spot_img

Τα δυνατά σημεία των Ferrari και Red Bull στο 2022

Οι δύο βασικοί διεκδικητές του φετινού Πρωταθλήματος στη Formula 1, Ferrari και Red Bull Racing, υπερτερούν σε διαφορετικά σημεία, κάτι που κάνει συναρπαστική τη μάχη τους εντός πίστας.

Η νέα εποχή της Formula 1 βρίσκει τις Ferrari και Red Bull Racing να πρωταγωνιστούν, με τη μεταξύ τους μάχη να είναι αρκετά ισορροπημένη. Ακόμα και στη «γλώσσα» των αριθμών, δεν γίνεται ξεκάθαρο ποια από τις δύο ομάδες έχει το προβάδισμα. 

Μην χάσετε απόψε στις 21:00 το GP ΗΠΑ για το Ελληνικό Πρωτάθλημα Formula G. Μπορείτε να βρείτε το link πατώντας εδώ.

Η σύγκριση εντός πίστας δε διαφέρει ιδιαίτερα, κάτι που οφείλεται στη διαφορετική φιλοσοφία στο σχεδιασμό του μονοθεσίου της κάθε ομάδας. Η Ferrari λειτουργεί καλύτερα στα κομμάτια με στροφές σε μία πίστα, κάτι που έχει παραδεχτεί έμμεσα και ο Τεχνικός Διευθυντής της Red Bull Racing, Adrian Newey. Από την άλλη πλευρά, η αυστριακή ομάδα υπερτερεί σημαντικά σε τελική ταχύτητα στις ευθείες.

Αυτό, βέβαια, μπορεί να μεταβάλλεται σε ορισμένες πίστες. Για παράδειγμα, στο GP Μαϊάμι, η Red Bull Racing υπερτερούσε στο αργό κομμάτι της πίστας, στις στροφές 11 μέχρι 16. Αυτό συνέβη διότι τα ελαστικά της Ferrari υπερθερμαίνονταν γρήγορα. Η ιταλική ομάδα «θυσίασε» τη δύναμή της σε αυτόν τον τομέα, προκειμένου να μειώσει τη διαφορά σε τελική ταχύτητα.

Ακούστε την εκπομπή Slipstream με την ανάλυση του GP Ισπανίας.

Στον τομέα της διαφορετικής φιλοσοφίας, η RB18 παράγει περισσότερη κάθετη δύναμη από το πάτωμά της από οποιοδήποτε άλλο μονοθέσιο στο grid. Κατά συνέπεια, μπορεί να χρησιμοποιεί μικρότερες πτέρυγες. Στη Ferrari ισχύει η αντίστροφη «αναλογία» στην παραγωγή κάθετης δύναμης. Επιπλέον, η Red Bull Racing έχει αντιμετωπίσει καλύτερα από όλους το φαινόμενο των αναπηδήσεων (porpoising) και το αμάξωμά της χαμηλώνει λίγο περισσότερο στα γρήγορα τμήματα της πίστας, κάτι που μειώνει την αντίσταση του αέρα. Εκτός από το πλεονέκτημα σε τελική ταχύτητα, η αυστριακή ομάδα μπορεί να εξελίξει το μονοθέσιό της χωρίς να την απασχολεί το porpoising, κάτι που εξακολουθεί να προβληματίζει το υπόλοιπο grid.

Ferrari Red Bull
Photo: Redbullcontentpool.com

Το μόνο πράγμα που φαίνεται να ανησυχεί τη Red Bull Racing είναι το γεγονός πως είναι βαρύτερο μονοθέσιο από αυτό της Ferrari, παρόλο που από το ξεκίνημα της χρονιάς έχει βελτιωθεί σε μεγάλο βαθμό. Εκτός των σχεδιαστικών διαφορών, μεγάλο ρόλο θα παίξουν και άλλα πράγματα στην εξέλιξη του Πρωταθλήματος. Από τους τέσσερις οδηγούς των δύο ομάδων, ο Max Verstappen είναι ο μόνος που χρησιμοποιεί ακόμα την πρώτη του μονάδα ισχύος. Συνεπώς, θα παίξουν ρόλο οι όποιες αλλαγές σε εξαρτήματα που μπορεί να φέρουν ποινή σε θέσεις στη σειρά εκκίνησης στο μέλλον. 

Τέλος, τα δεδομένα μπορούν να αλλάξουν με το χρόνο που έχουν στην αεροδυναμική σήραγγα οι ομάδες. Η Ferrari διαθέτει λίγο περισσότερο χρόνο από τη Red Bull Racing αυτή τη στιγμή, λόγω της κατάταξης του 2021. Από την πρώτη Ιουλίου, ωστόσο, ο χρόνος που θα δοθεί στις ομάδες θα εξαρτάται από την κατάταξη στο πρώτο μισό του 2022, κάτι που ίσως παίξει ρόλο στον τομέα της εξέλιξης. Επί της ουσίας, εκτιμήσεις για τη συνέχεια του Πρωταθλήματος δεν μπορούν να γίνουν και η συνέχεια της σεζόν στη Formula 1 αναμένεται συναρπαστική.

Δείτε το GP Ιταλίας για το Ελληνικό Πρωτάθλημα Formula G.

Related Articles

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -spot_img

Latest Articles