spot_img

GP Αυστραλίας: Θρίαμβος Sainz στο Άλμπερτ Παρκ και 1-2 η Ferrari

Ο Carlos Sainz ήταν ο πρωταγωνιστής του GP Αυστραλίας κερδίζοντας εμφατικά τον τρίτο αγώνα της Formula 1 στο 2024 και επανέφερε τη Scuderia Ferrari στην κορυφή.

Σε αγώνα γεμάτο δράμα και ανατροπές εξελίχθηκε το Grand Prix Αυστραλίας της Formula 1 για το 2024. Δύο εβδομάδες μετά τη χειρουργική του επέμβαση, ο Carlos Sainz ήταν αυτός που ξεχώρισε με μία τρομερή εμφάνιση και πήρε τη νίκη για λογαριασμό της Scuderia Ferrari.

O Ισπανός εκκίνησε δεύτερος, αλλά γρήγορα ανέβηκε στην 1η θέση με προσπέρασμα στον Max Verstappen. Έκτοτε, άντεξε στην πίεση, διαχειρίστηκε τα ελαστικά του, είχε εξαιρετική στρατηγική και πήρε την 3η νίκη της καριέρας του.

Δεύτερος τερμάτισε ο Charles Leclerc ολοκληρώνοντας ένα ονειρικό 1-2 για τη Ferrari. Αυτό ήταν το πρώτο της μετά από δύο χρόνια και το Grand Prix Μπαχρέιν. Ο Μονεγάσκος δεν ήταν απόλυτα χαρούμενος με τη συμπεριφορά του μονοθεσίου του, αλλά κατάφερε να πάρει ένα πάρα πολύ σημαντικό αποτέλεσμα για τον ίδιο και μείωσε τη διαφορά από την κορυφή στη βαθμολογία.

Τρίτος τερμάτισε ο Lando Norris ο οποίος κατέκτησε το πρώτο του φετινό βάθρο. Ο οδηγός της McLaren πίεσε στο τέλος τους οδηγούς της Ferrari, όμως δεν κατάφερε να τους προσπεράσει.

Από τον αγώνα εγκατέλειψε ο Max Verstappen στον τρίτο γύρο. O Ολλανδός οδηγός της Red Bull Racing είδε το πίσω δεξί φρένο του να παίρνει φωτιά και μετά από 2 χρόνια δεν είδε την καρό σημαία. Από τον αγώνα εγκατέλειψαν επίσης και οι δύο οδηγοί της Mercedes-AMG, με τον Lewis Hamilton να έχει αστοχία κινητήρα, ενώ ο George Russell είχε ένα πολύ τρομακτικό ατύχημα στον 57ο γύρο.

Ακούστε την εκπομπή Slipstream για την F1 με την ανάλυση του Grand Prix Σ. Αραβίας και συζήτηση για τον εμφύλιο στη Red Bull. Ακούστε την πατώντας κλικ στο παρακάτω βίντεο. 

Ο Αγώνας

Κάτω από ένα λαμπρό ήλιο στη Μελβούρνη, 18 μονοθέσια πήραν τις θέσεις τους στο grid του Αλμπερτ Παρκ. Ως γνωστόν, ο Logan Sargeant δεν έτρεξε στην Αυστραλία, αφού η Williams έδωσε το μονοθέσιό του στον Albon, και ο Zhou ξεκίνησε τον από το pit lane, επειδή η Sauber άλλαξε την εμπρός πτέρυγα στο μονοθέσιό του μετά τις κατατακτήριες.

Τα κόκκινα φώτα έσβησαν και ο Φερστάπεν ξεκίνησε αρκετά καλά για να διατηρήσει την πρωτιά από τον Sainz. Το ίδιο συνέβη και λίγο πιο πίσω με τους Norris και Leclerc, που επίσης διατήρησαν τις θέσεις τους, όπως και ο Πιάστρι στην 5η θέση. Ο Russell έκανε πολύ καλή εκκίνηση και ανέβηκε στην 6η θέση, μπροστά από τον Perez, με τους Stroll και Tsunodaνα ακολουθούν.

Ο Verstappen έχασε την πρωτιά ήδη στο δεύτερο γύρο, όταν τον πέρασε ο Sainz  και μάλιστα σχετικά εύκολα. Κι ενώ όλοι όσοι έβλεπαν τον αγώνα έξυναν το κεφάλι τους για το πώς συνέβη αυτό, η Red Bull του Ολλανδού άρχισε να βγάζει λευκό καπνό από το πίσω μέρος, λόγω προβλήματος στα φρένα. Ο Verstappen αναγκάστηκε να εγκαταλείψει για πρώτη φορά μετά από σχεδόν δύο χρόνια και ο Sainz έμεινε μόνος του στην κορυφή.

Έτσι, οι οδηγοί των Ferrari και McLaren βρέθηκαν στη θέση να διεκδικούν τη νίκη, με τον Perez στην 5η θέση. Ο Νόρις ήταν δεύτερος, αλλά βρισκόταν υπό πίεση από τον Leclerc, ο οποίος βρισκόταν στο DRS του και δεν τον άφηνε να ανασάνει.

Τα πρώτα pit stop ήρθαν πολύ νωρίς, με τον Hamilton να ανοίξει το χορό μόλις στον 8ο γύρο του αγώνα. Στους επόμενους γύρους ακολούθησαν και άλλοι, με τον Leclerc να σταματά επίσης πολύ νωρίς, προσπαθώντας να κάνει το undercut στον Norris, στρατηγική που ακολούθησε και ο Piastri πίσω του. Όλοι όσοι σταμάτησαν άλλαξαν στη σκληρή γόμα των ελαστικών της Pirelli, που στο φετινό αγώνα στην Αυστραλία έφεραν μία βαθμίδα μαλακότερη γόμα από πέρυσι.

Οι Sainz, Norris, Perez k Alonso ακολούθησαν διαφορετική στρατηγική και παρέμειναν στην πίστα, επεκτείνοντας το πρώτο τους stint για να αποκτήσουν με αυτόν τον τρόπο το πλεονέκτημα. Ο Leclerc επέστρεψε στην πίστα στην 5η θέση, πίσω από τον Αλόνσο, τον οποίο πλησίαζε με γρήγορο ρυθμό.

Λίγους γύρους αργότερα μπήκαν στα pit οι Norris και Perez, και επέστρεψαν στην πίστα πίστα ο Norris πίσω από τους Leclerc και Piastri και ο Perez αρκετά πιο πίσω, στη 10η θέση. Ο Sainz έκανε το δικό του pit stop λίγο αργότερα και με άνεση κράτησε τη θέση του μπροστά από τον Leclerc.

Κι ενώ συνέβαιναν όλα αυτά, ο κινητήρας της Mercedes στο μονοθέσιο του LEwis Hamilton «παρέδωσε πνεύμα» και ο Βρετανός αναγκάστηκε να σταματήσει στην άκρη της πίστας. Το Εικονικό Αυτοκίνητο Ασφαλείας έκανε την εμφάνισή του και ο Alonso, που είχε (ξε)μείνει στην πρώτη θέση βρήκε την ευκαιρία να κάνει ένα «φθηνό» pit stop και να επιστρέψει στην πίστα πίσω από τον Νόρις στην 5η θέση.

Έτσι, στις δύο πρώτες θέσεις βρέθηκαν οι δύο Ferrari, με τον Sainz μπροστά από τον Leclerc και τον Λεκλέρ ακριβώς πίσω του να προσπαθεί να τον πλησιάσει αρκετά για να τον απειλήσει. Ακολουθούσαν οι δύο McLaren με τον Πιάστρι μπροστά από τον Νόρις, και πιο πίσω οι Alonso και Russell. Ο Russell δεν έμεινε για πολύ στην 6η θέση, καθώς τον προσπέρασε ο Perez και τον έριξε στην 7η, ενώ ακολουθούσαν οι Stroll, Tsunoda και ALbon.

Η μάχη που περιμέναμε ανάμεσα στις δύο Ferrari δεν ήρθε, καθώς ο Sainz, με τη βοήθεια των πιο φρέσκων ελαστικών, άρχισε να μεγαλώνει τη διαφορά από τον Leclerc. Ο Μονεγάσκος επίσης έπρεπε να προσέχει και για τις δύο McLaren που τον ακολουθούσαν, ενώ στο ασύρματο με την ομάδα παραπονιόταν για την ισορροπία του μονοθεσίου.

Πολύ γρήγορα κινούταν ο Perez, ο οποίος αφότου «ξεφορτώθηκε» τον Russell έφτασε μέσα σε λίγους γύρους πίσω από τον Alonso και τον πέρασε εύκολα για να ανέβει στην 5η θέση.

Η McLaren πήρε μια απόφαση που σίγουρα δεν πρέπει να άρεσε ιδιαίτερα στους Αυστραλούς φιλάθλους, καθώς οι οδηγοί της πήραν εντολή ναλλάξουν θέσεις μεταξύ τους. Η απόφαση αυτή ήταν λογική, καθώς ο Norris ήταν ταχύτερος με πιο φρέσκα ελαστικά και είχε μεγαλύτερες πιθανότητες να απειλήσει τον Leclerc, ο οποίος εχανε διαρκώς έδαφος από τον Sainz.

Υπό τον κίνδυνο του Νόρις, η Ferrari κάλεσε στα pit τον Leclerc για να δεύτερη φορά στον αγώνα, για να του βάλει άλλο ένα φρέσκο σετ σκληρών ελαστικών. Το pit stop ήταν άψογο και ο Leclerc κατάφερε να επιστρέψει στην πίστα μπροστά από τη μάχη Perez-Alonso και να μη χάσει πολύ χρόνο. Το ερώτημα ήταν τι θα γινόταν όταν ο Norrisθα έκανε το δικό του pit stop.

Όλα αυτά ελάχιστα απασχολούσαν τον Sainz, ο οποίος σε αυτόν τον αγώνα είχε «ντυθεί Verstappen» και έλεγχε απόλυτα τον αγώνα από την πρώτη θέση, έχοντας φτιάξει διαφορά άνω των 10 δευτερολέπτων από τον Norris. Πολύ πιο πίσω, ένα από τα highlight του αγώνα ήταν για άλλη μία φορά τα προβληματικά pit stop της Sauber, που στέρησαν από τον Bottasτη δυνατότητα να διεκδικήσει κάτι καλύτερο από την προτελευταία θέση.

Όταν και οι Norris και Sainz έκανε το δεύτερο pit stop τους, η στρατηγική του Leclerc φάνηκε να έχει κάποιο αποτέλεσμα, αφού ο Μονεγάσκος βρέθηκε στη 2η θέση πιο μακριά από τον οδηγό της McLaren και πιο κοντά στον πρωτοπόρο του αγώνα. Απέμεναν όμως άλλοι 15 γύροι και οι Sainz και Νόρις είχαν σαφώς πιο φρέσκα ελαστικά από τον Λεκλέρ.

Ο Piastri είχε μείνει πίσω από τον Norris, Perezήταν άνετα 5ος και ο Αλόνσο βρισκόταν στην 6η θέση, με τον Russell αρκετά κοντά του για να μην αισθάνεται απόλυτα άνετα. Οι Stroll, Tsunoda και Hulkσυμπλήρωναν τη 10άδα.

Μέχρι το τέλος ο Sainz δεν αμφισβητήθηκε και έφτασε σε μια πολύ μεγάλη νίκη. Ο Ισπανός, παρά τα προβλήματα που αντιμετώπισε με τη σκωληκοειδίτιδα, έκανε τέλειο αγώνα και έγινε ο μοναδικός οδηγός που δεν οδηγεί Red Bull και έχει κερδίσει μετά το 2022. Παρότι έχει χάσει τη θέση του στη Ferrari για το 2025, ο Sainz έδειξε ότι παραμένει οδηγός κορυφαίου επιπέδου και ανέβασε ακόμα περισσότερο τις μετοχές του στη Formula 1.

Ο Leclerc  τερμάτισε στη 2η θέση και συμπλήρωσε το ονειρικό 1-2 της Ferrari ενώ στο βάθρο ανέβηκε και ο Lando Norris με τη McLaren, που τερμάτισε στην 3η θέση, μπροστά από τον τοπικό ήρωα, τον Piastri, που ήταν 4ος. Ο Perez έμεινε στην 5η θέση ενώ για την 6η δόθηκε σκληρή μάχη στους τελευταίους γύρους ανάμεσα σε Alonso και Russell, που έληξε υπέρ του Ισπανού, όταν ο Βρετανός είχε έξοδο στον τελευταίο γύρο και «κάρφωσε» τη Mercedes στις μπαριέρες. Έτσι, ο Stroll πήρε την 7η θέση και ακολούθησαν οι Tsunoda, Hulkenberg και Magnussen.

Επόμενος αγώνας είναι το GP Ιαπωνίας στη Σουζούκα σε δύο εβδομάδες, το 3ήμερο 5-7 Απριλίου.

Αποτελέσματα GP Αυστραλίας 

Image

  • Κάντε μας like στο facebook
  • Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
  • Ακούστε τις εκπομπές μας στο Spotify
  • Μπείτε στον server μας στο Discord
  • Μπείτε στη λίγκα μας στο F1 Fantasy

Related Articles

Stay Connected

5,762ΥποστηρικτέςΚάντε Like
52ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -spot_img

Latest Articles