spot_img

Το παράξενο airbox της Alpine A521 κεντρίζει το ενδιαφέρον

Σύμφωνα με την Alpine, η βολβοειδής σχεδίαση του συγκεκριμένου τμήματος αποτελεί έναν συμβιβασμό για τη χρήση μικρότερων πλευρικών ψυγείων.

Το μονοθέσιο της μετονομασμένης πλέον Renault τράβηξε τα βλέμματα κατά την πρώτη μέρα των Χειμερινών Δοκιμών στο Μπαχρέιν. Ο Esteban Ocon βγήκε από το γκαράζ, με τους περισσότερους να δίνουν έμφαση στο υπερμέγεθες κάλυμμα του κινητήρα και airbox.

Η συγκεκριμένη περιοχή παρουσιάζει δραματική διαφορά συγκριτικά με τις υπόλοιπες ομάδες. Μάλιστα, θύμισε σε μερικούς μια πιο υπερβολική τακτική που εφαρμόστηκε στη δεκαετία του ‘70, με κύριο παράδειγμα την Ligier JS5.
Διαβάστε επίσης: Σαν σήμερα, 17 Μαρτίου στην F1 και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό

Ωστόσο, υπάρχουν κάποιες επιφυλάξεις γύρω από την προκειμένη επιλογή σχεδιασμού. Πέραν της αξιοποίησης ενός πιο στενού packaging στην περιοχή του coke bottle και πίσω, ο σχεδιασμός αυτός δεν φαίνεται πως μπορεί να έχει κάποιο πρακτικό ή αεροδυναμικό όφελος στο μονοθέσιο.

Alpine
Το δύσκολο σε αυτήν την περιοχή είναι να διατηρηθεί η ροή του αέρα που έρχεται σε επαφή με το κράνος του οδηγού, που κινείται αρκετά στις υψηλές ταχύτητες. Το άνοιγμα του γκαζιού περιπλέκει περισσότερο τη διαδικασία.
Ακούστε τη μίνι εκπομπή Slipstream με την ανάλυση των Χειμερινών Δοκιμών.

Βέβαια, ο εκτελεστικός διευθυντής της Alpine, Marcin Budkowski, στήριξε την επιλογή της λύσης αυτής.

Θεωρήσαμε πως το να στενέψουμε τα πλευρικά τμήματα είναι μια θετική λύση, κάτι που δεν αποτελεί καινοτομία η αλήθεια είναι. Έτσι, ανασχεδιάσαμε κάποια κομμάτια, προσαρμόζοντάς τα πίσω από την εισαγωγή αέρα του πάνω μέρους. Πράγματι, αυτό προσδίδει στην άγαρμπη εμφάνιση του μονοθεσίου, αλλά βρήκαμε πως μας εξυπηρετεί. Υπάρχουν κάποιοι συμβιβασμοί σε ό,τι αφορά το κέντρο βάρους, αλλά συνήθως τα αεροδυναμικά κέρδη υπερισχύουν του τομέα αυτού.

  • Κάντε μας like στο facebook
  • Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube

Εκτός από την επανατοποθέτηση κάποιων εσωτερικών εξαρτημάτων στο μονοθέσιο, ερώτημα αποτελεί και το κατά πόσο μεγάλο αντίκτυπο έχει ο σχεδιασμός αυτός στην ροή του αέρα. Μια κακή μετάδοσή του στο αμάξωμα γύρω από την περιοχή του airbox μπορεί να επηρεάσει την απόδοση της πίσω πτέρυγας. Ωστόσο, οι δηλώσεις του Budkowski δείχνουν πως η Alpine είναι πεπεισμένη για την αξιοπιστία της λύσης αυτής στο αεροδυναμικό κομμάτι.

Δείτε το GP Ιαπωνίας της Κατηγορίας Pro για το Ελληνικό Πρωτάθλημα F1.

Related Articles

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -spot_img

Latest Articles