spot_img

Σαν σήμερα, 6 Ιουλίου στην F1 και το motorsport

Ο κόσμος της Formula 1 και του μηχανοκίνητου αθλητισμού είναι γεμάτος ιστορίες και γεγονότα που γράφτηκαν με χρυσά γράμματα στα βιβλία: κάθε ημέρα αποτελεί αφορμή να θυμηθούμε και να μάθουμε τι έγινε σαν σήμερα.

Σαν σήμερα το 1889 γεννήθηκε ο Cyrus Patschke, ένας εκ των τριών αναπληρωματικών συμμετοχών που οδήγησαν νικηφόρο αυτοκίνητο του Indianapolis 500: οι άλλοι δύο είναι οι Joe Boyer και Mauri Rose. Ο Patschke υπήρξε άκρως βοηθητικός στο πρώτο Indianapolis 500 το 1911, αναλαμβάνοντας προσωρινά το αυτοκίνητο του νικητή Ray Harroun αλλά και του Joe Dawson. Ωστόσο, σε αντίθεση με τους Boyer και Rose που αναγνωρίζονται ως συν-νικητές δίπλα στα ονόματα των οδηγών που αντικατέστησαν, ο Patschke δεν καταγράφηκε ποτέ σε αυτή την άκρως ιδιαίτερη λίστα νικητών του event, με την σημαντικότατη συνεισφορά του ως εκ τούτου να έχει ξεγραφτεί αδίκως μέσα στον χρόνο.

Σαν σήμερα το 1906 γεννήθηκε στο Ecclesall του Sheffield ο Cuth Harrison, ένας ενθουσιώδης ερασιτέχνης οδηγός αγώνων που εκπροσώπησε την μικρή εταιρεία της ERA κυρίως σε εθνικά events. Ο Βρετανός ξεκίνησε την εμπλοκή του με την αυτοκίνηση όταν άνοιξε ένα μικρό γκαράζ στην περιοχή του, το 1931. Η δραστηριοποίησή του στους αγώνες άρχισε το 1936 και μόλις τελείωσε η ιστορία με τον πόλεμο, ο Harrison επέστρεψε το 1947 αγοράζοντας παλιές ERA που είχαν οδηγήσει άσσοι όπως οι Richard Seaman και Earl Howe. Έκτοτε εμφανίστηκε σποραδικά σε διάφορα Grand Prix ανά την Ευρώπη, μεταξύ αυτών και τρεις αγώνες του νεοσύστατου πρωταθλήματος της F1 το 1950. Τερμάτισε 7ος στο εναρκτήριο event του Silverstone, αλλά εγκατέλειψε στο Μονακό εξαιτίας της εμπλοκής του στο τεράστιο ατύχημα του πρώτου γύρου στην Tabac. Μετά από ακόμα μία εγκατάλειψη στο GP Ιταλίας, ο Harrison αποσύρθηκε από τους αγώνες και επικεντρώθηκε στην επιχείρησή του στη Μεγάλη Βρετανία.

Σαν σήμερα το 1930 γεννήθηκε στο Λονδίνο ο Ian Burgess. Ο Βρετανός έκανε ιδιαίτερη αίσθηση το 1951 όταν ξεπέρασε πιο έμπειρους οδηγούς ώστε να κερδίσει στο βροχερό Nürburgring Nordschleife, για έναν αγώνα F3 500cc. Δυστυχώς δεν μπόρεσε να χτίσει πάνω στο αποτέλεσμα αυτό μια καριέρα με περισσότερες επιτυχίες και οι επόμενες σεζόν αποδείχθηκαν πιο μέτριες για εκείνον. Η πορεία του στους αγώνες διατηρήθηκε έως και τις αρχές των ‘60s χάρις στην εξασφάλιση θέσεων οδηγού από την ομάδα της Cooper, την οποία εξυπηρετούσε ως μηχανικός και ως επικεφαλής της ακαδημίας της. Από το 1958 έως το 1963, ο Burgess συμμετείχε σε μια πληθώρα μη-πρωταθληματικών Grand Prix της F1 και εκκίνησε σε 16 επίσημους αγώνες, με καλύτερο τερματισμό μια 6η θέση στο GP Γερμανίας του 1959. Ύστερα από δύο απογοητευτικούς αγώνες με την Scirocco-Powell το 1963, ο Βρετανός τερμάτισε οριστικά την καριέρα του.

Σαν σήμερα το 1952, η πίστα της Rouen-Les-Essarts φιλοξένησε για πρώτη φορά επίσημο αγώνα F1, στα πλαίσια του GP Γαλλίας. Όπως και στους προηγούμενους τρεις αγώνες της σεζόν, έτσι και εδώ η Ferrari αποδείχθηκε ασυναγώνιστη κάνοντας το 1-2-3 χάρις στους Alberto Ascari, Giuseppe Farina και Piero Taruffi. Παρά την καλή εκκίνηση για τις Gordini των Jean Behra και Robert Manzon, ο Taruffi κατάφερε να ανακτήσει την τρίτη θέση στον 4ο γύρο του τρίωρου αγώνα και «κλείδωσε» έτσι την κυριαρχία της ομάδας του. Τελικά ο Manzon τερμάτισε 4ος, έναν γύρο πίσω από τον Ιταλό, ενώ ο ομόσταυλος Maurice Trintignant κατέλαβε την 5η θέση για να πάρει τους δύο τελευταίους βαθμούς.

Διαβάστε επίσης: Σαν σήμερα, 5 Ιουλίου στην F1 και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό

Σαν σήμερα το 1958, ο Mike Hawthorn της Ferrari έκανε μια επιβλητική εμφάνιση στο GP Γαλλίας του Reims-Gueux και κατέκτησε την μοναδική του νίκη στη σεζόν και τελευταία της καριέρας του, έχοντας εκκινήσει από την pole position και προηγηθεί σε όλους τους γύρους του αγώνα. Η επιτυχία του ωστόσο επισκιάστηκε από τον τραγικό χαμό του ομόσταυλου Luigi Musso· ο Ιταλός καταδίωκε απεγνωσμένα τον Βρετανό αλλά τράκαρε άσχημα στην ταχύτατη δεξιά στροφή μετά τα pits και απεβίωσε στο νοσοκομείο μέσα στην ημέρα. Ο Stirling Moss τερμάτισε στη δεύτερη θέση με μια Vanwall και πλέον μοιραζόταν την κορυφή της βαθμολογίας με τον Hawthorn. Η τρίτη θέση κατέληξε στην Ferrari του Wolfgang von Trips, ενώ ο Juan Manuel Fangio ολοκλήρωσε την μυθική του καριέρα με μια 4η θέση. Μάλιστα την κατέλαβε όταν αφέθηκε από τον Hawthorn να πάρει πίσω τον γύρο που είχε χάσει και εγκατέλειψε ο Peter Collins.

Σαν σήμεραΣαν σήμερα το 1969 διεξήχθη ακόμα ένα GP Γαλλίας της F1, αυτήν τη φορά στα κεντρικά της χώρας και το Clermont-Ferrand. Παραδόξως, μόλις 13 μονοθέσια εμφανίστηκαν στην απαιτητική ορεινή πίστα, με την Ferrari του Chris Amon να σπάει την «μονοτονία» των ατμοσφαιρικών DFV κινητήρων της Ford-Cosworth. Έχοντας προκριθεί άνετα στην pole position με μια Matra MS80, ο Jackie Stewart δεν απειλήθηκε ποτέ στον αγώνα και κατέκτησε τη νίκη, με τον ομόσταυλο Jean-Pierre Beltoise να προσπερνά τον Jacky Ickx στον τελευταίο γύρο και να του κλέβει την δεύτερη θέση. Οι υπόλοιπες τρεις βαθμολογούμενες θέσεις κατέληξαν στις McLaren M7B/C των Bruce McLaren και Vic Elford καθώς και στην Lotus 49B του πρωταθλητή Graham Hill – αμφότεροι έναν γύρο πίσω.

Σαν σήμερα το 1975, συνεχίζοντας με επετείους από το GP Γαλλίας και την F1, ο αείμνηστος Niki Lauda προηγήθηκε σε όλους τους γύρους στο Paul Ricard και κατέκτησε τη νίκη. Ο Αυστριακός ωστόσο δυσκολεύτηκε αρκετά, καθώς ταλαιπωρούνταν από μια ίωση και καταδιώχθηκε ασταμάτητα από την Hesketh του James Hunt. Στο τελευταίο σκέλος του αγώνα προστέθηκε στην εξίσωση και η McLaren του Jochen Mass, με τον Γερμανό μάλιστα να κινείται με δαιμονιώδη ρυθμό και να φτάνει σύντομα στην ουρά των Lauda και Hunt. Τελικά δεν κατάφερε κανείς να υποσκελίσει τον άσσο της Ferrari και η τριπλέτα ολοκλήρωσε τον αγώνα με διαφορά μόλις 2,3 δευτερολέπτων. Ο πρωταθλητής Emerson Fittipaldi τερμάτισε 4ος με την έτερη McLaren, σχεδόν 40 δευτερόλεπτα πιο πίσω.

Σαν σήμεραΣαν σήμερα το 1986, το GP Γαλλίας φιλοξενήθηκε αυτήν τη φορά στη μικρή χάραξη 3,8 χιλιομέτρων του Paul Ricard, ως ανταπόκριση στον θάνατο του Elio de Angelis που προήλθε από σύγκρουση στην κύρια χάραξη σχεδόν δύο μήνες πριν. Ο αρχικός επικεφαλής Ayrton Senna είχε εκκινήσει από την pole position αλλά εγκατέλειψε στον 4ο γύρο, όταν γλίστρησε στα λάδια που άφησε η Minardi του Andrea de Cesaris στην Signes. Έτσι, ο Nigel Mansell της Williams τέθηκε εκ νέου επικεφαλής και αξιοποίησε μια στρατηγική δύο pit stop, η οποία τον οδήγησε εύκολα στη νίκη. Ο πρωταθλητής Alain Prost έκανε μόνο ένα pit stop αλλά αρκέστηκε στη δεύτερη θέση, μπροστά από την έτερη Williams του Nelson Piquet. Στο μεταξύ, η Ferrari σημείωσε 400 εκκινήσεις σε Grand Prix της F1 αλλά δεν μπόρεσε να ανταποκριθεί στην περίσταση· μόνο ο Michele Alboreto πήρε την καρό σημαία, στην 8η θέση και δύο γύρους πίσω.

Σαν σήμερα το 2003, η Williams σημείωσε μέχρι και σήμερα το τελευταίο της 1-2 στην F1, με τον Ralf Schumacher να ξεπερνά τον Juan Pablo Montoya στο GP Γαλλίας του ανανεωμένου Magny-Cours για την 6η και τελευταία νίκη της καριέρας του. Το κλίμα μέσα στην βρετανική ομάδα ωστόσο δεν ήταν πολύ εύχαρο, διότι ο Κολομβιανός θεώρησε πως δόθηκε περισσότερη εύνοια στον Γερμανό σχετικά με την στρατηγική στον αγώνα, κάτι που όπως ακούστηκε και στα team radios δεν εκτιμήθηκε ιδιαίτερα. Το αν το συμβάν αυτό λειτούργησε ως αφορμή για να μεταφερθεί ο Montoya στην McLaren το 2005 είναι κάτι για το οποίο μπορούμε να κάνουμε μόνο υποθέσεις.

Σαν σήμεραΣαν σήμερα το 2008, ο Lewis Hamilton συνέτριψε τον ανταγωνισμό στο βροχερό Silverstone και κατέκτησε μέσα στην πατρίδα του μία από τις πιο εκκωφαντικές νίκες της καριέρας του. Ο ομόσταυλος Heikki Kovalainen είχε εκκινήσει από την μοναδική του pole position στην F1 αλλά έχασε την πρωτοπορία από τον Hamilton μόλις στον 5ο γύρο, αδυνατώντας να βρει καλό ρυθμό σε όλο τον αγώνα. Στο μεταξύ, ο «φουριόζος» Βρετανός ξεμάκρυνε με εξωφρενικά αμείωτο ρυθμό στην έντονη βροχή και δεν απειλήθηκε ποτέ ξανά, ξεπερνώντας για πάνω από ένα λεπτό την BMW-Sauber του αποτελεσματικού Nick Heidfeld. Ο πεπειραμένος Rubens Barrichello της Honda αξιοποίησε την έξυπνη στρατηγική που ακολουθήθηκε και επέστρεψε στο βάθρο μετά το 2005, τερματίζοντας στην τρίτη θέση. Η μέρα κύλησε απογοητευτικά για την Ferrari, με τους οδηγούς της να μετρούν συνολικά επτά τετακέ – δύο για τον 4ο Kimi Räikkönen και πέντε(!) για τον 13ο και τελευταίο Felipe Massa.

Σαν σήμερα

  • Κάντε μας like στο facebook
  • Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube

Σαν σήμερα το 2014, η εκκίνηση του GP Μεγάλης Βρετανίας στο Silverstone στιγματίστηκε από ένα μεγάλο ατύχημα του Kimi Räikkönen στην ευθεία Wellington, με τον Φινλανδό να συμπαρασέρνει άθελά του εκτός αγώνα τους Felipe Massa και Kamui Kobayashi. Εξαιτίας των ζημιών που υπέστησαν οι μπαριέρες, ο αγώνας διακόπηκε για μία ώρα μέχρι την επισκευή τους και επανεκκινήθηκε πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας. Ο Nico Rosberg έθεσε τον ρυθμό και έδειχνε πως δεν θα χάσει τη νίκη, μέχρι που το κιβώτιο ταχυτήτων της Mercedes παρέδωσε πνεύμα στον 29ο γύρο. Οι συγκυρίες του πρώτου γύρου και της εγκατάλειψης αυτής ευνόησαν τον ομόσταυλο Lewis Hamilton, ο οποίος τέθηκε έτσι επικεφαλής και έβαλε πλώρη για την καρό σημαία. Ο Valtteri Bottas οδήγησε εξαιρετικά για την Williams και τερμάτισε στη δεύτερη θέση έχοντας εκκινήσει μόλις 14ος, με το βάθρο να κλείνει ο Daniel Ricciardo της Red Bull.

Σαν σήμερα

Related Articles

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -spot_img

Latest Articles