Δεκτή η ένσταση της Renault: Πρόστιμο και μείωση βαθμών στην Racing Point

Η FiA ανακοίνωσε την έκβαση της έρευνας στο μονοθέσιο της Racing Point, κρίνοντας την ένοχη και επιβάλλοντας της τσουχτερό πρόστιμο.

Η Renault πραγματοποίησε τρεις συνεχόμενες ενστάσεις κατά των brake ducts της Racing Point PR20 στο GP Στυρίας, Ουγγαρίας και Μ. Βρετανίας, επικαλούμενη μια σειρά από αγωνιστικούς κανονισμούς. Η διαδικασία ήταν χρονοβόρα και από τη μεριά της, η ομάδα του Silverstone έπρεπε με σχέδια να αποδείξει την αθωότητα της.

Οι αγωνοδίκες του GP Στυρίας, έπειτα από εκτενή έρευνα και ανάλυση των αγωνιστικών κανονισμών, των ενστάσεων της γαλλικής ομάδας και των αποδείξεων της Racing Point, κατέληξαν στις αποφάσεις:

  • 400.000 ευρώ πρόστιμο για κάθε μονοθέσιο. Σύνολο 400.000
  • Αφαίρεση 7,5 βαθμούς ανά αυτοκίνητο και συνολικά 15 βαθμοί μείωση από την ομάδα της BTW Racing Point F1 Team από το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών.
  • Επίπληξη για χρήση των μονοθεσίων στο GP Ουγγαρίας
  • Επίπληξη για χρήση των μονοθεσίων στο GP Μ. Βρετανίας

H Racing Point από τη μεριά της, έχει το δικαίωμα να ασκήσει έφεση για την απόφαση αυτή μέχρι το Σάββατο το πρωί.

Τα brake ducts ή αλλιώς η εισαγωγή αέρα στα φρένα – που αποτελεί πολύ σημαντικό επίσης αεροδυναμικό βοήθημα για τα μονοθέσια – έγινε “Listed Part” για το 2020. Αυτό σημαίνει πως αν μια ομάδα έτρεχε με τα brake ducts που δεν είχε σχεδιάσει η ίδια το 2019 ήταν νόμιμο, ενώ για το 2020 είναι παράνομο.

Η Racing Point αγόρασε τα brake ducts της Mercedes το 2019 και έλαβε δεδομένα ώστε να μπορέσει να σχεδιάσει από την αρχή, με δικά της εξαρτήματα. Τα εμπρός brake ducts θεωρήθηκαν νόμιμα από τους αγωνοδίκες στους Τεχνικούς Κανονισμούς, καθώς ήδη είχαν υποστεί μετατροπές για την RP20, από το μονοθέσιο της Racing Point του 2019 όπου και τα χρησιμοποίησε. Όμως αποδέχθηκαν πως ο αρχικός σχεδιασμός αποδίδεται στην Mercedes και όχι στην Racing Point.

Όμως κάτι τέτοιο δεν μπορεί να θεωρηθεί και για τα πίσω brake ducts, στα οποία δεν χρησιμοποιήθηκαν δεδομένα της Mercedes το 2019 για τον σχεδιασμό τους, ούτε η ομάδα στο προηγούμενο μονοθέσιο. Μπορεί να μην παραβιάζουν τους Τεχνικούς κανονισμούς, αλλά δεν έχουν υποστεί τις απαραίτητες αλλαγές ώστε να θεωρηθούν σχεδιασμός της Racing Point.

Οπότε το γεγονός πως δεν έκανε κάποια ουσιαστική αλλαγή στα πίσω ducts της Mercedes η Racing Point είναι και ο λόγος ο οποίος βρέθηκε ένοχη για τη χρήση τους. Ο σχεδιασμός ανοίκει στην Mercedes και αυτό καθιστά ένοχη την Racing Point. Όμως σύμφωνα με τους αγωνοδίκες, η ομάδα του Silverstone μπορεί να συνεχίσει να χρησιμοποιεί τα εν λόγω brake ducts για τη συνέχεια του Πρωταθλήματος.

Για την ολοκλήρωση της έρευνας, η Mercedes έπρεπε να παραδώσει τα brake ducts της W10, το μονοθέσιο με το οποίο κατέκτησε τα δύο Πρωταθληματα το 2019, για σύγκριση με αυτά της Racing Point.

Η εξέλιξη αυτή, θα κοστίσει στην ομάδα μία θέση στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών και είναι πλέον 5 βαθμούς πίσω από την Renault, η οποία έκανε τις τρεις ενστάσεις.

Επιπλέον, η ένταση στα paddock σχετικά με την «ροζ Mercedes» φαίνεται να μεγαλώνει, με την Ferrari να ζητά με επιστολή της στην FiA να ξεκαθαρίσει το τι συμβαίνει με την RP20, ενώ η McLaren γνωστοποίησε τις φοβίες της για ένα Πρωτάθλημα «Αντιγραφών».

O λόγος για τον οποίο η Racing Point μπορεί να χρησιμοποιεί τα ίδια brake ducts καθ’όλη τη διάρκεια της σεζόν, είναι επειδή οι κανονισμοί αναφέρουν πως η ποινή καλύπτει τη χρήση τους για όλη τη χρονιά.

Ανανέωση

Η χρηματική ποινή και η μείωση βαθμών στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, καθίσταται η προβλεπόμενη, καθώς η Racing Point δεν παραβίασε Τεχνικούς Κανονισμούς αλλά Αγωνιστικούς Κανονισμούς. Εάν επρόκειτο για Τεχνικούς Κανονισμούς, τότε η ποινή αποκλεισμού θα ήταν δεδομένη στη περίπτωση αυτή.

Διαβάστε ολόκληρη την απόφαση των αγωνοδικών εδώ.

Ακούστε την εκπομπή “Slipstream” με την ανάλυση του GP Μ. Βρετανίας.

Related Articles

Όταν άλλαξε η σύγχρονη ιστορία της F1

Σαν σήμερα πριν 8 χρόνια, μια εγκατάλειψη έμελλε να αλλάξει όλη την πορεία της F1 μέχρι σήμερα, δημιουργώντας μια μηχανή κατάρριψης ρεκόρ...

Sainz: «Δεν μετανιώνω που υπέγραψα στην Ferrari»

Ο Carlos Sainz θα οδηγήσει για την Ferrari από το 2021 και παραμένει αμείλικτος ως προς την απόφασή του να “μετακομίσει” στο Maranello...

Σαν σήμερα, 23 Σεπτεμβρίου στην F1 και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό

Κάθε ημέρα αποτελεί αφορμή να θυμηθούμε και να μάθουμε τι έγινε σαν σήμερα...

Stay Connected

5,186ΥποστηρικτέςΚάντε Like
51ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -

Latest Articles

Όταν άλλαξε η σύγχρονη ιστορία της F1

Σαν σήμερα πριν 8 χρόνια, μια εγκατάλειψη έμελλε να αλλάξει όλη την πορεία της F1 μέχρι σήμερα, δημιουργώντας μια μηχανή κατάρριψης ρεκόρ...

Sainz: «Δεν μετανιώνω που υπέγραψα στην Ferrari»

Ο Carlos Sainz θα οδηγήσει για την Ferrari από το 2021 και παραμένει αμείλικτος ως προς την απόφασή του να “μετακομίσει” στο Maranello...

Σαν σήμερα, 23 Σεπτεμβρίου στην F1 και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό

Κάθε ημέρα αποτελεί αφορμή να θυμηθούμε και να μάθουμε τι έγινε σαν σήμερα...

Button: «Ο Hamilton είναι ο πιο καθαρός οδηγός»

Ο πρώην Πρωταθλητής της F1, Jenson Button χαρακτήρισε τον Lewis Hamilton ως απίστευτα ταλαντούχο και παράλληλα καθαρό οδηγό. Ο Βρετανός είχε αρκετά σκαμπανεβάσματα στη καριέρα...

Live: Ακούστε την εκπομπή “Slipstream” για την F1 με τον Alex Fontana

Το εβδομαδιαίο μας ραντεβού με την εκπομπή “Slipstream” για την F1 είναι εδώ και έρχεται με έναν ξεχωριστό καλεσμένο. Στη σημερινή μας εκπομπή, θα αναλύσουμε...