Η FIA αποφάσισε τους επόμενους κανονισμούς των WRC αυτοκινήτων της επόμενης γενιάς, τα οποία θα εφοδιάζονται με υβριδικό σύστημα το 2022.
Τον Μάρτιο ανατέθηκε στην Compact Dynamics η δημιουργία του συστήματος, το οποίο είναι κοινό για όλες τις ομάδες. Οι δοκιμές του συστήματος θα ξεκινήσουν τον ερχόμενο Φεβρουάριο. Οι τεχνικοί κανονισμοί του WRC μετατίθενται για το 2022 λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού. Όμως υπάρχουν πιέσεις, κυρίως από την Hyundai, ώστε να πάρουν παράταση για το 2023.
Διαβάστε επίσης: H Hyundai εξετάζει πρόγραμμα Hypercar για το WEC
Το σύστημα αυτό όχι μόνο θα δίνει επιπλέον ίσχυ 100 kW κατά την αγωνιστική διαδικασία, άλλα υπάρχει η επιθυμία να χρησιμοποιείται εξ ολοκλήρου για την κίνηση των αυτοκινήτων στις απλές διαδρομές.
Συμπεριλαμβάνονται επίσης και αλλαγές προς βελτίωση της ασφάλειας στην κατηγορία Rally 1. Θα δούμε επίσης προσθήκη ενίσχυσης στο roll cage πίσω από τα καθίσματα, συν την προσθήκη προστατευτικών υλικών στις πόρτες, ώστε να αντιμετωπίζονται πιο αποτελεσματικά οι πλευρικές συγκρούσεις.
Όσο αφορά το κόστος έχουμε επιπλέον μέτρα. Μειώνονται οι διαθέσιμοι κινητήρες για κάθε αυτοκίνητο από τρεις σε δύο για όλη τη σεζόν. Επίσης θα καταργηθεί και η πνευματική βαλβίδα που τροφοδοτεί με αέρα το anti-lag.
Οι τρεις αυτοί άξονες αποτελούν τη φιλοσοφία των Rally 1 αυτοκινήτων σύμφωνα με τον Yves Matton.
Η υβριδική τεχνολογία, η καλύτερη ασφάλεια και η μείωση του κόστους αποτελούν τον πυρήνα της κατηγορίας Rally 1. Όλα αυτά είναι ακόμα πιο σημαντικά τώρα από όσο ήταν πριν 2 χρόνια, όταν αρχίσαμε να τα συζητάμε. Ήταν ζωτικής σημασίας για τους κατασκευαστές η εισαγωγή της υβριδικής τεχνολογίας, ώστε να εξασφαλιστεί και η παρουσία τους το 2022, επομένως δεν ήταν δυνατό να σκεφτούμε την αναβολή της εφαρμογής του υβριδικού συστήματος στο WRC.
Η FiA επίσης ανακοίνωσε τον εξηλεκτρισμό και της δεύτερης τη τάξει κατηγορίας, Rally 2. Τα αυτοκίνητα θα αντλούν επιπλέον ενέργεια από ένα σύστημα με τάση αποδέκτη 48V, το οποίο θα προσφέρει συνολικά 10 ίππους.
Το σύστημα αποτελείται από μια μικρή μπαταρία ιόντων λιθίου και μια μικρή γεννήτρια. Αυτή είναι στα πρότυπα των συστημάτων που χρησιμοποιούν τα επιβατικά αυτοκίνητα. Σύμφωνα με τη FIA, στόχος είναι “να δείξουμε ότι μπορεί να περάσει τεχνολογία των συμβατικών αυτοκινήτων στους αγώνες, αντίθετα με το ειδικά σχεδιασμένο plug-in σύστημα που θα εφοδιάσει τα Rally 1 αυτοκίνητα)“.
Ακούστε την εκπομπή μας στο youtube “Slipstream”.