spot_img

Σαν σήμερα, 5 Ιουνίου στην F1 και το motorsport

Ο κόσμος της Formula 1 και του μηχανοκίνητου αθλητισμού είναι γεμάτος ιστορίες και γεγονότα που γράφτηκαν με χρυσά γράμματα στα βιβλία: κάθε ημέρα αποτελεί αφορμή να θυμηθούμε και να μάθουμε τι έγινε σαν σήμερα.

Σαν σήμερα το 1908 γεννήθηκε ο Franco Rol. Ο Ιταλός ξεκίνησε να δραστηριοποιείται στους αγώνες ταχύτητας λίγο μετά το πέρας του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, οδηγώντας σπορ αυτοκίνητα της Gordini και της Alta σε μεγάλους αγώνες αντοχής της χώρας του. Μέχρι το 1949 μετρούσε αξιόλογες εμφανίσεις σε events όπως ο Γύρος της Ιταλίας, το Mille Miglia και το Targa Florio, ενώ εγκατέλειψε από το GP Ιταλίας στο ντεμπούτο του σε αγώνα προδιαγραφών F1. Από την καθιέρωση του επίσημου παγκοσμίου πρωταθλήματος το 1950 μέχρι και το 1952, ο Rol έδωσε το παρόν σε πέντε Grand Prix κυρίως με Maserati· τερμάτισε μόνο στη Monza το 1951, με μια 9η θέση σε ένα αγωνιστικό της OSCA. Το 1953 επέστρεψε στα σπορ αυτοκίνητα αλλά τραυματίστηκε σοβαρά στον Γύρο της Σικελίας και αποσύρθηκε. Τελικά έχασε τη ζωή του το 1977 στην παραθαλάσσια περιφέρεια του Rapallo στην πόλη της Genoa, σε ένα δυστύχημα με ταχύπλοο.

Σαν σήμερα το 1923 γεννήθηκε ο Jorge Daponte. Ο Αργεντινός υπήρξε ένας τυπικός επιχειρηματίας κατά κύριο λόγο, πριν, κατά τη διάρκεια, και μετά την αγωνιστική του πορεία έως και τον ξαφνικό θάνατό του το 1963. Γνωστός στον περίγυρό του για τις ιδιαίτερα φανταχτερές ενδυμασίες του, ο Daponte αγωνίστηκε με μονοθέσια αλλά και σπορ αυτοκίνητα, δοκιμάζοντας επίσης να προκριθεί αποτυχημένα στο Indianapolis 500 του 1953. Την επόμενη χρονιά εμφανίστηκε με μια ιδιωτική Maserati σε δύο Grand Prix της F1· εγκατέλειψε από τον εναρκτήριο αγώνα της σεζόν στην Αργεντινή, ενώ δεν πήρε καν κατάταξη στο GP Ιταλίας καθώς τερμάτισε 10 γύρους πίσω από τον νικητή Juan Manuel Fangio. Η καριέρα του Daponte δυστυχώς επισκιάστηκε από την εμπλοκή του στην τραγωδία ενός μικρού αγώνα Formula Libre στο Μπουένος Άιρες για το 1954, όταν έχασε τον έλεγχο στο pit lane και σκότωσε τον επικεφαλής της ομάδας του και ειδήμων στη μηχανολογία κινητήρων, Enrico Platé.

Σαν σήμερα το 1928 γεννήθηκε ο Umberto Maglioli. Ο Ιταλός έτρεξε σε 10 Grand Prix της F1 με τις Ferrari, Porsche και Maserati, από το 1953 έως το 1957. Τα αποτελέσματά του δεν ήταν εντυπωσιακά, αλλά η πορεία του στους αγώνες σπορ αυτοκινήτων κυρίως με την Ferrari τον ανέδειξε περίτρανα. Ο Maglioli κέρδισε τρεις φορές στο Targa Florio, όπως και στις 12 ώρες του Sebring. Επίσης, αναδείχθηκε νικητής στον τελευταίο αγώνα αντοχής του Carrera Panamericana και τερμάτισε τρίτος στις 24 ώρες του Le Mans, το 1963.

Σαν σήμερα το 1946 γεννήθηκε ο Patrick Head, ένας από τους πιο επιτυχημένους σχεδιαστές μονοθεσίων της F1. Ο Βρετανός υπήρξε συνιδρυτής της ιστορικής ομάδας της Williams μαζί με τον επώνυμο Sir Frank και είχε επιτελέσει καθήκοντα επικεφαλής του Τμήματος Μηχανολογίας της. Από το 1977 και για σχεδόν τρεις δεκαετίες, ο Head είχε καθοριστική εμπλοκή στη θεμελίωση εμβληματικών μονοθεσίων της Williams, βοηθώντας την έτσι στην κατάκτηση πάρα πολλών νικών και παγκόσμιων τίτλων. Το 2004 ανέλαβε έναν περισσότερο εποπτικό ρόλο στην ομάδα και οι αρμοδιότητές του ανατέθηκαν εκ νέου στον Sam Michael. Έκτοτε η Williams εισήλθε σε μια εντονότερη περίοδο παρακμής και μέχρι σήμερα έχει κερδίσει μόλις δύο αγώνες. Το 2015, ο Head τιμήθηκε με τον τίτλο του ιππότη για τη συνεισφορά του στον μηχανοκίνητο αθλητισμό.

Σαν σήμερα
Sir Frank Williams (αριστερά) – Sir Patrick Head (δεξιά)

Σαν σήμερα το 1955, το GP Βελγίου της F1 μονοπωλήθηκε από την Mercedes-Benz, με τη Lancia να μην δίνει το παρόν καθώς αποσύρθηκε από το πρωτάθλημα ύστερα από τον άδοξο θάνατο του Alberto Ascari. Η ιταλική φίρμα εκπροσωπήθηκε μόνο από τον Eugenio Castellotti, ο οποίος παρουσιάστηκε με μια ιδιωτική Lancia D50. Παραδόξως κατέλαβε την pole position αλλά εγκατέλειψε μετά από μόλις 16 γύρους, αφήνοντας έτσι ελεύθερο πεδίο στα «Ασημένια Βέλη» των Juan Manuel Fangio και Stirling Moss. Ο Αργεντινός πρωταθλητής ξεπέρασε τον ανερχόμενο Βρετανό για τη νίκη, ενώ ο Giuseppe Farina τερμάτισε στην τρίτη θέση με μια Ferrari και έκλεισε την καριέρα του στην F1.

Σαν σήμερα

Διαβάστε επίσης: Σαν σήμερα, 4 Ιουνίου στην F1 και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό

Σαν σήμερα το 1966, το ιδιόμορφο Chaparral 2D με κινητήρα Chevrolet σημείωσε τη μοναδική του νίκη στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Σπορ Αυτοκινήτων (WSC), με τους Jo Bonnier και Phil Hill να παίρνουν πρώτοι την καρό σημαία στα 1000 χιλιόμετρα του Nürburgring. Οι δυο τους ξεπέρασαν τις δύο Ferrari 206 Dino S, τις οποίες είχαν μοιραστεί οι Lorenzo Bandini/Ludovico Scarfiotti και Pedro Rodríguez/Richie Ginther.

Σαν σήμερα το 1977 διεξήχθη το βροχερό GP Βελγίου στην πίστα του Zolder, για τον έβδομο αγώνα της σεζόν στην F1. Ο Mario Andretti είχε κυριαρχήσει στις κατατακτήριες δοκιμές με την Lotus 78, αλλά συγκρούστηκε με τη Brabham-Alfa Romeo του John Watson στον πρώτο γύρο και η ομάδα είχε εναποθέσει πλέον τις ελπίδες της στον ομόσταυλο Gunnar Nilsson. Ο συγκεκριμένος αγώνας επρόκειτο για έναν από τους πιο χαοτικούς της εποχής, με τον David Purley μάλιστα να ηγείται για λίγο τον αγώνα σε μια αδύναμη LEC CPR1 όσο οι πιο γρήγοροι οδηγοί έμπαιναν στα pits για αλλαγή ελαστικών. Ο Niki Lauda της Ferrari έδειχνε να έχει τον πρώτο λόγο αλλά έχασε τον έλεγχο στην προσπάθειά του να ρίξει γύρο στην LEC του Purley. Τελικά ο Nilsson προσπέρασε τον Lauda για την πρώτη και μοναδική του νίκη στην F1, ενώ ο Ronnie Peterson τερμάτισε τρίτος με την 6τροχη Tyrrell P34B.

Σαν σήμερα το 1983, 16 χρόνια και μία μέρα μετά την πρώτη νίκη του κινητήρα DFV της Ford-Cosworth στην F1, ο Michele Alboreto πήρε τη δεύτερη νίκη της καριέρας του και τελευταία για το ανεκτίμητο αυτό μηχανικό σύνολο σε μια εξελιγμένη μορφή του, τον DFY. Η νίκη αυτή σημειώθηκε στο σιρκουί πόλης του Detroit και επρόκειτο για την 155η νίκη του κινητήρα αυτού, την τελευταία για την ιστορική ομάδα της Tyrrell καθώς και τελευταία για ατμοσφαιρικό κινητήρα στο πρωτάθλημα, μέχρι την κατάργηση των τουρμποκινητήρων από το 1989. Η Ferrari ηγήθηκε για λίγο τον αγώνα μέσω του René Arnoux πριν ο Γάλλος εγκαταλείψει ενώ ο Nelson Piquet, ο οποίος σκόπευε να τερματίσει χωρίς pit stop όπως ο Alboreto, έχασε πολύ χρόνο όταν μπήκε στα pits για κλαταρισμένο ελαστικό. Ο Alboreto τελικά πλαισιώθηκε στο βάθρο από τον πρωταθλητή Keke Rosberg και τον John Watson που είχε εκκινήσει μόλις 21ος.

Σαν σήμεραΣαν σήμερα το 2005, το MotoGP έκανε την πέμπτη του στάση στη σεζόν και προσέφερε άπλετο θέαμα στους οπαδούς που παρευρέθησαν στην πίστα του Mugello, για το GP Ιταλίας. Ο αγώνας έχει μείνει στην ιστορία για τους Ιταλούς λάτρεις του αθλήματος λόγω της κατάληψης των πρώτων τεσσάρων θέσεων από συμπατριώτες αναβάτες. Για την ακρίβεια, ο poleman Valentino Rossi κατέκτησε την τέταρτη νίκη του σε πέντε αγώνες και άφησε ελάχιστα πίσω τους Max Biaggi και Loris Capirossi, ενώ ο Marco Melandri έμεινε οριακά εκτός βάθρου, στην 4η θέση. Ο Sete Gibernau ήταν ο μόνος από τους πρωτοπόρους που εγκατέλειψε, ύστερα από πτώση του στον 6ο γύρο.

Σαν σήμερα το 2011, ο Casey Stoner κατέκτησε την 26η νίκη του στη μεγάλη κατηγορία του MotoGP κερδίζοντας στο GP Καταλονίας, με τον πρωταθλητή Jorge Lorenzo να τερματίζει δεύτερος και τον ομόσταυλο Ben Spies να κλείνει το βάθρο. Ο Αυστραλός αναβάτης της Repsol Honda βρέθηκε πρωτοπόρος στη στροφή 2 του πρώτου γύρου και έκτοτε δεν απειλήθηκε. Παρά την εμφάνιση που έκαναν μερικές ψιχάλες στα μισά του αγώνα, η έκβασή του δεν επηρεάστηκε και οι αναβάτες συνέχισαν ως είχαν. Ο Lorenzo αρκέστηκε στη δεύτερη θέση και ο Spies ανέβηκε για πρώτη φορά στο βάθρο ως αναβάτης της εργοστασιακής Yamaha. Ο αγώνας αυτός είναι επίσης γνωστός και για την πρώτη pole position στην καριέρα του αείμνηστου Marco Simoncelli, πριν τελικά χάσει ο Ιταλός τη ζωή του στη Μαλαισία τον Οκτώβριο της ίδιας χρονιάς. Ο νεαρός της Honda Gresini δεν μπορούσε να ακολουθήσει τον ρυθμό των πρωτοπόρων και τερμάτισε μόλις 6ος.

  • Κάντε μας like στο facebook
  • Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube

Σαν σήμερα το 2016, το Circuit de Barcelona-Catalunya φιλοξένησε το GP Καταλονίας του MotoGP που είχε ήδη επισκιαστεί από τον θάνατο του νεαρού Luis Salom, στις δεύτερες ελεύθερες δοκιμές για την κατηγορία Moto2. Ως ανταπόκριση, οι διοργανωτές αποφάσισαν να αξιοποιήσουν τη χάραξη που χρησιμοποιείται στην F1 ώστε να μειωθούν οι ταχύτητες. Με τις υψηλές θερμοκρασίες να πονοκεφαλιάζουν ήδη όλους τους αναβάτες σχετικά με τη φθορά των ελαστικών, ο Valentino Rossi έκανε μια κακή εκκίνηση και έπεσε 7ος. Μέχρι τον 7ο γύρο όμως κατάφερε να τεθεί επικεφαλής και χρειάστηκε να κρατήσει πίσω τον Marc Márquez, ο οποίος δεν μπόρεσε να βρει να τρόπο να προσπεράσει στους τελευταίους πέντε γύρους. Τελικά αρκέστηκε στη δεύτερη θέση, με το βάθρο να κλείνει ο ομόσταυλος Dani Pedrosa. Ο πρωταθλητής Jorge Lorenzo είχε την πρωτοπορία στο πρώτο σκέλος, μέχρι που εγκατέλειψε στον 17ο γύρο όταν χτυπήθηκε από τον Andrea Iannone στη στροφή 10.

Related Articles

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -spot_img

Latest Articles