Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής (WEC) επιστρέφει αυτό το τριήμερο στη πίστα του Silverstone, στην τελευταία χρονιά των θρυλικών LMP1.
To σπορ αναμένεται να παρατάξει ένα νέο πρόσωπο, με τους πρωταγωνιστές να είναι και πάλι οι οδηγοί της Toyota, με τη διαφορά φέτος πως το σύστημα του EoT θα δώσει τη δυνατότητα στους ιδιώτες να φέρουν τη μάχη στους Ιάπωνες αλλά και να τους κερδίσουν. Από την άλλη, έχουμε την πάντα ανατρεπτική LMP2, με ομάδες όπου χτίζουν ιστορία στους αγώνες αντοχής αλλά και νέο κατασκευαστή ελαστικών.
Από εκεί και πέρα έχουμε τις δύο GTE κατηγορίες, με την Pro να έχει μόλις 6 συμμετοχές των Ferrari, Porsche και Aston Martin, ενώ η Am φαίνεται κάθε χρόνο όλο και πιο δυνατή.
Διαβάστε επίσης: Σαν σήμερα, 29 Αυγούστου στην F1 και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό
Ας δούμε όμως τις κατηγορίες λίγο πιο αναλυτικά.
LMP1
Στη κατηγορία αυτή φέτος δεν θα δούμε την SMP Racing, η οποία αποφάσισε να κάνει βήμα πίσω αυτή τη χρονιά έχοντας ανοικτά τα χαρτιά της για το μέλλον. Η Toyota με το αναβαθμισμένο TS050 Hybrid στοχεύει σε ακόμα ένα πρωτάθλημα και φυσικά σε νίκη στις 24H του Le Mans. Όμως, το ανανεωμένο και βελτιωμένο EoT θα τους φέρει μπελάδες και αγώνες όπου δεν θα είναι οι ταχύτεροι.
Η Rebellion επιστρέφει και πάλι έχοντας αρχικά ένα αγωνιστικό για το Silverstone, όμως οικονομικές εξελίξεις τής επέτρεψαν να φέρει και το δεύτερο για τον εναρκτήριο αγώνα. Έχοντας ήδη 15 μήνες εξέλιξης, η ομάδα είναι πιο έτοιμη από ποτέ να κοιτάξει την Toyota στα ίσα, μετά την εντυπωσιακή απόδοση στο Sarthe τον Ιούνιο.
Η Ginetta επιστρέφει με δύο αγωνιστικά στη κατηγορία, έχοντας βρει ομάδα να τρέξει τα δύο G60-LT που θα φοράνε τον κινητήρα της AER. Η ομάδα είναι το “μαύρο άλογο” του πρωταθλήματος, με τους ανθρώπους της να είναι συγκρατημένα αισιόδοξοι πως θα μπορέσουν να είναι από τη πρώτη στιγμή ανταγωνιστικοί.
Το σίγουρο είναι πως στη κατηγορία θα δούμε πιο κλειστή μάχη και το πρωτάθλημα δεν θα είναι μονοπώλιο της Toyota. Μπορεί οι Ιάπωνες να βελτιώθηκαν, όμως το επιπλέον βάρος τους και η ελευθερία στην αεροδυναμική των ιδιωτών σε συνδυασμό και με την εξέλιξη και τη καλύτερη ετοιμότητα καθιστά τα πάντα ανοικτά. Η αλήθεια είναι πως δύσκολα θα χάσει το πρωτάθλημα, όμως δεν πρόκειται να είναι μια απλή βόλτα στο πάρκο.
LMP2
Στη μεσαία κατηγορία πρωτοτύπων θα δούμε συνολικά 8 αγωνιστικά, με τα 7 από αυτά να είναι της Oreca και το 1 της Dallara. Επιπλέον, η κατηγορία περιλαμβάνει έναν πόλεμο ελαστικών ανάμεσα στην Michelin και την Goodyear η οποία επιστρέφει στους αγώνες αντοχής.
H United Autosports κάνει το βήμα από το ELMS στο WEC μαζί με την Oreca με ένα lineup δυναμίτη και στοχεύει ψηλά στην πρώτη της σεζόν στη κατηγορία. Μαζί της στη πρώτη χρονιά στο WEC είναι η High Class Racing, η Cool Racing και η Cetillar Vilorba Corse, η μοναδική ομάδα με σασί Dallara, που μαζί κάνουν το άλμα από το ELMS στο WEC. Όλες οι ομάδες που έρχονται από το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα θα φοράνε ελαστικά της Michelin.
Με τη γαλλική εταιρεία θα είναι η πρωταθλήτρια Signatech Alpine και η Racing Team Netherlands, η οποία έφυγε από το σασί της Dallara και την διαχειρίζεται πλέον η TDS.
H Jota Sport κατεβαίνει με δύο αγωνιστικά όμως το ένα υπό την ονομασία της Jackie Chan DC Racing. Αμφότερα θα φοράνε τα ελαστικά της Goodyear, δικό της όμως Oreca θα είναι στα χρώματα της αμερικανικής εταιρείας.
-
Κάντε μας like στο facebook
-
Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
-
Μπείτε στον server μας στο Discord
GTE-Pro
H πρωταθλήτρια Porsche θα παρατάξει τη νέα έκδοση της 911 RSR, θέτοντας τον πήχη ψηλά για να επαναλάβει τις επιτυχίες των προηγούμενων ετών. Η Ferrari από την άλλη θέλει να συνεχίσει τις επιτυχίες μετά τη νίκη στο Le Mans, ενώ η Aston Martin είναι έτοιμη για το μεγάλο βήμα και τη διεκδίκηση νικών και πρωταθλήματος. Επιπλέον, όσον αναφορά τη βρετανική ομάδα, οι οδηγοί της έχουν ένα επιπλέον κίνητρο μιας και την επόμενη σεζόν η Aston Martin θα αγωνιστεί και στην κατηγορία Hypercar, οπότε ψάχνουν απόδοση για να πάρουν προαγωγή.
Το BoP στη κατηγορία ορίζεται από έναν ακριβή αλγόριθμο, πέρα από το Le Mans, και θα μας δώσει για ακόμα μια χρονιά μεγάλες μάχες, με τις καλύτερες ομάδες να διαπρέπουν και να ξεχωρίζουν. Ετοιμαστείτε παρά τη μείωση των συμμετοχών, σε ακόμα πιο κλειστούς αγώνες.
GTE-Am
Στη μικρή κατηγορία GTE θα δούμε 8 συμμετοχές οι οποίες αποτελούνται από 3 Ferrari, 3 Porsche και 2 Aston Martin ανάμεσα σε 8 διαφορετικές ομάδες στη κατηγορία, κάνοντάς τη πιο ανταγωνιστική από ποτέ.
Φαβορί παραμένουν πάντα οι ομάδες με άμεση εργοστασιακή υποστήριξη όπως η AF-Corse για τη Ferrari, οι Team Project One και η Dempsey-Proton για τη Porsche και η AMR για την Aston Martin. To BoP διαφέρει από αυτό της GTE-Pro, καθώς δεν βασίζεται στον αλγόριθμο. Τα αγωνιστικά πρέπει να είναι πιο αργά από αυτά της Pro και οι αγώνες συνήθως κρίνονται πάντα την τελευταία ώρα.
Ετοιμαστείτε για ένα ακόμη ταξίδι του WEC που ξεκινάει αυτό το τριήμερο στο Silverstone και ολοκληρώνεται τον Ιούνιο του 2020 στο Le Mans.