spot_img

F1: Τα εύκαμπτα πατώματα προκαλούν αναταραχές ανάμεσα στις ομάδες

Οι παρασκηνιακές εξελίξεις στον κόσμο της F1 συνεχίζονται, με τα εύκαμπτα πατώματα να δημιουργούν πολεμικά σκηνικά και άγριες κόντρες μεταξύ των ομάδων, ενώ η τεχνική ντιβεκτίβα της FIA είναι πιο κοντά από ποτέ.

Με την εισαγωγή των νέων τεχνικών κανονισμών το 2022, η FIA είχε εκφράσει την πρόθεσή της να παρακολουθεί πιο στενά την εξέλιξη των μονοθεσίων των ομάδων της Formula 1. Στο GP Αζερμπαϊτζάν υπήρξαν παράπονα από μεγάλο πλήθος οδηγών για έντονες αναπηδήσεις, κάτι που οδήγησε την FIA στο να προσπαθήσει να βρει ένα τρόπο να περιορίσει, στο μέτρο του δυνατού, το εν λόγω φαινόμενο. Η Ομοσπονδία σκοπεύει να εφαρμόσει μία τεχνική ντιρεκτίβα, με την οποία θα προσπαθήσει να βρει ένα τρόπο να παρακολουθεί το μέγεθος των αναπηδήσεων λόγω αεροδυναμικής (porpoising). Αυτή θα εστιάζει στην ευκαμψία του πατώματος, καθώς και στη φθορά της ξύλινης σανίδας στο κάτω μέρος του μονοθεσίου.

Σύμφωνα με πληροφορίες της ιστοσελίδας The Race, υπάρχει ένα σημείο της ξύλινης σανίδας που κάποιες ομάδες εκμεταλλεύονται, ώστε να κερδίσουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Σύμφωνα με τον επικεφαλής της Mercedes, Toto Wolff, αυτό αποτελεί μία «γκρίζα ζώνη», όπως συνηθίζεται να λέγεται. Ο Αυστριακός έκανε σχετικές δηλώσεις, τις οποίες μεταφέρει η ιστοσελίδα The Race, λέγοντας μεταξύ άλλων.

«Κανείς δεν είχε ιδέα, μέχρι που έθεσε το ζήτημα η FIA στην τελευταία συνάντηση της Τεχνικής Επιτροπής. Αυτό ήρθε προς έκπληξη όλων των ομάδων, καθώς οτιδήποτε υπάρχει μέσα στους κανονισμούς, αλλά και το σκεπτικό τους, είναι αρκετά ξεκάθαρο».

Ακούστε την εκπομπή Slipstream με την ανάλυση του GP Μ. Βρετανίας.

Ο επικεφαλής μηχανικός πίστας της Mercedes, Andrew Shovlin, πρόσθεσε:

«Όταν ήρθαν στο φως (οι πληροφορίες για τα πατώματα), συνειδητοποιήσαμε πως υπήρχαν ευκαιρίες τις οποίες πιθανότατα δεν επιχειρήσαμε ή εκμεταλλευτήκαμε. Συνεπώς, δε θα επηρεάσει το δικό μας μονοθέσιο. Ίσως αυτό συμβεί με τους ανταγωνιστές μας και, κατά συνέπεια, θα τους πλησιάσουμε ελαφρώς».

Photo: Mercedes-AMG

Από την άλλη πλευρά, ο επικεφαλής της Red Bull Racing, Christian Horner, ρωτήθηκε από την ιστοσελίδα The Race αν του προκαλεί εντύπωση πως η προσοχή όλων στράφηκε στην επιτήρηση της ευκαμψίας και αποκρίθηκε:

«Προφανώς είναι άκρως σημαντικός παράγοντας απόδοσης, επομένως μπορείτε να κατανοήσετε για ποιο λόγο το εξετάζουν. Εάν, όμως, ένα μονοθέσιο βγει εκτός στην έξοδο της Copse, είμαι σίγουρος πως το πίσω μέρος θα έχει αυξημένη θερμοκρασία από την ποσότητα ξύλου (από τη σανίδα) που θα αφήσει στο «επιθετικό» kerb εκεί. Συνεπώς, αυτό είναι κάτι που θα παρακολουθούν στενά, ώστε να μην υπάρξει κάποια κατάχρηση».

Σύμφωνα με την εν λόγω ιστοσελίδα, οι ομάδες που φημολογούνται να έχουν προσεγγίσει αυτή τη «γκρίζα ζώνη» είναι οι Red Bull Racing και Ferrari. Από το GP Γαλλίας, η οποιαδήποτε διαφορετική ερμηνεία δε θα είναι αποδεκτή και τα μονοθέσια που έχουν υιοθετήσει τη διαφορετική λύση στο πάτωμα θα χρειαστεί να κάνουν κάποιες μετατροπές, ώστε να συμμορφώνονται πλήρως με την τεχνική ντιρεκτίβα.

Δείτε το GP Κίνας για το ελληνικό πρωτάθλημα Formula G.

Related Articles

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -spot_img

Latest Articles