spot_img

Σαν σήμερα, 4 Ιανουαρίου στην F1 και το motorsport

Ο κόσμος της Formula 1 και του μηχανοκίνητου αθλητισμού είναι γεμάτος ιστορίες και γεγονότα που γράφτηκαν με χρυσά γράμματα στα βιβλία: κάθε ημέρα αποτελεί αφορμή να θυμηθούμε και να μάθουμε τι έγινε σαν σήμερα.

Σαν σήμερα το 1964 διεξήχθη ο πρώτος αγώνας στην ιστορία του Tasman Series, μιας διοργάνωσης μονοθεσίων με βάση την Ωκεανία που λάμβανε χώρα κατά την ανάπαυλα της δράσης στην F1. Σχεδόν άγνωστος στη χώρα του, αλλά ένας από τους καλύτερους οδηγούς αγώνων Formula Junior στην Ευρώπη, ο Denny Hulme αποδείχθηκε σχεδόν ισάξιος με τον κορυφαίο διεθνή οδηγό της Νέας Ζηλανδίας, Bruce McLaren, και τον νεαρό Αμερικανό, Timmy Mayer, κερδίζοντας στο Levin. Οδηγώντας μια Brabham-Climax BT7A του 1963, ο Hulme κέρδισε τον προκριματικό αγώνα και σημείωσε νέο ρεκόρ πίστας στα 50,3 δευτερόλεπτα. Στον τελικό των 28 γύρων, ο Hulme τέθηκε επικεφαλής μετά από 8 γύρους και απομακρύνθηκε από τους Mayer και McLaren. Ο Mayer τερμάτισε οριακά δεύτερος από τον ομόσταυλο McLaren και τους ακολούθησε ο Τασμανός John Youl, όπως και οι ντόπιοι Tony Shelly και Jim Palmer. Από τους 14 συμμετέχοντες, αυτοί ήταν οι μόνοι που δεν δέχτηκαν γύρο.

Διαβάστε επίσης: Σαν σήμερα, 3 Ιανουαρίου στην F1 και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό

Σαν σήμερα το 1971, η Παγκόσμια Ομοσπονδία της FiA απέσυρε το GP Μεξικού από το καλεντάρι, λόγω υπερβολικής προσέλευσης θεατών στον αγώνα του 1970. Ο αγώνας αυτός υπήρξε ανέκαθεν ένα γεγονός που προσέλκυε πολλούς φανατικούς στη χώρα, ήδη από τις αρχές των ‘60s. Ωστόσο, το 1970 ξεπεράστηκαν τα όρια καθώς συγκεντρώθηκαν σχεδόν 200.000 θεατές, αριθμός εξωφρενικός για τα δεδομένα της εποχής. Όπως αναφέρουν οι περισσότερες πηγές, το ανεξέλεγκτο πλήθος ανθρώπων που είχαν παρευρεθεί δεν μπορούσε να οριοθετηθεί σε ασφαλή σημεία της πίστας. Υπήρξαν πολλές περιπτώσεις, στις οποίες αρκετά άτομα συνωστίζονταν μπροστά από τις μπαριέρες, κάθονταν πολύ κοντά στην πίστα και περνούσαν τρέχοντας μέχρι και στην απέναντι πλευρά της. Η κατάσταση είχε φτάσει σε τέτοιο σημείο που υπήρξε η σκέψη να μην πραγματοποιηθεί καν ο αγώνας.

Σαν σήμεραΤελικά, μετά από αρκετές εγκάρδιες παροτρύνσεις οδηγών όπως ο Jackie Stewart και ο ντόπιος Pedro Rodríguez, το Grand Prix πραγματοποιήθηκε. Ωστόσο, η υπακοή των θεατών δεν κράτησε για πολύ. Κατά τη διάρκεια του αγώνα, αρκετοί πλησίασαν από μόνοι τους τις άκρες της πίστας. Η εικόνα δημιουργούσε προϋποθέσεις για πολύ άσχημες εξελίξεις, αλλά ευτυχώς δεν συνέβη κάτι συνταρακτικό. Νικητής του αγώνα ήταν ο Jacky Ickx.

Παρόλο που τα γενικά επίπεδα αγωνιστικής ασφάλειας βρίσκονταν ακόμη σε δευτερεύουσα προτεραιότητα, η FiA αντιλήφθηκε τον υψηλό κίνδυνο αυτής της εικόνας και αποφάσισε να μην συμπεριλάβει τον αγώνα στο καλεντάρι του 1971. Το GP Μεξικού επέστρεψε το 1986, παραμένοντας στο πρόγραμμα για 7 χρόνια. Επέστρεψε ξανά το 2015 και διατηρείται σταθερά στην F1, λαμβάνοντας συχνά πολλά εύσημα για την καλή του οργάνωση και ατμόσφαιρα.

  • Κάντε μας like στο facebook
  • Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
  • Μπείτε στον server μας στο Discord

Σαν σήμερα το 1989 γεννήθηκε ο πεπειραμένος άσσος του IndyCar, Graham Rahal. Ο γιος του βετεράνου Bobby Rahal φαινόταν να έχει όλον τον κόσμο στα πόδια του, όταν κατάφερε να κερδίσει στο ντεμπούτο του στη διοργάνωση το 2008, στο Saint Petersburg. Μάλιστα, έγινε τότε ο νεότερος νικητής αγώνα στα χρονικά της διοργάνωσης σε ηλικία 19 χρονών και 93 ημερών, καθώς και ο τέταρτος μόλις οδηγός που κέρδισε στην παρθενική του εμφάνιση – οι άλλοι τρεις ήταν οι Buzz Calkins, Juan Pablo Montoya και Scott Dixon. Η επακόλουθη διετία παρουσίας του στην Chip Ganassi Racing δεν απέδωσε καρπούς και, έτσι, ο ίδιος επέστρεψε στη Rahal Letterman Lanigan Racing του πατέρα του και διατηρείται εκεί μέχρι σήμερα. Μετράει 6 νίκες σε 227 αγώνες στο IndyCar, καθώς και μια συνολική νίκη στις 24 ώρες της Daytona από το 2011.

Σαν σήμερα το 2002, η ομάδα της Jaguar παρουσίασε στις εγκαταστάσεις της στο Milton Keynes την R3, με την οποία συμμετείχε στην F1 την επερχόμενη σεζόν. Οι έμπειροι Eddie Irvine και Pedro de la Rosa διατηρήθηκαν ως οδηγικό δίδυμο από την προηγούμενη χρονιά, αλλά η σεζόν αποδείχθηκε χειρότερη των προηγούμενων δύο. Η ομάδα παραδέχτηκε πολλούς εσφαλμένους υπολογισμούς της ιδίως στην αεροδυναμική σήραγγα και οι επιδόσεις περιορίστηκαν στη μετριότητα. Ο Irvine κατέκτησε όλους τους 8 βαθμούς συγκομιδής της Jaguar, ενώ στο δεύτερο μισό της σεζόν αξιοποιήθηκε μια σειρά αναβαθμίσεων στο μονοθέσιο που βελτίωσε ελάχιστα τη συνολική εικόνα. Η βελτιωμένη R3B οδήγησε τον Irvine στο δεύτερο και τελευταίο βάθρο στην ιστορία της Jaguar στην F1, με μια τρίτη θέση στο GP Ιταλίας.

Related Articles

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -spot_img

Latest Articles