Οι επικεφαλείς των ομάδων της Formula 1 και η FIA σκέφτονται σοβαρά να αναθεωρήσουν τον τρόπο με τον οποίο θα δουλεύουν μεταξύ άλλα εργοστάσια, με τις Ferrari και Haas να έχουν μπει στο στόχαστρο.
Το 2022 ξεκίνησε πολύ θετικά για τη Haas, με τον Kevin Magnussen να κατακτά την 5η θέση στον εναρκτήριο αγώνα, το GP Μπαχρέιν. Η αμερικάνικη ομάδα συνεργάζεται στενά με τη Ferrari εδώ και αρκετά χρόνια και είναι γνωστό πως αγοράζει αρκετά εξαρτήματα από τους Ιταλούς. Τη φετινή χρονιά η βοήθεια από την ιταλικής ομάδα αυξήθηκε, καθώς η Haas έχει δικό της τμήμα στο Maranello -το εργοστάσιο της Scuderia Ferrari-, ενώ διαθέτει και ένα πλήθος από πρώην εργαζόμενους της Ferrari.
Η συνεργασία μεταξύ των δύο ομάδων έχει την έγκριση της FIA, χωρίς αυτό να σημαίνει πως δεν συζητείται το ενδεχόμενο να αλλάξει λίγο το πλαίσιο κανονισμών και να το κάνει λίγο πιο αυστηρό. Ανάμεσα στους επικεφαλείς των ομάδων υπάρχουν διαφορετικές απόψεις. Για παράδειγμα, ο Toto Wolff (επικεφαλής της Mercedes) δηλώνει τα εξής:
Νομίζω πως χρειάζεται μία αναδιαμόρφωση, διότι θέλουμε να αποφύγουμε αυτού του είδους τις συζητήσεις που έχουμε τώρα και τις αντιπαραθέσεις των τελευταίων εβδομάδων. Κάθε ομάδα αξίζει να έχει καλή απόδοση και οι άνθρωποί της πρέπει να δέχονται συγχαρητήρια σε περίπτωση που έχουν κάνει καλή δουλειά.
Ακούστε την εκπομπή Slipstream με την ανάλυση του GP Αυστραλίας.
Ο επικεφαλής της McLaren, Andreas Seidl, πιστεύει πως το πλαίσιο κανονισμών για συνεργασία μεταξύ των ομάδων θα έπρεπε να γίνει πιο αυστηρό:
Είναι ξεκάθαρο για εμάς πως η Formula 1 θα έπρεπε να είναι ένα Πρωτάθλημα με 10, 11 ή 12 κατασκευαστές. Αυτό σημαίνει πως δε θα έπρεπε να συμβαίνει καμία μεταφορά εξαρτημάτων που σχετίζονται με βασικά κομμάτια της απόδοσης. Το μέγιστο θα έπρεπε να αφορά την κοινή χρήση των μονάδων ισχύος και των εσωτερικών τμημάτων του κιβωτίου ταχυτήτων.
Μην χάσετε απόψε στις 21:00 το GP Μ. Βρετανίας για το Ελληνικό Πρωτάθλημα Formula G. Βρείτε το Link πατώντας εδώ.
Αντίθετος με οποιαδήποτε αλλαγή, από την άλλη μεριά, εμφανίζεται ο επικεφαλής της Alfa Romeo, Fred Vasseur:
Δεν είμαι σίγουρος πως πρέπει να αλλάξουμε τους κανονισμούς, είναι το ίδιο με το κομμάτι των οικονομικών, πρέπει να εφαρμόζονται οι κανόνες. Αυτοί, με τη σειρά τους, είναι αρκετά αυστηροί για να κάνουν δίκαια την κατάσταση, αν τους ακολουθήσουν, τότε είναι εντάξει.
Ο επικεφαλής της Alpine, Otmar Szafnauer, έχει ουδέτερη άποψη πάνω στο συγκεκριμένο ζήτημα:
Σε έναν ιδεατό κόσμο, οι κανονισμοί είναι αρκετά ξεκάθαροι. Η δυσκολία εντοπίζεται στην τήρηση αυτών. Συνεπώς, εάν η τήρηση των κανονισμών είναι αδύνατη, τότε νομίζω πως θα έπρεπε να τους αλλάξουμε, ώστε να γίνει ευκολότερη η διαδικασία και να γίνει δίκαιος ο ανταγωνισμός.
Ένας εκ των άμεσα εμπλεκόμενων, ο επικεφαλής της Haas, Gunther Steiner, είναι αντίθετος με κάποιους από τους συναδέλφους του:
Κάποιες φορές υπάρχουν ορισμένα πράγματα στους κανονισμούς που αν δεν αποδίδουν υπέρ σου, δε γίνεται απλά να προσπαθείς να τα αλλάξεις. Υπάρχει η ομοσπονδία, εάν κάποιοι άνθρωποι νομίζουν πως μπορούν να αλλάξουν τα πάντα απλά με το να μιλάνε, δε νομίζω πως αυτό θα συμβεί.
Παρόλο που δεν προκύπτει κάποια οριστική απόφαση για την ώρα, οι ομάδες της Formula 1 σίγουρα βρίσκονται σε συζητήσεις αναφορικά με το πώς ορίζονται οι συνεργασίες στο άθλημα. Υπάρχουν διαφορετικές απόψεις, ο χρόνος θα δείξει ποια από αυτές θα επικρατήσει.
Δείτε το GP Κίνας για το Ελληνικό Πρωτάθλημα Formula G.