Έξαλλος ο Pierre Gasly για το περιστατικό με το γερανό στο ξεκίνημα του Grand Prix Ιαπωνίας, το οποίο παραλίγο να του κοστίσει την ζωή.
Σε ένα άκρως βροχερό σκηνικό στην πίστα της Suzuka, ο Γάλλος οδηγός της AlphaTauri είδε την ζωή να περνάει μπροστά από τα μάτια του. Λίγο μετά την εκκίνηση ο Carlos Sainz έχασε τον έλεγχο της F1-75 και συγκρούστηκε με την μπαριέρα και το αυτοκίνητο ασφαλείας βγήκε στην πίστα. Αρχικά, η εμπρός αεροτομή του Gasly συγκρούστηκε μ’ ένα κομμάτι της διαφημιστικής μπαριέρας που ξεκόλλησε από την σύγκρουση και μπήκε στα pit για αλλαγή. Όταν όμως επέστρεψε στην πίστα, ο γερανός που απέσυρε το μονοθέσιο του Sainz ήταν εντός οδοστρώματος και με την ορατότητα να είναι περιορισμένη κατάφερε οριακά να αποφύγει την σύγκρουση.
Δεν είναι πρώτη φορά όμως που συμβαίνει κάτι τέτοιο στην Formula 1. Το 2014 είχαμε το μοιραίο δυστύχημα του Jules Bianchi, στην ίδια πίστα και με βροχερές συνθήκες, ο οποίος συγκρούστηκε μ’ έναν γερανό που απέσυρε ένα μονοθέσιο. Με αφορμή το περιστατικό η FIA έκανε αλλαγές αναφορικά με τα μέτρα ασφαλείας, αλλά σύμφωνα με τον Gasly δεν ήταν αρκετό και δηλώνει έξαλλος γι’ αυτό.
«Πριν οχτώ χρόνια ο Jules έχασε την ζωή του με αυτό τον τρόπο και σε παρόμοιες συνθήκες. Δεν μπορώ να καταλάβω πως γίνεται τόσα χρόνια μετά να βλέπω σε τέτοιες συνθήκες τον γερανό να είναι όχι μόνο μέσα στην πίστα αλλά και εντός αγωνιστικής γραμμής. Είναι μεγάλη προσβολής προς τον Jules και την οικογένειά του, αλλά και προς όλους εμάς. Ήταν ένα δραματικό περιστατικό και νόμιζα μάθαμε από αυτό. Αν είχα χάσει τον έλεγχο του μονοθεσίου όπως ο Carlos στον προηγούμενο γύρο, είτε πήγαινα με διακόσια είτε με εκατό χιλιόμετρα, και συγκρουόμουν μ’ ένα γερανό δώδεκα τόνων δεν θα ήμουν εδώ τώρα. Είμαι ευγνώμων που στέκομαι εδώ αυτή την στιγμή και που το βράδυ θα μπορέσω να πάρω τηλέφωνο την οικογένειά μου σαν να μην συνέβη τίποτα. Για την ασφάλειά μας όμως ως οδηγοί εύχομαι να είναι η τελευταία φορά που γίνεται αυτό».
Ακούστε την εκπομπή Slipstream με την ανάλυση του GP Σιγκαπούρης.
Ο Γάλλος περιέγραψε λεπτομερώς το περιστατικό και τόνισε πως σε όλη την διάρκεια που το αυτοκίνητο ασφαλείας ήταν στη πίστα ακολούθησε και σεβάστηκε πλήρως τον υποχρεωτικό χρόνο του γύρου delta. Στην συνέχεια κατέκρινε τον τρόπο με τον οποίο οι οργανωτές του αγώνα διαχειρίστηκαν το περιστατικό και θεωρεί πως πρέπει να ληφθούν μέτρα, ώστε να μην επαναληφθεί στο μέλλον.
« Ήμουν εννέα δευτερόλεπτα πιο αργός από το γύρο του delta υπό καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας. Είδα τον γερανό τελευταία στιγμή μπαίνοντας στην στροφή και δεν μπορούσα να πατήσω απότομα φρένο γιατί πολύ απλά θα έχανα τον έλεγχο. Πέρασα με δυο μέτρα απόσταση από τον γερανό. Πέρασα δυο μέτρα σχεδόν από τον θάνατο και αυτό είναι απαράδεκτο. Αυτό είναι πολύ σημαντικό για το μέλλον και θέλω όλοι οι οδηγοί να είναι ασφαλείς, σε όποια κατηγορία και αν αγωνίζονται, και να μην έρθουν ποτέ αντιμέτωποι με κάτι τέτοιο».
-
Κάντε μας like στο facebook
-
Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
- Ακούστε τις εκπομπές μας στο Spotify
- Μπείτε στον server μας στο Discord
Ο Gasly μετά το τέλος του αγώνα δέχθηκε από τους αγωνοδίκες ποινή 20 δευτερολέπτων καθώς όπως υποστηρίζουν ξεπέρασε το όριο ταχύτητας ενώ είχε βγει ένδειξη για κόκκινη σημαία.
Pierre Gasly isn’t angry because of the crash or the advertising board. He’s angry because he could’ve SERIOUSLY INJURED HIMSELF. Why aren’t commentators talking about this foolishness from race control??? pic.twitter.com/gjY5swvSSg
— deni (@fiagirly) October 9, 2022