spot_img

Αλλάζουν όλα στο MotoGP – Ανακοινώθηκαν οι αλλαγές του 2027

Το MotoGP ανακοίνωσε τις μεγάλες αλλαγές που θα γίνουν το 2027 και θα αλλάξει η μορφή των μοτοσικλετών σε τεχνικό και σχεδιαστικό επίπεδο. 

Γνωρίζαμε ότι οι κανονισμοί του MotoGP θα αλλάξουν σημαντικά από το 2027 και έπειτα, κυρίως όσον αφορά το τεχνικό κομμάτι του σπορ. Οι αλλαγές που θα περιλάμβανε αυτή η μεταρρύθμιση μέχρι τώρα βρίσκονταν στο στάδιο της φημολογίας, αλλά με την ανακοίνωση της Επιτροπής Grand Prix επιβεβαιώθηκαν επίσημα.

Από τη σεζόν του 2027, το MotoGP θα έχει ένα πολύ διαφορετικό πρόσωπο, με μοτοσικλέτες που θα έχουν μικρότερο κυβισμό και λιγότερα αεροδυναμικά και μηχανικά βοηθήματα, με σκοπό κάνουν το άθλημα πιο ασφαλές, βιώσιμο και θεαματικό. Οι νέοι κανονισμοί θα εφαρμοστούν στις νέες μοτοσυκλέτες, που θα είναι πιο κοντά σε αυτές του δρόμου και θα διαθέτουν βελτιωμένη αποδοτικότητα.

  • Όλα όσα έγιναν στο GP Μαϊάμι της F1 θα τα συζητήσουμε στην εκπομπή Slipstream για την F1 την Τετάρτη 8/5 στις 20:00 ώρα Ελλάδος. Τη μετάδοση της εκπομπής μπορείτε να τη βρείτε εδώ.

Ας δούμε τα βασικά τεχνικά στοιχεία των κανονισμών του 2027

Κινητήρες

Τα νέα μοντέλα θα διαθέτουν μικρότερους κινητήρες, με χωρητικότητα 850 κ.εκ. αντί για 1000 κ.εκ. που έχουν σήμερα. Αυτό θα μειώσει τις τελικές ταχύτητες, αυξάνοντας την ασφάλεια και την αποδοτικότητα καυσίμου. Επιπλέον, η μέγιστη διάμετρος των κυλίνδρων θα μειωθεί σε 75 mm, περιορίζοντας τις επιδόσεις και κάνοντας τους κινητήρες πιο κατάλληλους για καθημερινή χρήση στο δρόμο. Ο αριθμός των κινητήρων που επιτρέπεται να χρησιμοποιήσει κάθε αναβάτης ανά σεζόν θα μειωθεί επίσης από επτά σε έξι.

Καύσιμα

Σε συνέχεια της χρήσης καυσίμων με τουλάχιστον 40% ποσοστό βιοκαύσιμου από το 2024, το MotoGP θα περάσει στη χρήση 100% βιώσιμων καυσίμων από το 2027. Η χωρητικότητα των δεξαμενών καυσίμων θα μειωθεί στα 20 λίτρα, και οι αναβάτες θα επιτρέπεται να χρησιμοποιούν μέχρι 11 λίτρα κατά τη διάρκεια των Tissot Sprint.

Αεροδυναμική

Η αεροδυναμική βοήθεια θα μειωθεί σημαντικά και θα ρυθμίζεται πιο αυστηρά, με σκοπό την ελάττωση των αρνητικών επιπτώσεων. Το πλάτος του επάνω μέρους του μπροστινού φέρινγκ θα είναι 50 mm πιο στενό και το ρύγχος θα έρθει 50 mm προς τα πίσω, μειώνοντας την επίδραση της αεροδυναμικής στις ευθείες και στις περιοχές φρεναρίσματος. Αυτό θα δημιουργήσει ακόμα πιο κοντινούς αγώνες, με ακόμα περισσότερες προσπεράσεις. Στο πίσω μέρος, το φέρινγκ πίσω από τον αναβάτη θα είναι μέρος της έγκρισης τύπου από το 2027 και οι ομάδες θα επιτρέπεται να το ενημερώνουν μόνο μία φορά ανά σεζόν για τον έλεγχο του κόστους.

Ακούστε τη νέα μας εκπομπή για την F1 με την ανάλυση του GP Κίνας και όλα όσα έγιναν στο τριήμερο. Ακούστε την με ένα κλικ στο παρακάτω βίντεο. 

Συστήματα ελέγχου ύψους ανάρτησης και εκκίνησης

Από το 2027, όλες οι συσκευές ρύθμισης ύψους της ανάρτησης και εκκίνησης θα απαγορευτούν, βελτιώνοντας την ασφάλεια και τονίζοντας την ικανότητα και τη δεξιοτεχνία των αναβατών, με σκοπό να επιτρέπει τις προσπεράσεις.

Δεδομένα GPS

Η πρόσβαση στα δεδομένα GPS από κάθε αναβάτη θα είναι διαθέσιμη σε όλες τις ομάδες μετά από κάθε περίοδο, παρέχοντας ίσες ευκαιρίες για πρόοδο στις λιγότερο αποδοτικές ομάδες και οδηγούς. Η πρόσβαση σε αυτό το εύρος δεδομένων θα βοηθήσει να γίνει το άθλημα πιο ασφαλές και θα αυξήσει επίσης το επίπεδο πληροφορίας θα που είναι διαθέσιμο στους θεατές.

Παραχωρήσεις (Concessions)

Το σύστημα παραχωρήσεων που ξεκίνησε το 2023 θα συνεχιστεί, με όλους τους κατασκευαστές να ξεκινούν τη σεζόν ως κατηγορία Β και να αξιολογούνται εκ νέου στο μέσον της σεζόν, το καλοκαίρι, για πιθανή αναβάθμιση ή υποβάθμιση για να έχουν πρόσβαση σε περισσότερες ή λιγότερες παραχωρήσεις. Αυτό το σύστημα σημαίνει ότι η απόδοση των κατασκευαστών λαμβάνεται υπόψη από την πρώτη ημέρα, διατηρώντας τον ανταγωνισμό όσο το δυνατόν πιο κοντά καθώς ξεκινά μια νέα εποχή.

Πέρα από την ασφάλεια και τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας και του θεάματος, ο σκοπός των μεγάλων αυτών αλλαγών είναι και ο έλεγχος του κόστους, για να μπορέσει το MotoGP να προσελκύσει νέους κατασκευαστές. Στην κορυφή της λίστας των υποψηφίων βρισκεται η BMW, η οποία τηρεί στάση αναμονής και δεν έχει ανακοινώσει τίποτα σχετικό, ωστόσο οι πληροφορίες από το Μόναχο αναφέρουν ότι εξετάζει το ενδεχόμενο πολύ σοβαρά για είσοδο στο MotoGP.

  • Κάντε μας like στο facebook
  • Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
  • Ακούστε τις εκπομπές μας στο Spotify
  • Μπείτε στον server μας στο Discord
  • Μπείτε στη λίγκα μας στο F1 Fantasy

Πηγή: gazzetta.gr

Related Articles

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -spot_img

Latest Articles