pole position του νεαρού Andrea de Cesaris – ο Ιταλός έγινε τότε ο νεότερος poleman στο πρωτάθλημα, ενώ η Alfa Romeo σημείωσε την πρώτη της pole position μετά το 1951. Στον αγώνα, ο de Cesaris δεχόταν πίεση από την McLaren του Niki Lauda, χάνοντας τελικά την πρωτοπορία στον 15ο γύρο· ο άπειρος Ιταλός ήθελε να ρίξει γύρο στον Raul Boesel και του έκανε χειρονομίες να φύγει από τη μέση, αλλάζοντας καθυστερημένα ταχύτητα. Τα πράγματα εξελίχθηκαν ακόμα χειρότερα για τον ίδιο, καθώς συγκρούστηκε με τον τοίχο στον 34ο γύρο. Ο Lauda άνοιξε τη διαφορά και κατέκτησε άνετα την πρώτη του νίκη στην επιστροφή του στη Formula 1 μετά από δύο σεζόν απουσίας. Δεύτερος τερμάτισε ο Keke Rosberg της Williams με τρίτο τον Gilles Villeneuve.
Μετά τον αγώνα ωστόσο, ο Καναδός αποκλείστηκε από τα αποτελέσματα λόγω παραβίασης στην πίσω πτέρυγα της Ferrari 126C2. Οι Τεχνικοί Κανονισμοί εκείνη την περίοδο όριζαν πως η πίσω πτέρυγα δεν πρέπει να ξεπερνά ένα συγκεκριμένο όριο πλάτους. Έτσι, η Ferrari θεώρησε πως μπορούσε να αξιοποιήσει δύο μικρότερες πτέρυγες και να τις τοποθετήσει δίπλα-δίπλα, δημιουργώντας μια «διπλή» αεροτομή και παραμένοντας μέσα στο γράμμα των κανονισμών. Η κίνηση αυτή από την ιταλική ομάδα αποτέλεσε ένα είδος διαμαρτυρίας απέναντι σε ομάδες όπως η Brabham και η Williams, οι οποίες αξιοποιούσαν αμφιλεγόμενες καινοτομίες στα μονοθέσιά τους διατηρώντας παράλληλα την υπεροχή τους.
Σαν σήμερα το 1988 ολοκληρώθηκε το Rally Σαφάρι για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Rally (WRC). Νικητής του event αναδείχθηκε ο Miki Biasion, ο οποίος οδήγησε μια Lancia Delta Integrale με συνοδηγό τον Tiziano Siviero· αυτή ήταν η πρώτη νίκη για τη Lancia στο συγκεκριμένο event. Το ιταλικό δίδυμο ξεπέρασε για σχεδόν 13 λεπτά το Nissan 200SX των ντόπιων Κενυατών Mike Kirkland και Robin Nixon.
-
Κάντε μας like στο facebook
-
Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
-
Μπείτε στον server μας στο Discord
Σαν σήμερα το 1993, ο Mario Andretti κατέγραψε την 52η νίκη του στο CART/IndyCar και 100η συνολικά, επικρατώντας στον αγώνα 200 μιλίων του Phoenix. Ο θρυλικός Αμερικανός οδηγός της Newman/Haas Racing, 53 χρονών πλέον, άφησε πίσω του τις Lola T92/00 των Raul Boesel και Jimmy Vasser για να κατακτήσει την τελευταία νίκη της αξιοζήλευτης καριέρας του.
Σαν σήμερα το 2004 έλαβε χώρα το πρώτο GP Μπαχρέιν στην ιστορία της Formula 1, στην πίστα του Σακχίρ. Ο αγώνας δεν ήταν ιδιαίτερα θεαματικός, με την Ferrari να κάνει ακόμα ένα άνετο 1-2 χάρη στους Michael Schumacher και Rubens Barrichello. Το βάθρο ολοκλήρωσε ο Jenson Button με την BAR-Honda, εκμεταλλευόμενος την ατυχία του ομόσταυλου Takuma Sato· ο Ιάπωνας πάτησε άγαρμπα σε ένα κράσπεδο στο δεύτερο sector της πίστας και άφησε ζημιά στην εμπρόσθια πτέρυγά του, μπαίνοντας στα pits για αλλαγή. Τελικά τερμάτισε 5ος, σπαταλώντας μια μεγάλη ευκαιρία για το πρώτο του βάθρο στο παγκόσμιο πρωτάθλημα.
Σαν σήμερα το 2010 πραγματοποιήθηκε το GP Μαλαισίας στην πίστα της Sepang, για τον τρίτο αγώνα της σεζόν στη Formula 1. Ο Sebastian Vettel έκανε μια καλή εκκίνηση από την τρίτη θέση και βρέθηκε στην πρωτοπορία, κατακτώντας την πρώτη του νίκη στη χρονιά. Ο ομόσταυλός του στη Red Bull, Mark Webber, και ο Nico Rosberg τον πλαισίωσαν στο βάθρο, με τον Γερμανό μάλιστα να καταγράφει το πρώτο βάθρο της Mercedes-Benz στη σύγχρονη εποχή της στη Formula 1. Οι οδηγοί της McLaren και της Ferrari ανέκαμψαν από τις κακές κατατακτήριες δοκιμές τους, τερματίζοντας στους βαθμούς. Συγκεκριμένα, ο Lewis Hamilton τερμάτισε 6ος από 20ος, ο Felipe Massa 7ος από 21ος και ο Jenson Button 8ος από 17ος. Ο Fernando Alonso εκκίνησε 19ος και βρέθηκε αντιμέτωπος με πρόβλημα στο κιβώτιο ταχυτήτων, με τον κινητήρα του εν τέλει να παραδίδει πνεύμα στον προτελευταίο γύρο.