Ποιοι εντυπωσίασαν και ποιοι όχι στο GP Αυστρίας;

Το GP Αυστρίας μάς προσέφερε ακόμα μια κυριαρχία της Red Bull και του Max Verstappen, ενώ αρκετοί οδηγοί κατάφεραν να ξεχωρίσουν περισσότερο από άλλους.

Δεύτερος αγώνας στο Red Bull Ring για φέτος, δεύτερη νίκη του Max Verstappen στο Spielberg και κυριαρχία της Red Bull. Ας δούμε λοιπόν ποιοι ξεχώρισαν και ποιοι όχι.

Διαβάστε επίσης: Σαν σήμερα, 6 Ιουλίου στην F1 και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό

Ποιοι μας εντυπωσίασαν στο GP Αυστρίας;

Max Verstappen: Για άλλη μια φορά ο Ολλανδός ήταν σε δικό του αγώνα. Δεν απειλήθηκε σε καμία στιγμή και ολοκλήρωσε το triple header μόνο νίκες. Στο GP Αυστρίας ήταν τόσο επιβλητικός που σημείωσε σχετικά εύκολα το πρώτο Grand Chelem της καριέρας του, βαδίζοντας έτσι πρόσω ολοταχώς για την κατάκτηση του τίτλου. Αν συνεχίσει έτσι, δεν θα μας εντυπωσιάζουν τέτοιες εμφανίσεις καθώς θα τις θεωρούμε δεδομένες στη συνέχεια της σεζόν.

Lando Norris: Ο Βρετανός ήταν η αποκάλυψη του αγώνα. Η ταχύτητα και το ταλέντο του είναι γνωστά από την πρώτη σεζόν, ωστόσο φέτος έχει επιδείξει απίστευτη συνέπεια και ταχύτητα. Στο Αυστριακό GP κατάφερε να κατακτήσει τη δεύτερη θέση στις κατατακτήριες, ένα επίτευγμα που εξέπληξε τους πάντες, ενώ στον αγώνα ήταν με διάφορα ο εντυπωσιακότερος οδηγός για εμάς (δεν είναι τυχαίο ότι ψηφίστηκε οδηγός της ημέρας με πολύ μεγάλο ποσοστό).

Έδωσε μάχη στα ίσα για 20 γύρους με τον Lewis Hamilton, κατάφερε αργότερα να τον περάσει εντυπωσιακά στη στροφή 5 (με τον Βρετανό να χάνει χρόνο λόγω κάποιας ζημιάς στο πίσω μέρος) και πάρα την (σκληρή) ποινή για το συμβάν με τον Perez, κατάφερε να κατακτήσει για τρίτη φορά φέτος την 3η θέση στο βάθρο. Ένας καταπληκτικός αγώνας από τον Lando ο οποίος διάγει μια εκπληκτική σεζόν και είναι ο μόνος που έχει βαθμολογηθεί σε όλους τους αγώνες φέτος. Keep it up lad!

Ferrari: Οι κόκκινοι έκαναν έναν ακόμα αξιοπρεπέστατο αγώνα στο GP Αυστρίας, κατακτώντας τις θέσεις 5 και 8 τελικά. Αποφασίζοντας να θυσιάσουν τις κατατακτήριες και το Q3 το Σάββατο, επέλεξαν setup ευνοϊκό για τον αγώνα και δήλωναν πως ο αποκλεισμός στο Q2 βοηθάει την στρατηγική τους, καθώς προσφέρει ελεύθερη επιλογή ελαστικών. Τελικά αποδείχτηκαν σωστοί. Charles Leclerc και Carlos Sainz είχαν σε όλο τον αγώνα μάχη με τους Daniel Ricciardo και Sergio Perez για τις θέσεις 5 έως 8.

Ο Μονεγάσκος ξεκινώντας με τη μέση γόμα, πάλεψε για πολλούς γύρους με τον Αυστραλό και τον Μεξικανό (ο οποίος μάλιστα τον ώθησε και 2 φορές εκτός πίστας στις στροφές 4 και 6 αντίστοιχα), ενώ ο Sainz ξεκινώντας με τη σκληρή γόμα έκανε άλλον έναν άψογο αγώνα διαχείρισης. Κάνοντας πάνω από 40 γύρους με αυτό το σετ, είχε πολύ γρήγορο ρυθμό μετά το pit stop, περνώντας τον Ricciardo και κλέβοντας την 5η θέση στο νήμα εξαιτίας των ποινών που δέχθηκε ο Perez. Συνολικά ένα δυνατό τριήμερο για τη Scuderia, που είδε όμως τη διαφορά με την McLaren να αυξάνεται κατά 7 βαθμούς.

Μην χάσετε την εκπομπή για την F1, Slipstream, με την ανάλυση του GP Αυστρίας.

George Russell: Στο καλύτερό του ίσως τριήμερο με την Williams, ο Βρετανός έφτασε μια ανάσα από τους βαθμούς. Αρχικά έκανε τους πάντες να υποκλιθούν, περνώντας στο Q3 με μια Williams (κάτι που είχε να συμβεί από το 2018) και μάλιστα με τη μέση γόμα, ενώ στη συνέχεια κατάφερε να πάρει την 9η θέση (8η με την ποινή του Vettel). Στον αγώνα τα έδωσε κυριολεκτικά όλα, έπαιζε κοντά στη δεκάδα σε όλη τη διάρκεια, για να βρεθεί δέκατος μετά την ολοκλήρωση των pit stop. Το έργο του μόνο εύκολο δεν ήταν, αφού ακολούθησε μια μεγάλη μάχη με τον Fernando Alonsο με έπαθλο το βαθμό της 10ης θέσης στα τελευταία στάδια του αγώνα.

Τελικά οι προσπάθειες του George δεν ήταν αρκετές, με τον Ισπανό να τον περνάει 3 γύρους πριν το τέλος. Ωστόσο η εμφάνιση του και αυτή η 11η θέση κρίνονται σπουδαίες, αν αναλογιστούμε τη δυναμική της Williams τα τελευταία χρόνια. Σίγουρα είναι θέμα χρόνου ο τερματισμός στους βαθμούς.

Fernando Alonso: Παρά την μόλις 10η θέση στον αγώνα, ο Ισπανός είχε ένα (ακόμα) δυνατό Σαββατοκύριακο. Έχοντας πολύ δυνατό ρυθμό από την Παρασκευή, κατάφερνε να πλασαρίζεται σε υψηλές θέσεις. Μάλιστα ο ίδιος δήλωνε τόσο το Σάββατο όσο και την Κυριακή ότι είναι ικανός να παλέψει και για την 5η θέση. Στις κατατακτήριες ωστόσο τερμάτισε μόλις 14ος, εξαιτίας του Vettel που τον εμπόδισε. Ο Alonso ήταν έξαλλος, τονίζοντας ότι μπορούσε εύκολα να περάσει στο Q3 και να κατακτήσει την 5η την 6η θέση. Στον αγώνα κατάφερε να κάνει μια καλή ανάκαμψη και, δίνοντας μια πολύ όμορφη μάχη με τον Russell, να πάρει τελικά τον βαθμό. Ωστόσο, σύμφωνα με τον ίδιο ο αγώνας του καταστράφηκε το Σάββατο, ειδάλλως το αποτέλεσμα θα ήταν ακόμα καλύτερο. Όπως και να έχει, ο Ισπανός δείχνει να έχει εγκλιματιστεί πια και κάνει αυτό που ξέρει πολύ καλά.

GP Αυστρίας

Οι οπαδοί: Επιτέλους είδαμε μετά από ένα χρόνο τις εξέδρες γεμάτες από οπαδούς. Μάλιστα, η ατμόσφαιρα ήταν εκπληκτική, ειδικά με τους “Οράνιε” να κάνουν πάρτι με την εμφάνιση του Verstappen. Αναμένουμε την απάντηση των Βρετανών στο κατάμεστο Silverstone.

Ποιοι μας απογοήτευσαν;

Sergio Perez: Μακράν η μεγαλύτερη απογοήτευση του Αυστριακού GP. Ο Μεξικανός, μετά τη φόρμα την οποία έδειχνε ότι βρήκε στους τελευταίους αγώνες, πραγματοποίησε μια κάκιστη εμφάνιση για τα δεδομένα αυτού και της ομάδας του και τερμάτισε μόλις 6ος. Ξεκινώντας τρίτος μπροστά από τις δύο Mercedes, όλα έδειχναν ότι η Red Bull θα κάνει ένα εύκολο 1-2 μέσα στο σπίτι της. Ωστόσο, ο Perez ήταν κατώτερος των περιστάσεων. Λίγους γύρους μετά την εκκίνηση και μόλις το SC που βγήκε στον 1ο γύρο αποχώρησε, ο Perez βρέθηκε από 3ος στη 10η θέση.

Αιτία η μονομαχία του με τον Lando Norris, κατά την οποία κατέληξε στην αμμοπαγίδα της στροφής 4, έχοντας προσπαθήσει να τον περάσει από την εξωτερική (με τον Βρετανό να τιμωρείται σκληρά με 5 δευτερόλεπτα ποινή για ώθηση εκτός πίστας). Έκτοτε ο αγώνας του Checo πήρε την κατιούσα, καθώς αναγκάστηκε σε όλον τον αγώνα να δίνει μάχη με τις Ferrari Και τον Ricciardo, τους οποίους δεν μπορούσε να περάσει πάρα τη σαφή υπεροχή της RB16B.

Τα πράγματα έγιναν ακόμα χειρότερα όταν στη μάχη που είχε με τον Leclerc περίπου στα ⅔ του αγώνα, τον ώθησε όχι μια αλλά δύο φορές εκτός πίστας (μια στη στροφή 4 και λίγο αργότερα στη στροφή 5), αποκομίζοντας και αυτός 10 δευτερόλεπτα ποινής. Τελικά κατάφερε να ξεμπλέξει από αυτό το τρενάκι και όντας πέμπτος ξεκίνησε να χτίζει διαφορά για να καλύψει τον χρόνο ποινής. Εν τέλει έχασε μόνο την 5η θέση, καθώς ο Sainz ήταν 9.3 δευτερόλεπτα πίσω του στον τερματισμό. Κακό Σαββατοκύριακο που δεν πρέπει να επαναληφθεί από τον Sergio, εάν θέλει η ομάδα του να κατακτήσει το πρωτάθλημα.

Ακούστε την εκπομπή “Slipstream” με την ανάλυση του GP Στυρίας. 

Yuki Tsunoda: Δυστυχώς ο Ιάπωνας συνεχίζει να προβληματίζει με τις εμφανίσεις του και στο Αυστριακό GP ήρθε άλλη μια τέτοια. Εκμεταλλευόμενος την ισχύ του κινητήρα της Honda, έφερε την AlphaTauri του στην 7η θέση του grid, όμως ο αγώνας κάθε άλλο παρά ιδανικός ήταν. Για άλλη μια φορά είχε ρυθμό πολύ κατώτερο του Pierre Gasly (που τερμάτισε 9ος), ενώ από δύο δικά του παιδαριώδη λάθη έλαβε δέκα δευτερόλεπτα ποινής (ενώ υπήρχε σαφής οδηγία να μην πατάνε οι οδηγοί τη λευκή γραμμή που οριοθετεί την είσοδο του pitlane στη στροφή 9 όταν θα μπαίνουν σε αυτό, ο Tsunoda έκανε το ίδιο λάθος όχι μια αλλά δύο φορές στον αγώνα). Έτσι, ενώ θα μπορούσε τουλάχιστον να πάρει κάποιους βαθμούς, τερμάτισε μόλις 12ος, πραγματοποιώντας πολύ μέτρια εμφάνιση.

Aston Martin: Ενώ στο GP Στυρίας μια εβδομάδα πριν ο Lance Stroll κατακτούσε την 8η θέση, στο GP Αυστρίας τα πράσινα αυτοκίνητα ήταν απογοητευτικά στον αγώνα. Ενώ την Παρασκευή και το Σάββατο έδειξαν πολύ δυνατά σε ρυθμό καταφέρνοντας μάλιστα αμφότεροι οι οδηγοί να εισέλθουν στο Q3, την Κυριακή τα πράγματα ήταν εντελώς διαφορετικά. Αρχικά η ασυνεννοησία του Vettel με τον μηχανικό του, τους κόστισε 3 θέσεις στο grid ο Γερμανός παρεμπόδισε τον Alonso στο Q2. Έπειτα, ο ρυθμός αγώνα των AMR21 ήταν κακός, φθείροντας μάλιστα πολύ τα ελαστικά τους (πράγμα που μάλλον σημαίνει πως το setup δεν ήταν ιδανικό για τον αγώνα).

Έτσι, Vettel και Stroll πάλευαν στο μεγαλύτερο κομμάτι του αγώνα εκτός βαθμών, ενώ το κερασάκι στην τούρτα ήρθε στον τελευταίο γύρο όταν ο Kimi Raikkonen χτύπησε με τον Seb στην έξοδο της στροφής 4 (με σαφή υπαιτιότητα του Φινλανδού), στη μάχη που είχαν οι δύο τους με τον George Russell. Μηδέν βαθμοί λοιπόν για την Aston Martin, που ευτυχώς είδε την απόσταση από την θέση στο πρωτάθλημα να αυξάνεται μόλις κατά δύο βαθμούς. Σίγουρα περιμένουμε καλύτερη εμφάνιση στον εντός έδρας αγώνα τους στο Silverstone.

Esteban Ocon: Το triple header ήταν εφιαλτικό για τον Γάλλο, καθώς δεν κατάφερε να πάρει βαθμούς σε κανέναν αγώνα, πραγματοποιώντας μάλιστα κάκιστες εμφανίσεις και στις κατατακτήριες. Όπως και στο GP Στυρίας, έτσι και στο GP Αυστρίας αποκλείστηκε νωρίς στο Q1 όντας μόλις 17ος, ενώ ο αγώνας του διήρκεσε μέχρι τη στροφή 3 μόλις καθώς ήρθε σε επαφή με τον Giovinazzi καιέσπασε την εμπρός δεξιά ανάρτηση του μονοθέσιου του. Έτσι, συμπλήρωσε 4 συνεχόμενους αγώνες χωρίς να βαθμολογηθεί, χάνοντας πλέον συστηματικά από τον teammate του. Όχι και το πιο ιδανικό όταν έχεις μόλις ανανεώσει για άλλα 2 χρόνια με την ομάδα σου.

GP Αυστρίας

Mercedes W12: Η Αυστρία γνωρίζαμε από προηγούμενες σεζόν πως δεν είναι το αγαπημένο σιρκουί της Mercedes. Όμως, αυτό που είδαμε το περασμένο τριήμερο ήταν εντελώς αρνητικό. Όταν ο Lewis Hamilton ήταν κολλημένος πίσω από τον Lando Norris, η συμπεριφορά το μονοθεσίου στις στροφές ήταν απαράδεκτη. Τρανό παράδειγμα η Τ3, όπου στο μέσον της στροφής υπήρχε έντονη υπερστροφή. Ως αποτέλεσμα, ο Hamilton άργησε τουλάχιστον 10 γύρους να προσπεράσει τον Norris, o οποίος αμύνθηκε εξαιρετικά. Εάν δεν λύσει το πρόβλημα υπερστροφής (mid corner snap oversteer) στο μέσον της στροφής η Mercedes, θα έχει τεράστια προβλήματα μελλοντικά.

  • Κάντε μας like στο facebook
  • Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube

Αγωνοδίκες: Για ακόμα μια φορά έρχονται στο προσκήνιο οι αγωνοδίκες. Εν συντομία είδαμε τρεις ξεκάθαρα λάθος αποφάσεις ποινής 5 δευτερολέπτων σε Lando Norris και Sergio Perez. Η μεταχείριση αυτή δείχνει πως απαγορεύεται το “hard racing” ανάμεσα στους οδηγούς και πως μπορεί κάποιος να δημιουργήσει εντυπώσεις ώστε αντίπαλος να δεχθεί ποινή. Επιπλέον είδαμε οδηγούς να παίρνουν μικρότερη ποινή δίχως να προκαλέσουν ατύχημα από οδηγό ο οποίος προκάλεσε ατύχημα από ξεκάθαρο λάθος, εγκατάλειψη αντιπάλου και ζημιές σε μονοθέσιο άλλης ομάδας. Τι άλλο πρέπει να δούμε ώστε να συνειδητοποιήσουμε πως το βιβλίο των ποινών είναι απαράδεκτο;

Δείτε το GP Μ. Βρετανίας για το Ελληνικό eSports Πρωτάθλημα Formula 1.
Θωμάς Μανώλης & Στάθης Κοκκορόγιαννης

Related Articles

Σαν σήμερα, 30 Ιουλίου στην F1 και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό

Στον κόσμο της F1 και του μηχανοκίνητου αθλητισμού κάθε ημέρα αποτελεί αφορμή να θυμηθούμε και να μάθουμε τι έγινε σαν σήμερα.

Το νέο Honda HR-V έρχεται πλήρως εξηλεκτρισμένο

Η Honda ανακοίνωσε ότι το νέο ανερχόμενο HR-V θα διατίθεται αποκλειστικά με το προηγμένο υβριδικό κινητήριο σύνολο e:HEV.

Ο Cristiano Fiorio νέος υπεύθυνος της Alfa Romeo στην F1

Ο Cristiano Fiorio, ανέλαβε τη θέση του υπεύθυνου για την παρουσία της Alfa Romeo στην F1 και θα αναφέρεται στον CEO Jean-Philippe Imparato.

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -

Latest Articles

Σαν σήμερα, 30 Ιουλίου στην F1 και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό

Στον κόσμο της F1 και του μηχανοκίνητου αθλητισμού κάθε ημέρα αποτελεί αφορμή να θυμηθούμε και να μάθουμε τι έγινε σαν σήμερα.

Το νέο Honda HR-V έρχεται πλήρως εξηλεκτρισμένο

Η Honda ανακοίνωσε ότι το νέο ανερχόμενο HR-V θα διατίθεται αποκλειστικά με το προηγμένο υβριδικό κινητήριο σύνολο e:HEV.

Ο Cristiano Fiorio νέος υπεύθυνος της Alfa Romeo στην F1

Ο Cristiano Fiorio, ανέλαβε τη θέση του υπεύθυνου για την παρουσία της Alfa Romeo στην F1 και θα αναφέρεται στον CEO Jean-Philippe Imparato.

Σαν σήμερα, 29 Ιουλίου στην F1 και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό

Στον κόσμο της F1 και του μηχανοκίνητου αθλητισμού κάθε ημέρα αποτελεί αφορμή να θυμηθούμε και να μάθουμε τι έγινε σαν σήμερα.

Σαν σήμερα, 28 Ιουλίου στην F1 και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό

Στον κόσμο της F1 και του μηχανοκίνητου αθλητισμού κάθε ημέρα αποτελεί αφορμή να θυμηθούμε και να μάθουμε τι έγινε σαν σήμερα.