H Toyota πήρε μια μεγάλη νίκη στη Shanghai, όμως η Porsche εξασφάλισε και μαθηματικά τους τίτλους οδηγών και κατασκευαστών.
Οι Sebastien Buemi, Anthony Davidson και Kazuki Nakajima με το #8 TS050 Hybrid πήραν μια μεγάλη νίκη μετά από 6 εντυπωσιακές ώρες δράσης. Οι “magic trio” πανηγύρισαν τη τέταρτη φετινή τους νίκη και δεύτερη συνεχόμενη σε μια κυριαρχία της Toyota. Φυσικά θα μπορούσε να γίνει το 1-2 για τους Ιάπωνες, εάν οι Jose Maria Lopez δεν χτυπούσε με ένα GTE και προκαλούσε ζημιά στην ανάρτηση που έφερε το #7 στην 4η θέση.
Οι Brendon Hartley, Timo Bernhard και Earl Bamber βρέθηκαν στη 2η θέση και ταυτόχρονα κατέκτησαν το πρωτάθλημα οδηγών για το 2017, σε μια εξαιρετική χρονιά για τους ίδιους. Το πλήρωμα του #2 κατέκτησε 4 νίκες φέτος, όμως η πιο γλυκιά ήταν σίγουρα το Le Mans στην υπερπροσπάθεια από τα προβλήματα του Σαββάτου. Η #1 Porsche έκλεισε το βάθρο, με τον Γερμανό κατασκευαστή να κατακτά για 3η σερί χρονιά το πρωτάθλημα κατασκευαστών.
Στην LMP2, η Rebellion Racing έκανε έναν τρομερό αγώνα και οι Bruno Senna, Julien Canal και Nico Prost στο #31 Oreca Gibson πήραν μια μεγάλη νίκη και ταυτόχρονα τη πρωτοπορία στο πρωτάθλημα οδηγών. Απόλυτη κυριαρχία για το αγωνιστικό, με τον Senna να οδηγεί εξαιρετικά. Στην 2η θέση τερμάτισε το #36 της Signatech Alpine, με τους Nico Lapierre, Gustavo Menezes και Andre Negrao να έχουν έναν ήσυχο αγώνα. Το βάθρο ολοκλήρωσε το #13 της Rebellion κάνοντας το 1-3 για την ομάδα.
Στην GTE-Pro, το πρωτάθλημα πήρε φωτιά, με τους Harry Tincknell και Andy Priaulx να παίρνουν μια άκρως σημαντική νίκη με το #67 Ford GT. Οι δύο Βρετανοί είχαν εξαιρετικό ρυθμό και πλέον είναι 7.5 βαθμούς πίσω από τη κορυφή. Στην 2η θέση τερμάτισε η #91 Porsche των Richard Lietz και Fred Mackowiecki, οι οποίοι είναι μόλις 2 βαθμούς πίσω από τους Alessandro Pier-Guidi και James Calado που τερμάτισαν στη 3η θέση με την #51 Ferrari. Το αποτέλεσμα αυτό, έφερε τη Ferrari πρωταθλήτρια κατασκευαστών στη κατηγορία.
Στην GTE-Am, οι Pedro Lamy, Paul Dalla Lana και Mattias Lauda πήραν μια μεγάλη νίκη στην #98 Aston Martin και πήραν τη πρωτοπορία του πρωταθλήματος. Στην 2η θέση βρέθηκε η #86 Porsche της Gulf Racing και στην 3η ολοκλήρωσε η #88 Dempsey-Proton Racing.
O Aγώνας
Στην εκκίνηση, o Lopez με το #7 κρατήθηκε στην πρώτη θέση με τις μάχες να είναι τεράστιες, αλλά και τα τέσσερα LMP1 έμειναν στις θέσεις όπου εκκίνησαν. Το δράμα ήταν στην LMP2, όταν ο Piquet με το #13 χτύπησε μέσα στον όχλο το #26 της G-Drive στη στροφή 5, με αποτέλεσμα το #26 να πέσει στη τελευταία θέση της κατηγορίας. Το #38 που προηγείται στη βαθμολογία μάλιστα, έπεσε στην 6η θέση, με το #31 να προηγείται.
Στην GTE-Pro, οι μάχες ήταν τεράστιες και στους πρώτους γύρους η μάχη για την 1η θέση ήταν συγκλονιστική. Ο Thiim με την #95 φάνηκε να μην έχει αρχικά τον ρυθμό, με τους Kevin Estre στο #92 και τον Olivier Pla στο #66 να τον προσπερνάνε, όμως αρκετές φορές ήρθαν δίπλα δίπλα, χαρίζοντας φοβερές στιγμές. Κάκιστο ήταν το πρώτο ημίωρο για την Ferrari, με τις δύο 488 GTE να πέφτουν στις τελευταίες θέσεις.
Ο Piquet με το #13 είχε δεύτερη επαφή καθώς προσπαθούσε να δώσει γύρο στην #77 Porsche και έπεσε στην 6η θέση. Ο Lopez με το #7 στη στροφή 8, ρίσκαρε παραπάνω απ’όσο έπρεπε και είχε επαφή με το #26 και από την 1η θέση, έπεσε στην 3η, μπροστά ακριβώς από τον Bamber με το #2.
Όμως, δεν άργησε να πιάσει τον Tandy με το #1, με τη μάχη τους να διαρκεί αρκετούς γύρους. Στην ευθεία, η 919 Hybrid είχε μεγαλύτερη τελική, όμως 34 λεπτά μετά την εκκίνηση, το δράμα ξεκίνησε. Ένας σένσορας στο γκάζι της #1 Porsche είχε λάθος ενδείξεις, με αποτέλεσμα να σταματήσει σχεδόν στη πίσω ευθεία. Η ομάδα, κατάφερε να κάνει reboot το σύστημα με τη βοήθεια του Tandy και συνέχισε από εκεί δίχως πρόβλημα. Όμως, η διαφορά από την 1η θέση ήταν στο 1 λεπτό και 26 δευτερόλεπτα. Έτσι, η Toyota είχε το 1-2, με τα pit-stop στην LMP2 να είναι γεγονός.
Τα δύο LMP2 των Manor και Jackie Chan DC ήταν μαζί στη πίστα και έδιναν μάχη από την 3η μέχρι την 6η θέση, ενώ είχε έρθει η ώρα για τα pit-stop στην LMP1.
Toyota και Porsche μπήκαν στον ίδιο γύρο, με τους Ιάπωνες να χωρίζουν τη στρατηγική. Στο #8 έβαλαν μόνο καύσιμα, ενώ στο #7 ο Kobayashi πήρε τη θέση του Lopez και έβαλε φρέσκο σετ ελαστικών. Ο Ιάπωνας ήταν ο ταχύτερος στη πίστα και έγραφε ταχύτατους χρόνους και στον 38ο γύρο έφτασε πίσω από τη #2 Porsche και ανέβηκε με ένα πολύ ωραίο προσπέρασμα και πάλι στην 2η θέση.
Στην δεύτερη ώρα είχαμε πολλές μάχες, κυρίως στην LMP2 για τις θέσεις του βάθρου. Λίγο πριν τον δεύτερο κύκλο των pit-stop, το #37 της Jackie Chan DC, είχε επαφή στην στροφή 1 με τις δύο Ferrari της GTE-Am που έδιναν μάχη για τη 2η θέση στη κατηγορία. Η #54 488 επέστρεφε στη πίστα από μικροέξοδο, ο Commendy με το #37 είχε έντονη υποστροφή και η #61 488 έγινε σάντουιτς. Ως αποτέλεσμα, η #54 Ferrari έχασε την δεξιά πόρτα, ενώ και τα τρία μπήκαν στα Pit για έλεγχο.
Οι μάχες στη πίστα ήταν σκληρές και είχαμε πολλές επαφές. Πάλι, στην LMP2, το #38 της Jackie Chan DC που προηγείται στο πρωτάθλημα, είχε επαφή όταν έκανε το προσπέρασμα για την 3η θέση με το #24 της Manor, πέφτοντας στις θέσεις 4 και 5 στη κατηγορία. Την ίδια στιγμή, ο Davidson που είχε φρέσκα ελαστικά, έφτασε τον Kobayashi και ανέβηκε ξανά το #8 στην 1η θέση.
Όμως, πίσω τους ήταν η #1 Porsche και στην στροφή 1 του 68ου γύρου, ο Jani επιχείρησε να περάσει το #7 ώστε να μπει και πάλι στον ίδιο γύρο, με τους δύο να έχουν μικροεπαφή. Κανένα αγωνιστικό δεν είχε ζημιά, ευτυχώς.
Μπαίνοντας για τα καλά στην 3η ώρα του αγώνα, το δράμα συνεχίστηκε στην GTE-Pro αυτή τη φορά. H #92 Porsche από την 1η θέση του αγώνα, είδε τον κινητήρα να αστοχεί. Ο Estre μόλις είχε περάσει το pit lane και σταμάτησε την 911 RSR στην αμμοπαγίδα της πρώτης στροφής. Το #66 που θα έπαιρνε την 1η θέση, είχε πρόβλημα με τη δεξιά πόρτα και έκανε ένα γρήγορο pit-stop.
Η Full Course Yellow έκανε την εμφάνισή της για μερικά λεπτά, με όλα τα LMP1 να μπαίνουν για καύσιμα στα pit. Όταν αποχώρησε η FCY, στην LMP2, ο Tung με το #38 είχε ανέβει στην 2η θέση στη κατηγορία, ενώ στην GTE-Pro, η #91 Porsche είχε τη πρωτοπορία, με το #66 Ford ακριβώς πίσω του και το #67 4s πιο πίσω.
Σε εκείνο το σημείο, άρχισε μια τεράστια μάχη με τα τρία αγωνιστικά να έχουν παραπλήσιο ρυθμό, με τη διαφορά να είναι συνεχώς στα 2s, ενώ η #51 Ferrari ήταν 28s πιο πίσω τους.
Τα pit-stop ήταν και πάλι γεγονός, με το #8 να πέφτει προσωρινά στην 2η θέση λόγω αλλαγής ελαστικών, όμως οι μεγάλες αλλαγές ήταν στην LMP2 και τη GTE-Pro. Το #38 της Jackie Chan DC είχε ανέβει στην 1η θέση στη κατηγορία με τον Oliver Jarvis στο τιμόνι, ενώ στην GTE-Pro, το #67 είχε ανέβει στην 2η θέση και κυνηγούσε την #91 Porsche για την 1η θέση.
Στον 116 γύρο όμως, ο Priaulx με το #67 βγήκε στη πίσω ευθεία δίπλα δίπλα με την #91 Porsche και στα φρένα κατάφερε να ανέβει στην 1η θέση στην Pro και να ανοίξει αμέσως τη διαφορά. Λίγους γύρους μετά και το #66 έφτασε το #91 και έπειτα από αρκετούς γύρους μάχης, η Ford έκανε το 1-2.
Ο αγώνας για την Toyota πήγε από το καλό στο καλύτερο, όταν το #8 έδωσε γύρο στη #2 Porsche, σε έναν αγώνα που είναι το λιγότερο απόλυτη κυριαρχία για τους Ιάπωνες. Από την άλλη, στην LMP2 είχαμε και πάλι σκληρές μονομαχίες, με τον Tung στο #38 και τον Mueller με το #26 να ακουμπούν στη πρώτη στροφή. Ο πρώτος ήταν αρκετά τυχερός, όμως ο δεύτερος είχε κλατάρισμα και έχασε χρόνο.
Μπαίνοντας στη τελευταία ώρα, οι μάχες άναψαν για την πρωτοπορία σε LMP2 και GTE-Pro. O Tung με το #38 και ο Senna με το #31 έδιναν τη δική τους μάχη, με τους δύο διεκδικητές του τίτλου να παλεύουν ρόδα με ρόδα. Τελικά, έπειτα από μεγάλη προσπάθεια και τη βοήθεια ενός GTE, o Βραζιλιάνος πέρασε μπροστά. Στην Pro, o Lietz με την #91 Porsche είχε κολλήσει πίσω από τον Tincknell με το #67 για την 1η θέση στη κατηγορία. Το #91 είχε πιο φρέσκα ελαστικά, αλλά δεν κατάφερε να περάσει, με το τελευταίο pit-stop να είναι καθοριστικό.
Αλλά ο αγώνας δεν είχε ακόμα ολοκληρωθεί. Ο Lopez από την 1η θέση του αγώνα, προσπάθησε στην στροφή 14 να προσπεράσει το #91. Όμως, είχε επαφή και προκάλεσε ζημιά στη πίσω αριστερά ανάρτηση. Έτσι, διέλυσε ένα σίγουρο 1-2 για την Toyota και επέστρεψε στο γκαράζ για επισκευές. Η #2 Porsche ανέβηκε στην 2η θέση και η #1 στην 3η, ενώ το #91 μπήκε στα pit με κλατάρισμα πίσω δεξιά.
Μετά τα pit-stop τα πράγματα είχαν ηρεμήσει, με το #7 να ξοδεύει 13 λεπτά στα pit για επισκευές. Μεγάλη μάχη για τη τελευταία θέση του βάθρου είχαμε για τη τελευταία θέση του βάθρου στην LMP2, με τον Piquet στο #13 να περνά τον Tung με το #38.
Τα πράγματα στα τελευταία λεπτά δεν άλλαξαν, με το #8 να περνά τη γραμμή του τερματισμού από την 1η θέση και να δίνει τη νίκη στην Toyota, όμως το πρωτάθλημα το κατέκτησε η Porsche στον ίσως χειρότερο φετινό της αγώνα.
Το #31 πήρε τη νίκη στην LMP2, με το #67 και το #98 να παίρνουν τις νίκες στις υπόλοιπες κατηγορίες.