spot_img

Εναντίον της Red Bull η παρέμβαση της FIA στις εύκαμπτες αεροτομές

Στη Red Bull Racing πιστεύουν πως η τεχνική οδηγία της FIA σχετικά με την ευκαμψία των εμπρός αεροτομών των μονοθεσίων θα της στοιχίσει σημαντικά.

Οι εύκαμπτες αεροτομές στη Formula 1 είναι και πάλι αντικείμενο συζήτησης. Μπορεί η FIA μέσω του διευθυντή μονοθεσίων της, Νικόλα Τομπάζη, να είχε διαβεβαιώσει πως δεν θα αλλάξει τους κανονισμούς, η γνώμη της όμως άλλαξε πριν την έναρξη της φετινής σεζόν.

Η παγκόσμια ομοσπονδία μηχανοκίνητου αθλητισμού απέστειλε τεχνική οδηγία στις 10 ομάδες πως τα τεστ ευκαμψίας θα γίνουν πιο αυστηρά από το Grand Prix Ισπανίας. Το όριο από 15 χιλιοστά θα μειωθεί στα 10 χιλιοστά στα στατικά τεστ κατά τη διάρκεια των τεχνικών ελέγχων από την FIA.

Όπως αναφέρει το Autoracer, η ομάδα που στο παρασκήνιο πίεσε την FIA ώστε να κάνει πιο αυστηρούς κανονισμούς ήταν η McLaren. H βρετανική ομάδα ήταν αυτή που δεχόταν πυρά το 2024 για τις εύκαμπτες εμπρός και πίσω αεροτομές της, από βασικούς αντιπάλους όπως η Red Bull Racing και η Scuderia Ferrari.

Η αυστριακή ομάδα πίεζε μετά το καλοκαιρινό διάλειμμα την FIA ώστε να κάνει πιο αυστηρούς ελέγχους στα μονοθέσια, όμως κανένα δεν βρέθηκε εκτός κανονισμών.

Ο λόγος για τον οποίο η McLaren πίεσε για αλλαγές στους κανονισμούς για τις εύκαμπτες αεροτομές είναι απλός. Η ομάδα του Ουόκινγκ ενδεχομένως δεν έχει πλέον το πλεονέκτημα που είχε έναντι του ανταγωνισμού, καθώς οι αντίπαλοί της εξέλιξαν με τη σειρά τους τις πτέρυγές τους ώστε να κάμπτονται περισσότερο. Πρόκειται για μία τακτική που ακολουθούν εδώ και δεκαετίες ομάδες της Formula 1, να διαμαρτύρονται στην FIA όταν αντίπαλοί τους βρίσκουν «παράθυρα» στους κανονισμούς που οι ίδιοι εκμεταλλεύονται για καιρό.

Ακούστε την εκπομπή Slipstream για την F1 με την ανασκόπηση της σεζόν του 2024 και τις προβλέψεις μας για το 2025 στο παρακάτω βίντεο.

Πίσω στο 2024 η Red Bull Racing είχε παραδεχθεί πως οι αντίπαλοί της όπως η McLaren είχαν εξελίξει καλύτερα από αυτή τις εύκαμπτες εμπρός αεροτομές. Αυτός ήταν ο κύριος λόγους που προσπάθησε να κάνει την FIA να παρέμβει, ιδίως μετά το Grand Prix Ιταλίας. Αυτό που προσπαθούν να πετύχουν οι ομάδες με τις εύκαμπτες εμπρός αεροτομές είναι η βελτιστοποίηση της ισορροπίας των μονοθεσίων σε όλων των ειδών στροφές και ως αποτέλεσμα το παράθυρο λειτουργίας τους μεγαλώνει.

Όπως αναφέρει το Autoracer, η Red Bull επένδυσε πολλά χρήματα κατά τη διάρκεια του χειμώνα ώστε να εξελίξει την RB21 των Max Verstappen και Liam Lawson με εύκαμπτες αεροτομές. Η εξέλιξη αυτή έχει αφήσει ιδιαίτερα δυσαρεστημένους τους τεχνικούς των «ταύρων» με τη στροφή 180 μοιρών της FIA. Έχοντας επενδύσει ήδη πολλά χρήματα, στο εργοστάσιο του Μίλτον Κινς –και όχι μόνο στη Red Bull– καλούνται πλέον να εξετάσουν νέες αεροδυναμικές λύσεις σε μία σεζόν που γίνεται παράλληλε εξέλιξη τόσο των φετινών όσο και των μονοθεσίων του 2026.

Η τεχνική οδηγία της FIA εξέπληξε τις ομάδες, οι οποίες θα χρειαστεί να τροποποιήσουν τα μονοθέσιά τους μετά το 1/3 της φετινής σεζόν. Προς ώρας είναι άγνωστο κατά πόσο θα επηρεαστεί η δυναμική τους και ποια ομάδα θα έχει πλεονέκτημα.

@stathiskokko F1 2025 FIRST PREDICTIONS !!! #f1 #f1gr #F1greece #greekf1 #f1greek #f1tiktok #f1predictions #f12025 #f12025predictions #fyp #f1tiktok #f1fyp #F1fans #ferrarif1 #mclarenf1 #mercedesf1 #redbullracing #fy #formulaone #ελληνικοτικτοκ #φ1 #φορμουλα1 #formula1 #φ12025 #ελλαδα🇬🇷 ♬ original sound – Stathis Kokkorogiannis

  • Κάντε μας like στο facebook
  • Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
  • Βρείτε μας στο TikTok
  • Ακούστε τις εκπομπές μας στο Spotify
  • Μπείτε στον server μας στο Discord
  • Μπείτε στη λίγκα μας στο F1 Fantasy

Related Articles

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -spot_img

Latest Articles