Twitter Facebook
Home » F1 » Το πάθημα θα γίνει μάθημα;

Το πάθημα θα γίνει μάθημα;

Ο Στάθης Κοκκορόγιαννης αναλύει την καταστροφή της Ferrari στο GP Σιγκαπούρης και το μεγάλο λάθος του Sebastian Vettel.

Η φετινή σεζόν εξελίσσεται με εξαιρετικό τρόπο, καθώς τα μονοθέσια των Mercedes και Ferrari είναι πολύ κοντά σε απόδοση και βλέπουμε σε κάθε αγώνα τη δυναμική να αλλάζει χέρια. Ο Lewis Hamilton πήρε τη πρωτοπορία στο πρωτάθλημα στην Monza με μια επιβλητική νίκη, με την Ferrari να έχει το πάνω χέρι στην Σιγκαπούρη. Διάβασε τι έγινε στον αγώνα, εδώ.

Ο Vettel λοιπόν, το μόνο που είχε να κάνει ήταν να κερδίσει στο μοναδικό σιρκουί της Marina Bay. O Γερμανός πήρε μια τρομερή pole position, που μπορεί να συμπεριληφθεί στις 5 καλύτερες της χρονιάς. Στον αγώνα, το μόνο που είχε να κάνει ήταν να κερδίσει. Αλλά…

Κάνοντας μια μέτρια εκκίνηση, προσπάθησε να κλείσει τον Verstappen, με τον Raikkonen που πετάχτηκε καλύτερα να έρχεται δίπλα τους. Ως αποτέλεσμα ο Verstappen δεν είχε που να πάει, μιας και οι Ferrari τον έκλειναν και τα υπόλοιπα είναι ιστορία. Η πρώτη διπλή εγκατάλειψη μετά από πολύ καιρό ήρθε και ο Hamilton με εξαιρετική οδήγηση πήρε τους 25 βαθμούς και ξέφυγε με 28 συνολικά.

Το συμβάν της εκκίνησης ήταν ένα καθαρά αγωνιστικό συμβάν. Δεν υπάρχει κάποιος υπαίτιος, ώστε να δοθεί κάποια ποινή ή οτιδήποτε άλλο. Όμως, το λάθος ήταν ολοκληρωτικά του Vettel. Και όχι η ευθύνη, αλλά το λάθος, για να μην παρεξηγηθούν τα λεγόμενά μου.

Ο Γερμανός κλείνει πολύ την γραμμή του και δεν υπολογίζει πως παρά τη μέτρια εκκίνησή του, κάποιος μπορεί να έκανε ακόμα καλύτερη και να βρέθηκε δίπλα στον Verstappen. O Ολλανδός δεν είχε που να πάει και κακά τα ψέμματα, δεν περιμένεις από τον Verstappen να σηκώσει το πόδι από το γκάζι, γιατί δεν είναι τέτοιος οδηγός. Ο Vettel πήρε ένα μεγάλο ρίσκο να κλείσει τον οδηγό της Red Bull, έχοντας πάντα αυτό το δικαίωμα, αλλά ήταν το λάθος ρίσκο.

Ήταν σχεδόν σίγουρο πως ο νεαρός Ολλανδός θα βουτήξει στα φρένα στην στροφή 1. Ο αγώνας δεν τελειώνει στην εκκίνηση, αλλά μπορεί πολύ εύκολα να τελειώσει και αυτό το πληρώνει τώρα ο Γερμανός. Ακριβώς το ίδιο λάθος έκανε και στο Spa το 2016, όταν πάλι ο Vettel έκλεισε πολύ τη γραμμή του στην στροφή 1, και είχε επαφή με τον Kimi, που στη συνέχεια έπεσε πάνω στον Verstappen που είχε μπει στην εσωτερική.

Δεν παίρνεις επίσης τέτοιο ρίσκο όταν ο μεγάλος αντίπαλος σου στο πρωτάθλημα είναι στην 5η θέση και έχεις την ευκαιρία να πάρεις κεφάλι στο πρωτάθλημα. Ο αγώνας ήταν δύο ώρες και όχι μία στροφή. Ο 4 φορές παγκόσμιος πρωταθλητής έπρεπε να έχει την υπομονή και την εμπειρία να κρίνει τις καταστάσεις και το προσωπικό του χθεσινό λάθος ενδέχεται να του στέρησε το πρωτάθλημα.

Από εδώ και πέρα, περιμένουμε την απόλυτη επίθεση της Ferrari και ο επόμενος αγώνας είναι στην δεύτερη έδρα της Mercedes, την Μαλαισία, όπου η Scuderia το 2015 πήρε στα ίσα νίκη από τις Mercedes. Όμως πλέον χρειάζεται όσο τίποτα και την βοήθεια του Raikkonen που πρέπει να βοηθήσει στο μέγιστο τον Vettel και να μην τρώει μισό δευτερόλεπτο στον γύρο από τον Γερμανό.

Το πρωτάθλημα, δεν έχει τελειώσει ακόμα και η εντυπωσιακή σεζόν του 2017 δεν έχει φαβορί.

ΔΕΙΤΕ ΚΑΙ...