Το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού ενέκρινε τις αλλαγές στην F1 , τόσο για το 2022 όσο και για το 2023, στους τεχνικούς κανονισμούς, ώστε να μειωθούν οι αναπηδήσεις που προέρχονται από την αεροδυναμική.
Με τα νέα μονοθέσια της Formula 1 προέκυψε ένα πρόβλημα για τους οδηγούς, το οποίο τους ταλαιπώρησε αρκετά στο πρώτο μισό της φετινής σεζόν. Οι αναπηδήσεις των μονοθεσίων αυξήθηκαν, συγκριτικά με τα προηγούμενα χρόνια, καθώς άλλαξε ο τρόπος με τον οποίο παράγεται η κάθετη δύναμη. Η FIA αποφάσισε να λάβει μέτρα το συντομότερο δυνατό, ώστε να αποφευχθεί στο μέλλον αυτή η σωματική καταπόνηση για τους οδηγούς. Αρχικά, θα επιβληθεί μία τεχνική ντιρεκτίβα, από το GP Βελγίου, που απαγορεύει στις ομάδες να έχουν το σασί τους σε υπερβολικά χαμηλή απόσταση από το έδαφος. Πιο συγκεκριμένα, θα υπάρξουν αλλαγές στην ξύλινη πλάκα στο κέντρο του πατώματος και στα πλαϊνά μέρη του δαπέδου, ώστε να περιοριστεί η ευκαμψία των δαπέδων στα μονοθέσια.
Την Τρίτη 16 Αυγούστου το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού (ΠΣΜΑ) ενέκρινε μία σειρά αλλαγών στους τεχνικούς κανονισμούς για το 2023. Στην ανακοίνωσή της, η FIA αναφέρει πως η εμφάνιση του φαινομένου που αναφέρει ως «aerodynamic porpoising» έφερε στην επιφάνεια ανησυχίες για την υγεία και την ασφάλεια των οδηγών. Επίσης, η Ομοσπονδία εκτιμά πως αν δεν επέμβαινε, ενδεχομένως το φαινόμενο αυτό να επηρέαζε χειρότερα στο μέλλον τους οδηγούς. Μετά από συζητήσεις με τις ομάδες της Formula 1, η FIA κατέληξε σε μία σειρά μέτρων.
Ακούστε την εκπομπή Slipstream με τις τελευταίες εξελίξεις της F1.
Αρχικά, οι άκρες του πατώματος του μονοθεσίου θα ανυψωθούν κατά 15 χιλιοστά, ενώ θα αυξηθεί και το ύψος του διαχύτη και η άκρη του θα γίνει και αυτή πιο άκαμπτη. Επιπλέον, θα είναι υποχρεωτική η εισαγωγή ενός ακόμα αισθητήρα, ώστε να παρακολουθούνται περισσότερο οι αναπηδήσεις. Η FIA ισχυρίζεται πως οι αλλαγές θα εφαρμοστούν με έναν τρόπο ώστε να μην «επηρεαστούν οι σχεδιασμοί των μηχανικών μερών για τις ομάδες».
-
Κάντε μας like στο facebook
-
Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
- Ακούστε τις εκπομπές μας στο Spotify
- Μπείτε στον server μας στο Discord
Εκτός των αλλαγών που στοχεύουν στην ελάττωση του φαινομένου των αναπηδήσεων, εγκρίθηκαν και αλλαγές που αφορούν το roll hoop που βρίσκεται πάνω από το κεφάλι του οδηγού, μετά το τρομακτικό ατύχημα του Zhou Guanyu στο GP Μ. Βρετανίας. Οι αλλαγές που θα εφαρμοστούν το 2023 αφορούν τόσο τη σχεδίαση του roll hoop, όσο και πιο αυστηρούς ελέγχους, ώστε να μην καταρρέει τόσο εύκολα. Ενόψει του 2024, υπάρχει ο στόχος να ενισχυθεί ακόμα περισσότερο η ασφάλεια που αφορά το συγκεκριμένο μέρος του μονοθεσίου και να αντέχει μεγαλύτερα φορτία δυνάμεων σε μία ενδεχόμενη παρόμοια ή και πιο άσχημη σύγκρουση.