Σαν σήμερα, 9 Αυγούστου στην F1 και το motorsport

Ο κόσμος της Formula 1 και του μηχανοκίνητου αθλητισμού είναι γεμάτος ιστορίες και γεγονότα που γράφτηκαν με χρυσά γράμματα στα βιβλία: κάθε ημέρα αποτελεί αφορμή να θυμηθούμε και να μάθουμε τι έγινε σαν σήμερα.

Σαν σήμερα το 1931, ο εμβληματικός Enzo Ferrari πραγματοποίησε την τελευταία του εμφάνιση ως οδηγός αγώνων, στο Circuito delle Tre Province της Ιταλίας. Οδήγησε μια Alfa Romeo 8C 2300 και τελικά τερμάτισε στη δεύτερη θέση, πίσω από την Alfa Romeo 6C του Tazio Nuvolari.

Σαν σήμερα το 1944 γεννήθηκε ο Patrick Depailler στο Clermont-Ferrand. Ο Γάλλος οδήγησε για την Tyrrell στο μεγαλύτερο διάστημα της καριέρας του στα ‘70s και κατέγραψε μάλιστα μερικά βάθρα με την 6τροχη Tyrrell P34. Χαρακτηριστικά, μέχρι να σημειώσει την πρώτη νίκη της καριέρας του στο GP Μονακό το 1978, είχε ανέβει ήδη στο βάθρο 15 φορές. Το 1979 μεταφέρθηκε στην Ligier και κέρδισε άλλον έναν αγώνα, στην Ισπανία, χάνοντας ωστόσο το δεύτερο μισό της σεζόν εξαιτίας μιας σειράς σοβαρότατων τραυματισμών στα πόδια του σε ένα ατύχημα με ανεμόπτερο. Εκπροσωπώντας πλέον την Alfa Romeo από το 1980, ο Depailler την βοήθησε να βελτιώσει σημαντικά το μονοθέσιό της, αλλά δυστυχώς η πολλά υποσχόμενη αυτή συνεργασία έλαβε άδοξα τέλος σε ένα ιδιωτικό τεστ στο Hockenheimring· η Alfa Romeo 179Β συγκρούστηκε άσχημα στην ταχύτατη δεξιά στροφή Ostkurve.

Σαν σήμερα το 1951 γεννήθηκε ο Jorge Recalde στο Mina Clavero. Ο Αργεντινός υπήρξε ένας από τους βασικούς μπροστάρηδες της χώρας του στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Rally (WRC), οδηγώντας κυρίως για τη Lancia και τη Mitsubishi. Μάλιστα, το 1988 σημείωσε και τη μοναδική νίκη της καριέρας του, επικρατώντας στο Rally Αργεντινής. Παραμένει μέχρι σήμερα ο μοναδικός νικητής rally από τη χώρα αυτή, όπως επίσης ο μοναδικός Αργεντινός που κέρδισε το αντίστοιχο event. Δυστυχώς έφυγε άδοξα από τη ζωή στις 10 Μαρτίου του 2001, διότι υπέστη καρδιακή προσβολή ενώ οδηγούσε σε ένα τοπικό rally της πατρίδας του. Λίγα χρόνια αργότερα, η 10η Μαρτίου καθιερώθηκε στην Αργεντινή ως Εθνική Ημέρα για τους αγώνες rally.

Σαν σήμεραΣαν σήμερα το 1987, η ατυχία του Nigel Mansell συνεχίστηκε και στο GP Ουγγαρίας, καθώς η επιβλητική εμφάνισή του από την pole position έλαβε άδοξα τέλος με μόλις έξι γύρους να απομένουν· το μπουλόνι του πίσω-δεξιού τροχού του είχε χαλαρώσει πολύ και τελικά η Williams τέθηκε εκτός. Έτσι, η νίκη κατέληξε στον ομόσταυλο Nelson Piquet και το βαθμολογικό του προβάδισμα έναντι του Βρετανού επεκτάθηκε στους 18 βαθμούς. Ο Ayrton Senna τερμάτισε δεύτερος σε μια Lotus 99T και το βάθρο έκλεισε ο Alain Prost, ο οποίος μάλιστα έπρεπε να διαχειριστεί ένα πρόβλημα στον κινητήρα TAG της McLaren του. Πιο πίσω, ο Jonathan Palmer της Tyrrell ολοκλήρωσε στην 7η θέση και κατέκτησε το λεγόμενο Jim Clark Trophy, μια υποτυπώδη κατηγορία για μονοθέσια με ατμοσφαιρικό κινητήρα – υποτυπώδη και αδιάφορη όπως αποδείχθηκε, διότι μόνο οι μικρές ομάδες των Tyrrell, Larrousse, AGS, March και Coloni χρησιμοποιούσαν κινητήρες τέτοιας μορφής.

Σαν σήμερα

Διαβάστε επίσης: Σαν σήμερα, 8 Αυγούστου στην F1 και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό

Σαν σήμερα, επίσης το 1987, ο Καναδός Larry Pollard κατέκτησε τη νίκη σε έναν αγώνα 200 γύρων στην μικρή οβάλ πίστα του Langley Field και έγινε έτσι ο πρώτος μη-Αμερικανός νικητής στην μικρή κατηγορία Busch Series του NASCAR (τωρινή κατηγορία Xfinity Series). Ο Pollard είχε προσπεράσει τον poleman Larry Pearson στον 155ο γύρο και έκτοτε δεν απειλήθηκε ξανά, με δεύτερο τον Robert Ingram και τρίτο τον Elton Sawyer. Ο Καναδός, ο οποίος πραγματοποίησε 98 εμφανίσεις μέσα σε 6 σεζόν, παραμένει μέχρι και σήμερα ο μόνος μη-Αμερικανός νικητής αγώνα της κατηγορίας σε οβάλ πίστα.

Σαν σήμερα το 2015, η πίστα road course της Indianapolis φιλοξένησε για όγδοη και τελευταία φορά μέχρι σήμερα Grand Prix για το παγκόσμιο πρωτάθλημα του MotoGP, σηματοδοτώντας παράλληλα το τέλος της καλοκαιρινής διακοπής για τη σεζόν αυτή. Μεγάλος πρωταγωνιστής υπήρξε ο Marc Márquez, ο οποίος προσπέρασε τον Jorge Lorenzo με τρεις γύρους να απομένουν ώστε να κατακτήσει την τρίτη του νίκη στη χρονιά και να κρατήσει ζωντανές τις ελπίδες του για τον τίτλο. Μάλιστα, αυτή ήταν η 9η συνεχόμενη νίκη του Ισπανού επί αμερικανικού εδάφους και 700η συνολικά για την Honda στη διοργάνωση. Ο Lorenzo δεν μπόρεσε να αντεπιτεθεί και τερμάτισε πίσω από τον συμπατριώτη του για μόλις 0.688 δευτερόλεπτα. Το βάθρο έκλεισε από τον ομόσταυλό του στην Movistar Yamaha, Valentino Rossi. Ο «Γιατρός» κράτησε με τη σειρά του πίσω την Repsol Honda του Dani Pedrosa, διατηρώντας έτσι ένα προβάδισμα 9 βαθμών στην κορυφή της βαθμολογίας.

Σαν σήμερα το 2020, μία εβδομάδα μετά το επικό φινάλε του GP Μεγάλης Βρετανίας, η πίστα του Silverstone φιλοξένησε ένα δεύτερο Grand Prix για την F1 – το event οριοθετήθηκε αυτήν τη φορά ως Grand Prix 70ης Επετείου. Ύστερα από μια σειρά παρασκηνιακών εξελίξεων και ίντριγκας που επέφεραν οι αστοχίες των ελαστικών στον πρώτο αγώνα, η Pirelli παρείχε στις ομάδες σκληρότερες γόμες και όρισε να τις χρησιμοποιήσουν σε υψηλότερες πιέσεις, ώστε να αποφευχθούν τα συμβάντα της προηγούμενης εβδομάδας. Η οδηγία αυτή, σε συνδυασμό με τις υψηλές θερμοκρασίες πίστας, δυσκόλεψε την Mercedes παρά το πλασάρισμα των οδηγών της στην πρώτη σειρά εκκίνησης. Ο Max Verstappen πραγματοποίησε ένα overcut πριν μπει στα pits για την πρώτη από τις δύο αλλαγές ελαστικών του και αυτό του έδωσε την πρωτοπορία και εν τέλει τη νίκη, μπροστά από τους Lewis Hamilton και Valtteri Bottas. Ο Charles Leclerc τερμάτισε 4ος στην μετριότατη Ferrari SF1000.

Σαν σήμερα

  • Κάντε μας like στο facebook
  • Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube

Σαν σήμερα, επίσης το 2020, το GP Τσεχίας του MotoGP και η πίστα του Brno προσέφεραν έναν άκρως επεισοδιακό και απολαυστικό αγώνα, όπου διέπρεψε ένας rookie. Ο λόγος για τον Brad Binder, ο οποίος είχε εξαιρετικό πέταγμα από την 7η θέση και είχε βρεθεί δεύτερος μέχρι τον 9ο γύρο. Από εκείνο το σημείο κι έπειτα ξεκίνησε το δράμα, με τον νεαρό Νοτιοαφρικανό της KTM να παίρνει την πρωτοπορία από τον Franco Morbidelli εννέα γύρους πριν τον τερματισμό και να διατηρείται επιδέξια επικεφαλής. Τελικά κέρδισε για πρώτη φορά στη μεγάλη κατηγορία μετά από μόλις τρεις εμφανίσεις και, παράλληλα, σημείωσε την πρώτη νίκη της KTM μετά την είσοδό της στο MotoGP το 2017. Ο Morbidelli αρκέστηκε στην δεύτερη θέση για το δικό του παρθενικό βάθρο, ενώ ο Johann Zarco αντιστάθηκε στην πίεση του Álex Rins για την τρίτη θέση, σημειώνοντας το πρώτο του βάθρο μετά το GP Μαλαισίας του 2018.

Related Articles

F1: Εγκρίθηκαν οι αεροδυναμικές αλλαγές του 2023

Το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού ενέκρινε τις αλλαγές στην F1 , τόσο για το 2022 όσο και για το 2023, στους τεχνικούς κανονισμούς, ώστε...

F1: Η FIA ενέκρινε τους κανονισμούς κινητήρων του 2026

Οι νέοι τεχνικοί κανονισμοί σχετικά με τις μονάδες ισχύος που θα εφαρμοστούν στη F1 από το 2026 εγκρίθηκαν από το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού...

O Ricciardo θέλει αποζημίωση για να φύγει από τη McLaren

Ο Daniel Ricciardo προσπαθεί να διεκδικήσει χρηματική αποζημίωση για να αποχωρήσει πρόωρα από τη McLaren, καθώς έχει συμβόλαιο με τη βρετανική ομάδα. Η McLaren απέκτησε...

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -

Latest Articles

F1: Εγκρίθηκαν οι αεροδυναμικές αλλαγές του 2023

Το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού ενέκρινε τις αλλαγές στην F1 , τόσο για το 2022 όσο και για το 2023, στους τεχνικούς κανονισμούς, ώστε...

F1: Η FIA ενέκρινε τους κανονισμούς κινητήρων του 2026

Οι νέοι τεχνικοί κανονισμοί σχετικά με τις μονάδες ισχύος που θα εφαρμοστούν στη F1 από το 2026 εγκρίθηκαν από το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού...

O Ricciardo θέλει αποζημίωση για να φύγει από τη McLaren

Ο Daniel Ricciardo προσπαθεί να διεκδικήσει χρηματική αποζημίωση για να αποχωρήσει πρόωρα από τη McLaren, καθώς έχει συμβόλαιο με τη βρετανική ομάδα. Η McLaren απέκτησε...

Πως ο Vettel έστρεψε τη Ferrari εναντίων του

Ο πρώην υπεύθυνος τύπου της Ferrari, Alberto Antonini, εξήγησε το πως ο Sebastian Vettel όταν ήταν οδηγός της, κατάφερε με τις συνήθειές του να...

H Aston Martin θέλει να ανέβει επίπεδο το 2023

Με μια απογοητευτική σεζόν να μην παίρνει διαφορετική εξέλιξη προς το καλύτερο, στην Aston Martin έχουν ήδη επικεντρωθεί στο 2023 με στόχο να επιστρέψουν...