spot_img

Σαν σήμερα, 4 Μαΐου στην F1 και το motorsport

Ο κόσμος της Formula 1 και του μηχανοκίνητου αθλητισμού είναι γεμάτος ιστορίες και γεγονότα που γράφτηκαν με χρυσά γράμματα στα βιβλία: κάθε ημέρα αποτελεί αφορμή να θυμηθούμε και να μάθουμε τι έγινε σαν σήμερα.

Σαν σήμερα το 1928 γεννήθηκε ο Wolfgang von Trips. Ο Γερμανός ευγενής εισήλθε στη Formula 1 και τη Scuderia Ferrari το 1956 και στα επόμενα χρόνια καθιερώθηκε ως ένας εκ των μεγάλων οδηγών του πρωταθλήματος. Το 1961, η Ferrari και η πανέμορφη “sharknose” 156 μονοπώλησαν τον ανταγωνισμό, με τον von Trips να κερδίζει στην Ολλανδία και τη Μεγάλη Βρετανία για να τεθεί επικεφαλής στη βαθμολογία, πριν το φινάλε της σεζόν στην Ιταλία. Ενώ όδευε προς τον τίτλο, ο Γερμανός ενεπλάκη σε ένα μεγάλο δυστύχημα λίγο πριν τη στροφή Parabolica στη Monza, ακουμπώντας τροχούς με τον Jim Clark. Έχασε τραγικά τη ζωή του σε ηλικία μόλις 33 χρονών, μαζί με άλλους 14 θεατές. Σε μια τραγική έκβαση, ο ομόσταυλος του von Trips στη Ferrari, Phil Hill, επικράτησε σε εκείνον τον αγώνα για να κατακτήσει το πρωτάθλημα. Μετά από εκείνη την περίοδο, ο σαφέστατα επηρεασμένος Αμερικανός αποσύρθηκε σταδιακά από τους αγώνες.

Σαν σήμερα το 1940 γεννήθηκε στη Νέα Υόρκη ο άσσος των αγώνων αντοχής Peter Gregg. Ο Αμερικανός είχε αποκτήσει τη φήμη ενός από τους μεγαλύτερους και πιο επιτυχημένους οδηγούς της χώρας του, με 152 νίκες σε 340 αγώνες. Είχε κερδίσει τις 24 ώρες της Daytona τέσσερις φορές (1973, 1975-1976 και 1978), έξι πρωταθλήματα στο IMSA GTO (1971, 1973-1975 και 1978-1979) και δύο τίτλους στο Trans-Am Series (1973-1974). Δυστυχώς βρέθηκε νεκρός στο σπίτι του τον Δεκέμβριο του 1980 στο Jacksonville της Florida, έπειτα από αυτοχειρία με τη χρήση πιστολιού. Ο Gregg είχε αναφερθεί πως έπασχε από μια προοδευτική και ανίατη διαταραχή του νευρικού συστήματος που σταδιακά θα υποβάθμιζε τις σωματικές του ικανότητες και θα ήταν τελικά θανατηφόρα. Αυτό, σε συνδυασμό με την τελειομανία για την οποία ήταν γνωστός, θεωρείται πως τον ώθησε να θέσει τέλος στη ζωή του.

Σαν σήμερα το 1946 γεννήθηκε στο Belfast της Βόρειας Ιρλανδίας ο John Watson. Στην πορεία του στη Formula 1 από το 1973 έως το 1985, ο Βρετανός κατέκτησε την παρθενική του νίκη για τον ίδιο και την Penske στο GP Αυστρίας του 1976. Χρειάστηκε να περιμένει έως το 1981 για να ανέβει ξανά στο πρώτο σκαλί του βάθρου, με τη McLaren, σημειώνοντας άλλες τρεις νίκες έως τις αρχές του 1983. Μάλιστα, η νίκη του το 1983 στο Long Beach ήρθε από την 22η θέση, την χαμηλότερη θέση εκκίνησης από την οποία προήλθε νίκη στη ιστορία του πρωταθλήματος. Ο Watson ήταν πολύ αξιόπιστος και στους αγώνες αντοχής, κερδίζοντας τέσσερις φορές σε events του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Σπορ Αυτοκινήτων (WSC) – μία με την Porsche και τρεις με την Jaguar. Μετά την απόσυρσή του έγινε ευρέως γνωστός στον χώρο σχολιασμού αγώνων, σε πολλές και ποικίλες διοργανώσεις ανά την Ευρώπη και όχι μόνο.

Σαν σήμερα το 1948 γεννήθηκε ο θρύλος των σπορ αυτοκινήτων, Hurley Haywood. Ο Αμερικανός, στενός φίλος του εξίσου θρυλικού Peter Gregg που προαναφέρθηκε, υπήρξε βασικότατος οδηγός της Porsche για σχεδόν τρεις δεκαετίες – κέρδισε τρεις φορές στις 24 ώρες του Le Mans (1977, 1983, και 1994), πέντε φορές στις 24 ώρες της Daytona (1973, 1975, 1977, 1979 και 1991) καθώς και δύο φορές στις 12 ώρες του Sebring (1973 και 1981). Μεταξύ των διακρίσεών του περιλαμβάνεται και ένας τίτλος στο Trans-Am το 1988, άλλοι δύο στην κατηγορία GT του IMSA και πολλές νίκες.

Διαβάστε επίσης: Σαν σήμερα, 3 Μαΐου στην F1 και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό

Σαν σήμερα το 1952, σε ένα event όπου θριάμβευσε η Scuderia Ferrari με τους Giovanni Bracco και Alfonso Rolfo, η Mercedes-Benz ολοκλήρωσε μια εντυπωσιακή επιστροφή στους αγώνες σπορ αυτοκινήτων μετά τον πόλεμο υπό τις οδηγίες του Robert Uhlenhaut. Τα «Ασημένια Βέλη» κατετάγησαν στις θέσεις 2 και 4 με δύο ολοκαίνουριες W194 “gull-wing”, τις οποίες μοιράστηκαν οι Karl Kling και Hans Klenk στο (#623) καθώς και οι Rudolf Caracciola και Peter Kurrle (#613). Ο μαραθώνιος αγώνας δυστυχώς αμαυρώθηκε από τον θάνατο δύο ντόπιων Ιταλών. Συγκεκριμένα, οι συνοδηγοί Vitaliano Grazzani και Pietro Avalle σκοτώθηκαν σε δύο ξεχωριστά ατυχήματα των οδηγών τους με Fiat 750, περίπου 70 και 200 χιλιόμετρα αντίστοιχα μακριά από το σημείο εκκίνησης στην Brescia.

Σαν σήμερα το 1969, το σιρκουί πόλης του Montjuïc στη Βαρκελώνη φιλοξένησε για πρώτη φορά αγώνα της Formula 1. Ο Jackie Stewart ήταν ο τελικός νικητής σε μια Matra MS80 με διαφορά δύο ολόκληρων γύρων, με τα φώτα ωστόσο να στρέφονται στις σοβαρότατες αστοχίες που παρουσίασαν οι πανύψηλες πίσω πτέρυγες στα μονοθέσια των Jochen Rindt και Graham Hill. Οι αστοχίες αυτές οδήγησαν σε μεγάλα ατυχήματα και άφησαν τη Ferrari του Chris Amon στην πρωτοπορία, μέχρι να τεθεί και εκείνος εκτός με πρόβλημα στον κινητήρα. Ο Bruce McLaren τερμάτισε δεύτερος, ο Jean-Pierre Beltoise έκλεισε το βάθρο, ενώ οι Denny Hulme, John Surtees και Jacky Ickx ολοκλήρωσαν τη βαθμολογούμενη εξάδα και γενικά την κατάταξη ενός αγώνα πολλών εγκαταλείψεων. Με αφορμή τα ευτράπελα που στιγμάτισαν τον αγώνα, οι ψηλές πίσω αεροτομές καταργήθηκαν μετά το GP Μονακό της ίδιας χρονιάς.

Σαν σήμερα, επίσης το 1969, ο 53ος αγώνας αντοχής στην ιστορία του δημοφιλούς Targa Florio χαρακτηρίστηκε από το απόλυτο μονοπώλιο της Porsche. Η γερμανική φίρμα έδωσε το παρόν με έναν μεγάλο αριθμό συμμετοχών, μεταξύ αυτών συνολικά έξι εργοστασιακά αυτοκίνητα και πολλά άλλα που τα εμπιστεύτηκε σε ιδιώτες. Με τη Scuderia Ferrari να μην παρέχει αυτοκίνητα αντάξια του ανταγωνισμού στους πελάτες της, μοναδικός πραγματικά υπολογισμός αντίπαλος της Porsche ήταν η Alfa Romeo με πέντε Tipo 33/2. Ο μαραθώνιος δέκα γύρων στο Circuito Piccolo delle Madonie της Σικελίας ολοκληρώθηκε με αναμενόμενη κυριαρχία των Γερμανών – η Porsche έκανε το 1-2-3-4 με τις καινούριες 908/02, ακολουθούμενη από μία Alfa Romeo και δύο πελατειακές Porsche 907. Η συνολική νίκη κατέληξε στο #266 των Gerhard Mitter και Udo Schütz, ενώ ο ντόπιος ήρωας Nino Vaccarella, ομόσταυλος του Andrea de Adamich στην Alfa Romeo, εγκατέλειψε στον έκτο γύρο με αστοχία κινητήρα.

Σαν σήμερα το 1980, ο αείμνηστος Didier Pironi κατέκτησε την πρώτη του νίκη στη Formula 1 επικρατώντας εμφατικά στο GP Βελγίου. Ο Γάλλος οδήγησε μια Ligier JS11/15 και ηγήθηκε τον αγώνα στο Zolder για όλους τους 72 γύρους του. Παρόλο που έχασε την pole position από τον Alan Jones της Williams, τον ξεπέρασε κατά 47 δευτερόλεπτα στον αγώνα και άφησε άλλο τόσο πίσω την έτερη Williams του Carlos Reutemann. Όλοι οι υπόλοιποι οδηγοί εκτός βάθρου έμειναν έναν και παραπάνω γύρους πίσω.

Σαν σήμερα

  • Κάντε μας like στο facebook
  • Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube

Σαν σήμερα το 1987 γεννήθηκε ένας από τους μεγαλύτερους θρύλους στη σύγχρονη εποχή των αγώνων μοτοσικλετών, ο Jorge Lorenzo. Από το 2008 έως και την απρόσμενη απόσυρσή του το 2019, ο Ισπανός κέρδισε 47 φορές στη μεγάλη κατηγορία – 44 με την Yamaha και 3 με την Ducati, και στέφθηκε τρεις φορές παγκόσμιος πρωταθλητής (2010, 2012 και 2015).

Σαν σήμερα το 2003, ο Michael Schumacher κέρδισε το GP Ισπανίας οδηγώντας την καινούρια Ferrari F2003-GA, με την παράσταση να κλέβει ωστόσο ο 22χρονος εγχώριος ήρωας Fernando Alonso. Ο οδηγός της Renault τερμάτισε ελάχιστα δευτερόλεπτα πίσω από τον Γερμανό πρωταθλητή, μπαίνοντας σφήνα ανάμεσα σε αυτόν και τον ομόσταυλο Rubens Barrichello. Έτσι σημείωσε τον καλύτερο έως τότε τερματισμό του, επισκιάζοντας επιδόσεις οδηγών από τις πιο χαμηλές θέσεις. Συγκεκριμένα, ο rookie Cristiano da Matta τερμάτισε έβδομος με την Toyota και βαθμολογήθηκε για πρώτη φορά στη Formula 1, με τον όγδοο Ralph Firman να σημειώνει τον πρώτο και τελευταίο του βαθμό στο πρωτάθλημα με την Jordan.

Σαν σήμερα

Σαν σήμερα το 2008 πραγματοποιήθηκε το τελευταίο μέχρι σήμερα GP Κίνας στα πλαίσια του MotoGP. Ο συγκεκριμένος αγώνας είδε τον 24χρονο αγγλοαμερικανό John Hopkins να καταγράφει την 100η του εμφάνιση – ο νεότερος τότε αναβάτης που έφτασε τις 100 εκκινήσεις στη μεγάλη κατηγορία. Ο Casey Stoner είχε θέσει υποψηφιότητα για τη νίκη κάνοντας ταχύτατους χρόνους στο ζέσταμα, όμως δεν κατάφερε στον αγώνα να αποτρέψει την πρώτη νίκη του Valentino Rossi στη σεζόν· ο Αυστραλός πρωταθλητής ανέβηκε στο τρίτο σκαλί του βάθρου, πλαισιώνοντας τον “Γιατρό” και τον Dani Pedrosa. Ο Rossi ανέβηκε στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου μετά από ένα αρνητικό σερί επτά αγώνων, κατακτώντας παράλληλα την πρώτη του νίκη με ελαστικά της Bridgestone. Σε μια αδίκως ξεχασμένη επίδοση, ο νεαρός Jorge Lorenzo τερμάτισε στην τέταρτη θέση ανήμερα των 21ων γενεθλίων του.

Σαν σήμερα το 2014, ο Marc Márquez επικράτησε στο GP Ισπανίας του MotoGP και την πίστα της Jerez, όπου δεν είχε καταφέρει να κερδίσει μέχρι τότε. Στον 100ο του αγώνα σε όλες τις κατηγορίες, ο Ισπανός έγινε ο πρώτος αναβάτης που κέρδισε τους πρώτους τέσσερις αγώνες της σεζόν, μετά τον Mick Doohan το 1992. Ύστερα από τη μάχη του με τις δύο εργοστασιακές Yamaha των Jorge Lorenzo και Valentino Rossi, ο Márquez διατηρήθηκε στην πρωτοπορία μέχρι τον τερματισμό, με τον “Γιατρό” και τον ομόσταυλο Dani Pedrosa να τον πλαισιώνουν στο βάθρο. Μερικά δευτερόλεπτα πιο πίσω, στην τέταρτη θέση, βρέθηκε ο 27χρονος πλέον Lorenzo επαναλαμβάνοντας το ίδιο αποτέλεσμα ανήμερα των γενεθλίων του, μετά το GP Κίνας του 2008. Η κορυφαία Ducati ολοκλήρωσε στην πέμπτη θέση δια χειρός Andrea Dovizioso, με τον ομόσταυλο Cal Crutchlow να εγκαταλείπει νωρίς με πρόβλημα στα μπροστινά του φρένα.

Related Articles

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -spot_img

Latest Articles