Η Ferrari παρενέβη στην υπόθεση περί νομιμότητας της Racing Point RP20, ζητώντας από την F1 και την FIA να ξεκαθαρίσουν κάποιες σημαντικές επισημάνσεις των τεχνικών κανονισμών.
Την Τετάρτη θα πραγματοποιηθεί μια ομιλία σχετικά με την καταγγελία που έκανε η Renault προς την Racing Point τον Ιούνιο, στο Grand Prix Στυρίας. Η κεντρική ένσταση της Renault σχετίζεται με τον σχεδιασμό του συστήματος φρένων της βρετανικής ομάδας, το οποίο υποστηρίζεται έντονα πως αποτελεί αντιγραφή του αντίστοιχου συστήματος της περσινής νικηφόρας Mercedes W10.
H Ferrari, η οποία είναι υπέρ της διαμαρτυρίας των Γάλλων, αιτήθηκε περαιτέρω διαλεύκανση των τεχνικών κανονισμών από το αρμόδιο σώμα της Formula 1.
Στο Παράρτημα 6 των κανονισμών διευκρινίζεται πως «ο κάθε συμμετέχων οφείλει, έχοντας γνώση περί των εξαρτημάτων που ενσωματώνει στα μονοθέσιά της, να χρησιμοποιήσει κατηγοριοποιημένα επιμέρους τμήματα που θα κατασκευάζονται από την ίδια», και ότι «η δέσμευση περί κατασκευής και χρήσης των τμημάτων αυτών δεν πρέπει να αποτρέπει έναν συμμετέχοντα από το να αναθέσει τον σχεδιασμό και/ή την κατασκευή των τμημάτων αυτών σε τρίτους […] με την προϋπόθεση ότι […] διατηρεί το μοναδικό δικαίωμα χρήσης τους στη Formula 1 για όσο παραμένει στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα».
Ένας εκπρόσωπος της Ferrari έκανε δηλώσεις περί απορίας της ομάδας για το πώς είναι δυνατόν για τη Racing Point να έχει σχεδιάσει τα εν λόγω επιμέρους τμήματα, όταν η ίδια έχει παραδεχτεί ότι έχουν δομηθεί βάσει αυτών της Mercedes.
Οι δηλώσεις αυτές αναφέρθηκαν από τον Νικόλα Τομπάζη, σε μια συνέντευξή του κατά την διάρκεια του αγωνιστικού τριημέρου στην Ουγγαρία. Ο επικεφαλής της FIA για την επίβλεψη των μονοθεσίων όλων των κατηγοριών περιέγραψε μια επίσκεψη του αρμόδιου σώματος στο εργοστάσιο της Racing Point για εξέταση του μονοθεσίου της.
Ήμασταν πεπεισμένοι πως αυτό που είδαμε στην Racing Point σχετικά με όσα μας είπαν για τον τρόπο πορείας τους, τραβώντας φωτογραφίες και προβαίνοντας σε λεπτομερή αναπαραγωγή μηχανολογίας μέσω των φωτογραφιών, ήταν πολύ εύλογο σαν τακτική. Θα μπορούσα να σας πω ακόμα περισσότερα, μας έδειξαν πώς τα έκαναν όλα. Και είμαστε ικανοποιημένοι πως όντως αυτήν τη πορεία ακολούθησαν.
Ύστερα από την πρώτη ένστασή της πριν από λίγες εβδομάδες, η Renault προέβη σε περαιτέρω ενστάσεις θίγοντας τα ίδια ζητήματα, μετά το πέρας του Ουγγρικού και Βρετανικού Grand Prix.
Ο αγωνιστικός διευθυντής της McLaren, Zak Brown, δήλωσε με τη σειρά του ενήμερος σχετικά με το αίτημα της Ferrari και ότι η ομάδα του συμμερίζεται τις υποψίες που έχει εκφράσει η γαλλική και η ιταλική φίρμα.
Στηρίζουμε απόλυτα την διαλεύκανση της υπόθεσης περί αντιγραφής μεταξύ Racing Point-Mercedes. Πιστεύουμε πως είναι ενάντια στο πνεύμα των κανονισμών. Επειδή δεν κατέχουμε λεπτομερή στοιχεία και δεν έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες εκ των έσω, δεν μπορούμε να πάρουμε θέση για το τι είναι νόμιμο ή όχι. Ωστόσο, με βάση όσα έχουν αναφερθεί έως τώρα, φαίνεται πως [η υπόθεση] σίγουρα είναι ενάντια σε αυτό που αποσκοπεί η F1, δηλαδή την πρόοδο και την πρωτοτυπία. Ως εκ τούτου αναμένουμε με ενδιαφέρον την τελική έκβαση της ένστασης από τη Renault και, όπως η Ferrari, ζητούμε από τη FIA να ξεκαθαρίσει γιατί θεωρείται νόμιμη αυτή η τακτική. Έχοντας κατά νου τον απώτερο στόχο του σπορ, σίγουρα δεν θα πρέπει να θεωρείται. Όπως και να έχει, πρέπει να διευθετηθεί το ζήτημα αυτό κι αν πράγματι πρόκειται περί εκμετάλλευσης μιας «τρύπας» στους κανονισμούς, η F1 οφείλει, όπως έκανε και στο παρελθόν, να την κλείσει.