Ο Lewis Hamilton ήταν ο μεγάλος νικητής του Βελγικού GP, μετά από μία εξαιρετική και τρομερή μάχη με τον Sebastian Vettel.
O Βρετανός ξεκίνησε από την 1η θέση και έκανε ίσως τον καλύτερο φετινό του αγώνα. Ο Hamilton έδωσε μια τρομερή μάχη σώμα με σώμα, σε απόλυτη ταχύτητα με τον Sebastian Vettel, ο οποίος έμεινε στην 2η θέση. Έτσι, η διαφορά στη βαθμολογία των οδηγών έπεσε στους 7. Ο Daniel Ricciardo ολοκλήρωσε το βάθρο σε ακόμα μια τρομερή εμφάνιση από τον Αυστραλό για την Red Bull.
O Kimi Raikkonen πήρε μια πολύ καλή 4η θέση, παρά την ποινή stop/go, ενώ κακό αγώνα από τον Valtteri Bottas που έμεινε στην 5η θέση μόλις. Best of the rest o Nico Hulkenberg για την Renault στην 6η θέση, με τις δύο Force India να παίζουν και πάλι συγκρουόμενα.
Στην εκκίνηση, ο Hamilton πετάχτηκε πολύ καλά και κρατήθηκε στην 1η θέση, με τον Vettel κολλημένο πίσω του και τον Bottas στη 3η θέση. Ο Γερμανός δεν έχασε ευκαιρία και επιτέθηκε στην ευθεία Kemmel αλλά ο Hamilton είχε πάρει την εσωτερική και κρατήθηκε μπροστά.
Μεγάλος κερδισμένος ήταν ο Fernando Alonso. O Ισπανός έκανε την καλύτερη εκκίνηση όλων και ανέβηκε από την 11η, στην 7η θέση. Ο οδηγός της McLaren έδωσε μεγάλη μάχη με τον Nico Hulkenberg και τον Esteban Ocon, κρατώντας αρχικά τη θέση του, όμως στον επόμενο γύρο ο οδηγός της Renault τον προσπέρασε.
Μπροστά, ο Hamilton άρχισε να ανοίγει τη διαφορά μπροστά κάνοντας ταχύτερους γύρους, με τον Bottas να αρχίζει από νωρίς να χάνει έδαφος με τους δύο πρώτους. Πίσω οι μάχες ήταν πολλές, με τον Alonso να χάνει τη μία θέση μετά την άλλη, με τις διαφορές να είναι μικρές στους πρώτους γύρους.
Ο Pascal Wehrlein ήταν η πρώτη εγκατάλειψη στα πρώτα στάδια του αγώνα, ενώ στον 8ο γύρο είχαμε την δεύτερη. Ο Max Verstappen έχασε δύναμη από τον κινητήρα και από μηχανικό πρόβλημα αναγκάστηκε να εγκατάλειψη για 6η φορά σε 12 αγώνες. Αυτή η εξέλιξη ανέβασε τον Alonso στην 10η θέση και πάλι.
Μπροστά, η διαφορά είχε σταθεροποιηθεί στο 1.7s, με τον Hamilton να μην μπορεί να ξεφύγει περισσότερο, ενώ οι Magnussen και Stroll άνοιξαν το χορό των pit-stop στο τέλος του 9ου γύρου.
Όλο και περισσότεροι οδηγοί άρχισαν να μπαίνουν για αλλαγές ελαστικών, ενώ είχε έρθει η ώρα για τους πρωτοπόρους. Ο Hamilton μπήκε στα pit στο τέλος του 12ου γύρου και πέρασε στη soft (κίτρινη) γόμα ελαστικών. Για καλή του τύχη, βγήκε μπροστά από τον Ricciardo στην 4η θέση, ενώ ο Vettel έμεινε έξω στον επόμενο γύρο. Mercedes και Ferrari ήταν σε διαφορετική στρατηγική στα πρώτα στάδια, με τον Bottas να μπαίνει κι εκείνος.
Ο Vettel μπήκε στον 14ο γύρο, αλλά βγήκε λίγο πιο πίσω απ’ότι ήταν πιο πριν. Την ίδια στιγμή, ο Hamiton είχε πιάσει τον Raikkonen και στην ευθεία Kemmel επιτέθηκε και προσπέρασε τον Φινλανδό και ανέκτησε την 1η θέση. Μάλιστα, η Ferrari αφού τον θυσίασε –και πάλι- τον έβαλε στα pit, όμως δεν απειλήθηκε η 4η θέση του.
Ο Vettel μάζεψε αμέσως τη διαφορά και είχε μπει στο DRS του Hamilton, με την μάχη να ανάβει στον 17ο γύρο. Μέχρι εκείνο το σημείο, δεν ήταν ξεκάθαρο για το αν θα έκαναν άλλα pit-stop οι πρώτοι.
Ο Kimi Raikkonen από την άλλη, δέχθηκε ποινή 10 δευτερόλεπτα stop/go, καθώς αγνόησε διπλή κίτρινη σημαία όταν οι βοηθοί της πίστας απομάκρυναν το μονοθέσιο του Verstappen. Ο οδηγός της Ferrari έπεσε στην 7η θέση. Γρήγορα όμως, προσπέρασε τον Ocon και ξεκίνησε το κυνήγι του Hulkenberg.
Μπαίνοντας στο μέσον του αγώνα, ο Hamilton είχε τον Vettel στο 1.8s, με τον Bottas λίγο πιο πίσω τους. Ο Ricciardo ήταν σε μια μοναχική 4η θέση, ο Hulkenberg άρχισε να νιώθει την πίεση του Raikkonen, ενώ την 10άδα συμπλήρωναν οι Ocon, Perez, Grosjean και Magnussen.
Μπροστά βλέπαμε μια κλασική μάχη απόλυτης ταχύτητας ανάμεσα στον Hamilton και τον Vettel, την Mercedes και την Ferrari. H διαφορά των δύο οδηγών ήταν κάτω από τα 2s σταθερά. Ο Alonso εγκατέλειψε από τον αγώνα, χωρίς απαραίτητα να αναφέρεται κάποιο πρόβλημα στο μονοθέσιο.
Όμως, ο αγώνας άλλαξε εντελώς όταν στον 30ο γύρο βγήκε το Safety Car. Οι δύο Force India χτύπησαν μεταξύ τους πριν την Eau Rouge, με αποτέλεσμα θραύσματα να είναι παντού στη πίστα. Ο Ocon προσπάθησε να περάσει τον teammate του, ο οποίος τον έκλεισε και η επαφή ήταν αναπόφευκτη.
Όλοι μπήκαν για αλλαγή ελαστικών όπως και οι δύο Mercedes και οι δύο Ferrari μπήκαν. Όμως είδαμε διαφορετική στρατηγική. Οι Hamilton & Bottas έβαλαν την soft, ενώ ο Vettel έβαλε την ultra-soft.
Το SC αποχώρησε στο τέλος του 33ου γύρου και ο Vettel επιτέθηκε αμέσως στον Hamilton. O Γερμανός είχε το slipstream μετά την Radillion, αλλά η τελική της Ferrari δεν του επέτρεψε να περάσει μπροστά και ο Βρετανός κρατήθηκε στην 1η θέση προς το παρόν.
Πίσω τους έγινε χαμός, με τον Ricciardo να περνά τον Bottas που έχασε 2 θέσεις, μιας και ο Raikkonen τον προσπέρασε κι εκείνος. Φοβερός ο οδηγός της Red Bull που εκμεταλλεύτηκε την ευκαιρία και διεκδικεί και πάλι στα ίσα βάθρο.
Στον 37ο γύρο από τους 44, ο Hamilton είχε ανοίξει τη διαφορά εκτός DRS, ενώ οι Raikkonen και Bottas δεν μπορούσαν να κάνουν κάτι να περάσουν τον Ricciardo. Ο Βρετανός είχε σταθερή τη διαφορά, καθώς δεν μπορούσε να ανοίξει παραπάνω τη διαφορά, μιας και ο Vettel δεν παρατούσε στιγμή τη μάχη.
Ο Vettel έκανε ταχύτερο γύρο 3 γύρους πριν το τέλος και η διαφορά ήταν οριακά εκτός DRS, με τον μεγάλο του αντίπαλο να κρατά εντυπωσιακό ρυθμό και εκείνος να τα δίνει όλα. Μπορεί να τους είδαμε δύο φορές δίπλα δίπλα, όμως είναι η καλύτερη φετινή τους μάχη.
Στον τελευταίο γύρο, ο Hamilton μπήκε με προβάδισμα 1.5s και έδειχνε πως θα μείνει εκεί μέχρι το τέλος. Ο Vettel έκανε ότι μπορούσε, αλλά δεν ήταν αρκετό για να απειλήσει έναν φανταστικό Hamilton.
O Βρετανός πέρασε πρώτος τη γραμμή του τερματισμού και πήρε μια μεγάλη νίκη στο Spa, σε μία απίστευτη μάχη με τον Sebastian Vettel που τερμάτισε στη 2η θέση. Ο Ricciardo ολοκλήρωσε το βάθρο, με τους Raikkonen και Bottas να ακολουθούν.
Εξαιρετική εμφάνιση από τον Hulkenberg στην 6η θέση, ενώ ο Massa από το πουθενά πήρε την 8η θέση και πολύτιμους βαθμούς για την Williams.
Αποτελέσματα αγώνα