spot_img

Σαν σήμερα, 4 Ιουλίου στην F1 και το motorsport

Ο κόσμος της Formula 1 και του μηχανοκίνητου αθλητισμού είναι γεμάτος ιστορίες και γεγονότα που γράφτηκαν με χρυσά γράμματα στα βιβλία: κάθε ημέρα αποτελεί αφορμή να θυμηθούμε και να μάθουμε τι έγινε σαν σήμερα.

Σαν σήμερα το 1907 γεννήθηκε στο Neindorf της Γερμανίας ο Ernst Loof. Ο Loof ήταν ένας διάσημος σχεδιαστής αυτοκινήτων αλλά και οδηγός αγώνων με μοτοσικλέτες, σημειώνοντας πολλαπλές επιτυχίες σε προπολεμικούς αγώνες με την BMW. Μάλιστα συνέβαλε στον σχεδιασμό της φημισμένης BMW 328 στα τέλη της δεκαετίας του ‘30. Ο Γερμανός υπήρξε αργότερα ένας από τους ιδρυτές της Veritas, η οποία άφησε το στίγμα της στην F2 αμέσως μετά τον πόλεμο με το μοντέλο Meteor. Σχεδίασε επίσης την Veritas RS, δίνοντας το παρόν στο GP Γερμανίας του 1953· η αντλία καυσίμων παρέδωσε πνεύμα μόλις δύο μέτρα μετά την εκκίνηση και ο Loof έχει μείνει στην ιστορία για την μικρότερη καριέρα οδηγού στην F1. Η Veritas τελικά χρεοκόπησε και απορροφήθηκε από την BMW, με τον Loof να εργάζεται εκεί στο Τμήμα Σχεδιασμού μέχρι τον θάνατό του το 1956.

Σαν σήμερα το 1914, ελάχιστο καιρό πριν το ξέσπασμα του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου στην Ευρώπη, διεξήχθη το GP Γαλλίας στους δημόσιους δρόμους της Lyon. Τα αυτοκίνητα εκκίνησαν στον αγώνα σε δυάδες με διαφορά 30 δευτερολέπτων η καθεμία, με την Mercedes του Max Sailer να προηγείται στους πρώτους 5 γύρους πριν τελικά εγκαταλείψει. Ο Georges Boillot, νικητής του event τα δύο προηγούμενα χρόνια, ήταν ο νέος επικεφαλής και κρατιόταν οριακά μπροστά από την Mercedes του Christian Lautenschlager, νικητή το 1908. Ο Γερμανός πήρε τελικά την πρωτοπορία με τρεις γύρους να απομένουν και οδήγησε την Mercedes στο 1-2-3, με τον Boillot να τίθεται εκτός στον προτελευταίο γύρο.

Σαν σήμερα το 1918 γεννήθηκε στο Λος Άντζελες της Καλιφόρνια ο Johnnie Parsons. Ο Αμερικανός ξεκίνησε να δραστηριοποιείται με το motorsport στα δυτικά των Η.Π.Α., αναπτύσσοντας αξιόλογες οδηγικές ικανότητες σε αγώνες με αυτοκίνητα τύπου midget. Έτσι κατάφερε να κατακτήσει τίτλους και πολλές νίκες, επεκτείνοντας την καριέρα του στον δημοφιλέστερο χώρο του πρωταθλήματος USAC (τωρινό IndyCar) αμέσως μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Ο Parsons εκπροσώπησε κυρίως την ομάδα του Ed Walsh με τις Kurtis Kraft του και διέπρεψε δεόντως στην πρώτη του πλήρη σεζόν το 1949, τερματίζοντας δεύτερος στο ντεμπούτο του στο Indianapolis 500 και κατακτώντας εμφατικά τον τίτλο. Την επόμενη χρονιά κέρδισε στο περιβόητο event του Brickyard αλλά δεν μπόρεσε να διατηρήσει την υψηλή δυναμική του και αποσύρθηκε ύστερα από μερικά χρόνια. Η μεγάλη απήχηση που είχε χτίσει ο Parsons στα αυτοκίνητα midget τον βοήθησε να αναλάβει διευθύνων ρόλο στο σχετικό επιτελείο αγώνων κατά τη δεκαετία του ’70.

Σαν σήμερα το 1926 γεννήθηκε στο Düsseldorf ο Wolfgang Seidel, ένας σχετικά άσημος ερασιτέχνης οδηγός που αγωνίστηκε σποραδικά σε Grand Prix της F1 για μια δεκαετία. Ο Γερμανός έκανε ντεμπούτο στο GP Γερμανίας του 1953 και έκλεισε τον κύκλο του στα μονοθέσια με μια εμφάνιση στο GP Μεγάλης Βρετανίας του 1962. Οι 10 αγώνες που μεσολάβησαν στην καριέρα του την περίοδο αυτήν τον βρήκαν πίσω από το τιμόνι αυτοκινήτων με μεγάλη ποικιλία, με την 9η θέση στο GP Ιταλίας του 1960 να αποτελεί το καλύτερο πλασάρισμά του. Ο Seidel αποδείχθηκε περισσότερο αποτελεσματικός στους αγώνες αντοχής, οδηγώντας σπορ αυτοκίνητα κυρίως της Porsche και της Ferrari. Η μεγαλύτερη επιτυχία του σημειώθηκε στο Targa Florio του 1959, όταν στέφθηκε νικητής μαζί με τον Edgar Barth. Η αγωνιστική άδεια του Seidel κατασχέθηκε αμφιλεγόμενα το 1962, ύστερα από οξύτατη κριτική του ίδιου στην Επιτροπή Αγώνων της Γερμανίας που τον απέτρεψε να εκκινήσει στο Nürburgring.

Σαν σήμερα

Σαν σήμερα το 1938 γεννήθηκε ο Ernest “Ernie” Pieterse. Η εμπλοκή του Νοτιοαφρικανού στους αγώνες ξεκίνησε με απροσδόκητο τρόπο. Ενώ παρακολουθούσε έναν αγώνα στο Johannesburg το 1957, ο Pieterse φάνηκε να κάνει πολλά ατυχή σχόλια για έναν ντόπιο οδηγό κι αυτό ώθησε έναν έτερο θεατή να τον προκαλέσει να «οδηγήσει εκείνος καλύτερα». Με αφορμή την πρόκληση αυτή, ο Pieterse ξεκίνησε τη δική του αγωνιστική καριέρα και την αμέσως επόμενη χρονιά τερμάτισε τρίτος μαζί με τον αδερφό André σε έναν 9ωρο αγώνα αντοχής στο Johannesburg. Μεταπήδησε στα μονοθέσια το 1961 και απέδωσε αξιοπρεπώς στο πρωτάθλημα της Νοτίου Αφρικής, αποκτώντας μια Lotus 21 για την συνέχεια. Ο Pieterse συνέχισε αδιάκοπα τις παρουσίες του στη διοργάνωση, δίνοντας το παρόν και σε τρία επίσημα Grand Prix της F1 στην πίστα του Prince George, μέχρι το 1965. Μια 10η θέση, μια εγκατάλειψη και μια αποτυχία πρόκρισης ώθησαν σταδιακά τον Νοτιοαφρικανό στην απόσυρση.

Σαν σήμερα το 1948 γεννήθηκε ο διάσημος Γάλλος οδηγός των ‘70s και ‘80s, René Arnoux. Το ντεμπούτο του στην F1 σημειώθηκε το 1978 μέσω της επιτυχημένης εγχώριας κατασκευάστριας εταιρείας της Martini, αλλά ο Arnoux άρχισε να ξεχωρίζει περισσότερο όταν αγωνίστηκε με την Renault και την Ferrari. Κατέκτησε μαζί τους συνολικά 7 νίκες και συχνά έδειχνε απίστευτα δείγματα ταχύτητας στις κατατακτήριες δοκιμές. Μάλιστα κατείχε μέχρι προσφάτως τις περισσότερες pole positions (18) για οδηγό που δεν στέφθηκε ποτέ παγκόσμιος πρωταθλητής, ρεκόρ που ανήκει πλέον στον Valtteri Bottas. Ο Γάλλος έχει αφήσει το στίγμα του για τη μονομαχία-έπος με τον αείμνηστο Gilles Villeneuve στη Dijon το 1979 και διεκδίκησε τον τίτλο με την Ferrari το 1983. Έπειτα από ένα μετριότατο 1984, παραιτήθηκε απροειδοποίητα μετά τον πρώτο αγώνα του 1985 και επέστρεψε την επόμενη χρονιά με την Ligier. Ο Arnoux δεν ξαναβρέθηκε σε καλή αγωνιστική φόρμα και αποσύρθηκε στα 41 του, το 1989.

Σαν σήμερα

Σαν σήμερα το 1954, ακριβώς 40 χρόνια μετά τη νίκη της στη Lyon που αναφέρθηκε πριν, η Mercedes-Benz επανεμφανίστηκε στη Γαλλία και σήμανε την επιστροφή της στους αγώνες Grand Prix. Συγκεκριμένα, η γερμανική φίρμα έκανε το ντεμπούτο της στο σχετικά καινούριο τότε πρωτάθλημα της F1 κατεβάζοντας τρεις “streamlined” εκδόσεις της W196 για το GP Γαλλίας του Reims-Gueux. Τα τρία «Ασημένια Βέλη» αποδείχθηκαν σαφώς ταχύτερα του ανταγωνισμού· ο Juan Manuel Fangio ξεπέρασε τον πρωτάρη Karl Kling για το 1-2 της ομάδας, με τον Hans Herrmann να καταγράφει τον ταχύτερο γύρο στο τρίτο αυτοκίνητο. Μόλις 6 οδηγοί πήραν την καρό σημαία με την κατάταξη να ολοκληρώνει ο Robert Manzon, οι Maserati του Πρίγκιπα Bira και του Luigi Villoresi καθώς και η Gordini του Jean Behra.

Σαν σήμερα

Διαβάστε επίσης: Σαν σήμερα, 3 Ιουλίου στην F1 και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό

Σαν σήμερα το 1960 γεννήθηκε στην πόλη του Salzburg ο Roland Ratzenberger. Η ιστορία του αείμνηστου Αυστριακού οδηγού είναι ιδιαίτερα ανεκτίμητη: οι γονείς του τού ξεκαθάρισαν από νωρίς πως δεν μπορούσαν να ανταποκριθούν στις οικονομικές δεσμεύσεις που απαιτούσε η ενασχόλησή του με το motorsport, με αποτέλεσμα εκείνος να παρατήσει την ακαδημαϊκή του ανέλιξη ώστε να εργαστεί υπό συνθήκες εκμετάλλευσης και να συγκεντρώσει χρήματα για να υποστηρίξει μόνος του την καριέρα του. Ύστερα από μερικές σεζόν σε αγώνες μονοθεσίων όπου ουσιαστικά πλήρωνε για να συμμετάσχει, το αγωνιστικό του πνεύμα προσέλκυσε το ενδιαφέρον της Toyota. Η ιαπωνική φίρμα τού παρείχε βασική θέση οδηγού σε αγώνες Group C και F3000 για τις αρχές των ‘90s, μέχρι που το 1994 βρέθηκε ένα κάθισμα για εκείνον στην F1, για την μικρή ομάδα της Simtek. O Ratzenberger πρόλαβε να προκριθεί μόνο σε έναν αγώνα τότε, διότι σκοτώθηκε τραγικά στις κατατακτήριες δοκιμές του GP Σαν Μαρίνο.

Σαν σήμερα το 1971, η πίστα του Paul Ricard κοντά στην Μασσαλία φιλοξένησε για πρώτη φορά το GP Γαλλίας στα πλαίσια του πρωταθλήματος της F1. Ο Jackie Stewart κυριάρχησε απόλυτα στον αγώνα εκμεταλλευόμενος την ανανεωμένη Tyrrell 003 ενώ οι βασικοί αντίπαλοί του, Clay Regazzoni, Jacky Ickx και Graham Hill εγκατέλειψαν λόγω ατυχημάτων και μηχανικών προβλημάτων. Οι συγκυρίες αυτές προβίβασαν στην δεύτερη θέση την παλιότερη Tyrrell 002 του ντόπιου πρωτάρη François Cevert, ο οποίος με το πρώτο του βάθρο συνέβαλε στο 1-2 της γαλλικής ομάδας. Ο Emerson Fittipaldi έκανε μια ηρωική εμφάνιση έπειτα από τον τραυματισμό του σε ένα πρόσφατο τροχαίο και αντιστάθηκε στην πίεση του Jo Siffert για να τερματίσει στην τρίτη θέση.

Σαν σήμερα το 1973 γεννήθηκε ο Jan Magnussen, πατέρας του πιο εφάμιλλου στους νεότερους Kevin Magnussen. Ο Jan διένυσε μια ονειρική χρονιά το 1994, κερδίζοντας 14 από τους 18 αγώνες της Βρετανικής F3 για να καταρρίψει μυθικά ρεκόρ που είχαν σημειωθεί παλιότερα από τον Ayrton Senna. Φυσιολογικά υπήρξε ενθουσιασμός γύρω από την προοπτική του Δανού, ο οποίος τελικά εμφανίστηκε απροειδοποίητα στην F1 το 1995 ώστε να αντικαταστήσει προσωρινά τον Mika Häkkinen στο GP Ειρηνικού. Μετά από ένα πέρασμα στα αυτοκίνητα τουρισμού και το CART, ο Magnussen μονιμοποιήθηκε στην ομάδα της Stewart το 1997 αλλά δεν μπόρεσε να αποδώσει και αποδεσμεύτηκε μετά το GP Καναδά του 1998, όπου βαθμολογήθηκε για μοναδική φορά. Επέστρεψε για λίγο στο CART και ύστερα «βρήκε το σπίτι του» στους αγώνες αντοχής, εκπροσωπώντας κυρίως την Panoz στο Le Mans και το ALMS μέχρι να εξελιχθεί σε άσσος της Chevrolet σε όλες τις κατηγορίες GT παγκοσμίως.

Σαν σήμερα το 1976, ο James Hunt έμεινε ουσιαστικά χωρίς αντίπαλο ύστερα από την διπλή εγκατάλειψη της Ferrari και πήρε άνετα τη νίκη στο GP Γαλλίας του Paul Ricard, έχοντας εκκινήσει από την pole position. Ο Βρετανός μπροστάρης της McLaren σημείωσε έτσι την δεύτερη νίκη του στη σεζόν και τρίτη της καριέρας του, με την δεύτερη θέση να καταλαμβάνεται από τον Patrick Depailler στην 6τροχη Tyrrell P34. Χρειάστηκαν μερικές ώρες ώστε να οριστικοποιηθεί η τρίτη θέση του βάθρου, στο οποίο αρχικά ανέβηκε ο John Watson της Penske μετά το πέρας του αγώνα ύστερα από την εγκατάλειψη του Ronnie Peterson στους τελευταίους τρεις γύρους. Ο Βρετανός είχε αποκλειστεί εξαιτίας μιας τεχνικής παραβίασης στην πίσω αεροτομή της PC4, με την ομάδα τελικά να κάνει ένσταση της απόφασης και να δικαιώνεται, διατηρώντας το αποτέλεσμά της – αυτό ήταν το πρώτο βάθρο του Watson και της Team Penske στην F1.

Σαν σήμερα

Σαν σήμερα το 1993, ο «Καθηγητής» Alain Prost κατέκτησε τη νίκη μέσα στην πατρίδα του για το GP Γαλλίας του Magny-Cours, γράφοντας ιστορία ως ο πρώτος οδηγός της F1 που ανέβηκε στο βάθρο 100 φορές. Ο άσσος της Williams είχε εκκινήσει δεύτερος πίσω από τον ομόσταυλο Damon Hill και τελικά τον ξεπέρασε ώστε να πάρει πρώτος την καρό σημαία με μικρή διαφορά. Οι δύο οδηγοί της παγκόσμιας πρωταθλήτριας πλαισιώθηκαν στο βάθρο από τον Michael Schumacher της Benetton, με την βαθμολογούμενη εξάδα να κλείνει η McLaren του Ayrton Senna, η Ligier του Martin Brundle και η έτερη McLaren του Michael Andretti.

Σαν σήμεραΣαν σήμερα το 2004, η Ferrari εφάρμοσε μια ιδιοφυέστατη στρατηγική τεσσάρων pit stop στον Michael Schumacher, επιτρέποντάς του να ξεπεράσει τον φαινομενικά κυρίαρχο Fernando Alonso για να κατακτήσει τη νίκη στο GP Γαλλίας. Ο Ισπανός της Renault είχε εκκινήσει από την pole position και μέχρι το πρώτο μισό του αγώνα έμοιαζε ασταμάτητος. Η Ferrari ωστόσο αξιοποίησε το ιδιόμορφο μικρό pit lane του Magny-Cours και έβγαλε τον Γερμανό άσσο της σε καθαρή πίστα, βοηθώντας τον έτσι να κλέψει τη νίκη. Η έκβαση του αγώνα της Renault έμελλε να επηρεάσει και τον έτερο οδηγό της, καθώς ο Jarno Trulli έχασε απρόσμενα την τρίτη θέση του βάθρου από τον Rubens Barrichello στην προτελευταία στροφή του τελευταίου γύρου. Ο Ιταλός δεν βαθμολογήθηκε ξανά στο υπόλοιπο της σεζόν και αποδεσμεύτηκε από την ομάδα στα τέλη της χρονιάς.

Σαν σήμερα, επίσης το 2004, ολοκληρώθηκε ο έβδομος από τους 16 αγώνες της σεζόν του MotoGP, με πεδίο δράσης αυτήν τη φορά την πίστα του Autódromo Internacional Nelson Piquet (ή Jacarepaguá) για το GP του Ρίο ντε Τζανέιρο. Οι Kenny Roberts Jr. και Max Biaggi έθεσαν τον ρυθμό στον πρώτο γύρο, με τον δεύτερο να βλέπει τον έναν εκ των δύο πρωταγωνιστών της σεζόν, τον Sete Gibernau, να πέφτει και να εγκαταλείπει. Ο έτερος πρωταγωνιστής, ο Valentino Rossi, είχε την ίδια κατάληξη σχεδόν 12 γύρους αργότερα. Με τον Roberts Jr. να υποχωρεί σταδιακά σε ρυθμό, ο επικεφαλής Biaggi μονομαχούσε πλέον με τον Nicky Hayden μέχρι που είδε τον ομόσταυλο Makoto Tamada να κάνει μια επική εμφάνιση και να κλέβει την πρωτοπορία με τέσσερις γύρους να απομένουν. Ο Ιάπωνας αναβάτης κατέκτησε την παρθενική του νίκη στο MotoGP, σημειώνοντας παράλληλα την πρώτη νίκη για ελαστικά της Bridgestone στο πρωτάθλημα.

Σαν σήμερα

  • Κάντε μας like στο facebook
  • Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube

Σαν σήμερα το 2010, ο Jorge Lorenzo έγινε ο πρώτος αναβάτης της Yamaha που κέρδισε τρεις συνεχόμενους αγώνες του MotoGP από την pole position, μετά τον Eddie Lawson το 1986. Το στατιστικό αυτό σημειώθηκε χάρις στην εμφατική νίκη του Ισπανού στο GP Καταλονίας, με τον ίδιο να κάνει πέντε τις νίκες του στη σεζόν και δύο εντός έδρας. Ο Dani Pedrosa είχε κάνει ακόμα μία από τις κλασικές αστραπιαίες εκκινήσεις του, αλλά ήρθε αντιμέτωπος με ένα δύσκολο έργο καθώς ανοίχτηκε στην πρώτη στροφή και έπεσε 9ος. Πολύ σύντομα αναρριχήθηκε μέχρι την τρίτη θέση, η οποία έγινε δεύτερη όταν ο Andrea Dovizioso έπεσε στον 14ο γύρο προσπαθώντας να πλησιάσει τον Lorenzo – επανήλθε αλλά τερμάτισε μόλις 14ος. Οι δύο Ισπανοί τελικά πλαισιώθηκαν στο βάθρο από τον Casey Stoner, με 4ο τον Randy de Puniet και 5ο τον Álvaro Bautista.

Related Articles

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -spot_img

Latest Articles