Ο Max Verstappen με Red Bull έστριψε πρώτος στο GP Μεξικού κι έκανε έναν επιβλητικό αγώνα, παίρνοντας μία εύκολη νίκη. Το βάθρο συμπλήρωσε ο Lewis Hamilton με Mercedes και ο Sergio Perez με Red Bull.
Η Red Bull ήταν φανερά ανώτερη στο GP Μεξικού και ο Max Verstappen πανηγύρισε την 9η φετινή του νίκη στο πρωτάθλημα της Formula 1. Ο Ολλανδός έστριψε πρώτος στην εκκίνηση και δεν απειλήθηκε σε κανένα σημείο από τη Mercedes, κατακτώντας μία πολύ σημαντική, για τη βαθμολογία του πρωταθλήματος οδηγών, νίκη. Ο Lewis Hamilton δεν μπόρεσε ν’ ακολουθήσει τη Red Bull και περιορίστηκε στη 2η θέση. Ο τοπικός ήρωας Sergio Perez (Red Bull) δεν μπόρεσε να περάσει στο τέλος τον Βρετανό, έγινε όμως ο πρώτος Μεξικανός οδηγός που ανεβαίνει στο βάθρο της χώρας του.
Στην 4η θέση, μετά από πολύ καλό αγώνα, βρέθηκε ο Pierre Gasly, μπροστά από τις δύο Ferrari των Leclerc και Sainz. Η δεκάδα συμπληρώθηκε από τους Vettel, Raikkonen, Alonso και Norris.
Διαβάστε επίσης: Σαν Σήμερα στη Formula 1 και το μηχανοκίνητο αθλητισμό
Στην 11η θέση έμεινε ο Antonio Giovinazzi, κρατώντας οριακά πίσω του τον Daniel Ricciardo. Ο Esteban Ocon βρέθηκε στη 13η θέση, ο Lance Stroll στη 14η και ο Valtteri Bottas τερμάτισε 15ος, παίρνοντας στο φινάλε τον ταχύτερο γύρο από τον Max Verstappen. Οι Russell, Latifi και Mazepin ήταν οι τελευταίοι οδηγοί που τερμάτισαν, με τους Tsunoda και Schumacher να εγκαταλείπουν από τον πρώτο γύρο.
Ο Aγώνας
Ο καιρός ήταν αίθριος, με το ξεκίνημα του αγώνα να βρίσκει τη θερμοκρασία αέρα στους 21 βαθμούς και αυτή του οδοστρώματος στους 48 βαθμούς.
Η συντριπτική πλειοψηφία των οδηγών ξεκινούσε με medium ελαστικά, ενώ τα soft είχαν οι Yuki Tsunoda και Esteban Ocon. Ο Ιάπωνας ήταν υποχρεωμένος λόγω του ότι πέρασε με αυτά στο Q3 το Σάββατο, ενώ ο οδηγός της Alpine είχε ελεύθερη επιλογή γόμας.
Η εκκίνηση είχε συμβάντα. Ο Valtteri Bottas δεν έκανε τόσο καλή εκκίνηση όσο ο Hamilton και ο Verstappen. Ο οδηγός της Red Bull εκμεταλλεύτηκε το slipstream και έστριψε, εν τέλει, πρώτος, με τον Hamilton να τον ακολουθεί. Πιο πίσω, ο Ricciardo σκαρφάλωσε ψηλά στην κατάταξη, όμως δεν μπόρεσε να φρενάρει ικανοποιητικά και χτύπησε τον Bottas στο πίσω μέρος του, με τη W12 να γυρνάει ανάποδα στην πίστα. Πιο πίσω, υπήρχαν κι άλλες συγκρούσεις, με τον Tsunoda να συγκρούεται με τον Esteban Ocon και να εγκαταλείπει άμεσα τον αγώνα. Παράλληλα, με την Alpine συγκρούστηκε και ο Mick Schumacher κι έτσι είχαμε και δεύτερη εγκατάλειψη στον πρώτο γύρο. Τα συμβάντα της εκκίνησης έφεραν την είσοδο του αυτοκινήτου ασφαλείας.
Η κατάταξη στην κορυφή ήταν Verstappen, Hamilton, Perez, Gasly, Leclerc, Giovinazzi και Sainz. Οι Bottas και Ricciardo μπήκαν στα pit για επισκευές στα μονοθέσιά τους κι έκαναν αλλαγή σε hard ελαστικά. Το αυτοκίνητο ασφαλείας απομακρύνθηκε στο τέλος του 4ου γύρου, με τη δράση να ξεκινάει και πάλι.
Ο Sainz πέρασε κατευθείαν τον Giovinazzi και η Ferrari είχε πλέον τις θέσεις 5 και 6. Η δεκάδα συμπληρωνόταν από τους Giovinazzi, Vettel, Russell και Raikkonen. Στον 9ο γύρο, ο Raikkonen πέρασε τον Russell στη στροφή 1 και ανέβηκε στην 9η θέση, ενώ λίγο μετά ο Alonso πέρασε και αυτός τον Βρετανό και μπήκε στη βαθμολογούμενη δεκάδα.
Στην κορυφή οι διαφορές ήταν πάνω από 3s στην πρώτη πεντάδα, με τον Sainz να είναι λίγο πιο κοντά του περίπου στα 2s. Ο Hamilton στον 14ο γύρο έκανε παράπονα στην ενδοεπικοινωνία για την κατάσταση των ελαστικών του και αυτό φαινόταν στους χρόνους. Ο Verstappen είχε ανοίξει τη διαφορά τους στα 5s, ενώ ο Perez είχε μειώσει στα 2,3s. Στον 16ο γύρο ο Giovinazzi ήταν ο πρώτος που μπήκε στα pit για αλλαγή σε hard ελαστικά από την πρώτη δεκάδα.
Η διαφορά στους 2 πρωτοπόρους ανέβαινε συνεχώς, με τον Hamilton να δείχνει ανήμπορος ν’ ακολουθήσει το ρυθμό του Max Verstappen. Ο Ολλανδός σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο στον 19ο γύρο, με τη Mercedes να κινείται 1 δευτερόλεπτο πιο αργά. Με τη συμπλήρωση 21 γύρων ο Verstappen είχε διαφορά από τον Hamilton 7,8s, με τον Perez να πλησιάζει τον Βρετανό στα 2,2s.
Η μοναδική αξιοσημείωτη μάχη εντός πίστας ήταν αυτή της 11ης θέσης, με τον Ricciardo να κρατάει πίσω του τη Mercedes του Valtteri Bottas. Ο Perez, παράλληλα, κατέβασε τη διαφορά του από τον Hamilton κάτω από τα 2s, με τις υπόλοιπες διαφορές της 10αδας να ξεπερνούν τα 2,5s.
Στον 29ο γύρο, ο Lewis Hamilton μπήκε στα pit για αλλαγή σε hard ελαστικά, με το Βρετανό να πέφτει στην 5η θέση πίσω από τον Leclerc. Για καλή του τύχη, ο Μονεγάσκος μπήκε στον επόμενο γύρο και αυτός στα pits, οπότε ο παγκόσμιος πρωταθλητής είχε, πλέον, καθαρή πίστα μπροστά του. Ο Gasly θέλησε ν’ αποφύγει το undercut και μπήκε και αυτός για pit στον 31ο γύρο. Ο Γάλλος βγήκε και πάλι μπροστά από τη Ferrari, με τον Leclerc να πραγματοποιεί ταυτόχρονα προσπέρασμα στην Alpine του Fernando Alonso. Στον 32ο γύρο μπήκε ο Raikkonen, ενώ ένα γύρο αργότερα, ο Verstappen μπήκε και αυτός για τη δική του αλλαγή ελαστικών. Όλα τα pit stops ήταν χωρίς απρόοπτα, με τους οδηγούς να βάζουν τη hard γόμα.
Μετά τις αλλαγές ελαστικών, ο Verstappen, αν και ήταν στη 2η θέση, διατήρησε σχεδόν ίδια την απόστασή του από τον Hamilton, που ήταν πάνω από 7s. Ο Leclerc δεν μπορούσε να μείνει κοντά στον Gasly και η διαφορά τους πήγε πάλι στα 3,8s, ενώ παράλληλα οι Perez και Sainz διατηρούσαν το αρχικό σετ ελαστικών τους. Ο Lando Norris, μετά τα pitstop των υπολοίπων οδηγών, ανέβηκε στην 7η θέση, ενώ ο team-mate Daniel Ricciardo μπήκε στον 38ο γύρο για το τελευταίο του pit stop και την αλλαγή σε medium ελαστικά.
Στον 39ο γύρο, ο Alonso μπήκε για το δικό του pit stop, με τον επικεφαλή Perez να κάνει το ίδιο 1 γύρο αργότερα. Η πρώτη τριάδα επανήλθε στην αρχική της κατάσταση, με τον Verstappen ν’ απολαμβάνει πλέον μια διαφορά της τάξεως των 9,7s, ενώ ο Perez, έχοντας πιο “φρέσκο” σετ hard ελαστικών ήταν στα 9,3s και μείωνε με πολύ μεγάλο ρυθμό. Ο Μεξικανός απάντησε με ταχύτερο γύρο αμέσως και χρόνο 1:19.659.
Στον 41ο γύρο μπήκε για το τελευταίο του pitstop και ο Valtteri Bottas, όμως ένα απρόοπτο με το εμπρός αριστερά ελαστικό του τον καθυστέρησε αρκετά. Ο Φινλανδός έκανε την αλλαγή σε 11s περίπου και βγήκε πίσω από τον Ricciardo, αλλά και τον Ocon στη 14η θέση. Ο Sainz έκανε και αυτός το δικό του pit stop στον 42ο γύρο και ο μόνος που δεν είχε κάνει αλλαγή ελαστικών ήταν ο Lando Norris, που έμενε στην 7η θέση.
Ο οδηγός της McLaren, εν τέλει, πραγματοποίησε την αλλαγή του στον 44ο γύρο, έβαλε και αυτός hard ελαστικά και βγήκε στην 10η θέση, εμπρός από τον Antonio Giovinazzi. Οι Red Bull συνέχιζαν να κινούνται γρηγορότερα από τον Hamilton στην κορυφή, με τον Perez να κάνει νέο ταχύτερο πέρασμα στον αγώνα στον 49ο γύρο και να κατεβάζει κάτω από τα 6s τη διαφορά του από τον Hamilton. Ο Verstappen, ταυτόχρονα, απολάμβανε το προβάδισμά του από τον Βρετανό, που είχε πάει πάνω από τα 12s. Ο Ολλανδός απάντησε με δικό του ταχύτερο γύρο στο 1:18.999 με τη συμπλήρωση 52 γύρων.
Ο Carlos Sainz πέρασε τον Charles Leclerc στην εσωτερική “μάχη της Ferrari” στον 58ο γύρο και προσπαθούσε να πλησιάσει τον Pierre Gasly. Ταυτόχρονα, ο Perez μπήκε σε απόσταση “βολής” από τον Lewis Hamilton. Ο “Checo” πάλεψε ως το τέλος, όμως δεν μπόρεσε να προσπεράσει τη Mercedes.
Η τελική κατάταξη είχε, λοιπόν, νικητή του αγώνα τον Max Verstappen με Red Bull, με τον Hamilton (Mercedes) οριακά μπροστά από τον Perez (Red Bull) και διαφορά 16,5s από τον Ολλανδό. Ο Pierre Gasly με AlphaTauri δεν απειλήθηκε από τις Ferrari και διατήρησε την 4η θέση του σχετικά εύκολα. Οι οδηγοί της ιταλικής ομάδας άλλαξαν εκ νέου θέσεις και ο Leclerc έμεινε μπροστά από τον Sainz, όπως ήταν από το ξεκίνημα του αγώνα.
Στη βαθμολογούμενη δεκάδα βρέθηκαν οι Sebastian Vettel (Aston Martin), Kimi Raikkonen (Alfa Romeo), Fernando Alonso (Alpine) και Lando Norris (McLaren).
Εκτός βαθμών έμεινε ο Antonio Giovinazzi (11η θέση, Alfa Romeo) και ο Daniel Ricciardo (12η θέση, McLaren), που δεν ανέκαμψε ιδιαίτερα μετά το συμβάν της εκκίνησης. Στη 13η θέση ήταν ο Esteban Ocon (Alpine) και στη 14η ο Lance Stroll (Aston Martin). Ο Valtteri Bottas (Mercedes) χρειάστηκε δύο νέα σετ soft ελαστικών για να πάρει τον ταχύτερο γύρο από τον Verstappen και περιορίστηκε στη 15η θέση. Την κατάταξη συμπλήρωσαν οι George Russell, Nicholas Latifi (Williams) και ο Nikita Mazepin με Haas.