Ο Max Verstappen ήταν ο μεγάλος πρωταγωνιστής του GP Άμπου Ντάμπι, κατακτώντας το παγκόσμιο πρωτάθλημα κυριολεκτικά στον τελευταίο γύρο.
Το φινάλε της σεζόν του 2021 ήταν ένα απίστευτο θρίλερ, με τα συναισθήματα να εναλλάσσονται στον τελευταίο γύρο! Το αυτοκίνητο ασφαλείας έφυγε στο τέλος του 57ου γύρου, από τους 58, του GP Άμπου Ντάμπι και άφησε τους δύο διεκδικητές να παλέψουν μεταξύ τους για τον Παγκόσμιο Τίτλο. Ο Max Verstappen με Red Bull κατάφερε να περάσει τον Lewis Hamilton με Mercedes, είδε πρώτος την καρό σημαία και πανηγύρισε το πρώτο του Πρωτάθλημα οδηγών, στερώντας από τον Βρετανό τον 8ο τίτλο στην καριέρα του.
Διαβάστε επίσης: Οι «περίεργες» αποφάσεις στο φινάλε του GP Άμπου Ντάμπι
Πίσω από τους δύο “μονομάχους”, ο Carlos Sainz με Ferrari βρέθηκε στην 3η θέση και κατέκτησε ένα ακόμα βάθρο τη φετινή σεζόν. Οι AlphaTauri είχαν ένα πολύ καλό πλασάρισμα με τον Yuki Tsunoda στην 4η και τον Pierre Gasly στην 5η θέση. Ο Valtteri Bottas με Mercedes τερμάτισε στην 6η θέση και ο Lando Norris με McLaren στην 7η θέση. Στην πρώτη δεκάδα βρέθηκαν, επίσης, οι Fernando Alonso (8η θέση, Alpine), Esteban Ocon (9η θέση, Alpine) και Charles Leclerc (10η θέση, Ferrari).
Την κατάταξη συμπλήρωσαν οι Sebastian Vettel με Aston Martin (11η θέση), Daniel Ricciardo με McLaren (12η θέση), Lance Stroll με Aston Martin (13η θέση) και Mick Schumacher με Haas (14η θέση). Οι οδηγοί που εγκατέλειψαν ήταν οι Sergio Perez (Red Bull), Nicholas Latifi (Williams), Antonio Giovinazzi (Alfa Romeo), George Russell (Williams) και Kimi Raikkonen (Alfa Romeo).
Ο Αγώνας
Οι θερμοκρασίες αέρα και οδοστρώματος στο ξεκίνημα ήταν στους 24 και 29 βαθμούς Κελσίου ταυτόχρονα. Από την πρώτη δεκάδα, με τα medium ελαστικά εκκινούσαν οι Lewis Hamilton, Valtteri Bottas και Yuki Tsunoda.
Η εκκίνηση ήταν χωρίς απρόοπτα, με τον Lewis Hamilton να φεύγει πολύ καλύτερα και να στρίβει εμπρός του Max Verstappen. Πιο πίσω, ο Perez και ο Sainz πήραν θέσεις από τον Lando Norris, όπως και ο Leclerc, που πέρασε τον Bottas και βρέθηκε στην 6η θέση. Στην πρώτη από τις δύο μεγάλες ευθείες, ο Max Verstappen βούτηξε στα φρένα, πέρασε τον Hamilton, όμως ο Βρετανός πήρε ξανά τη θέση πηγαίνοντας εκτός πίστας. Στους επόμενους γύρους, υπήρχαν διαβουλεύσεις ανάμεσα στον Michael Masi και τις ομάδες, με τους αγωνοδίκες ν’ αποφασίζουν πως δε χρειάστηκε επιπλέον έρευνα για το συμβάν.
Μετά από 6 γύρους, ο Lewis Hamilton είχε ανοίξει τη διαφορά στα 2,1s, ενώ η πρώτη 6άδα είχε διαφορές πάνω από 1s. Στον 9ο γύρο, ο Βρετανός πέτυχε τον ταχύτερο γύρο με χρόνο 1:28.356 και η διαφορά από τον Verstappen πήγε στα 2,9s. Οι πρώτοι 3 ξέφυγαν αρκετά, ενώ πίσω από τον Sainz (4η θέση) υπήρχε ένα μίνι-τρενάκι, χωρίς ωστόσο να υπάρχουν μεγάλες μάχες. Στον επόμενο γύρο, ο Hamilton πήρε 0,674s και η διαφορά ξεπέρασε τα 3,5s. Ο Verstappen φαινόταν να δυσκολεύεται με τα soft ελαστικά, μέσα σε 3 γύρους (τέλος γύρου 13) η απόστασή τους ξεπέρασε τα 6s, με τη Red Bull να βάζει τον Ολλανδό για hard ελαστικά στον 13ο γύρο. Μετά την έξοδό του, ο Verstappen βρέθηκε πίσω από τον Lando Norris τον οποίο και πέρασε κατευθείαν.
Ακούστε την εκπομπή “Slipstream” με την ανάλυση του GP Σαουδικής Αραβίας.
Λίγο πιο πίσω, ο Leclerc είχε μία έξοδο από την πίστα, έχασε τη θέση του από τον Tsunoda πριν τη στροφή 5, κατάφερε όμως να την ανακτήσει στην πίσω ευθεία πριν τη στροφή 9. Ο Lewis Hamilton μπήκε 1 γύρο μετά τον Verstappen και κατάφερε να βγει εμπρός από τον Carlos Sainz, πράγμα πολύ σημαντικό, καθώς τους χώριζε, πλέον, η Ferrari του Ισπανού. Οι δύο πρωτοπόροι του Πρωταθλήματος έβαλαν τα hard ελαστικά. Στον 15ο γύρο μπήκαν για pit stop οι Leclerc και Ocon, αμφότεροι έβαλαν τα hard ελαστικά και βγήκαν πολύ πίσω, εκτός 15άδας.
Ο Lewis Hamilton εκμεταλλευόταν την κενή πίστα μπροστά του κι έκανε ταχύτερο γύρο στο 1:27.780, ενώ ο Verstappen παρέμενε “κολλημένος” πίσω από τον Sainz. Ο Ολλανδός κατάφερε να τον περάσει στον 18ο γύρο, όμως η διαφορά του από τον Hamilton είχε ήδη “εκτοξευτεί” στα 8s. Ο Βρετανός, παράλληλα, πλησίαζε τον Sergio Perez, ο οποίος είχε εντολή να “βάλει δύσκολα” στη Mercedes. Στον 20ό γύρο, ο Hamilton είχε φτάσει τον Μεξικανό και οι δυο τους χάρισαν μια πολύ ωραία μάχη στις μεγάλες ευθείες, με τον Perez να διατηρείται μπροστά. Στον 21ο γύρο, ο Βρετανός κατάφερε να περάσει τον Perez, με τον Μεξικανό να δίνει κατευθείαν τη θέση στον team-mate του, Verstappen και να μπαίνει στα pits για hard ελαστικά. Η διαφορά ανάμεσα σε Hamilton και Verstappen είχε πέσει, πλέον, λίγο κάτω από τα 2 δευτερόλεπτα.
Στις πιο πίσω θέσεις, ο Sainz που είχε κάνει pits στον 19ο γύρο, διατηρήθηκε μπροστά από το Norris, ενώ είχαν ανάμεσά τους τον Sebastian Vettel. Στον πρώτο “καθαρό” γύρο (23) των δύο πρωτοπόρων, ο Hamilton έκανε ταχύτερο γύρο με χρόνο 1:27.663 και αύξησε τη μεταξύ τους διαφορά στα 2,6s. Στον 26ο γύρο, εμφανίστηκε η κίτρινη σημαία, με τον Kimi Raikkonen να έχει μια έξοδο και να τραυματίζει την εμπρός πτέρυγά του. Στο τέλος του γύρου του, ο Φινλανδός μπήκε στα pits, όπου κι εγκατέλειψε, με την καριέρα του στη Formula 1 να λήγει άδοξα.
Ένα γύρο μετά, παρουσιάστηκε μηχανικό πρόβλημα και στον George Russell, ο οποίος ακολούθησε τον Raikkonen στις εγκαταλείψεις. Στην κορυφή, η διαφορά ανάμεσα στους πρωτοπόρους ήταν στα 3,7s, ενώ ο Bottas στην 3η θέση ήταν ήδη πάνω από 22s πίσω. Στον 30ό γύρο, ο Hamilton πραγματοποίησε νέο ταχύτερο χρόνο στο 1:27.484 και η διαφορά από τον Verstappen πήγε λίγο πάνω από τα 4 δευτερόλεπτα. Ο Valtteri Bottas ήταν ο τελευταίος από αυτούς που είχαν medium ελαστικά που μπήκε για pits στον 30ό γύρο και βγήκε στην 9η θέση, πίσω από τον Charles Leclerc κι εμπρός από τον Yuki Tsunoda. Στον 32ο γύρο, ο Hamilton έπεσε στο 1:27.444 και άνοιγε συνεχώς τη διαφορά του από τον Verstappen.
Ο Bottas κατάφερε να περάσει τον Charles Leclerc στον 34ο γύρο, ενώ λίγο μπροστά ο Hamilton έκανε νέο ταχύτερο γύρο, πέφτοντας στο 1:27.201. Ένα γύρο μετά (γύρος 35), ο Antonio Giovinazzi εγκατέλειψε και αυτός, με το εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας να κάνει την εμφάνισή του, ώστε ν’ απομακρυνθεί η Alfa Romeo. Αυτός που επιχείρησε να κάνει pit stop ήταν ο Charles Leclerc, που έβαλε τα medium ελαστικά. Λίγο μετά, ακολούθησε και ο Max Verstappen, που έβαλε νέο σετ hard ελαστικών, με τον Hamilton να μένει στην πίστα.
Το παράδειγμα του Verstappen ακολούθησε και ο Sergio Perez, που έβαλε και αυτός hard ελαστικά, ενώ οι Alonso και Gasly έκαναν το δικό τους πρώτο pit stop σ’ ένα ευνοϊκό, γι’ αυτούς, σημείο. Το εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας βγήκε στο τέλος τους 37ου γύρου, με τη διαφορά των δύο οδηγών να είναι στα 17s. Ο Verstappen έκανε κατευθείαν ταχύτερο γύρο στο 1:26.321 και μείωσε στα 16,3s. Ο Hamilton αύξησε το ρυθμό του, όμως ο Verstappen συνέχισε να κινείται γρηγορότερα, κάνοντας νέο ταχύτερο γύρο στο 1:26.103. Πιο πίσω, μετά από μία διαρκή και “σκληρή” μάχη, ο Yuki Tsunoda πέρασε τον Fernando Alonso και ανέβηκε στην 7η θέση.
Λίγο μετά, ο Gasly κατάφερε και αυτός να περάσει τον Alonso για την 8η θέση. Στην κορυφή, ο Hamilton είχε σε ελεγχόμενα επίπεδα τη διαφορά, με τον Verstappen να τη μειώνει με μικρότερο ρυθμό. Κάποια ντουμπλαρίσματα που συνάντησε ο Lewis Hamilton έριξαν λίγο περισσότερο τη διαφορά, η οποία έπεσε στα 12,1s. Στον 48ο γύρο, ο Lando Norris μπήκε στα pits για να βάλει medium ελαστικά, κάτι που τον έριξε στην 9η θέση, ανάμεσα στις δύο Alpine. Ο Βρετανός πέρασε στον 52ο γύρο τον Alonso και ανέβηκε στην 8η θέση, ενώ την ίδια ώρα η διαφορά στην κορυφή έμενε σταθερή περίπου στα 12 δευτερόλεπτα.
Στον 53ο γύρο συνέβη κάτι που ανέτρεψε εντελώς τα δεδομένα. Ο Latifi είχε σύγκρουση στη στροφή 14, κάτι που οδήγησε αρκετούς οδηγούς στο να κάνουν έξτρα pit stop. Οι Verstappen, Ricciardo, Stroll, Perez, Schumacher, Gasly και Tsunoda έβαλαν soft ελαστικά. Η Red Bull διατήρησε τους Verstappen και Perez στις θέσεις 2 και 3, με την αγωνία να “χτυπάει” κόκκινο για το αν και πότε θα υπάρξει συνέχιση του αγώνα σε κανονική ροή. Στον 55ο γύρο, ο Perez μπήκε ξανά στα pits για να εγκαταλείψει τον αγώνα, ενώ το race control αποφάσισε να μην επιτρέψει να περάσουν τα μονοθέσια που ήταν ένα γύρο πίσω. Συνεπώς, ο Verstappen είχε 5 μονοθέσια ανάμεσα στον ίδιο και τον Lewis Hamilton. Τελικά, τα 5 μονοθέσια πέρασαν και δόθηκε συνέχεια με αγωνιστική δράση ανάμεσα στους δύο διεκδικητές για 1 γύρο!
-
Κάντε μας like στο facebook
-
Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
-
Μπείτε στον server μας στο Discord
Ο Max Verstappen πέρασε τον Lewis Hamilton στα φρένα της στροφής 5, αμύνθηκε μ’ επιτυχία και διατηρήθηκε μπροστά έως το τέλος του γύρου. Ο Ολλανδός νίκησε τον αγώνα και στέφθηκε Παγκόσμιος Πρωταθλητής για πρώτη φορά στην καριέρα του! Ο Verstappen τερμάτισε μπροστά από τον Lewis Hamilton, που έμεινε στη 2η θέση, με τον Carlos Sainz να συμπληρώνει το βάθρο.
Στην 4η θέση τερμάτισε ο Yuki Tsunoda και στην 5η ο Pierre Gasly, με τις AlphaTauri να παίρνουν αρκετούς πόντους, αλλά να μην ξεπερνά την Alpine. Ο Valtteri Bottas τερμάτισε στην 7η θέση, οι Alpine των Fernando Alonso και Esteban Ocon βρέθηκαν στις θέσεις 8 και 9, ενώ τη βαθμολογούμενη δεκάδα συμπλήρωσε ο Charles Leclerc με Ferrari.
Στην 11η θέση τερμάτισε ο Sebastian Vettel με Aston Martin, με τον team-mate του, Lance Stroll, να βρίσκεται στη 13η θέση, ενώ ανάμεσά τους ήταν ο Daniel Ricciardo (McLaren). Την κατάταξη συμπλήρωσε ο Mick Schumacher με Haas. Ο Nikita Mazepin δεν αγωνίστηκε καθόλου, καθώς είχε νοσήσει από τον COVID-19 και τέθηκε σε καραντίνα από το πρωί της ημέρας.
TOP 10 FINISHERS: ABU DHABI 👀
A hugely dramatic final race of 2021 😮
And it finishes with @Max33Verstappen as world champion! 🏆#AbuDhabiGP 🇦🇪 #F1 pic.twitter.com/NZB0rqzkAQ
— Formula 1 (@F1) December 12, 2021