spot_img

F1: Εξέταση μεγάλων αλλαγών για τα μονοθέσια του 2025

Η F1 σκοπεύει από το 2025 κι έπειτα να εισάγει μια σειρά πολλαπλών τεχνολογικών καινοτομιών, προκαλώντας έτσι έντονους προβληματισμούς.

Η κουβέντα ξεκίνησε με μια συνέντευξη του επικεφαλής Τεχνικού Επιτελείου του πρωταθλήματος, Pat Symonds. Ο ίδιος υπογράμμισε τις ιδιαίτερες φιλοδοξίες που έχουν τεθεί για τους κινητήρες νέας γενιάς, με την αλλαγή στα αεροδυναμικά concepts να αποσκοπεί στη μείωση κατανάλωσης καυσίμων κατά 1/3.

Διαβάστε επίσης: Σαν σήμερα, 7 Απριλίου στην F1 και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό

Ταυτόχρονα, ο Symonds έθιξε το ζήτημα σχετικά με το όλο και αυξανόμενο βάρος των μονοθεσίων. Από το ξεκίνημα της υβριδικής εποχής μέχρι σήμερα, το ελάχιστο επιτρεπτό βάρος έχει αυξηθεί από τα 642 στα 752 κιλά. Εννοείται πως στις μετρήσεις δεν προσμετρώνται τα 110 κιλά ανώτατου βάρους καυσίμων που μπορεί να χρησιμοποιήσουν τα μονοθέσια στους αγώνες.

Ο Symonds διευκρίνισε πως, με την χρήση συνθετικών καυσίμων, αυτό το ανώτατο όριο μπορεί να πέσει και κάτω των 75 κιλών από το 2025. Ο στόχος του για τους νέους κανονισμούς είναι να διατηρηθεί η συνολική απόδοση των μονοθεσίων, με ταυτόχρονη μείωση της κατανάλωσης στα καύσιμα.

Τα μονοθέσια της F1 είναι πλέον πολύ πολύ βαριά. Ας πούμε για παράδειγμα σε έναν γύρο κατατακτηρίων δοκιμών, έχει σημασία αν έχεις 2 κιλά καυσίμου αντί για 7.5; Σίγουρα δεν είναι τόσο σημαντικό. Αλλά όταν ξεκινάς έναν αγώνα με 100 κιλά καυσίμου που έχει μόλις την μισή ενεργειακή πυκνότητα, το μονοθέσιο παραμένει βαρύ. Στην δική μου πρόταση γύρω από τα νέα μονοθέσια εξέφρασα πως θέλω ίδια συνολική απόδοση με τώρα, αλλά με τα 2/3 των καυσίμων που αξιοποιούνται. Και με τη συνολική απόδοση αναφέρομαι σε ίδια ταχύτητα, επιτάχυνση και δυναμική στα φρένα και τις στροφές.

Δείτε το Νυχτερινό GP Μονακό για το Ελληνικό Πρωτάθλημα F1.

Η πρόταση του Symonds δημιουργεί πολλά ερωτήματα γύρω από την δόμηση των νέων σασί. Ως επέκταση αυτού, έχουν τεθεί στο τραπέζι ακόμη περισσότερες ιδέες όπως η υιοθέτηση μιας μορφής τετρακίνησης που μπορεί να επιφέρει περαιτέρω διαφοροποιήσεις στον τρόπο κατασκευής των συστημάτων πέδησης, και πολλά άλλα.

Πέραν της στήριξης της ιδέας περί εφαρμογής νέων τεχνολογιών στα καύσιμα, ο Symonds θεωρεί επίσης σημαντική για την μείωση της κατανάλωσης και τη μεγαλύτερη εφαρμογή κινούμενων αεροδυναμικών βοηθημάτων. Η F1 αξιοποιεί ήδη την τακτική αυτή, σε μικρό βαθμό προφανώς, μέσω του DRS.

Δεν χρειάζεται να είσαι μηχανικός για να διαπιστώσεις πως ο λόγος που χρησιμοποιείται πολύ καύσιμο από τα μονοθέσια είναι το γεγονός ότι παράγουν πολύ αντίσταση (drag). Έτσι, το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνεις είναι να μειώσεις σε έναν βαθμό την αντίσταση αυτή, δηλαδή να ελαττώσεις την αρνητική άντωση. Εφόσον όμως θέλουμε να μην επηρεαστεί η απόδοση των μονοθεσίων στις στροφές, είναι μεγάλη η ανάγκη των κινούμενων αεροδυναμικών βοηθημάτων.

Οι παραπάνω πληροφορίες αποτελούν απλώς ένα πολύ μικρό δείγμα της τεράστιας αλλαγής που θα επιφέρει η νέα εποχή της F1. Υπάρχουν ακόμη αρκετές καινοτόμες τεχνολογίες που εξετάζονται: εναλλακτικές μορφές καυσίμων, τετρακίνηση, κινούμενα αεροδυναμικά βοηθήματα, φρένα από κεραμικά υλικά άνθρακα και επιπρόσθετη αύξηση επιρροής του συστήματος ανάκτησης ενέργειας στα μηχανικά σύνολα.

  • Κάντε μας like στο facebook
  • Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube

Όλα αυτά φυσικά στοχεύουν στο να μπορέσει η F1 να καταστεί βιώσιμη και προσαρμοστική, σε έναν κόσμο που πλέον αλλάζει δραματικά.

Ακούστε την εκπομπή “Slipstream” όπου μιλήσαμε για την αεροδυναμική των μονοθεσίων της F1 και πώς λειτουργεί.

Related Articles

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -spot_img

Latest Articles