Οι αγωνοδίκες απέρριψαν την ένσταση που κατέθεσε η Mercedes, αναφορικά με το πιθανό προσπέρασμα του Max Verstappen στον Lewis Hamilton υπό το καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας, αλλά και τη συνέχιση του αγώνα για τον τελευταίο γύρο.
Η Mercedes, μετά το τέλος του GP Άμπου Ντάμπι, κατέθεσε ένσταση για το αποτέλεσμα. Ο ένας εκ των δύο λόγων ήταν πως ο Max Verstappen υπήρχε περίπτωση να προσπέρασε για κλάσματα δευτερολέπτων τον Lewis Hamilton πριν τη γραμμή του αυτοκινήτου ασφαλείας, κάτι το οποίο δεν επιτρέπεται από τους αγωνιστικούς κανονισμούς.
Διαβάστε επίσης: Russell – «Το τέλος του αγώνα ήταν απαράδεκτο»
Μετά από ακρόαση της σχετικής διαδικασίας, οι αγωνοδίκες απέρριψαν το εν λόγω αίτημα της Mercedes. Στο σκεπτικό της απόφασης, αναφέρεται πως αποδέχονται το γεγονός ότι ο Verstappen:
Για μια στιγμή, πολύ μικρή χρονικά, κινήθηκε ελάχιστα μπροστά από το μονοθέσιο #44 (Hamilton), σ’ ένα χρονικό σημείο στο οποίο και τα δύο μονοθέσια (Verstappen & Hamilton) επιτάχυναν και επιβράδυναν. Έπειτα, (το μονοθέσιο του Verstappen) κινήθηκε πίσω από το μονοθέσιο #44 και δεν ήταν εμπρός του όταν η περίοδος του αυτοκινήτου ασφαλείας τελείωσε (στη σχετική γραμμή).
Η απόφαση έρχεται σε συμφωνία με την υπεράσπιση, από μεριάς Red Bull, του αθλητικού διευθυντή της, Jonathan Wheatley πως υπήρξαν “εκατομμύρια” (πάρα πολλά) μονοθέσια που κινήθηκαν στο πλάι ή και μπροστά από άλλα μονοθέσια και στη συνέχεια επέστρεψαν τη θέση (που κέρδισαν), πριν φτάσουν τη γραμμή του αυτοκινήτου ασφαλείας η οποία όριζε την επίσημη συνέχιση του αγώνα.
Ακούστε την εκπομπή “Slipstream” με την ανάλυση του GP Σαουδικής Αραβίας.
Η Mercedes ήταν φανερά δυσαρεστημένη και με τη διαδικασία που ακολούθησε το race control για τον τελευταίο γύρο του αγώνα. Κατέθεσε ένσταση και για το συγκεκριμένο κομμάτι και τον χειρισμό από τη διεύθυνση αγώνα. Ειδικότερα, η γερμανική ομάδα ισχυρίζεται πως οι αγωνιστικοί κανονισμοί παραβιάστηκαν σε 2 περιπτώσεις:
Οποιοδήποτε μονοθέσιο έχει δεχτεί γύρο από τον επικεφαλής αγώνα χρειάζεται να περάσει τα προπορευόμενα μονοθέσια και το αυτοκίνητο ασφαλείας.
Καθώς και:
Μόλις τα τελευταία μονοθέσια περάσουν τον επικεφαλής της κατάταξης, το αυτοκίνητο ασφαλείας θα επιστρέψει στα pits στο τέλος του επόμενου γύρου.
Η Mercedes ισχυρίστηκε πως λόγω του χειρισμού του race control, ο Lewis Hamilton έχασε τη νίκη από τον Max Verstappen. Στην ακρόαση της διαδικασίας ήταν παρόντες τόσο εκπρόσωποι της Red Bull, όσο και ο Michael Masi, ο οποίος παράθεσε στοιχεία. Οι αγωνοδίκες παραδέχτηκαν πως το άρθρο 48.12 στο οποίο αναφέρθηκε η Mercedes ίσως να μην εφαρμόστηκε πλήρως, όμως, κατά την άποψή τους, το άρθρο 48.13 αναιρεί το προηγούμενο άρθρο. Το 48.13 αναφέρει:
Μόλις υποδειχθεί το μήνυμα “Safety Car in this lap” (είσοδος του αυτοκινήτου ασφαλείας στα pits στο τέλος του γύρου), τότε είναι υποχρεωτικό ν’ αποσυρθεί από την πίστα το αυτοκίνητο ασφαλείας σε αυτόν τον γύρο.
-
Κάντε μας like στο facebook
-
Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
-
Μπείτε στον server μας στο Discord
Αυτός ήταν και ο λόγος για τον οποίο ο Masi πήρε την απόφαση το αυτοκίνητο ασφαλείας να εισέλθει στα pits στον προτελευταίο γύρο και να δώσει στους οδηγούς ένα γύρο για ν’ αγωνιστούν σε κανονική ροή αγώνα. Η Mercedes έκανε αίτημα να τροποποιηθεί το αποτέλεσμα με βάση την κατάταξη του προτελευταίου γύρου, πριν πραγματοποιηθεί το προσπέρασμα του Verstappen στον Hamilton. Η απάντηση των αγωνοδικών ήταν πως:
Δεν θα ήταν κατάλληλο να μειωθεί η διάρκεια του αγώνα εκ των υστέρων.
Συνεπώς, η ένσταση της Mercedes “έπεσε το κενό”, τα αποτελέσματα του GP Άμπου Ντάμπι διατηρήθηκαν και ο Max Verstappen παραμένει Παγκόσμιος Πρωταθλητής.