Ο κόσμος της Formula 1 και του μηχανοκίνητου αθλητισμού είναι γεμάτος ιστορίες και γεγονότα που γράφτηκαν με χρυσά γράμματα στα βιβλία: κάθε ημέρα αποτελεί αφορμή να θυμηθούμε και να μάθουμε τι έγινε σαν σήμερα.
Σαν σήμερα το 1947 γεννήθηκε ο Andy Sutcliffe. Ο Βρετανός ξεκίνησε να τρέχει σε αγώνες το 1969 με ένα Ginetta G12 και έναν χρόνο μετά μεταφέρθηκε στα μονοθέσια και τη Formula 3. Υπήρξε αξιοπρεπέστατος για τις επόμενες τρεις σεζόν και το 1973 χρηματοδοτήθηκε από τον Όμιλο Mitford για να αναρριχηθεί στη Formula 2. Ήταν σχετικά σταθερός στους πρώτους αγώνες του 1974 και τον Ιούλιο ταξίδεψε για το GP Μεγάλης Βρετανίας της Formula 1 με μια ιδιωτική Brabham BT42, χωρίς ωστόσο να εμφανιστεί ποτέ στις ελεύθερες δοκιμές. Τρία χρόνια αργότερα επανεμφανίστηκε με μια March 761 της αδύναμης RAM, αλλά ήταν πολύ αργός και δεν πέρασε από την φάση του pre-qualifying. Η αγωνιστική πορεία του Sutcliffe δεν προχώρησε μετά την αποτυχία αυτή, με την μετέπειτα ζωή του να στιγματίζεται από πολλές τραγικές συγκυρίες· ο γιος του πέθανε πολύ νωρίς, η επιχείρησή του χρεοκόπησε και ο Βρετανός απεβίωσε ξαφνικά τον Ιούλιο του 2015.
Σαν σήμερα το 1954, ο José Froilán González οδήγησε μια εργοστασιακή Ferrari 625 και κατέκτησε τη νίκη στο μη-πρωταθληματικό GP Μπορντό, σε ένα προσωρινό σιρκουί πόλης δίπλα στον Γαρούνα ποταμό της Γαλλίας. Ο ομόσταυλος Maurice Trintignant εκκίνησε από την pole position και υπήρξε αρχικά ο πρωτοπόρος, αλλά αναγκάστηκε να μπει στα pits για αλλαγή κάποιων μπουζί στον κινητήρα του και τερμάτισε τρίτος. Ο ντόπιος Jean Behra ηγήθηκε για λίγο τον αγώνα με μια Gordini 16 αλλά εγκατέλειψε, με τον Robert Manzon να είναι ο πρώτος Γάλλος που πήρε την καρό σημαία, τερματίζοντας δεύτερος με μια ιδιωτική Ferrari 625 του Louis Rosier. Επίσης, ο θρυλικός Stirling Moss αγωνίστηκε με την καινούρια του Maserati 250F για πρώτη φορά. Τελικά τερμάτισε τέταρτος, μετά την αλλαγή τύπου ελαστικών του από Dunlop σε Pirelli ώστε να διευκολυνθεί στις βρόχινες καιρικές συνθήκες που επικρατούσαν.
Σαν σήμερα το 1971, η ομάδα JWA έκανε το δεύτερό της 1-2 στη σεζόν για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Σπορ Αυτοκινήτων (WSC). Αυτήν τη φορά, οι δύο Porsche 917K με τα χρώματα της Gulf επικράτησαν στον αγώνα αντοχής 1000 χιλιομέτρων του Spa-Francorchamps, με τους Pedro Rodríguez και Jackie Oliver να ξεπερνούν τους Derek Bell και Jo Siffert, όπως έκαναν στη Monza δύο εβδομάδες νωρίτερα. Η τρίτη θέση του βάθρου κατέληξε στην Alfa Romeo T33/3 των Henri Pescarolo και Andrea de Adamich.
Σαν σήμερα το 1976, η BMW επικράτησε στον 6ωρο αγώνα αντοχής του Silverstone και σημείωσε έτσι την πρώτη της νίκη στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Σπορ Αυτοκινήτων (WSC). Για την ακρίβεια, η πρώτη αυτή νίκη προήλθε από τους John Fitzpatrick και Tom Walkinshaw που μοιράστηκαν μια CSL 3,5 λίτρων της Hermetite, ξεπερνώντας την Kremer Porsche 935 των Bob Wollek και Hans Heyer.
Διαβάστε επίσης: Σαν σήμερα, 8 Μαΐου στην F1 και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό
Σαν σήμερα το 1982 πραγματοποιήθηκε το GP Βελγίου στη Formula 1, το οποίο είχε ήδη επισκιαστεί από τον τραγικό θάνατο του Gilles Villeneuve στις κατατακτήριες δοκιμές της αμέσως προηγούμενης ημέρας. Ως εκ τούτου, η Ferrari και ο Didier Pironi αποσύρθηκαν από το event. Αφού η Renault βγήκε νωρίς εκτός εξίσωσης του αγώνα με τα συνήθη της προβλήματα αξιοπιστίας, η υπόθεση νίκη κρίθηκε στη μάχη μεταξύ της Williams του Keke Rosberg και της McLaren του John Watson. Ο Φινλανδός είχε τον έλεγχο του ρυθμού για το μεγαλύτερο σκέλος αλλά δεν διαχειρίστηκε τα ελαστικά του το ίδιο καλά όσο ο Βρετανός, χάνοντας έτσι την πρωτοπορία και τη νίκη στον προτελευταίο γύρο. Η τρίτη θέση κατέληξε αρχικά στον αείμνηστο Niki Lauda, αλλά η McLaren MP4/1B κρίθηκε ελαφρύτερη από το επιτρεπτό όριο και ο Αυστριακός αποκλείστηκε. Τελικά, ο Eddie Cheever προβιβάστηκε κατά μία θέση και σημείωσε το πρώτο του βάθρο στη Formula 1.
Σαν σήμερα το 1987, η BMW σημείωσε μόλις την δεύτερη και τελευταία μέχρι σήμερα νίκη της στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Rally (WRC). Ο Bernard Béguin οδήγησε μια M3 E30 της Rothmans Motul (μετέπειτα ομάδα Prodrive) με συνοδηγό τον Jean-Jacques Lenne και θριάμβευσε στον Γύρο της Κορσικής, για την δική του πρώτη και μοναδική νίκη στη διοργάνωση. Οι άλλες δύο θέσεις του βάθρου καταλήφθηκαν από τις Lancia Delta HF των Yves Loubet/Jean-Bernard Vieu και Miki Biasion/Tiziano Siviero.
Σαν σήμερα το 1993 διεξήχθη το GP Ισπανίας στην Βαρκελώνη για τον πέμπτο γύρο της σεζόν στη Formula 1. Το πρώτο μισό του αγώνα είδε τους Alain Prost και Damon Hill της Williams να μονοπωλούν το ενδιαφέρον με την μεταξύ τους μάχη, η οποία δυστυχώς έλαβε τέλος στον 42ο από τους 65 γύρους όταν παρέδωσε πνεύμα ο κινητήρας του Βρετανού. Έτσι, ο Γάλλος οδήγησε άνετα μέχρι τον τερματισμό και ξεπέρασε κατά πολύ τον Ayrton Senna, με το βάθρο να κλείνει ο Michael Schumacher της Benetton. Μετά από τέσσερις συνεχόμενες εγκαταλείψεις σε ισάριθμους αγώνας, ο Michael Andretti κατέγραψε επιτέλους τον πρώτο του τερματισμό στο πρωτάθλημα με μια πέμπτη θέση, έναν ολόκληρο γύρο πίσω από τον ομόσταυλο Senna.
Σαν σήμερα το 2004, ο Michael Schumacher γιόρτασε τις 200 εκκινήσεις του στη Formula 1 με την 75η του νίκη, η οποία ήρθε στο GP Ισπανίας. Η πρωτοπορία είχε αρχικά βρεθεί στα χέρια του Jarno Trulli που είχε ξεκινήσει καταπληκτικά από την τέταρτη θέση με την Renault για να στρίψει πρώτος. Ωστόσο, ο εξάκις τότε πρωταθλητής ανέλαβε ξανά τα ηνία μετά το πέρας της πρώτης φάσης των pit stops, βάζοντας πλώρη για μια εμφατική νίκη. Ο ομόσταυλος Rubens Barrichello αξιοποίησε την εναλλακτική στρατηγική της Ferrari και ξεπέρασε τον Trulli για το 1-2 της ιταλικής ομάδας.
Σαν σήμερα το 2010, η πίστας της Βαρκελώνης φιλοξένησε για μία ακόμη φορά το GP Ισπανίας στη Formula 1. Ο συγκεκριμένος αγώνας αποτέλεσε το πρώτο δείγμα ξεκάθαρης δυναμικής της Red Bull RB6· οι χρόνοι των Mark Webber και Sebastian Vettel ξεπέρασαν τους πάντες στις κατατακτήριες δοκιμές για σχεδόν ένα δευτερόλεπτο και πάνω. Ο Αυστραλός εκκίνησε από την pole position και κυριάρχησε απόλυτα στον αγώνα για τη νίκη, με τον Γερμανό να περιορίζεται αρχικά στην τέταρτη θέση με προβλήματα στο σύστημα πέδησης. Τελικά προβιβάστηκε στο τρίτο σκαλί του βάθρου για να πλαισιώσει τους Webber και Fernando Alonso, όταν ο Lewis Hamilton υπέστη ένα μεγάλο κλατάρισμα στο εμπρός αριστερό ελαστικό, στην ταχύτατη και παρατεταμένη στροφή 3 του προτελευταίου γύρου.