Με τον κόσμο της Formula 1 να ετοιμάζεται για τον αγώνα στο Paul Ricard, ήρθε η ώρα να δούμε ποιο μας εντυπωσίασαν και ποιοι όχι στο GP Αυστρίας.
Το περασμένο Σαββατοκύριακο τα μονοθέσια ξεσήκωσαν τα βουνά της Στυρίας, με το αγαπημένο Red Bull Ring να μας χαρίζει άλλον έναν εξαιρετικά διασκεδαστικό και ενδιαφέροντα αγώνα. Σε ένα τριήμερο που περιλάμβανε τον δεύτερο αγώνα sprint της χρονιάς, η Ferrari συνέχισε την αντεπίθεσή της και κατέκτησε την νίκη μέσα στην έδρα των Ταύρων, αυτή τη φορά δια χειρός Charles Leclerc.
Πριν δείτε ποιοι μας εντυπωσίασαν και ποιοι όχι στο 11o Grand Prix του 2022, ακούστε την εκπομπή Slipstream με την ανάλυση του GP Αυστρίας.
Ποιοι μας εντυπωσίασαν
Charles Leclerc: Σε μια σεζόν που ξεκίνησε ιδανικά, ο Leclerc φαινόταν από την αρχή να χτίζει ισχυρά θεμέλια για την κατάκτηση του φετινού πρωταθλήματος. Τα πράγματα ωστόσο εξελίχθηκαν εντελώς διαφορετικά. Η εξέλιξη του μονοθεσίου, οι μηχανικές αστοχίες, τα λάθη στη στρατηγική, έφεραν τον Μονεγάσκο από τους περίπου 40 βαθμούς συν, στους σαράντα βαθμούς μείον από τον Max Verstappen. Η ταχύτητα και το ταλέντο του δεδομένα, όμως με όλα αυτά ο Leclerc είχε να ανέβει στο βάθρο από το Μαϊάμι, όσο για τη νίκη, αυτή αγνοούνταν μετά την Αυστραλία. Στην Αυστρία ωστόσο, ο οδηγός της Ferrari πήρε μια πειστική νίκη και υπενθύμισε σε όλους πως τίποτα δεν έχει τελειώσει. Η δεύτερη θέση την Παρασκευή στις κατατακτήριες, αλλά και το Σάββατο στο sprint, έδειχναν πως ο Verstappen ίσως έχει το πάνω χέρι, όμως ο Leclerc ήδη είχε τονίσει πως έχει την ταχύτητα να τον κερδίσει την Κυριακή. Κάτι που αποδείχθηκε σωστό. Η F1-75 στα χέρια του, εκτός από ταχύτητα, διαχειρίστηκε άψογα και τα ελαστικά. Με ένα υπέροχο προσπέρασμα στην στροφή 4 στον 11ο γύρο επί του πρωταθλητή, πήρε την πρωτοπορία και από εκεί τα πράγματα ήταν σαφώς υπέρ του Leclerc. Καταφέρνοντας να κάνει επεκτείνει κατά 10 γύρους το πρώτο του στιντ, ο Μονεγάσκος είχε πάντα νεώτερα ελαστικά από τον Verstappen και αυτό συνετέλεσε στο να προσπεράσει άλλες δύο φορές τον οδηγό της Red Bull στην πίστα ( γύροι 33 και 53), στην στροφή 3. Το Virtual Safety Car στον γύρο 55 ήρθε να μειώσει Πολύ τις διαφορές, με τον Leclerc μάλιστα να αντιμετωπίζει και ένα πρόβλημα με το πεντάλ του γκαζιού στους τελευταίους δέκα γύρους, δίνοντας έτσι την ευκαιρία στον Verstappen να επιτεθεί για την νίκη. Ωστόσο ο οδηγός της Ferrari διαχειρίστηκε την κατάσταση υποδειγματικά και κατέκτησε εν τέλει μια πανάξια και σημαντική νίκη. Ήταν η πρώτη φορά που κέρδιζε αγώνα χωρίς να εκκινεί από την pole position και ελπίζουμε αυτή η φόρμα της Ferrari να συνεχιστεί ώστε το πρωτάθλημα να αποκτήσει ξανά ενδιαφέρον.
Mick Schumacher: Στο Αυστριακό Grand Prix ο Mick Schumacher έκανε κατα γενική ομολογία το καλύτερο του αγωνιστικό τριήμερο από τότε που μπήκε στον μαγικό κόσμο της Formula 1. Μετά τον πολύ καλό αγώνα στο Silverstone που του έφερε και τους πρώτους του βαθμούς, ακολούθησε ένα ακόμα πιο δυνατό Σαββατοκύριακο στο Red Bull Ring. Πετυχαίνοντας ακόμα μια εμφάνιση στο Q3 την Παρασκευή, θα εκκινούσε τον αγώνα σπριντ από την 7η θέση. Το Σαββατο εδωσε μια εκπληκτικη μάχη σχεδόν σε όλη τη διάρκεια του κατατακτήριου σπριντ με τον Lewis Hamilton, αμυνόμενος εξαιρετικά κατά διαστήματα, ξυπνώντας μάλιστα σε πολλούς μνήμες από τις ημέρες του πατέρα του. Εν τέλει ο Βρετανός κατόρθωσε να τον περάσει δύο γύρους πριν το τέλος και να τον αφήσει στην 9η θέση, στερώντας του τον τελευταίο βαθμό, ωστόσο η παρουσία του Mick μόνο κολακευτικά σχόλια συγκέντρωσε. Τον ίδιο γρήγορο ρυθμό διατήρησε και την Κυριακή, όπου στα πρώτα στάδια είχε ξανά μάχη με τον Lewis Hamilton, ωστόσο αυτή τη φορά ο Βρετανός τον πέρασε ευκολότερα απ’ ότι το Σάββατο. O Schumacher έπειτα οδήγησε έναν πολύ γρήγορο και μεστό αγώνα για να τερματίσει τελικά στην 6η θέση, μένοντας μακρυά από λάθη. Αυτό ήταν το καλύτερο του αποτέλεσμα σε Grand Prix της Formula 1 και σε συνδυασμό με την 8η θέση του Magnussen την Κυριακή ( και την 7η του Δανού το Σάββατο), η Haas πήρε μεγάλη βαθμολογική ανάσα και εδραιώθηκε για τα καλά στην 7η θέση. Ευχή μας, ο Mick Schumacher να μας χαρίσει πολλές ακόμα όμορφες μάχες με τους πρωταθλητές στο μέλλον.
Alpine: Η Γαλλική ομάδα συνέχισε στην Αυστρία την ανοδική της πορεία. Πλέον είναι ίσως καθαρά η τέταρτη σε δυναμική ομάδα, σε αυτή τη φάση του πρωταθλήματος, με την A522 να αποδεικνύεται γρήγορη, όχι όμως και απόλυτα αξιόπιστη. Στο Red Bull τα δύο μπλε μονοθέσια ήταν ανώτερα του βασικού ανταγωνιστή τους, της McLaren, ενώ ο Esteban Ocon έδωσε μάχη ακόμα και για την τέταρτη θέση. Την Παρασκευή, οι δύο Alpine είχαν εξαιρετικές κατατακτήριες, με τον Ocon 5o και τον Alonso 8o. Το Σάββατο, δυστυχώς η αναξιοπιστία χτύπησε ξανά. Ο Alonso με πρόβλημα στα υδραυλικά δεν κατόρθωσε ποτέ να εκκινήσει το sprint και έτσι θα ήταν 20ος στο grid. Την σημαία κράτησε ψηλά ο Ocon, με την 6η θέση, πίσω μόνο από μονοθέσια των μεγάλων ομάδων, δίνοντας μάλιστα και 3 βαθμούς στην ομάδα του. Την Κυριακή, τα πράγματα κινήθηκαν στο ίδιο τέμπο. Ο Esteban Ocon είχε έναν σχετικά ήρεμο αγώνα, καθώς η ταχύτητα του τον εδραίωνε διαρκώς στην 5η θέση, χωρίς να απειλείται από τις άλλες ομάδες, ενώ με την εγκατάλειψη του Carlos Sainz, ανέβηκε 4ος. Το virtual safety Car δεν τον ωφέλησε, καθώς ο George Russell, με την σαφώς ανώτερη W13, βρέθηκε πίσω του και τελικά τον προσπέρασε μετά από λίγους γύρους, ωστόσο και η 5η θέση είναι ένα εκπληκτικό μονοθέσιο. Από την άλλη, ο Fernando Alonso, εκκινώντας τελευταίος, κατόρθωσε να βαθμολογηθεί τελικά. Κάνοντας εκπληκτικά στιντ, όντας ταυτόχρονα γρήγορος, αλλά και φιλικός με τα ελαστικά του, βρέθηκε στη δεκάδα και θα μπορούσε να τερματίσει ακόμα ψηλότερα από τη δέκατη θέση, αν δεν έκανε ένα τρίτο αναγκαστικό pitstop λόγω ενός ελαττωματικού μπουλωνιού. Πλέον η Alpine ισοβαθμεί με την McLaren στην 4η θέση με 81 βαθμούς και με τη φόρμα που έχει δείχνει πως θα την αφήσει σύντομα πίσω ( κάτι που θα είχε ήδη γίνει αν ο Alonso δεν αντιμετώπιζε τόσα μηχανικά προβλήματα φέτος που του έχουν στερήσει τουλάχιστον 40 βαθμούς). Από την πλευρά μας, ευχόμαστε να δούμε την ομάδα σύντομα στο βάθρο ενός Grand Prix.
Lewis Hamilton: Άλλος ένας πολύ καλός αγώνας για τον Βρετανό πολυπρωταθλητή και τρίτο συνεχόμενο βάθρο στην Αυστρία. Αν και το Σαββατοκύριακο ξεκίνησε δύσκολα, τελικά ο Hamilton κατάφερε την Κυριακή να οδηγήσει εξαιρετικά και εκμεταλλευόμενος την ατυχία του Sainz, να κατακτήσει ακόμα μια τρίτη θέση για φέτος. Την Παρασκευή η έξοδος του στην στροφή 7 στο Q3 τον έστειλε στις μπαριερες, αφήνοντάς τον να εκκινήσει το σπριντ από την 9η θέση. Στο σπριντ κάνοντας μια μέτρια εκκίνηση έπεσε 11ος και έπειτα ξόδεψε τους 23 γύρους του αγώνα στην μονομαχία του με τον Schumacher, καταφέρνοντας όμως να τον περάσει τελικά και να εκκινήσει το Grand Prix από την 8η θέση. Την Κυριακή είχε άλλη μια μάχη με τον μικρό Schumacher, αλλά εδώ κατόρθωσε να τον περάσει γρηγορότερα και έπειτα προσπερνώντας και τους Magnussen και Ocon βρισκόταν άνετα στην 4η θέση, σε απόσταση βολής από τους τρεις πρώτους. Τελικά η εγκατάλειψη του Sainz τον έφερε τρίτο και πάρα το ότι τερμάτισε αρκετά πίσω από τους δύο πρώτους, στα 41 δευτερόλεπτα, είχε έναν αρκετά καλό ρυθμό διαχειρίστηκε πολύ καλά τα ελαστικά του. Με την W13 να δείχνει σαφώς βελτιωμένη, είναι σχεδόν σίγουρο πως δεν θα αργήσουμε να τον δούμε να μάχεται στα ίσα με τις Ferrari και Red Bull και γιατί όχι, να κατακτήσει τη νίκη σε κάποιο Grand Prix, συνεχιζοντας το ρεκόρ που ξεκίνησε το 2007.
Ποιοι δεν μας εντυπωσίασαν
Sergio Perez: Στον εντός έδρας αγώνα της ομάδας του, δυστυχώς ο Μεξικανός απογοήτευσε. Φέτος, ενώ έχει δείξει ταχύτητα και σταθερότητα στην πλειονότητα των Grand Prix, τα πράγματα δεν ήταν έτσι στην Αυστρία. Ήδη από την Παρασκευή έδειξε να δυσκολεύεται να βρει το ιδανικό setup, ενώ ήταν φανερό πως δεν αισθανόταν άνετα με το αυτοκίνητο. Έτσι, στις κατατακτήριες για το sprint ήταν σχεδόν 7 δέκατα αργότερος από τον Verstappen και , προσπαθώντας να βελτιώσει τον χρόνο του, πέρασε πολλές φορές τα όρια της πίστας ( κάτι που θα συζητήσουμε παρακάτω). Αν και πέρασε στο Q3 εν τέλει ( όπου επίσης δεν ήταν καλός), δικαίως ακυρώθηκαν όλοι του οι γύροι και εκκίνησε 13ος, ένα αποτέλεσμα αν μη τι άλλο αρνητικό. Στο sprint κατάφερε να αναρριχηθεί μέχρι την 5η θέση, απ όπου θα εκκινούσε τον αγώνα της Κυριακής, κατακτώντας και 4 πολύτιμους βαθμούς. Ωστόσο την επόμενη μέρα, όλα καταστράφηκαν μόλις μετά από μισό γύρο. Σε μια κίνηση-φωτοτυπία με αυτή του πρώτου γύρου το 2021 στο Αυστριακό Grand Prix, ο Perez προσπάθησε να προσπεράσει τον Russell από την εξωτερική με την κατάληξη να είναι ίδια με αυτή της περασμένης σεζόν: ο Μεξικανός είχε επαφή, βρέθηκε στην αμμοπαγίδα και εκεί ο αγώνας του ουσιαστικά τελείωσε. Έχοντας πέσει πολύ πίσω και κουβαλώντας αρκετή ζημιά στο πάτωμα, τελικά εγκατέλειψε στον 20ο γύρο. Παρά τις επισημάνσεις της ομάδας του να μην δοκιμάσει ξανά την ίδια κίνηση, ο Checo δεν άκουσε και έτσι έφυγε από την Στυρία με μόλις 4 βαθμούς από το sprint.
Alfa Romeo: Από εκεί που στον Καναδά η Alfa Romeo πετύχαινε ένα εξαιρετικό αποτέλεσμα, στην Αυστρία είχε ακόμα ένα άσχημο τριήμερο μετά το Silverstone. Κι αν στην Βρετανία είχαμε το ατύχημα του Zhou και την μηχανική αστοχία του Bottas, στην Αυστρία, τα δύο ασπροκόκκινα μονοθέσια ήταν εντελώς εκτός ρυθμού. Ο Valtteri Bottas θα εκκινούσε το Grand Prix την Κυριακή από την τελευταία θέση, λόγω νέου κινητήρα, όμως ούτε στις κατατακτήριες της Παρασκευής ή το sprint του Σαββάτου δεν κατάφερε κάτι ιδιαίτερα καλό, ενώ και ο Zhou δεν ήταν ιδιαίτερα γρήγορος σε αυτές τις διαδικασίες, ίσως και λόγω του εφεδρικού σασί που χρησιμοποιούσε μετά το τρομακτικό του ατύχημα στο Silverstone. Στο Grand Prix τα πράγματα δεν εξελίχθηκαν καλύτερα, αφού αμφότερες οι Alfa Romeo δεν είχαν τον ρυθμό να παλέψουν για βαθμούς. Στον αγώνα κινούνταν συνεχώς εκτός δεκάδας και πέρα από την τετραπλή μάχη του Zhou με τις Haas και τον Alonso περίπου στη μέση του, δεν είδαμε και πολλά άλλα πλάνα των μονοθεσίων της ομάδας. Τo virtual Safety Car επίσης δεν βοήθησε ιδιαίτερα και έτσι ο Bottas τερμάτισε στην 11η θέση ενώ ο Zhou στην 14η, χωρίς να προσφέρουν βαθμούς στην ομάδα τους στην Αυστρία. Έτσι η ελβετοϊταλική ομάδα έχασε σημαντικό έδαφος σε σχέση με τις McLaren και Alpine, αφού έχει 51 βαθμούς, 30 λιγότερους από αυτές τις δύο ομάδες και βρίσκεται στην 6η θέση. Μένει να δούμε αν στη Γαλλία θα επανέλθει στα θετικά αποτελέσματα.
Aston Martin: Ακόμα ένα απογοητευτικό τριήμερο για την βρετανική ομάδα, που φέτος έχει μια πολύ δύσκολη χρονιά και δεν δείχνει ότι μπορεί να σηκώσει εύκολα κεφάλι πλέον. Στην Αυστρία συνεχίστηκαν τα αρνητικά αποτελέσματα, ξεκινώντας ήδη από την Παρασκευή. Τρίτο συνεχόμενο αγωνιστικό τριήμερο όπου και τα δύο μονοθέσια δεν κατάφεραν να προκριθούν στο Q2, με τον Sebastian Vettel μάλιστα να γράφει τον 20ο χρόνο, μιας και ακυρώθηκε λόγω ορίων ο τελευταίος του γύρος που τον έφερνε στην 17η θέση της κατάταξης. Στο sprint η ομάδα δεν πέτυχε κάτι το ιδιαίτερο, με τον Lance Stroll να καταφέρνει να τερματίσει 13ος, ενώ ο Sebastian Vettel τερμάτισε μόλις 19ος, μετά από μια επαφή με τον Alexander Albon στη μέση του περίπου στη στροφή 6, όπου τον οδήγησε στην αμμοπαγίδα, χάνοντας ουσιαστικά κάθε ελπίδα για ένα καλό αποτέλεσμα. Στο κυριακάτικο Grand Prix, τα πράγματα κυμάνθηκαν στα ίδια επίπεδα, με τις δύο Aston Martin να μην είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστικές, αν και ο Vettel κινούνταν σε έναν καλό ρυθμό κατά διαστήματα. Σε αυτό, πέρα από τη γενικότερη υστέρηση της AMR22, προσθέστε και την μέτρια στρατηγική, αφού για άλλη μια φορά η ομάδα έκανε φαινομενικά αχρείαστα pitstop σε στιγμές που δεν έπρεπε, αλλά και την επαφή του Vettel με τον Gasly στην στροφή 4 ( με ευθύνη του Γάλλου) περίπου στο μέσον του αγώνα και έτσι ολοκληρώνεται άλλο ένα κακό αγωνιστικό Σαββατοκύριακο για την ομάδα, που είδε τον Stroll να τερματίζει μόλις 13ος και τον Vettel 17ος. Δεν ξέρουμε πως μπορεί να εξελιχθεί από εδώ και πέρα η σεζόν, όμως αν η Aston Martin θέλει να πετύχει κάτι καλύτερο από την 9η θέση, πρέπει να λάβει άμεσα μέτρα.
-
Κάντε μας like στο facebook
-
Κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
- Ακούστε τις εκπομπές μας στο Spotify
- Μπείτε στον server μας στο Discord
Αγωνοδίκες: Πολλά ήταν τα παράπονα που είχαν οι οδηγοί από τους αγωνοδίκες και νομίζουμε ότι ήταν απολύτως δικαιολογημένα. Οι φωνές ακούγονται εδώ και μερικά Grand Prix, όμως στην Αυστρία είδαμε πραγματικά να γίνονται απανωτά λάθη, σε κρίσιμες μάλιστα στιγμές. Το πιο εξόφθαλμο φυσικά έχει να κάνει με την πρόκριση του Sergio Perez στο Q3, με χρόνο που πέτυχε έχοντας ξεπεράσει τα όρια της πίστας στην στροφή 8. Ενώ φέτος είναι ξεκάθαρο πώς τα όρια της πίστας είναι αποκλειστικά οι λευκές γραμμές και είδαμε να σβήνονται άμεσα χρόνοι, για κάποιον ανεξήγητο λόγο ο Μεξικανός πέρασε στο Q3 έχοντας γράψει χρόνο εκτός ορίων όπως είπαμε, με τους αγωνοδίκες να διαπιστώνουν την παράβαση ώρες μετά την διαδικάσια ( ενώ ήδη είχε εντοπιστεί από πολλούς τηλεθεατές). Μπορεί ο Perez να τιμωρήθηκε, σβήνοντας όλους του τους χρόνους, όμως, αυτή η μεγάλη αδικία στέρησε από τον Gasly την προσπάθεια στο Q3. Τα άλλα συμβάντα που μας εξέπληξαν δυσάρεστα έχουν να κάνουν με τον Vettel και τις συγκρούσεις τους. Το Σάββατο, ο μεν Albon που τον ώθησε εκτός πίστας και τον οδήγησε μετά από επαφή στην αμμοπαγίδα δεν τιμωρήθηκε καθόλου, ενώ στο συμβάν με τον Gasly που προαναφέραμε η ποινή ήταν μόλις 5 δευτερόλεπτα ( ίδια δηλαδή με αυτή του Russell, μόνο που ο Γάλλος είχε σαφέστατα το 100% της ευθύνης σε αντίθεση με το συμβάν μεταξυ του Βρετανού και του Perez). Επίσης τόσο στην F3, την F2 και την F1 υπήρξαν διάφορα άλλα περιστατικά με τα όρια της πίστας ή την ώθηση οδηγού εκτός πίστας στην στροφή 3 ιδιώς που άλλοτε τιμωρούνταν και άλλοτε δεν εξετάζονταν καθόλου, ενώ είναι χαρακτηριστικό πως στο Grand Prix σημειώθηκαν από τους αγωνοδίκες 43 παραβάσεις των ορίων ( με τον Hamilton μάλιστα να είναι ένας από αυτούς που δέχτηκαν προειδοποίηση και να ρωτά έξαλλος το γιατί αφού ήταν σίγουρος πως δεν πέρασε τα όρια). Σίγουρα όχι ένα καλό τριήμερο για τους αγωνοδίκες και τον αλυτάρχη, με τους οδηγούς μάλιστα να τονίζουν πως θα ήταν καλύτερα να υπάρχει μόνιμα ένας αλυτάρχης και να μην αλλάζει. Σε αυτή την περίπτωση μάλλον θα συμφωνήσουμε μαζί τους.
Δείτε το GP Βελγίου για το ελληνικό πρωτάθλημα Formula G.