Ο επικεφαλής της Mercedes, Toto Wolff, χρησιμοποίησε σκληρή γλώσσα για τους επικεφαλής των αντίπαλων ομάδων, χαρακτηρίζοντας «αξιοθρήνητη» και «υποκριτική» τη συμπεριφορά τους αναφορικά με την αντιμετώπιση του φαινομένου porpoising.
Ένα από τα πιο «καυτά» ζητήματα των τελευταίων ημερών στη Formula 1 είναι η προσπάθεια της FIA να εξαλείψει το φαινόμενο των αναπηδήσεων (porpoising). Αυτό έχει ξεκινήσει έπειτα από παράπονα αρκετών οδηγών για τη σωματική τους καταπόνηση που προέρχεται από το εν λόγω φαινόμενο. Ανάμεσα στους κυριότερους εκφραστές των αντιδράσεων βρίσκονται οι οδηγοί της Mercedes, κάτι που έχει οδηγήσει σε ένταση εναντίον της στα paddock.
Μην χάσετε απόψε στις 21:00 την εκπομπή Slipstream με την ανάλυση του GP Καναδά. Μπορείτε να βρείτε το link πατώντας εδώ.
Πιο συγκεκριμένα, ο επικεφαλής της Mercedes, Toto Wolff, εκτιμά πως οδηγοί αντίπαλων ομάδων έχουν δεχθεί οδηγίες να μην αναδεικνύουν τους προβληματισμούς τους για το porpoising, ώστε να μην ωθήσουν την FIA να ασχοληθεί με το ζήτημα. Ο Αυστριακός δεν έκρυψε την ενόχλησή του, σε σχετική ερώτηση που του υποβλήθηκε από την ιστοσελίδα motorsport.com.
«Πρόκειται για ένα άθλημα που προσπαθείς είτε να κερδίσεις είτε να διατηρήσεις ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Αυτή η κατάσταση, όμως, έχει ξεφύγει. Τουλάχιστον ένας οδηγός σε κάθε ομάδα δήλωσε πως είχε πόνους μετά το Μπακού (GP Αζερμπαϊτζάν), ενώ δυσκολεύονταν να ελέγξουν την πορεία του μονοθεσίου και είχαν θολή όραση. Οι επικεφαλείς των ομάδων προσπαθούν να χειραγωγήσουν τις δηλώσεις του, ώστε να διατηρήσουν το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Επίσης, επιχειρούν να παίξουν πολιτικά παιχνίδια, ενώ η FIA προσπαθεί να βρει μία γρήγορη λύση, ώστε τουλάχιστον να βελτιωθεί η κατάσταση, κάτι που είναι υποκριτικό, αυτό δήλωσα. Υπάρχουν μακροχρόνιες συνέπειες, τις οποίες δεν μπορούμε καν να αξιολογήσουμε. Όποτε, όμως, υπάρχει ρίσκο στην ασφάλεια των οδηγών, υπάρχουν στο παρασκήνιο χειραγωγήσεις, κάτι που απλά είναι αξιοθρήνητο».
Ακούστε την εκπομπή Slipstream με την ανάλυση του GP Αζερμπαϊτζάν.
Ο Wolff γνωρίζει πως μπορεί να δεχτεί κριτική για το κατά πόσο η δική του στάση δεν περιέχει κάποιο απώτερο σκοπό:
«Φυσικά, κάποιοι θα αναρωτηθούν εάν η θέση μου είναι ειλικρινής ή όχι. Για αυτό το λόγο λέω πως δεν είναι μόνο δικό μας πρόβλημα. Όπως δήλωσε και ο Perez όταν το μονοθέσιο κινείται με 300 χμ/ώρα και εμφανίζεται το πρόβλημα, «μπορείς να χάσεις την ορατότητά σου όταν φρενάρεις ή να μη τοποθετήσεις κατάλληλα το μονοθέσιο. Έπειτα, ακούς δηλώσεις του Sainz, του Ricciardo, του Esteban (Ocon), του Magnussen, αλλά και των δύο οδηγών μας. Πρόκειται για σχεδιαστικό ζήτημα των μονοθεσίων με ground effect που πρέπει να αντιμετωπιστεί, πριν υπάρχει οποιαδήποτε απρόοπτη εξέλιξη. Δεν αναφέρομαι μόνο στο να ανυψωθεί το αμάξωμα, καθώς αυτό δεν επιλύει την ακαμψία των βασικών αεροδυναμικών χαρακτηριστικών τους».
Οι συζητήσεις ανάμεσα στις ομάδες και την FIA για την εξάλειψη του φαινομένου porpoising αναμένεται να συνεχιστούν, παράλληλα με τις όποιες αντιπαραθέσεις γύρω από το εν λόγω ζήτημα.
Δείτε το GP Μπαχρέιν για το ελληνικό πρωτάθλημα Formula G.