F1: Πέντε συμπεράσματα από το GP Μονακό

Το GP Μονακό της F1 για το 2021 μας χάρισε ιδιαίτερες στιγμές, όπως επίσης και άκρως σημαντικές πληροφορίες για τη συνέχεια της σεζόν.

Διαβάστε επίσης: Charles, τα λάθη πληρώνονται…

Τα πάντα άλλαξαν στο Πρωτάθλημα μετά τη νίκη του Max Verstappen, o οποίος πήρε προβάδισμα στη βαθμολογία των Οδηγών. Μπορεί να υπολείπεται κατά μία νίκη του Lewis Hamilton, όμως για πρώτη φορά στη καριέρα του στην F1 ηγείται του Πρωταθλήματος.

Ο πέμπτος αγώνας της F1 στο 2021 έδωσε τροφή για σκέψη, όπως επίσης και πολύ μεγάλες αλλαγές στην εικόνα της σεζόν.

Ο ασταμάτητος Max

Όταν είναι στη πρωτοπορία και σε θέση να κερδίσει, ο Verstappen «δαγκώνει» και δεν τον απειλεί κανένας. Στο Μονακό παίζει τεράστιο ρόλο η στρατηγική, όμως κατάφερε να ανοίξει διαφορά από τον Valtteri Bottas στο πρώτο stint, καλύπτοντας το οποιοδήποτε ενδεχόμενο undercut και overcut. Από την αρχή μέχρι το τέλος, έδειχνε να έχει τον έλεγχο και δεν θα απειλούνταν κανένας. Στις δηλώσεις του μετά τον αγώνα έδειχνε ψυχολογία νικητή, η οποία του έλειπε στους προηγούμενους αγώνες, ακόμα και στη νίκη του στην Imola.

Με ένα τέτοιο ηθικό, θα είναι σε θέση να βλέπει τον Lewis Hamilton στα ίσα και όχι δεν θα κοιτάει να βρει τρόπους να τον κερδίζει.

Ακούστε την εκπομπή “Slipstream” με την ανάλυση του GP Μονακό

From Hero To Zero

Στην Ισπανία γίναμε μάρτυρες ενός συνδυασμού τέλειας στρατηγικής, οδήγησης και εκτέλεσης της από πλευράς Mercedes και Lewis Hamilton. Η επιλογή των δύο pit-stop ήταν η ιδανική, με τον Βρετανό να αποδεικνύει γιατί είναι 7 φορές Πρωταθλητής.

Στο Μονακό όμως είδαμε την Mercedes να τα κάνει όλα λάθος. Σε μια πίστα όπου στη θεωρία και τη πράξη δεν βόλευε την W12 απέτυχε να κάνει «damage limitation». Λάθος προσανατολισμός set-up, ιδιαίτερα στον Hamilton της κόστισε και αν ισχύει το γεγονός πως δεν τον συμβουλεύτηκαν όσο θα ήθελε στο στήσιμο, τότε μιλάμε για μια μεγάλη αποτυχία. Επιπρόσθετα, είδαμε και κάκιστη στρατηγική στον αγώνα για τον Πρωταθλητή της, ο οποίος έχασε μάλιστα και τη πρωτοπορία στη βαθμολογία.

Στην F1 και γενικά στον αθλητισμό λένε πως «είσαι όσο καλός ήταν ο τελευταίος σου αγώνας». Όμως αν κάποια ομάδα ξέρει να επανέρχεται δριμύτερη, αυτή είναι η Mercedes.

Ferrari από τα παλιά

H ευχάριστη έκπληξη του αγωνιστικού τριημέρου ήταν η επιστροφή της Ferrari στις pole position. Όμως ο Charles Leclerc με το λάθος του στις κατατακτήριες, κατάφερε να καταστρέψει τον αγώνα του. Τα χαρακτηριστικά της SF21 έδωσαν την ευκαιρία στους οδηγούς να παλέψουν για την pole το Σάββατο και αυτό ήταν μια ευχάριστη αλλαγή. Η εμφάνιση αυτή ήταν αποτέλεσμα της δουλειάς που γίνεται στο Maranello το τελευταίο 12μηνο, με μπροστάρη τον Mattia Binotto. Είχαν μια ευκαιρία και την αξιοποίησαν στο έπακρο, τουλάχιστον το Σάββατο.

Το όλο σκηνικό με τον Μονεγάσκο την Κυριακή θα γίνει ένα τεράστιο μάθημα όμως. Είναι άγνωστο αν θα μπορούσαν να βρουν νωρίτερα πως θα αστοχούσε η στρεπτική ράβδος πίσω αριστερά. Είναι άγνωστο αν θα μπορούσαν να το αποδείξουν στην FiA ώστε να προλάβουν να το αντικαταστήσουν. Όμως το πάθημα μπορεί να γίνει μάθημα και να οδηγήσει την Ferrari να βρει νέες λύσεις στη προσπάθεια για Πρωτάθλημα το 2022.

Διαβάστε επίσης: Σαν σήμερα, 26 Μαΐου στον μηχανοκίνητο αθλητισμό – INDY 500 SPECIAL

Η Aston Martin έδειξε την απαραίτητη σοβαρότητα

Για πρώτη φορά φέτος είδαμε την Aston Martin να λειτουργεί σαν κανονική ομάδα με σχέδιο από την πρώτη περίοδο ελεύθερων δοκιμών. Οι οδηγοί της εκτέλεσαν τη στρατηγική άψογα, με τον Sebastian Vettel να κερδίζει τρεις θέσεις και ο Lance Stroll τέσσερις. Αποτέλεσμα; 14 βαθμοί και 5η θέση στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών.

Ο Vettel έδειξε πως μπορεί να οδηγήσει το φετινό μονοθέσιο στο όριο, βρίσκοντας τις κατάλληλες ρυθμίσεις. Η μόνη αδυναμία συνεχίζει να είναι η μικρή πτώση απόδοσης από το μέσον του αγώνα και μετά, όμως συνολικά η Aston Martin έκανε μια φοβερή εμφάνιση.

Δείτε το Νυχτερινό GP Μονακό για το Ελληνικό Πρωτάθλημα F1

Το Μονακό θέλει ειδική διαχείριση

Το κόσμημα στο καλεντάρι της F1, το GP Μονακό χρειάζεται αλλαγές. Πρέπει να έχει ιδιαίτερη και μοναδική διαχείριση. Αποτελεί το μοναδικό Grand Prix όπου οι ελεύθερες δοκιμές είναι Πέμπτη και όχι Παρασκευή.

Τα τελευταία χρόνια –για τους παλιούς ανέκαθεν- υπήρχε γκρίνια για το θέαμα που προσφέρει ο αγώνας. Όποιος θέλει να δει το Μονακό και περιμένει προσπεράσματα και ανακατατάξεις τότε ας ξυπνήσει απ΄το όνειρο που βλέπει. Όμως μπορούν να γίνουν αλλαγές, ώστε να αποφευχθεί η ανιαρότητα και τα προβλέψιμα αποτελέσματα.

Μπορεί να μην είμαι ο ειδικός στο να βρω λύση, όμως μια πρόταση θα μπορούσε να είναι η αύξηση της διάρκειας του αγώνα σε 2 ώρες, το ανώτατο όριο δηλαδή. Επιπλέον, η κατασκευή ειδικών ελαστικών μόνο για το Μονακό, αντί για τα υπάρχοντα που μπορούν να διανύσουν τρία Grand Prix, είναι κάτι που έπρεπε να επιμεληθεί η F1 εδώ και χρόνια.

Ας ελπίσουμε οι ευχές του Hamilton για καλύτερο θέμα μελλοντικά να εισακουστούν.

Στάθης Κοκκορόγιαννης

Related Articles

Ακούστε την εκπομπή “Slipstream” με το preview του GP Ρωσίας

Το καθιερωμένο μας ραντεβού στην εκπομπή "Slipstream" συνεχίζεται, με την προσοχή να στρέφεται αυτή τη φορά στις εξελίξεις πριν το GP Ρωσίας.

Ο Hamilton αναγνωρίζει την πίεση του «πρώτου πρωταθλήματος»

Ο Lewis Hamilton πιστεύει πως η ψυχολογική πίεση από τη διεκδίκηση του πρωταθλήματος έχει αντίκτυπο στον Max Verstappen που κυνηγά το πρώτο του παγκόσμιο...

Ο Capito δεν βλέπει μεγάλη διαφορά δυναμικότητας ανάμεσα σε Russell και Latifi

Ο επικεφαλής της Williams, Jost Capito, πιστεύει πως η απόδοση του Nicholas Latifi είναι πιο κοντά σε αυτή του George Russell απ’ ότι πιστεύει...

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -

Latest Articles

Ακούστε την εκπομπή “Slipstream” με το preview του GP Ρωσίας

Το καθιερωμένο μας ραντεβού στην εκπομπή "Slipstream" συνεχίζεται, με την προσοχή να στρέφεται αυτή τη φορά στις εξελίξεις πριν το GP Ρωσίας.

Ο Hamilton αναγνωρίζει την πίεση του «πρώτου πρωταθλήματος»

Ο Lewis Hamilton πιστεύει πως η ψυχολογική πίεση από τη διεκδίκηση του πρωταθλήματος έχει αντίκτυπο στον Max Verstappen που κυνηγά το πρώτο του παγκόσμιο...

Ο Capito δεν βλέπει μεγάλη διαφορά δυναμικότητας ανάμεσα σε Russell και Latifi

Ο επικεφαλής της Williams, Jost Capito, πιστεύει πως η απόδοση του Nicholas Latifi είναι πιο κοντά σε αυτή του George Russell απ’ ότι πιστεύει...

Στη Haas το 2022 οι Schumacher και Mazepin

Η Haas ανακοίνωσε πως οι Mick Schumacher και Nikita Mazepin θα συνεχίσουν να οδηγούν για την ομάδα και το 2022, στη νέα εποχή του σπορ.

Η Ferrari φέρνει το νέο κινητήρα στο GP Ρωσίας

Ο Charles Leclerc θα χρησιμοποιήσει νέα μονάδα ισχύος στο GP Ρωσίας, κάτι που θα τον αναγκάσει να εκκινήσει από την τελευταία θέση.