spot_img

Γιατί η Ferrari θα διεκδικήσει Πρωτάθλημα το 2022;

Η Scuderia Ferrari μπορεί να διανύει μια πολύ δύσκολη αγωνιστική χρονιά, όμως θα είναι σε θέση να διεκδικήσει το Πρωτάθλημα του 2022.

Το 2020 αποτελεί δίχως αμφιβολία μια καταστροφική χρονιά για την ομάδα Θρύλο της Formula 1. Τα προβλήματα ξεκίνησαν όταν η FiA εξέδωσε Τεχνική Ντιρεκτίβα για την λειτουργία των κινητήριων μονάδων στο GP Η.Π.Α. το 2019. Επιπλέον, το γεγονός πως η Ferrari βάσισε την SF1000-H στο PU του 2019 της έχει κοστίσει υπερβολικά. Με άλλα λόγια, το μονοθέσιο έχει σχεδιαστεί για διαφορετικό κινητήρα, όμως τα χαρακτηριστικά του δεν είναι αρκετά για να χτυπήσει Τίτλο.

Η Ferrari το γνώριζε πριν ξεκινήσει η σεζόν και προετοιμάστηκε κατάλληλα. Η πρώτη κίνηση που έκανε ήταν να αφήσει ελεύθερο τον Sebastian Vettel και να υπογράψει τον Carlos Sainz. Παράλληλα ανανέωσε με πολυετές συμβόλαιο τον Charles Leclerc, δεσμεύοντάς τον με την ομάδα για τα επόμενα χρόνια.

Όταν άνοιξαν και πάλι τα εργοστάσια και ξεκίνησε το Πρωτάθλημα, η Ferrari κατάλαβε την δυναμική της και το τι μπορεί να κάνει το μονοθέσιο της. Από εκεί και πέρα ξεκίνησε στο εσωτερικό μια αναδιοργάνωση, με τον Mattia Binotto να αλλάζει τη δομή λειτουργίας του εργοστασίου. Ο στόχος όμως δεν είναι να έρθουν άμεσα αποτελέσματα.

Όλες οι δηλώσεις του επικεφαλής της ομάδας, μαζί με παράγοντες όπως ο CEO, Louis Camilleri, έχουν έναν και μοναδικό στόχο: υπομονή. Υπομονή για αποτελέσματα και πάντα με μία ημερομηνία, το 2022.

Η νέα γενιά μονοθεσίων και τεχνικών κανονισμών πήρε παράταση ενός έτους και αυτό είναι άκρως σημαντικό για την Ferrari. Παράλληλα, θα δούμε από το 2021 την εφαρμογή του Budget Cap, το οποίο θα ξεκινά από τα 145 εκατομμύρια δολάρια.

Όμως θα σκέφτεσαι: πώς θα έχει μονοθέσιο νικητή η Ferrari το 2022; Η απάντηση βρίσκεται στις αλλαγές των κανονισμών και στο πλάνο της Scuderia.

Από το 2021 θα τεθούν σε εφαρμογή περιορισμοί στις αεροδυναμικές δοκιμές. Η FiA, μέσω κανονισμών, θέτει ένα όριο στον αριθμό δοκιμών των ομάδων στην αεροδυναμική σήραγγα και το CFD. Από το 2021, οι κανονισμοί θα περιορίζουν το πόσο θα μπορούν να κάνουν δοκιμές οι ομάδες.

Γνωρίζοντας πως το 2020 είναι μια χαμένη χρονιά, η Ferrari έχει τη δυνατότητα να θυσιάσει ακόμα και το 2021. Το πώς θα το κάνει είναι δικό της θέμα, αλλά έχει πολλά περισσότερα να κερδίσει.

Αν υποθέσουμε πως το 2020 η Ferrari θα πάρει την 6η θέση στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, θα έχει στη διάθεση της το 102% των αεροδυναμικών δοκιμών. Ας κάνουμε μια σύγκριση με την Mercedes, η οποία όπως όλα δείχνουν θα πάρει το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών.

Οι Γερμανοί θα έχουν στη διάθεση τους το 90% των αεροδυναμικών δοκιμών. Αυτό συνεπάγεται με 36 δοκιμές ανά εβδομάδα στην αεροδυναμική σήραγγα το 2021. Από την άλλη, η Ferrari θα έχει 5 περισσότερες για το 2021.

Διαβάστε επίσης: Racing Point: Γιατί χρησιμοποιεί το πίσω μέρος της Mercedes W11;

Αυτή η διαφορά είναι άκρως σημαντική, καθώς το εργοστάσιο στο Maranello θα μπορεί να επικεντρωθεί πλήρως στο 2022 και τους νέους κανονισμούς. Παράλληλα, η Mercedes θα έχει μια χρονιά όπου θα μάχεται για το Πρωτάθλημα και δεν πρέπει να μείνει πίσω στην εξέλιξη. Από την άλλη, η Ferrari με το μονοθέσιο που έχει και τον περιορισμό στην εξέλιξη μπορεί να εστιάσει περισσότερο χρόνο στην επιστροφή στη κορυφή.

Και γιατί να παρατήσει και το 2021, υποφέροντας ακόμα μια χρονιά με άσχημα αποτελέσματα; Είναι επίσης απλό.

Το 2022, οι περιορισμοί στις αεροδυναμικές δοκιμές είναι ακόμα πιο αυστηροί. H Πρωταθλήτρια ομάδα του 2020 θα έχει μόλις το 70% του ορίου δοκιμών, 20% κάτω από το 2021. Από την άλλη, αν η Ferrari κάνει ξανά μια μέτρια χρονιά και πάρει την 6η θέση, θα έχει το 95% του ορίου. Δηλαδή θα έχει 10 περισσότερες συνεδρίες στην αεροδυναμική σήραγγα την εβδομάδα και ακόμα περισσότερη ώρα στο CFD, σε σύγκριση με την Mercedes. Αυτό σημαίνει πως μπορεί να εκμεταλλευτεί με τον καλύτερο τρόπο τους κανονισμούς. Περισσότερες δυνατότητες εξέλιξης ισούνται με περισσότερα δεδομένα και περισσότερα δεδομένα φέρνουν καλύτερα αποτελέσματα.

Οι δύο εφιαλτικές σεζόν, όχι μόνο μπορούν να αντιστρέψουν τη κατάσταση για την Ferrari, αλλά μπορούν να τη φέρουν στη κορυφή. Εάν το σχέδιο, ο προγραμματισμός και το εσωτερικό δουλέψουν σωστά, τότε αναμένουμε μεγάλα πράγματα από την Scuderia. Δίχως όμως τις αλλαγές στην εξέλιξη για το 2021 ίσως να μην το βλέπαμε αυτό, όπως επίσης και την παράταση των Τεχνικών Κανονισμών για το 2022.

Η κινητήρια μονάδα είναι ακόμα ένας παράγοντας για την Ferrari. Το Automotonews.gr γνωρίζει πως η Ferrari έχει έτοιμη αναβαθμισμένη κινητήρια μονάδα για το 2021. Η διαφορά δεν πρόκειται να μειωθεί εύκολα από την Mercedes, όμως υπάρχουν πολιτικά παιχνίδια στο παρασκήνιο.

Διαβάστε επίσης: Πώς θα λειτουργούν οι νέοι αεροδυναμικοί περιορισμοί για τις ομάδες;

Η FiA θέλει να παγώσει την εξέλιξη το 2023 και η πανδημία του Covid-19 επιταχύνει τη διαδικασία. Η αλλαγή σχεδίασης της κινητήριας μονάδας θα παίξει ρόλο, όμως με το τωρινό σασί, το ομολογκάρισμα δεν είναι υπέρ της το 2021. Από το 2022 όμως, θα μπορέσει να κάνει τις αλλαγές που θέλει και ακόμα κι αν δεν έχει το καλύτερο κινητήριο σύνολο, δεν σημαίνει πως δεν μπορεί να κερδίσει. Η τεχνογνωσία και οι εγκαταστάσεις της μπορούν να της δώσουν τις βάσεις. Όμως πρέπει όλα να λειτουργήσουν αρμονικά.

Τέλος, το οδηγικό της δίδυμο είναι μικρό σε ηλικία και έχει δίψα για διακρίσεις. Ο Charles Leclerc είναι ένα από τα μεγαλύτερα ταλέντα των τελευταίων ετών και, για πολλούς, μελλοντικός Πρωταθλητής. Ο Carlos Sainz έχει τα προσόντα και το περιθώριο βελτίωσης να ανταπεξέλθει στις απαιτήσεις του ονόματος της Ferrari.

Μπορεί η ομάδα και οι οπαδοί της να υποφέρουν φέτος και πιθανότατα και το 2021. Όμως όπως λένε όλοι στην Ferrari, υπομονή και το 2022 θα δούμε τους «κόκκινους» ξανά στη διεκδίκηση της κορυφής.

Στάθης Κοκκορόγιαννης

Ακούστε την εκπομπή “Slipstream” με καλεσμένο τον οδηγό αγώνων, Alex Fontana.

 

Related Articles

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -spot_img

Latest Articles