Ο κόσμος της Formula 1 και του μηχανοκίνητου αθλητισμού είναι γεμάτος ιστορίες και γεγονότα που γράφτηκαν με χρυσά γράμματα στα βιβλία: κάθε ημέρα αποτελεί αφορμή να θυμηθούμε και να μάθουμε τι έγινε σαν σήμερα.
Σαν σήμερα το 1964 γεννήθηκε ο βετεράνος του NASCAR, Bobby Labonte. Ο Αμερικανός από το Corpus Christi του Τέξας, πρωταθλητής στη μικρή κατηγορία Busch Series του 1991, υπήρξε πραγματικά υπολογίσιμος αντίπαλος κυρίως με την Joe Gibbs Racing στα τέλη των 1990s. Παρόλο που ηττήθηκε από τον εξίσου βετεράνο Dale Jarrett στη μάχη για τον τίτλο του 1999, επέστρεψε δριμύτερος το 2000 και επικράτησε του θρυλικού Dale Earnhardt Sr. με τέσσερις νίκες (όπως τα περιβόητα Brickyard 400 και Southern 500) και πάρα πολλούς σταθερούς τερματισμούς. Ο Labonte και ο μεγαλύτερος αδερφός του, Terry, αποτελούν το ένα από τα μόλις δύο ζευγάρια αδερφών που έχουν στεφθεί πρωταθλητές στην κορυφαία κατηγορία Cup Series του NASCAR – το άλλο απαρτίζεται από τους Kurt και Kyle Busch.
Διαβάστε επίσης: Σαν σήμερα, 7 Μαΐου στην F1 και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό
Σαν σήμερα το 1975 γεννήθηκε ο Gastón Mazzacane, ο πιο πρόσφατος Αργεντινός οδηγός της Formula 1 μέχρι σήμερα. Εισήλθε στα λημέρια του πρωταθλήματος το 1999 ως δοκιμαστής της Minardi και το 2000 προβιβάστηκε σε βασική θέση οδηγού, πλάι στον Marc Gené. Παρόλο που αποτελούσε ακόμα μία περίπτωση pay driver παρά ανερχόμενου ταλέντου, ο Mazzacane ανταποκρίθηκε αξιοπρεπώς στον ρυθμό του Ισπανού ομόσταυλου και σημείωσε αρκετές σταθερές επιδόσεις. Τερμάτισε στους περισσότερους αγώνες και κατέγραψε το καλύτερο πλασάρισμά του στο Ευρωπαϊκό GP, με μια όγδοη θέση. Το 2001 κέρδισε σε ένα τεστ τον άσσο του πρωταθλήματος CART Oriol Servià και κατέλαβε το δεύτερο κάθισμα στην ομάδα της Prost. Ωστόσο, εκτέθηκε εκκωφαντικά από τον πιο έμπειρο Jean Alesi και απολύθηκε μετά από μόλις τέσσερις αγώνες λόγω κακών αποτελεσμάτων. Ακολούθησαν μερικές σποραδικές εμφανίσεις στα Champ Cars των ΗΠΑ, με τον Mazzacane να επιστρέφει στην πατρίδα του για να συμμετάσχει σε διοργανώσεις stock αυτοκινήτων και ημιφορτηγών.
Σαν σήμερα το 1977, ο Mario Andretti κυριάρχησε κατά κράτος στο GP Ισπανίας της Jarama με μια Lotus 78, προηγούμενος σε ολόκληρο τον αγώνα από την pole position έως τον τερματισμό. Ο Jacques Laffite προσπάθησε να τον κυνηγήσει με μια Ligier JS7 και σημείωσε τον ταχύτερο γύρο, αλλά έμεινε έναν γύρο πίσω εξαιτίας ενός κακού pit stop και τερμάτισε μόλις έβδομος, εκτός βαθμών. Ο τότε επικεφαλής στη βαθμολογία Niki Lauda δεν έλαβε μέρος στον αγώνα λόγω ενός σπασμένου πλευρού του, με την Ferrari να εκπροσωπείται μόνο από τον Carlos Reutemann. Ο Αργεντινός ανέβηκε στο δεύτερο σκαλί του βάθρου, πλαισιώνοντας τον Andretti μαζί με τον Jody Scheckter της Wolf. Επίσης, ο αγώνας αυτός σηματοδότησε το ντεμπούτο της μελλοντικά θρυλικής Williams Grand Prix Engineering· ο Βέλγος Patrick Nève την οδήγησε στην 12η θέση με μια March 761.
Σαν σήμερα το 1982, ο μηχανοκίνητος κόσμος θρήνησε τον χαμό του Gilles Villeneuve στο Zolder. Ο εμβληματικός Καναδός οδηγός της Ferrari συγκρούστηκε με τη March 821 του Jochen Mass, σε μια απεγνωσμένη προσπάθεια να επικρατήσει του μαινόμενου αντιπάλου και ομόσταυλου Didier Pironi στις κατατακτήριες δοκιμές του GP Βελγίου. Η Ferrari 126C2 διαλύθηκε και ο Villeneuve εκτινάχθηκε έξω από το cockpit χωρίς το κράνος του με πολλή δύναμη, πέφτοντας σε έναν φράκτη· υπέκυψε στα τραύματά του κατά τη διάρκεια της νύχτας σε ηλικία μόλις 32 χρονών. Το δυστύχημα αυτό σήμανε το τραγικό τέλος μιας καριέρας μόλις πέντε χρόνων στη Formula 1, στην οποία ο Villeneuve κατέγραψε 6 νίκες σε 67 Grand Prix και άφησε εποχή ως ένας από τους πιο χαρισματικούς και εντυπωσιακούς οδηγούς που γνώρισε ο κόσμος του μηχανοκίνητου αθλητισμού.
Σαν σήμερα το 2005, ο Kimi Räikkönen έκανε μια επιβλητική εμφάνιση στο GP Ισπανίας της Βαρκελώνης, κατακτώντας την πρώτη του νίκη στη σεζόν της Formula 1. Πλαισιώθηκε στο βάθρο από τον Fernando Alonso της Renault και τον Jarno Trulli της Toyota, ενώ ο ομόσταυλος Juan Pablo Montoya επέστρεψε στην ενεργό δράση μετά από απουσία δύο αγώνων λόγω τραυματισμού. Ο Κολομβιανός σημείωσε μια μετριότατη επίδοση, καθώς εκκίνησε και τερμάτισε μόλις έβδομος· ένα κακό pit stop και ένα δικό του τετακέ τον άφησε έναν γύρω πίσω από τον Räikkönen.
Σαν σήμερα το 2011, η αγαπητή πίστα του Istanbul Park φιλοξένησε το GP Τουρκίας για τον τέταρτο γύρο της σεζόν στη Formula 1. Το αγωνιστικό τριήμερο μονοπωλήθηκε από την ομάδα της Red Bull Racing και τις ταχύτατες RB7, με τον Sebastian Vettel να ξεπερνά τον Mark Webber και τη Ferrari του Fernando Alonso για σχεδόν δέκα δευτερόλεπτα. Αξίζει να αναφερθεί πως ο συγκεκριμένος αγώνας, μέχρι το GP Ουγγαρίας της ίδιας χρονιάς, κατείχε το ρεκόρ για τον μεγαλύτερο αριθμό πραγματοποίησης pit stop (82), ενώ ισοφάρισε το χαοτικό GP Long Beach του 1983 για τις περισσότερες προσπεράσεις (79). Η πίστα του Istanbul Park καταργήθηκε από το καλεντάρι στο τέλος της σεζόν, επιστρέφοντας έκτακτα από το 2020 για να αναπληρώσει μαζί με άλλες πίστες μερικά ακυρωμένα Grand Prix ελέω COVID-19.
Σαν σήμερα το 2016 διεξήχθη το GP Γαλλίας στο σιρκουί Bugatti για τον πέμπτο σταθμό της σεζόν στο MotoGP. Παρόλο που οι καιρικές συνθήκες ήταν ιδανικότατες στην πόλη του Le Mans, τα πολλαπλά ατυχήματα άφησαν μόλις 13 αναβάτες να πάρουν την καρό σημαία. Όσο αρκετοί εγκατέλειπαν, άλλοι οδήγησαν εξαιρετικά, μεταξύ αυτών και ο νικητής Jorge Lorenzo. Ο Ισπανός πρωταθλητής της Yamaha κυριάρχησε από την pole position, κατακτώντας τη δεύτερη νίκη του στη σεζόν και πέμπτη στο Le Mans σε όλες τις κατηγορίες. Στη δεύτερη θέση και σχεδόν 11 δευτερόλεπτα πίσω τερμάτισε ο ομόσταυλος Valentino Rossi, με την τρίτη θέση να καταλαμβάνεται από τον Maverick Viñales, στο πρώτο του βάθρο στη μεγάλη κατηγορία και πρώτο για την Suzuki μετά το GP Τσεχίας του 2008. Ο Marc Márquez εκκίνησε δεύτερος, αλλά είχε μια πτώση στη στροφή 7 του 16ου από τους 28 γύρους ενώ μαχόταν με τον Andrea Dovizioso.