spot_img

Σαν σήμερα, 5 Μαΐου στην F1 και το motorsport

Ο κόσμος της Formula 1 και του μηχανοκίνητου αθλητισμού είναι γεμάτος ιστορίες και γεγονότα που γράφτηκαν με χρυσά γράμματα στα βιβλία: κάθε ημέρα αποτελεί αφορμή να θυμηθούμε και να μάθουμε τι έγινε σαν σήμερα.

Σαν σήμερα το 1927 γεννήθηκε ο αδικοχαμένος άσσος των αγώνων IndyCar, Art Pollard. Ο Αμερικανός συμμετείχε σταθερά στο παλιό πρωτάθλημα USAC της χώρας και κατάφερε να κατακτήσει δύο νίκες το 1969, σε Milwaukee και Dover. Επίσης, αγωνίστηκε στο θρυλικό Indianapolis 500 συνολικά πέντε φορές με καλύτερη επίδοση αυτήν που κατέγραψε στην παρθενική του εμφάνιση – τερμάτισε όγδοος οδηγώντας την ιδιόμορφη Lotus 56, ένα μονοθέσιο που αξιοποιούσε την τετρακίνηση και λειτουργούσε με τουρμπίνα αερίου. Ο “Roberto”, όπως τον αποκαλούσαν οι συναθλητές του λόγω των έντονα μαύρων μαλλιών του, σκοτώθηκε στις ελεύθερες δοκιμές του Brickyard το 1973 οδηγώντας μια Eagle για την ομάδα του Dan Gurney.

Σαν σήμερα το 1931, ο νικητής στις 24 ώρες του Le Mans Glen Kidston σκοτώθηκε σε ένα δυστύχημα με αεροπλάνο, το οποίο προκλήθηκε από μια αμμοθύελλα στα βουνά Drakensberg της Νότιας Αφρικής. Ο Βρετανός είχε υπηρετήσει ως πλωτάρχης του Πολεμικού Ναυτικού της χώρας του κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, επιζώντας από την επίθεση που δέχτηκαν τα πλοία του από τους Γερμανούς τον Σεπτέμβριο του 1914. Μετά τον πόλεμο υπήρξε επιδέξιος πιλότος πολεμικών αεροπλάνων και αγωνίστηκε σε διάφορες διοργανώσεις αυτοκινήτων και μοτοσικλετών, όπως το Rally Μόντε Κάρλο και το Isle of Man. Επίσης, συμμετείχε σε διάφορα Grand Prix με τις δικές του Bentley και Bugatti, εκπροσωπώντας την πρώτη στις 24 ώρες του Le Mans, το 1929 και 1930. Τελικά κέρδισε στη δεύτερη προσπάθειά του, οδηγώντας μια Bentley Speed Six μαζί με τον Woolf Barnato.

Διαβάστε επίσης: Σαν σήμερα, 4 Μαΐου στην F1 και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό

Σαν σήμερα το 1932 γεννήθηκε στη Νέα Υόρκη ο Boris “Bob” Said. Ο Said υπήρξε ο πρώτος Αμερικανός που κέρδισε έναν ευρωπαϊκό αγώνα μεγάλης απήχησης μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, κατακτώντας τη νίκη στο GP Ρουέν του 1953. Το 1959 έδωσε το παρόν στο πρώτο Αμερικανικό GP της Formula 1 με μια Connaught Type C, στην πίστα του Sebring· εγκατέλειψε στον πρώτο γύρο εξαιτίας ενός ατυχήματός του από οδηγικό λάθος. Επίσης, υπήρξε και συμμετέχων στο άθλημα του αγωνιστικού ελκήθρου, λαμβάνοντας μέρος στη Χειμερινή Ολυμπιάδα του Γκρενόμπλ (1968) και του Σαπόρο (1972), με τους αγώνες στην Ιαπωνία να μένουν γνωστοί για τη μάχη του Said ενάντια στον επίσης πρώην οδηγό της Formula 1, Robin Widdows. Ο γιος του Said, Boris Said III, δραστηριοποιήθηκε στο motorsport για πολλά χρόνια, με μερικές αξιομνημόνευτες διακρίσεις στο NASCAR και σε μεγάλους αγώνες αντοχής.

Σαν σήμερα το 1950 δόθηκε η εκκίνηση για το πρώτο Carrera Panamericana, έναν μαραθώνιο και επικίνδυνο αγώνα αντοχής που λάμβανε χώρα σε δημόσιους δρόμους του Μεξικού – εφάμιλλο με το Mille Miglia και το Targa Florio στην Ιταλία. Το event είχε διάρκεια πέντε ημερών, ξεκίνησε από την πόλη Juárez στα σύνορα με την Πολιτεία του Τέξας και απαρτίστηκε από μια διαδρομή άνω των 3300 χιλιομέτρων, στην οποία «ξεχύθηκαν» συνολικά 132 αυτοκίνητα με τελικό προορισμό την πόλη Cuauhtémoc (ή El Ocotal παλιότερα), στα σύνολα με την Γουατεμάλα. Στον τερματισμό της 10ης Μαΐου, οι πρώτες τρεις θέσεις καταλήφθηκαν από αμερικανικά αυτοκίνητα και πληρώματα και νικητής αναδείχθηκε ο σποραδικός άσσος του καινούριου τότε NASCAR, Hershel McGriff – οδήγησε ένα Oldsmobile 88 μαζί με τον Ray Elliott.

Σαν σήμερα το 1965 γεννήθηκε ο αγαπητός βετεράνος των αυτοκινήτων τουρισμού της Αυστραλίας, Glenn Seton. Από το 1984 έως το 2010 ο Seton, πρωταθλητής με την δική του ομάδα στη σχετική διοργάνωση το 1993 και 1997, κατέκτησε 40 νίκες πρωταγωνιστώντας κυρίως με πληρώματα της Ford. Παρόλο που δεν κατέκτησε ποτέ το περιβόητο Bathurst 1000 όπως έκανε το 1965 ο πατέρας του, Barry, είχε εκκινήσει εκεί από την pole position το 1994 και 1996, και τερμάτισε στη δεύτερη θέση τρεις φορές. Το 1995 έφτασε πολύ κοντά στη νίκη έχοντας ένα ασφαλές προβάδισμα στην πρωτοπορία, αλλά παρέδωσε πνεύμα ο κινητήρας του με ένα γύρους να απομένουν.

Σαν σήμερα το 1974 γεννήθηκε ο Ιάπωνας άσσος των αγώνων αντοχής και αυτοκινήτων GT, Seiji Ara. Ακολουθώντας την πεπατημένη των περισσότερων συμπατριωτών οδηγών, ο Ara συμμετείχε για λίγες σεζόν σε ποικίλες κατηγορίες formula στην πατρίδα του όπως η F3 και η Formula Nippon (τωρινή Super Formula), αλλά δεν εντυπωσίασε. Έτσι, στις αρχές του 21ου αιώνα άλλαξε παραστάσεις και μεταφέρθηκε στους αγώνες αντοχής και τα σπορ αυτοκίνητα, οδηγώντας κυρίως για την Team Goh στο Le Mans και για πολλές ομάδες στο απαιτητικότατο JGTC/Super GT της Ιαπωνίας. Το 2004 διέπρεψε στις 24 ώρες του Le Mans, κατακτώντας τη συνολική νίκη μαζί με τους Tom Kristensen και Rinaldo Capello σε ένα ιδιωτικό Audi R8 LMP. Ο Ara παραμένει ενεργός στους αγώνες μέχρι σήμερα και οδηγεί αγωνιστικά GT3 της BMW στην κατηγορία GT300 του Super GT.

Dr. Wolfgang Ulrich (αριστερά) – Seiji Ara (δεξιά)

Σαν σήμερα το 1985, απονεμήθηκε στον Elio de Angelis μια απροσδόκητη νίκη στο θεότρελο GP Σαν Μαρίνο, για τον τρίτο γύρο της σεζόν στη Formula 1. Αρχικά, ο Ayrton Senna βρισκόταν καθοδόν για τη δεύτερη συνεχόμενή του νίκη, αλλά ξέμεινε από καύσιμα τέσσερις γύρους πριν το τέλος. Η πρωτοπορία πέρασε στον Stefan Johansson που έβαινε για την πρώτη του νίκη στο πρωτάθλημα. Ωστόσο, ο Σουηδός της Ferrari είχε την ίδια κατάληξη με τον Senna μερικές στροφές αργότερα. Συνολικά 7 από τα 11 μονοθέσια που κατετάγησαν έμειναν από καύσιμα· πέραν των προαναφερθέντων ατύχησαν και οι Nelson Piquet, Derek Warwick, Martin Brundle, Patrick Tambay και Thierry Boutsen, με τους δύο τελευταίους να σπρώχνουν τα μονοθέσιά τους πέραν της γραμμής τερματισμού για να βαθμολογηθούν. Ο Alain Prost ήταν από τους ελάχιστους που «επιβίωσαν» και κέρδισε, μέχρι να αποκλειστεί λόγω παραβίασης του ελάχιστου ορίου βάρους στη McLaren MP4/2B.

Σαν σήμεραΣαν σήμερα το 1986, η Jaguar κατέκτησε την πρώτη της νίκη στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Σπορ Αυτοκινήτων (WSC) μετά τον θρίαμβό της στο Le Mans του 1957. Συγκεκριμένα, οι Eddie Cheever και Derek Warwick μοιράστηκαν μια Silk Cut XJR-6 της TWR και επικράτησαν στα 1000 χιλιόμετρα του Silverstone, τον δεύτερο σταθμό της σεζόν. Άφησαν δύο γύρους πίσω την Rothmans Porsche 962C των πρωταθλητών Derek Bell και Hans-Joachim Stuck, με το βάθρο να κλείνουν οι Jo Gartner και Tiff Needell σε μια 962C της Kremer Racing.

  • Κάντε μας like στο facebook
  • Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube

Σαν σήμερα το 1996 η πίστα της Imola φιλοξένησε ξανά το GP Σαν Μαρίνο, αυτήν τη φορά για τον πέμπτο γύρο του πρωταθλήματος της Formula 1. Οι πρώτοι γύροι είδαν τον David Coulthard να κάνει εξαιρετική εκκίνηση από την τέταρτη θέση και να τίθεται επικεφαλής, μέχρι να αντιμετωπίσει προβλήματα στα υδραυλικά της McLaren MP4/11 και να εγκαταλείψει λίγο μετά τα 2/3 του αγώνα. Έτσι, η πρωτοπορία πέρασε στα χέρια του Damon Hill, ο οποίος είχε προσπεράσει τον poleman Michael Schumacher και κατέκτησε εύκολα τη νίκη. Παρόλο που αναγκάστηκε να μειώσει ρυθμό λόγω ενός προβλήματος στο δισκόφρενο του εμπρός-δεξιού τροχού του, ο Γερμανός της Ferrari κατέλαβε τη δεύτερη θέση και το βάθρο ολοκληρώθηκε από τον Gerhard Berger της Benetton.

Σαν σήμερα

Σαν σήμερα το 1999 γεννήθηκε στο Surrey της Μεγάλης Βρετανίας ο ξεχωριστός οδηγός αγώνων, Billy Monger. Ο νεαρός Βρετανός, κατά την περίοδο αναρρίχησής του στους αγώνες μονοθεσίων, τέθηκε αντιμέτωπος με μία από τις σκληρότερες δοκιμασίες της ζωής όταν αναγκάστηκε να στερηθεί τα δυο του πόδια από το γόνατο και κάτω τον Απρίλιο του 2016 – είχε μια πολύ άσχημη σύγκρουση στο Donington Park στα πλαίσια ενός αγώνα της Formula 4. Με τη στήριξη σχεδόν όλου του παγκοσμίου αγωνιστικού στερεώματος, της ομάδας της Carlin και κυρίως του κολλητού και συναθλητή Jamie Caroline, ο Monger κατόρθωσε να επιστρέψει σύντομα στα μονοθέσια οδηγώντας με χειριστήρια στο τιμόνι και εξακολουθεί να εμπνέει αμέτρητους ανθρώπους. Το 2019 κατέκτησε την πρώτη του νίκη στους αγώνες formula κερδίζοντας το διαχρονικό Grand Prix του Pau, μπαίνοντας έτσι στην ίδια λίστα με θρυλικά ονόματα όπως ο Tazio Nuvolari, ο Juan Manuel Fangio και ο Jim Clark.

Σαν σήμερα το 2002, ο τρίτος αγώνας του καινούριου MotoGP ήταν γεγονός, με το GP Ισπανίας. Ο αγώνας αυτός έλαβε χώρα στη Jerez, σε μια πίστα της οποίας τα χαρακτηριστικά ευνοούσαν τις παλιές δίχρονες μοτοσικλέτες 500cc έναντι των νέων τετράχρονων 1000cc. Στην εκκίνηση, ο poleman Valentino Rossi είχε μικροεπαφή με τη Suzuki του Kenny Roberts Jr. και έχασε κάποιες θέσεις. Ωστόσο, η ανωτερότητα του συνδυασμού Rossi-Honda ήταν τέτοια που ο Ιταλός δεν χρειάστηκε πολύ χρόνο για να υποσκελίσει τον πρωτοπόρο και ομόσταυλο Tohru Ukawa. Μετά την προσπέρασή του στον 17ο από τους 27 γύρους η υπόθεση νίκη έλαβε τέλος, ενώ ο Ukawa ήρθε επίσης αντιμέτωπος με τον συμπατριώτη και αείμνηστο Daijiro Kato. Ο νεαρός έκανε τη δική του προσπέραση στον 22ο γύρο, κατακτώντας έτσι το πρώτο του βάθρο στη μεγάλη κατηγορία της διοργάνωσης.

Το συγκεκριμένο Grand Prix ξεχωρίζει και για το ντεμπούτο ενός ανερχόμενου θρύλου του σπορ. Ο Jorge Lorenzo, μία ημέρα μετά τα 15α γενέθλιά του, τερμάτισε 22ος στον αγώνα 125cc όπου κέρδισε ο μελλοντικός επικεφαλής ομάδας της LCR Honda, Lucio Cecchinello.

Σαν σήμερα το 2013, το GP Ισπανίας του MotoGP μονοπωλήθηκε από τρεις εγχώριους ήρωες-αναβάτες. Ο Dani Pedrosa, που εκκίνησε από τη δεύτερη θέση, έκανε ένα από τα συνήθη εντυπωσιακά πετάγματά του και έστριψε πρώτος, μπροστά από τον poleman Jorge Lorenzo. Οι δυο τους μονομάχησαν και αντάλλαξαν θέσεις για τους πρώτους έξι γύρους, με τον Ισπανό της Repsol Honda να βρίσκει τον ρυθμό του, να ξαναπερνά στην πρωτοπορία και να την διατηρεί μέχρι τον τερματισμό. Ο νεαρός Marc Márquez έκλεψε τη δεύτερη θέση από τον Lorenzo με την έτερη Honda στον τελευταίο γύρο, στη 13η και τελευταία στροφή που είχε πρόσφατα μετονομαστεί προς τιμήν του πρωταθλητή αναβάτη της Yamaha. Αξίζει να αναφέρουμε πως η τριπλέτα Pedrosa-Márquez-Lorenzo αποτέλεσε και τους τρεις διαφορετικούς νικητές στους πρώτους τρεις αγώνες εκείνης της σεζόν.

Σαν σήμερα το 2019, ο Marc Márquez επικράτησε στο GP Ισπανίας του MotoGP στη Jerez με μια εμφατική επίδοση, όντας επικεφαλής από την αρχή έως τον τερματισμό. Ο 20χρονος Fabio Quartararo, ο οποίος είχε γράψει ιστορία ως ο νεότερος poleman στη διοργάνωση, εγκατέλειψε αποκαρδιωτικά στο μέσον του αγώνα λόγω ενός σπασμένου εναλλάκτη στη Yamaha του. Ο ομόσταυλός του, Franco Morbidelli, άσκησε πίεση στον Márquez για τα πρώτα σκέλη αλλά σύντομα υποχώρησε, σε αντίθεση με τον Álex Rins που αναρριχήθηκε από ένατος για να ανέβει στο δεύτερο σκαλί του βάθρου. Παράλληλα, ο Maverick Viñales κράτησε πίσω τον Andrea Dovizioso για το πρώτο του βάθρο στη σεζόν. Ο Valentino Rossi είχε μια δύσκολη μέρα εκκινώντας μόλις 13ος, αλλά βρήκε ρυθμό στο δεύτερο μισό του αγώνα για να ολοκληρώσει στην έκτη θέση.

Related Articles

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -spot_img

Latest Articles