Ο πέμπτος αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος της F1 είναι πολύ σημαντικός, καθώς υπάρχουν πολλά που πρέπει να προσέξουμε.
Οι χειμερινές δοκιμές πραγματοποιήθηκαν στην πίστα της Βαρκελώνης, με την Ferrari να ήταν η πιο δυνατή ομάδα. Όμως, οι χρόνοι του τότε δεν έχουν καμία σημασία με τώρα, καθώς οι συνθήκες θα είναι διαφορετικές και τα μονοθέσια διαφορετικά.
Επιπλέον, κάθε χρόνο οι ομάδες φέρνουν παραδοσιακά στο GP Ισπανίας τις μεγάλες τους αναβαθμίσεις στα μονοθέσιά τους. Σκοπός είναι να βελτιωθεί το μονοθέσιο, με βάση τα δεδομένα που είχαν οι ομάδες στους πρώτους τέσσερις αγώνες και να χτίσουν μια βάση για τη συνέχεια της χρονιάς.
Τι πρέπει όμως πρώτα να προσέξουμε.
-Φοβού την Red Bull
Η Αυστριακή ομάδα δεν έχει ξεκινήσει με τον καλύτερο τρόπο τη σεζόν, καθώς είναι η τρίτη σε δυναμικότητα ομάδα καθαρά. Η ομάδα του Milton Keynes έχει αποδείξει στο παρελθόν πως στην εξέλιξη μπορεί να κάνει θαύματα. Δεν χρειάζεται να πούμε για το 2012 ή το 2013, αλλά για κάτι πιο πρόσφατο, το 2016. Στο GP Ρωσίας πέρυσι, η Red Bull ήταν 1.6s πιο αργή στο Q3 από τη Mercedes, ενώ στο επόμενο GP στην Ισπανία ήταν μόλις 0.6s. Επιπλέον, έναν αγώνα μετά στο Μονακό, ο Daniel Ricciardo πήρε την pole position ενώ ξεπέρασε μέχρι τέλος της σεζόν σε δυναμικότητα την Ferrari.
Φέτος, είναι ένα ερωτηματικό, καθώς κάτι δεν έχει πάει καλά με το σασί, καθώς δεν γίνεται όλη αυτή η διαφορά να οφείλεται μόνο στο κινητήριο σύνολο. Πάντως αν αναγκαστεί να φέρει νέα μέρη, όπως πχ ρύγχος (όχι αεροτομή μόνο), πρέπει να περάσει τα crash test της FiA. Περιμένουμε να δούμε κατά πόσο διαφορετικό θα είναι το μονοθέσιο και αν καταφέρει ως πρώτο βήμα να πλησιάσει τις Ferrari και Mercedes.
-Θα ξεπεράσει τα προβλήματα η Mercedes;
Η Γερμανική ομάδα φέτος βλέπει πως δεν θα έχει εύκολο έργο στη κατάκτηση του τίτλου. Η Ferrari έχει ξεκινήσει εντυπωσιακά τη χρονιά. Το ενδιαφέρον μέχρι στιγμής είναι πως παρά το ότι μοιράζονται τις ίδιες νίκες, η Mercedes έχει καταφέρει να πάρει στη Ρωσία νίκη, δια χειρός Bottas, ενώ δεν είχε το ταχύτερο μονοθέσιο. Ο Φιλανδός πήρε κάτι παραπάνω από το 100%, αλλά η Ferrari είχε το κάτι παραπάνω.
Το μεγάλο πρόβλημα φέτος της Γερμανικής ομάδας είναι το υπέρβαρο μονοθέσιο. Αυτό δεν της επιτρέπει να κατανέμει το βάρος στο ιδανικό σημείο που θέλουν οι οδηγοί. Αυτό θα προσπαθήσει να το καλύψει με νέα μέρη, ενώ αναμένονται αναβαθμίσεις στην ανάρτηση. Αν καταφέρει και λύσει τα προβλήματα και βελτιώσει το μονοθέσιο, τότε η μάχη θα είναι πιο απρόβλεπτη.
-Πως θα αντιδράσει ο Hamilton
O Βρετανός είχε ένα κάκιστο αγώνα στη Ρωσία, που τον περιόρισε στην 4η θέση. Ο Hamilton είχε προβλήματα υπερθέρμανσης, ενώ το set-up του δεν τον βόλευε ιδιαίτερα, ειδικά στο τελευταίο κομμάτι. Όμως, είδαμε στον αγώνα, όποτε του έλεγαν να πιέσει στο πρώτο stint, έκοβε πολύ χρόνο από τον Raikkonen. Μετά τα pit-stop, είχε χάσει πολύ χρόνο, οπότε περιορίστηκε στο να προσέξει το μονοθέσιο και τον κινητήρα.
Έχουμε ξαναδεί τον Hamilton σε αυτή τη θέση, να έχει ένα άσχημο αποτέλεσμα. Όμως, τον έχουμε δει να επανέρχεται τόσο δυνατός και αποφασιστικός τα τελευταία χρόνια, όπου δεν μπορεί να τον σταματήσει κανείς. Μένει να δούμε εάν θα το κάνει και τώρα, με το GP Ισπανίας να είναι η καλύτερη ευκαιρία του.
-Μπορεί ο Raikkonen να ανταγωνιστεί τον Vettel;
Ο Kimi Raikkonen σίγουρα είναι μια από τις απογοητεύσεις της φετινής σεζόν. Ο Φιλανδός έχει χάσει κατακράτος από τον teammate του και στους τέσσερις πρώτους αγώνες. Μπορεί η στρατηγική του, να μην ήταν πάντα η ιδανική, αλλά ποτέ δεν είχε τον ρυθμό να κοντράρει τον Vettel ή τις δύο Mercedes.
Τώρα, ο Φιλανδός πρέπει να περάσει στην αντεπίθεση και το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνει είναι να κερδίσει τον Vettel. Το θέμα για τον παγκόσμιο πρωταθλητή, είναι να το θέλει και να κάτσει να δουλέψει όσο ποτέ για να καταφέρει να παλέψει για νίκες. Ο Raikkonen έχει κλείσει στόματα αρκετές φορές στη καριέρα του, όμως το να τον βλέπουμε ως νούμερο 2 στην Ferrari δεν είναι καλό για τους οπαδούς. Αλλά με την απόδοση που έχει φέτος, μάλλον προς τα εκεί οδεύει.
-Η μάχη στο μέσον του grid
Οι πρώτοι αγώνες δεν ήταν αντιπροσωπευτικοί για το τι είδαμε στους πρώτους αγώνες. Σε κάθε GP, η δυναμικότητα άλλαζε, όμως συνολικά η Williams είχε το ταχύτερο μονοθέσιο. Αλλά, η ομάδα που ξεχώρισε ήταν η Force India, η οποία τερμάτισε στους βαθμούς σε κάθε αγώνα με τα δύο της μονοθέσια, ενώ δεν είχε το ταχύτερο από το πίσω γκρουπ. Η Renault θα βελτιωθεί, η Toro Rosso θα πιέσει. Η McLaren από τη μεριά της, έχει πολύ δυνατό σασί, οπότε θα επενδύσει σε αυτό. Η αξιοπιστία είναι ένα θέμα, αλλά δεν θα συνεχίσει για πολύ να είναι το πιο αργό μονοθέσιο. Όποιος από τις ομάδες του δεύτερου γκρουπ δυναμικότητας τερματίσει μπροστά στην Ισπανία δεν σημαίνει πως έχει το ταχύτερο μονοθέσιο. Οι αγώνες είναι αρκετά απρόβλεπτοι για αυτές τις ομάδες και κάθε φορά θα βλέπουμε κάτι καινούργιο και συναρπαστικό ταυτόχρονα.