spot_img

Σαν σήμερα, 6 Μαΐου στην F1 και το motorsport

Ο κόσμος της Formula 1 και του μηχανοκίνητου αθλητισμού είναι γεμάτος ιστορίες και γεγονότα που γράφτηκαν με χρυσά γράμματα στα βιβλία: κάθε ημέρα αποτελεί αφορμή να θυμηθούμε και να μάθουμε τι έγινε σαν σήμερα.

Σαν σήμερα το 1905 γεννήθηκε στη Νίκαια της Γαλλίας ο άσσος των προπολεμικών Grand Prix και διάσημος εστιάτορας της Νέας Υόρκης, René Dreyfus. Η μεγαλύτερη νίκη του σημειώθηκε το 1930 στο GP Μονακό. Γνωρίζοντας πως δεν είχε πολλές ελπίδες να κερδίσει, ενσωμάτωσε ένα επιπρόσθετο ρεζερβουάρ καυσίμων στην Bugatti T35B και ολοκλήρωσε νικηφόρα τον αγώνα χωρίς να χρειαστεί ανεφοδιασμό. Έτσι, ξεπέρασε τα εργοστασιακά αυτοκίνητα των Louis Chiron και Guy Bouriat. Το 1938  κατόρθωσε να επικρατήσει έναντι των πανίσχυρων Mercedes για να θριαμβεύσει στο GP του Pau με μια αργή Delahaye 145 και το 1940 αγωνίστηκε στο Indianapolis 500, σταματώντας προσωρινά τους αγώνες για να υπηρετήσει στον Αμερικανικό Στρατό κατά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Συνέχισε να δίνει σποραδικά το παρόν σε αγώνες αντοχής έως τα μέσα των 1950s αλλά είχε ήδη εγκατασταθεί στη Νέα Υόρκη, όπου διηύθυνε το φημισμένο εστιατόριο Le Chanteclair στη λεωφόρο Madison και την 49η Οδό της μεγαλούπολης.

Σαν σήμερα το 1951 απεβίωσε σε ηλικία 61 χρονών ο Cyrus Patschke, ένας εκ των τριών αναπληρωματικών συμμετοχών που οδήγησαν νικηφόρο αυτοκίνητο του Indianapolis 500: οι άλλοι δύο είναι οι Joe Boyer και Mauri Rose. Ο Patschke υπήρξε άκρως βοηθητικός στο πρώτο Indianapolis 500 το 1911, αναλαμβάνοντας προσωρινά το αυτοκίνητο του νικητή Ray Harroun αλλά και του Joe Dawson. Ωστόσο, σε αντίθεση με τους Boyer και Rose που αναγνωρίζονται ως συν-νικητές δίπλα στα ονόματα των οδηγών που αντικατέστησαν, ο Patschke δεν καταγράφηκε ποτέ σε αυτή την άκρως ιδιαίτερη λίστα νικητών του event, με την σημαντικότατη συνεισφορά του ως εκ τούτου να έχει ξεγραφτεί αδίκως μέσα στον χρόνο.

Σαν σήμερα το 1958 γεννήθηκε στην Drogheda της Ιρλανδίας ο Tommy Byrne. Μετά από αρκετές αξιόλογες εμφανίσεις σε εγχώρια πρωταθλήματα Formula Ford, ο Byrne μεταφέρθηκε στη Μεγάλη Βρετανία και την F3 το 1982. Την ίδια χρονιά είχε υπογράψει ένα τριετές συμβόλαιο με την μικρή ομάδα της Theodore στη Formula 1, κατεβαίνοντας στα πέντε τελευταία Grand Prix της σεζόν· προκρίθηκε μόλις δύο φορές και δεν τερμάτισε σε κανέναν αγώνα, με αποτέλεσμα να παραιτηθεί. Ωστόσο, κατέκτησε τον τίτλο στην F3 και κέρδισε ένα τεστ με τη McLaren στο Silverstone. Χαρακτηριστικά, ήταν τόσο γρήγορος με την άγνωστη MP4/1 που κατέγραψε τον τρίτο ταχύτερο χρόνο μονοθεσίου ground effect στα χρονικά της πίστας. Δυστυχώς για τον Byrne δεν υλοποιήθηκε καμία συμφωνία και ο ίδιος εγκαταστάθηκε στις ΗΠΑ το 1986, σημειώνοντας καταπληκτικές επιδόσεις στην καινούρια τότε υποκατηγορία του πρωταθλήματος CART, το Indy Lights. Θεωρείται ένα από τα πιο άγνωστα και αδικημένα οδηγικά ταλέντα του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Σαν σήμερα

Διαβάστε επίσης: Σαν σήμερα, 5 Μαΐου στην F1 και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό

Σαν σήμερα το 1964 γεννήθηκε στο Μιλάνο ο Andrea Chiesa. Ο Ελβετός έκανε τη μετάβαση από τα καρτ στα μονοθέσια το 1985 και αγωνίστηκε στην F3 για τρεις σεζόν, χάνοντας οριακά τον τίτλο από τον Enrico Bertaggia το 1987. Την επόμενη χρονιά προβιβάστηκε στην Formula 3000 και δεν εντυπωσίασε ιδιαίτερα μέσα σε τέσσερα χρόνια συμμετοχής, με στιγμιότυπό του μια νίκη στην Enna-Pergusa το 1989. Το 1992 δέχτηκε πρόταση από την αδύναμη ομάδα της Fondmetal για τη Formula 1 και άρπαξε την ευκαιρία, αλλά προκρίθηκε μόνο τρεις φορές στους πρώτους δέκα αγώνες. Εγκατέλειψε και τις τρεις φορές και ήταν συστηματικά αργότερος του ομόσταυλου Gabriele Tarquini, χάνοντας τη θέση του από τον Eric van de Poele. Μετά από μια μεμονωμένη εμφάνιση στο CART το 1993, ο Chiesa εστίασε στους αγώνες αντοχής και συμμετείχε για αρκετό καιρό με αυτοκίνητα GT σε διάφορα events ανά την Ευρώπη, ολοκληρώνοντας την καριέρα του το 2011.

Σαν σήμεραΣαν σήμερα το 1973, η Gulf Racing έκανε το 1-2 στον αγώνα 1000 χιλιομέτρων του Spa-Francorchamps για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Σπορ Αυτοκινήτων (WSC). Συγκεκριμένα, η νίκη κατέληξε στην #5 Mirage M6 των Derek Bell και Mike Hailwood, οι οποίοι άφησαν δύο γύρους πίσω την #6 Mirage των Howden Ganley, Vern Schuppan και Hailwood – ο Βρετανός είχε οδηγήσει και για τα δύο αυτοκίνητα της ομάδας. Την τρίτη θέση του βάθρου κατέλαβαν οι Chris Amon, Gérard Larrousse και Henri Pescarolo με μια Matra MS670B.

Σαν σήμερα το 1984, ο Alain Prost επικράτησε επιβλητικά στο GP Σαν Μαρίνο για τη Formula 1. Προσπέρασε τον poleman Nigel Mansell στον πρώτο γύρο και έπειτα έχτισε μια αρκετά μεγάλη διαφορά από τον Nelson Piquet ώστε να έχει την πολυτέλεια για ένα επιπρόσθετο pit stop ασφάλειας. Εν τέλει δεν χρειάστηκε, διότι ο Βραζιλιάνος οδηγός της Brabham προδόθηκε από τον κινητήρα της BMW στον 49ο γύρο, σχεδόν την ίδια στιγμή με τον ομόσταυλο Teo Fabi. Τελικά η δεύτερη θέση κατέληξε στη Ferrari του René Arnoux, με το βάθρο να κλείνει ο Elio de Angelis παρόλο που είχε μείνει από καύσιμα στον τελευταίο γύρο. Ο συγκεκριμένος αγώνας σήμανε και την μοναδική φορά που ο αείμνηστος Ayrton Senna δεν προκρίθηκε σε Grand Prix. Ο Βραζιλιάνος rookie δεν κατέγραψε χρόνο την πρώτη μέρα δοκιμών εξαιτίας ενός κωλύματος στο συμβόλαιο μεταξύ Toleman και Pirelli, ενώ τη δεύτερη μέρα αντιμετώπισε πρόβλημα στον κινητήρα Hart.

Σαν σήμεραΣαν σήμερα το 1988 καταγράφηκε η μοναδική νίκη του Ford Sierra RS Cosworth στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Rally (WRC), με τον Didier Auriol να επικρατεί στον Γύρο της Κορσικής. Ο Γάλλος οδήγησε το εργοστασιακό πισωκίνητο αυτοκίνητο με συνοδηγό τον Bernard Occelli και κατέκτησε την πρώτη του νίκη στο WRC, ξεπερνώντας τις δύο Lancia Delta Integrale των Yves Loubet και Bruno Saby.

  • Κάντε μας like στο facebook
  • Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube

Σαν σήμερα το 2001 διεξήχθη το GP Ισπανίας στην πίστα της Jerez, για τον τρίτο γύρο της σεζόν στην κορυφαία κατηγορία των 500cc στις μοτοσικλέτες. Ο Valentino Rossi έκανε ένα καλό ξεκίνημα από την pole position, αλλά για πολλούς γύρους καταδιώχθηκε από τον Norick Abe. Η σκληρή μάχη μεταξύ των δύο κράτησε για σχεδόν τον μισό αγώνα, με τον Ιάπωνα της Yamaha να ψάχνει μάταια ένα παράθυρο για να επιτεθεί στον “Γιατρό”. Ο ίδιος ανέβασε ρυθμό και απομακρύνθηκε, βγάζοντας τον Abe από το slipstreaming. Τον άφησε 2,3 δευτερόλεπτα πίσω στον τερματισμό, με τον Àlex Crivillé να κάνει μια επική ανάκαμψη από τις κακές κατατακτήριες δοκιμές του και την 12η θέση, ώστε να ανεβεί στο τρίτο σκαλί του βάθρου. Για τον Rossi, η δεύτερη σεζόν του στη μεγάλη κατηγορία είχε ξεκινήσει πλέον με τρεις σερί νίκες και ένα ξεκάθαρο προβάδισμα στη βαθμολογία αναβατών.

Σαν σήμερα το 2007 πραγματοποιήθηκε το GP Κίνας του MotoGP στην πίστα της Shanghai. Ο Valentino Rossi εκκίνησε από την pole position, χάνοντας ωστόσο την πρωτοπορία στις πρώτες στροφές από τον John Hopkins, με τους Colin Edwards, Casey Stoner, Marco Melandri και Dani Pedrosa να ακολουθούν κατά πόδας. Ο Rossi δεν άργησε να ξαναβρεθεί μπροστά από τον Hopkins, αλλά σύντομα παραδόθηκε στο έλεος του Stoner και της ταχύτατης Ducati Desmosedici GP7. Μετά από μια βραχυπρόθεσμη μάχη με τον Melandri ο “Γιατρός” ανέβασε ρυθμό, πέρασε τον Αυστραλό αλλά ξαναβρέθηκε σε ρόλο κυνηγού στην μεγάλη πίσω ευθεία, στον έβδομο από τους 22 γύρους. Στο τελευταίο σκέλος του αγώνα, η διαφορά μεταξύ Stoner-Rossi κυμαινόταν σταθερά στα δύο δευτερόλεπτα, μέχρι που ο άσσος της Yamaha έκανε λάθος στη στροφή 10 και βρέθηκε (προσωρινά) πίσω και από τον Hopkins. Ο Stoner τελικά κατέκτησε την τρίτη του νίκη σε τέσσερις αγώνες, ξεφεύγοντας περισσότερο στη βαθμολογία.

Σαν σήμερα το 2012, το MotoGP επισκέφθηκε την Πορτογαλία και την πίστα του Estoril, για τον τρίτο από τους 18 γύρους της σεζόν. Ο poleman Casey Stoner, νικητής στον προηγούμενο αγώνα στη Jerez, ήταν ήδη επικεφαλής από την στροφή 2 και ηγήθηκε τον αγώνα σε όλους τους 27 γύρους ώστε να κατακτήσει τη νίκη. Ο πρωταθλητής του 2011 άφησε σχεδόν 1,5 δευτερόλεπτα πίσω τον πρωταθλητή του 2010, Jorge Lorenzo, με τον Dani Pedrosa να τους πλαισιώνει στο βάθρο. Καθώς οι πρώτοι τρεις πέρασαν τη γραμμή του τερματισμού, ο Andrea Dovizioso της Yamaha κράτησε πίσω του τον ομόσταυλο Cal Crutchlow, ενώ η έκτη θέση κατέληξε στην Gresini Honda του Álvaro Bautista. Ακολούθησε ο Valentino Rossi στην πρώτη εργοστασιακή Ducati με όγδοο τον Ben Spies, ενώ τη δεκάδα έκλεισε η LCR Honda του Stefan Bradl και η Pramac Ducati του Héctor Barberá.

Σαν σήμερα το 2018, ο Marc Márquez έκανε δύο τις συνεχόμενες νίκες του στη σεζόν του MotoGP, επικρατώντας με άνεση στο καυτό (κυριολεκτικά) GP Ισπανίας της Jerez. Ο Ισπανός πολυπρωταθλητής ξεκίνησε από τη δεύτερη σειρά εκκίνησης και αναρριχήθηκε μεθοδικά στην κατάταξη, με τον ομόσταυλο Dani Pedrosa να κάνει υπερπροσπάθεια από την δεύτερη θέση, παρά τον σπασμένο καρπό του. Τα αίματα άναψαν για τα καλά όταν απέμεναν πλέον εννέα γύροι για τον τερματισμό. Οι δύο Ducati των Jorge Lorenzo και Andrea Dovizioso ανοίχτηκαν υπερβολικά στη στροφή 6, κάτι που ήθελε να εκμεταλλευτεί ο Pedrosa βουτώντας στην εσωτερική. Ωστόσο, ο Lorenzo επέστρεψε στην αγωνιστική γραμμή και δεν τον είδε, με αποτέλεσμα να έχουν πτώση και οι τρεις τους. Ο Johann Zarco έμεινε έτσι με ελεύθερο τον δρόμο προς τη δεύτερη θέση και ο Andrea Iannone της Suzuki τερμάτισε τρίτος.

Related Articles

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -spot_img

Latest Articles