Ο Lewis Hamilton ήταν ο μεγάλος νικητής του GP Ουγγαρίας με έναν εμφατικό τρόπο, παίρνοντας τη δεύτερη συνεχόμενη του νίκη και ταυτόχρονα τη πρωτοπορία στο Πρωτάθλημα.
Ο Βρετανός έκανε μια εξαιρετική κίνηση στο βρεγμένο οδόστρωμα, άνοιξε αμέσως τη διαφορά και κάνοντας έναν εκπληκτικό αγώνα, δεν απειλήθηκε ποτέ, πήρε και τον έξτρα βαθμό για τον ταχύτερο γύρο και έφτασε στην 86η νίκη της καριέρας του με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Μάλιστα, αυτή ήταν η 8η νίκη στο Hungaroring και έφτασε τον Michael Schumacher στην πρώτη θέση με περισσότερες νίκες στην ίδια πίστα.
Στην 2η θέση ολοκλήρωσε ο Max Verstappen που χρωστά την επιτυχία αυτή στην ομάδα του, έπειτα από το λάθος που έκανε πριν τον αγώνα να φύγει στον τοίχο. Οι μηχανικοί της Red Bull επισκεύασαν το εμπρός μέρος της RB16, με τον Ολλανδό να κάνει έναν εξαιρετικό αγώνα, κέρδισε πολλές θέσεις στην εκκίνηση, είχε πολύ καλή στρατηγική και κράτησε πίσω του τον Valtteri Bottas, o οποίος δεν τον έφτασε ποτέ και έμεινε στην 3η θέση. Ο Φινλανδός σε κενή πίστα ήταν αρκετά γρήγορος, αλλά αυτό δεν ήταν αρκετό για να φέρει το 1-2 στην ομάδα του.
Ο Lance Stroll έκανε έναν αθόρυβο και σταθερό αγώνα, παίρνοντας την 4η θέση σε ένα εξαιρετικό αποτέλεσμα για τον ίδιο και την Racing Point που μάζεψε πολύτιμους βαθμούς. Ο Alex Albon είχε επίσης έναν πολύ καλό αγώνα έπειτα από ένα κακό Σάββατο και ολοκλήρωσε στην 5η θέση και ήταν ο τελευταίος οδηγός στον γύρο του πρωτοπόρου. Ο Sebastian Vettel έμεινε στην 6η θέση για την Ferrari, όμως δικά του λάθη του κόστισαν σήμερα σε μια εμφάνιση για την Ferrari όπου έδειξε σημάδια βελτίωσης, όμως είναι ακόμα μακριά από το επιθυμητό σημείο.
Ο Sergio Perez είχε έναν μέτριο αγώνα που καθορίστηκε από την κακή του εκκίνηση στην 7η θέση μπροστά από τον πάντα μαχητικό Daniel Ricciardo που έμεινε 8ος και πήρε μερικούς βαθμούς. Εξαιρετική εμφάνιση για τον Kevin Magnussen με την Haas να κάνει τη σωστή επιλογή πριν ξεκινήσει ο αγώνας και έφερε τους πρώτους βαθμούς στην ομάδα στο 2020, ενώ τη 10άδα έκλεισε ο Carlos Sainz σε μια κακή μέρα για την McLaren.
O Charles Leclerc έμεινε μόλις στην 11η θέση της κατάταξης μπροστά από τους Daniil Kvyat, Esteban Ocon και Lando Norris. Πολύ κακό αγώνα για τον Romain Grosjean, όπως και για τις Alfa Romeo και Williams, με τον Pierre Gasly να εγκαταλείπει.
Ο Αγώνας
Στην εκκίνηση, ο Hamilton έκανε εξαιρετικό πέταγμα σε αντίθεση με τον Bottas που φάνηκε να κάνει jump-start, ενώ κατευθυνόντουσαν όλοι στη στροφή 1. Ο Stroll ήταν πίσω από τον Hamilton, ενώ ο Verstappen κέρδισε 3 θέσεις και ήταν δίπλα δίπλα με τον Vettel. O Perez έπεσε πίσω και ήταν μαζί με τον Bottas, ενώ οι McLaren έκαναν κακή εκκίνηση, χάνοντας θέσεις. Στην 4 όμως, ο Sainz ξαναπέρασε τον Ricciardo, με τον Latifi να είναι πίσω τους.
Ο Hamilton άνοιξε αμέσως τη διαφορά από τον Stroll που είχε κολλημένο πίσω του τον Verstappen. Τα pit-stop ξεκίνησαν από τον δεύτερο γύρο, με τους Leclerc και Bottas να μπαίνουν για στεγνές γόμες ελαστικών. Στον επόμενο γύρο μπήκε ο Hamilton και βγήκε στην 4η θέση πίσω από τις Renault. Το ίδιο ακολούθησε ο Stroll, ενώ οι Vettel και Sainz είχαν κάκιστα pit-stop. O Latifi είχε κλατάρισμα μετά την αλλαγή ελαστικών του και ο Verstappen μπήκε στον 4ο γύρο και βγήκε πολύ μπροστά από τον Stroll στην 2η θέση πίσω από τον Hamilton.
Όλοι οι οδηγοί είχαν τη medium γόμα στη πρώτη 10άδα εκτός από τον Leclerc που είχε τη soft. Οι δύο Haas μπήκαν στον γύρο σχηματισμού για αλλαγή σε στεγνά ελαστικά και ήταν στις θέσεις 3 και 4 στον 6ο γύρο όπου η κατάταξη είχε: Hamilton, Verstappen, Magnussen, Grosjean, Stroll, Leclerc, Bottas, Vettel, Albon και Perez στη πρώτη 10άδα.
Ο Stroll πέρασε με μια πολύ ωραία βουτιά τον Grosjean, ενώ ο Bottas προσπάθησε να κάνει το ίδιο στον Leclerc, αλλά πριν τη στροφή 2 πάτησε στο βρεγμένο και παραλίγο να βγει εκτός πίστας.
Στον 10ο γύρο, η διαφορά στη κορυφή ήταν στα 8.4s, ενώ ο Magnussen ήταν 18.5s πίσω από τον Hamilton και είχε τον Stroll κολλημένο πίσω του. Ο Bottas επιτέθηκε και προσπέρασε τον Leclerc Που είχε προβλήματα με τα ελαστικά του. Ο Vettel έκανε λάθος στη στροφή 11 και επέτρεψε στον Albon να τον προσπεράσει για την 8η θέση. Οι McLaren είχαν έναν εφιαλτικό αγώνα, με τον Sainz στη 12η θέση και τον Norris στην 18η.
Σε εκείνο το σημείο ξεκίνησε μια μάχη ανάμεσα στις δύο Ferrari και τον Albon που ήταν ανάμεσά τους, με τον οδηγό της Red Bull να προσπαθεί να επιτεθεί. Πολύ κοντά ήταν οι Perez, Ricciardo και Sainz, όμως δύο θέσεις είχε χάσει ο Magnussen από τους Stroll και Bottas. O ρυθμός της Ferrari ήταν πολύ κακός, καθώς ήταν 6.3s πίσω από τον Grosjean και 14s πίσω από τον Magnussen.
O Albon στον 19ο γύρο είδε ανοικτή πόρτα στην εσωτερική της στροφής 1 και βούτηξε στον Leclerc κάνοντας ένα πολύ ωραίο προσπέρασμα. Στον επόμενο γύρο προσπέρασε και ο Vettel τον Μονεγάσκο, ο οποίος ήταν κινούμενο εμπόδιο και η βροχή πλησίαζε. Ο Perez θέλησε να κάνει κι εκείνος τη κίνησή του, αλλά δεν τα κατάφερε στη στροφή 2. Ο οδηγός της Ferrari ήταν τόσο αργός που είχε πέσει 5s πίσω από τον Vettel ήδη και η ομάδα τον έφερε μέσα για αλλαγή στην hard, βγαίνοντας 15ος.
Μέχρι τον 30ο γύρο δεν είχαμε πολλές εξελίξεις, με τον Hamilton να έχει ανοίξει πλέον τη διαφορά στα 14s από τον Verstappen, με τον Stroll να κρατάει πίσω του τον Bottas στο 1.5s. O Albon προσπέρασε τον Grosjean για την 6η θέση, ενώ ο Vettel μπήκε για αλλαγή ελαστικών στη hard γόμα και βγήκε πίσω από τον Raikkonen στη 12η θέση. Η βροχή ήταν κοντά, αλλά θα είχε πολύ μικρή διάρκεια. Οι Norris και Leclerc έδιναν μια εξαιρετική μάχη, με τον Μονεγάσκο να περνά μπροστά και ο Vettel έκανε ταχύτερο γύρο έχοντας το φρέσκο σετ. Εκείνη τη στιγμή, η Mercedes έκανε το undercut στον Stroll με τον Bottas και όταν μπήκε ο Καναδός ήταν 7.8s πίσω του.
Ο Verstappen μπήκε στον 36ο γύρο για να βάλει τη hard γόμα και είχε τον Bottas με τη medium γόμα στα 8.6s πίσω του. Για αλλαγή ελαστικών μπήκε και ο Hamilton, αλλάζοντας στη medium επίσης και είχε άλλους 33 γύρους για το τέλος του αγώνα. Ο Vettel ήταν κερδισμένος από τα pit-stop, καθώς είχε ξεπεράσει τον Albon και θα ήταν στην 5η θέση, με τον Perez στα 2.9s από τον οδηγό της Red Bull.
O Bottas ήταν σε έναν εξαιρετικό ρυθμό, καθώς είχε φτάσει στα 2.7s τον Verstappen κάνοντας σειρά ταχύτερων γύρων. Ο Ricciardo ήταν ο τελευταίος που μπήκε για αλλαγή ελαστικών και βάζοντας τη medium γόμα ήταν στην 9η θέση πίσω από τον Magnussen και μπροστά από τον Leclerc.
Στον 49ο γύρο, ο Bottas μπήκε για αλλαγή ελαστικών στη hard γόμα και επανέλαβε τη στρατηγική της Mercedes του 2019 και πλέον είχε 20 γύρους για να φτάσει τον Verstappen. Μέσα σε 10 γύρους, η διαφορά μειώθηκε κατά το ήμισυ, με τον Leclerc να είναι αυτός που έχασε την 10η θέση από τον μελλοντικό του teammate, Carlos Sainz, σε ένα πολύ όμορφο προσπέρασμα στην στροφή 1.
Στον 66ο γύρο, ο Hamilton μπήκε για αλλαγή ελαστικών και πέρασε στην soft γόμα, βγαίνοντας πίσω από τον Ricciardo. Την ίδια στιγμή, ο Vettel έκανε και πάλι λάθος και επέτρεψε στον Albon να τον προσπεράσει για την 5η θέση στον αγώνα. Μπαίνοντας στον 68ο γύρο, ο Bottas ήταν 1.1s πίσω από τον Verstappen και θα είχε μία ευκαιρία για να τον προσπεράσει.
Μπαίνοντας στον τελευταίο γύρο, ο Bottas ήταν στο DRS αλλά δεν κατάφερε να βρεθεί αρκετά κοντά για να κάνει τη κίνησή του στον Ολλανδό.
Ο Hamilton μπροστά ήταν σε δικό του ρυθμό και πέρασε τη γραμμή του τερματισμού από την 1η θέση, πήρε την 86η νίκη της καριέρας του και ανέβηκε στην 1η θέση της βαθμολογίας. Στην 2η θέση τερμάτισε ο Verstappen μπροστά από τον Bottas, ενώ στον ίδιο γύρο ήταν οι Stroll και Albon.